آریا بانو - خبرآنلاین / حدودا 74 درصد محتوای وب تازه تولیدشده در ماه آپریل 2025 با کمک هوش مصنوعی نوشته شده است.
در ماه آپریل 2025، شرکت اِیچرفز حدود 900٬000 صفحه وب جدید را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که بیش از 74 درصد آنها حاوی محتوایی هستند که با کمک هوش مصنوعی تولید شدهاند. تیم یادگیری ماشین این شرکت برای انجام این تحلیل، از آشکارساز محتوای خود به نام «bot\_or\_not» استفاده کرد.
به نقل از فارس، آنها با بررسی یک صفحه از هر دامنه، تخمین زدند که تنها 2.5 درصد از صفحات کاملاً تولید هوش مصنوعی بودند، 25.8 درصد کاملاً انسانی، و باقی (71.7 درصد) ترکیبی از محتوای انسانی و هوش مصنوعی بودند.در این تحقیق مشخص شد که استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا در حال تبدیل شدن به یک رفتار رایج و پیشفرض است.
ابزارهایی مثل گوگل داکس، جی میل و لیکدین به طور بومی قابلیت تولید متن با هوش مصنوعی دارند. بنابراین دوری از این تکنولوژی روزبهروز دشوارتر میشود. در یک نظرسنجی از 879 بازاریاب محتوا، 87 درصد گفته بودند که از هوش مصنوعی برای تولید یا کمک به تولید محتوا استفاده میکنند.
با گسترش محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، میزان تأثیر آن نیز افزایش مییابد و بهنوعی «سرایت» پیدا میکند. به این معنا که حتی محتوایی که دربارهی هوش مصنوعی نوشته میشود، خودش هم اغلب توسط هوش مصنوعی تولید شده است. این چرخه باعث میشود محتوای انسانی در اقلیت قرار بگیرد و تشخیص مرز بین انسان و ماشین دشوارتر شود.