آریا بانو

آخرين مطالب

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در گفتگو با خبرفوری:

افراد اعدامی را از طریق شورای حل اختلاف از پای چوبه دار نجات می‌دهیم/ به قانون گذاری و طرح صیانت از فضای مجازی نیاز داریم/ باید از امنیت مردم در فضای مجازی حمایت شود گفتگو

افراد اعدامی را از طریق شورای حل اختلاف از پای چوبه دار نجات می‌دهیم/ به قانون گذاری و طرح صیانت از فضای مجازی نیاز داریم/ باید از امنیت مردم در فضای مجازی حمایت شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: در درجه اول باید کاری کنیم که زمینه های اختلاف را از بین ببریم و برای این کار باید آگاهی ها را بالا برده و مراقبت کنیم که مردم، هم حقوق خود را بشناسند و هم به حقوق دیگران پایبند باشند.
وی که در دفتر خبر فوری حضور یافته بود، افزود: دولت ها نیز وظیفه دارند در زمینه آموزش مردم در گروه های سنی مختلف اقدامات جدی و تخصصی انجام دهند. همچنین در زمینه قانون و قراردادها به گونه ای قوانین را طراحی کنند که جای هیچ گونه ابهامی برای طرفین باقی نماند که در نهایت منجر به اختلاف شود.
صادقی بیان کرد: در گام بعدی باید حواسمان باشد تا حد امکان، اختلافات را با مذاکره حل کنیم، زیرا خیلی از اختلافات با صحبت کردن قابل حل شدن است و یا اینکه طرفین بین خودشان یک نفر معتمد و آگاه به مسائل را به عنوان داور و در اصطلاح "قاضی خصوصی" انتخاب کنند تا او میان آن ها داوری کند.
وی درباره اقدامات انجام گرفته از سوی شورای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: شورای حل اختلاف 19 سال است که روند رو به رشدی را در حل اختلافات مردم داشته است؛ در سال 1399، حدود چهارمیلیون و چهارصد هزار پرونده در این اداره رسیدگی شده است که نزدیک به نیمی از این تعداد توسط کارشناسان ما حل شدند و به مصالحه رسیدند.

آریا بانو

وی درباره قانون اعدام افراد قاتل زیر هجده سال پس از رسیدن به هجده سالگی گفت: باید میزان رشد عقلی افراد قاتل زیر 18 سال توسط کارشناسان و روانشناسان سنجیده شود، اگر در سنی که قتل را مرتکب شده، رشد عقلی اش کامل بوده و آثار و پیامدهای جرم را میشناخته و عامدانه کسی را به قتل رسانده باید مجازات شود.
صادقی در این رابطه اضافه کرد: این قانون خیلی عاقلانه تر از قوانین برخی کشورهاست که بدون در نظر گرفتن هیچ شرایطی افراد زیر 18 سال را مجازات نمی کنند حتی اگر در هنگام ارتکاب جرم در رشد عقلی کامل قرار داشته؛ اما در قانون کشور ما اینگونه آمده که اگر فردی زیر 18 سال بود و مرتکب قتل شده بود،محاکمه می شود ما در ضمن محاکمه، بررسی های لازم روانشناختی را انجام می دهند، اگر روانشناسان تشخیص دادند که مجرم در لحظه ارتکاب قتل در توانایی کامل عقلی و شناختی بوده و مسئولیت قتل را بپذیرد، دیگر اجرای اعدام صورت نمی گیرد.
کمک سلبریتی ها به مرکز حل اختلاف قوه قضائیه
رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه درباره کمک سلبریتی ها به این شورا بیان کرد: در ستاد ملی "صبر" که مخفف سه کلمه صلح، بخشش و رضایت می باشد، چهره های مختلف هنری، مذهبی و ورزشی حضور دارند. از جمله هنرمندانی که در این ستاد شرکت کردند و یا به عنوان حامی در آزادی زندانیان، جمع کردن دیه و حل اختلاف حضور دارند، میتوان از مجید مجیدی، سید علی ضیا، محسن چاووشی، رخشان بنی اعتماد، شهرام شکیبا، ستاره سادات قطبی، همایون اسعدیان، فریدون جیرانی، سید جواد هاشمی و... نام برد.
صادقی درباره ثواب این کار ارزشمند گفت: در قرآن آمده است که اگر کسی جان یک نفر را نجات دهد، گویی که کل انسان ها را نجات داده است، بنابراین باید سعی کنیم این کار خیر را فرهنگ سازی کنیم تاهر روز میزان این کار خیر بیشتر شود و افراد بیشتری دوباره به زندگی عادیشان برگردند. 
ما به شدت در بحث قانون گذاری در فضای مجازی عقب هستیم
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه درباره طرح صیانت از فضای مجازی گفت: ما به شدت در بحث قانون گذاری در فضای مجازی عقب هستیم و تعبیر من این است که در حوزه فضاهای جدید مجازی، رسانه ای و خبری دچار "فراکثرت گرایی حقوق پریش" شده ایم؛ زیرا آنقدر شایعات و تهمت‌ها در این فضاها زیاد شده است که باعث شده از آن طرف، حقوق عقب بماند. بنابر این در فضای مجازی حتما نیاز به قانون گزاری داریم و باید از امنیت من و شما در این فضا حمایت شود.
او یادآور شد: هزاران پرونده جرائم اینترنتی هنوز بسته نشده است زیرا قوانین فضای مجازی به صورت کامل تکمیل نشده است؛ در حالی که حتی در دنیای غرب هم سالهاست قوانین فضای مجازی وضع شده و به کار برده می شود. در ایران نیز باید طرح اولیه که دارای نکات مثبت و منفی است، اصلاح و تکمیل گردد و کمیسیونهای تخصصی با حضور افراد موافق و مخالف و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود تا به یک طرح جامع و عقلانی برسیم.
وی ادامه داد: از جمله نکات مثبت این طرح، حمایت از حقوق کسب و کارهای اینترنتی و امنیت مردم است، زیرا اگر به هر دلیل از طریق یک پیامرسان خارجی، حقوق کاربر ایرانی نقض و یا اطلاعاتش فاش شود در کشور ما نمایندگی ندارد که بتوان حقوق کاربر را پیگیری کرد.
مشروح گفتگو را در ادامه ببینید.


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/646732/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

18 درمان طبیعی اضطراب

چگونه می توانیم با مرگ همسر کنار بیاییم؟

گرفتگی زبان به چه دلیل است و درمان آن چیست؟

شناخت درمانی چیست و اصول و تکنیک های آن کدام است؟

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

با فشار دادن نقاطی از بدن استرس خود را کاهش دهید

احساس تنفر از خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

دوست خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

ارتباط بین افسردگی و رانندگی

5 راه برای غلبه بر ترس و رسیدن به موفقیت

با آدم های فضول‌ چگونه برخورد کنیم؟

آیا نصیحت کردن افراد کار درستی است یا خیر؟

هیجانات چه هستند و انواع هیجانات کدامند؟

روانشناسی رنگها

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست و چگونه برطرف می شود؟

خوب صحبت کنید تا همه عاشقتان شوند

تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها