آریا بانو

آخرين مطالب

فروشگاه‌های مولتی برند و دردسرهای جدید خریداران لوازم خانگی/ به نام برندهای معتبر به کام برندهای متفرقه اقتصادي

فروشگاه‌های مولتی برند و دردسرهای جدید خریداران لوازم خانگی/ به نام برندهای معتبر به کام برندهای متفرقه
  بزرگنمايي:

آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، اگر بخواهیم از دردسرهای جدید صنعت لوازم خانگی ایران بگوییم، می توان به وضعیت فروشگاه‌های مولتی برند اشاره کنیم که با تمام توان خود در حال تخریب برندهای معتبر ایرانی هستند. البته این مشکل شامل همه فروشگاه های معتبر کشور نمی شود اما اگر هرچه زودتر فکری به حال این موضوع نشود، به زودی شاهد اتفاقات بسیار بدتری خواهیم بود.
اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به صنعت لوازم خانگی کشور داشته باشیم، در واقع باید تاریخچه صنعت لوازم خانگی ایران را به دو قسمت قبل از برجام و بعد از برجام تقسیم کنیم. البته از این دوران می توانیم به عنوان تاریخ معاصر صنعت لوازم خانگی ایران نیز یاد کنیم چرا که اتفاقات پیرامون آن به هیچ وجه با تاریخچه پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.
پس از خروج آمریکا از برجام ، محدودیت های ارزی باعث شد تا ممنوعیت واردات لوازم خانگی در اولویت قرار بگیرد. موضوعی که در همان زمان نیز منتقدین و موافقین بسیاری داشت. اما فارغ از همه این موضوعات که در گذشته به قدر کافی در خصوص آن صحبت شد، ممنوعیت واردات لوازم خانگی انحصاری را در صنعت لوازم خانگی به وجود آورد که هرچه پیش‌تر می رویم، شاهد عواقب جبران ناپذیرتری از آن هستیم و باید یک بار برای همیشه تصمیمی کارشناسی در این حوزه بگیریم.
ممنوعیت واردات لوازم خانگی نکات مثبت بسیار خوبی هم داشت و آن هم رشد برندهای معتبر داخلی بود اما متاسفانه در این میان شاهد رشد قارچگونه برندهای لوازم خانگی نیز بودیم. عدم نظارت صحیح و نبود قوانین سفت و سخت برای ایجاد یک برند و عرضه محصولات در صنعت لوازم خانگی باعث شده تا اعداد و ارقام متفاوتی از تعداد برندهای معرفی شده به بازار به گوش برسد. موضوعی که باعث ضرر و زیان های مالی خریداران شده و هیچ شخص و یا نهادی پاسخگویشان نیست.
به نام برندهای بزرگ به کام برندهای متفرقه

آریا بانو

آریا بانو


دردسرهای جدید صنعت لوازم خانگی ایران که متاسفانه مستقیما باعث ضرر و زیان مشتریان شده در همین یک جمله ختم می شود؛ به نام برندهای بزرگ؛ به کام برندهای متفرقه. گرچه در این میان کمپانی های بزرگ لوازم خانگی ایران نیز در حال متضرر شدن هستن اما گویا یا متوجه خدشه دار شدن اعتبار برند خود نیستند یا سود کوتاه مدت را به همه چیز ترجیح می دهند.
ممنوعیت واردات لوازم خانگی باعث توانمندی بخش تولید لوازم خانگی در کشور شد و شاهد این مهم بودیم که برندهای معتبر ایرانی دارای پتانسیل های خوبی هستند که اگر در گذشته و پیش از ممنوعیت واردات لوازم خانگی توجه ویژه تری به آن می شد، شاید صنعت لوازم خانگی کشور در وضعیت بسیار متفاوت تری نسبت به شرایط فعلی قرار داشت.
شرکای برندهای کره ای پس از خروج سامسونگ و ال جی از بازار ایران برند ملی خودرا معرفی کردند و به واسطه استقبال مشتریان و به واسطه اعتبار شرکت های مادر در ایران، خیلی زود سهم خوبی از بازار لوازم خانگی کشور را به خود اختصاص دادند.
در حال حاضر فروشگاه های مولتی برند که در سال های گذشته تنها نماینده فروش انحصاری یک برند معتبر بودند، اجازه فروش محصولات برندهای دیگر را نیز دارند که همین مهم آغاز دردسرهای جدید صنعت لوازم خانگی کشور و خریداران این بازار است. حال مشکل کجاست؟
مشکل از جایی شروع می شود که سردرب های فروشگاه های لوازم خانگی که در گذشته تنها نماینده رسمی و انحصاری یک برند کره ای و ایرانی بودند، همچنان تبلیغات و لوگو کمپانی های معتبر ایرانی است و برخی از فروشگاه های نیز با سوء استفاده از اعتبار این برندها، در حال فروش برندهای متفرقه هستند.
به عنوان مثال یک فروشگاه که در گذشته نماینده فروش انحصاری محصولات ال جی و سامسونگ بوده و تابلو سر درب مغازه خودرا از همان زمان به عنوان نماینده رسمی گلدیران و سام الکترونیک حفظ کرده، در حال فروش محصولات متفرقه بی نام نشان نیز است.
مشتری در نگاه اول نام یک کمپانی معتبر ایرانی را سردرب مغازه خواهد دید و فروشگاه نیز به خوبی از اعتبار این نام ها برای فروش محصولات متفرقه استفاده خواهد کرد.
در همین رابطه یکی از مخاطبان «ال کا ایران» به خبرنگار ما گفت : در شهر شیراز با دیدن نام یک شرکت معتبر ایرانی که سال ها شریک تجاری یکی از برندهای کره ای بوده، برای خرید یک یخچال فریزر به سراغ این فروشگاه رفتم. در این فروشگاه محصولات دیگری از برندهای مختلف وجود داشت و مدیر فروشگاه بنده را قانع کرد که از فلان برند، غیر برند نمایندگی که تابلو آن سردرب مغازه بود خرید کنم.
وی ادامه داد : پس از خرید محصول، نام برند مذکور را جستجو کردم و در سایت ال کا ایران نظرات منفی بسیاری در خصوص این برند و محصولات آن دیدم. از خرید خود پشیمان شدم و به فروشگاه اطلاع دادم که این محصول را نمی خواهم و باید با محصول دیگری از یک برند معتبر تعویض شود.
این مخاطب ال کا ایران ادامه داد : واقعیت اینجاست که بنده به دلیل اعتبار سردرب مغازه که نام یک شرکت معتبر ایرانی بود وارد مغازه شدم و اگر اسم سایر برندها بود به این فروشگاه نمی رفتم.
پس از تماس مشتری با فروشگاه برای پس دادن محصول، مدیر این فروشگاه لوازم خانگی که نماینده قدیمی یکی از شرکت های معتبر ایرانی است با سردبیر ال کا ایران تماس گرفت و با توهین و استفاده از الفاظ رکیک سعی در فرافکنی داشت که البته پس از مطلع شدن شرکت مادر، تذکر جدی دریافت کرد.
به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» آنطور که مشخص است مولتی برند بودن فروشگاه های لوازم خانگی که نماینده رسمی شرکت های معتبر ایرانی هستند منع قانونی ندارد اما در واقع این سوء استفاده از نام برندهای معتبر ایرانی نه تنها به خریدار بلکه به کمپانی های معتبر ایرانی نیز آسیب وارد خواهد کرد.
ما مخالف ورود برندهای جدید به بازار لوازم خانگی ایران و مولتی برند بودن فروشگاه های لوازم خانگی کشور نیستیم بلکه انتقاد ما از ساختار و نوع فروش است. ال کا ایران به عنوان اولین رسانه تخصصی صنعت لوازم خانگی ایران به خوبی از مشکلات واحدهای صنفی در شرایط اقتصادی فعلی کشور آگاه است و فروشگاه ها باید برای امرار معاش خود فروش داشته باشند اما نباید واقعیت را از مشتریان خود پنهان کنند.
قطعا در میان برندهای تازه وارد و یا همین برندی که به تازگی وارد بازار کشور شده و به مشکلات خریداران آن اشاره شد، مشتریان بسیار راضی نیز وجود دارد. مدیریت درست و آگاهی لازم افراد مجموعه ها قطعا می تواند باعث رشد برندهای تازه وارد شود چنانکه با ورود برندهای جدید که تمرکز بر افزایش کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش خود دارند میتواند بازار را رقابتی و باعث رشد کیفی در محصولات ایرانی شود.

آریا بانو

آریا بانو


فروشگاه ها و مدیران آنها باید حقایق را به مشتری بگویند. بسیاری از برندهای تازه وارد که برخی از آنها در آینده می توانند بسیار موفق باشند، بخش خدمات خودرا برون سپاری کرده و به شرکت هایی که در حال خدمات به چندین برند دیگر هستند، محول کرده اند. نباید به مشتری دروغ بگوییم و عنوان کنیم که در سراسر کشور خدمات پس از فروش فلان برند وجود دارد.
صداقت فروشگاه با مشتری باعث ایجاد وفاداری و در نهایت ایجاد حق انتخاب بهتر برای مشتری را به همراه خواهد داشت، نکته ای که باعث رضایت همه خواهد بود.
البته این مشکل هنوز گریبانگیر همه فروشگاه ها و برندهای معتبر ایرانی نشده اما اگر توجه ای به آن نشود، دیگر توان کنترل آن وجود نخواهد داشت و در نهایت هم مشتری متحمل ضرر های مالی سنگین خواهد شد و هم کمپانی های معتبر ایرانی ارزش و جایگاه خودرا در میان مردم از دست خواهند داد.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/640986/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن