آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین شغل آزاد در ایران ؛ معرفی 5 شغل درآمدزا اقتصادي

بهترین شغل آزاد در ایران ؛ معرفی 5 شغل درآمدزا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مشاغل آزاد زیادی در سطح جامعه وجود دارند و افراد زیادی از این مشاغل کسب درآمد می‌کنند. برخی از این مشاغل مزیت بیشتری نسبت به مشاغل دیگر دارند. در این مطلب از سایت انگیزه به منظور معرفی بهترین شغل آزاد در ایران ، با نگاهی بر شغل‌های جدید و پردرآمد ، به معرفی 5 شغل می‌پردازیم و شما را با چند و چون آن‌ها آشنا می‌سازیم.
بهترین شغل آزاد در ایران
1. واسطه‌گری و بازاریابی
شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پرسود ترین مشاغل در ایران به شمار می‌آید. جالب است بدانید شغل واسطه‌گری نه به سرمایه‌گذاری خاصی نیاز دارد و نه اطلاعات و آموزش خاصی می‌طلبد. در این شغل می‌توانید با یافتن مشتری برای موارد متنوعی نظیر خانه، ماشین یا هر نوع وسیله‌ای سود خالصی به دست بیاورید.
شغل بازاریابی نیز که این روزها خیلی فراگیر شده‌است، در حیطه شغل واسطه‌گری قرار دارد. بازاریاب‌های موفق بعضاً تا ماهی 10 میلیون تومان هم درآمد دارند.
مهارت‌ها:
مبانی و فنون ارتباط موثر با دیگران اطلاعات عمومی بالا از آنجایی که همواره افراد و شرکت‌های مختلفی هستند که به دنبال ارائه محصولات خود به مشتریان احتمالی هستند، می‌توان آینده شغلی واسطه‌گری را بسیار مناسب دانست. ورود به این شغل یکی از کم‌ریسک‌ترین کارهاست؛ زیرا به سرمایه اولیه‌ای نیاز ندارد و چیزی را از دست نخواهید داد.

آریا بانو


2. تعمیرکار خودروهای لوکس
کارهای فنی در ایران همواره از رونق خوبی برخوردارند. البته باید دقت داشته باشید که تعمیر خودروهای لوکس نیازمند یادگیری و کسب مهارت حرفه‌ای در این زمینه است؛ زیرا ماشین‌های لوکس اغلب دارای سیستم متفاوتی هستند و تعمیر آن‌ها نیز علاوه بر داشتن مهارت‌های پایه مکانیکی خودرو، نیازمند مهارت‌های تکمیلی و حرفه‌ای در این زمینه نیز هست.
مهارت‌ها:
شاگردی کردن تحصیل در رشته‌های مرتبط که با عنوان‌هایی مانند مهندسی خودرو، مهندسی مکانیک، مهندسی ساخت و تولید، اتومکانیک، مکانیک خودرو و … در دوره‌ها و مراکز گوناگون (هنرستان های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، دانشگاه‌های متعارف و دانشگاه علمی کاربردی) شاید بپرسید که سرمایه‌گذاری برای ورود به این حرفه توجیه اقتصادی دارد؟ واقعیت این است که این بازار برای تعمیرکاران حرفه‌ای هنوز جا دارد و به نظر نمی‌رسد به این زودی اشباع شود. این موضوع زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانید تعداد تعمیرکاران حوزه خودروهای لوکس بسیار انگشت‌شمار هستند و شما می‌توانید با ارائه خدماتی حرفه‌ای و متفاوت، جایگاهی مناسب برای خود دست و پا کرده و درآمدی خوب به دست آورید.
باید به این نکته نیز اشاره داشت که افراد دارای خودروهای لوکس، غالباً افرادی با وضعیت اقتصادی مناسب هستند و از طرفی دستمزد تعمیر این ماشین‌ها در مقایسه با سایر خودروها نیز بالاست و همین مسئله این شغل را به یکی از بهترین شغل‌های آزاد در ایران تبدیل می‌کند.

آریا بانو


3. محتوا نویسی
محتوا نویسی یکی از بهترین شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه است؛ امروزه در بین آگهی‌های استخدام بیشترین بخش مربوط به جذب محتوانویس است. کسب و کارها هر روزه به صورت جدی‌تری در اینترنت فعال می‌شوند و کسب‌وکاری که فعالیت آنلاین ندارد، مانند دایناسورهای در حال انقراض است. از آنجایی که وب‌سایت‌ها برای معرفی کالا و خدمات خود نیاز به محتوا دارند، یک محتوا نویس با ارائه تبحر در امر تولید محتوا می‌تواند خود را به خوبی مطرح کرده و درآمد خوبی کسب کند.
محتوا نویسی در بیشتر اوقات یک شغل دورکار است؛ ممکن است در شهرستان باشید، یا به خاطر آلودگی هوا، ترافیک و هزینۀ حمل‌ونقل، تمایلی به رفت ‌و آمد نداشته باشید. برای تولید محتوا کافی است در هر جایی از کشور که هستید به اینترنت متصل باشید و در این زمینه فعالیت کنید. این موضوع را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت شغل محتوا نویسی دانست.
مهارت‌ها:
دامنه‌ لغات وسیع اطلاعات عمومی بالا داشتن عادت کتاب‌خوانی آشنایی با وردپرس ، دروپال یا جوملا تایپ سریع آشنا بودن با موتورهای جستجو آشنایی با زبان انگلیسی

آریا بانو


4. متصدی تجهیزات راهسازی
حوزه راهسازی یک بخش بسیار گسترده با انواع شغل‌های گوناگون و پردرآمد است. متأسفانه افراد کمی در سطح جامعه از تنوع شغلی این حوزه مطلع هستند و به دلیل سنتی بودن این شغل و به نوعی موروثی بودن آن، میزان توجه و روی آوردن افراد به آن در سطح پایینی است.
راهسازی افراد زیادی را به خود مشغول می‌کند؛از راننده ماشین آلات راهسازی مانند بلدوزر و لودر گرفته تا تعمیرکار این ماشین آلات. با ورود به هر یک از این مشاغل آزاد می‌توانید شغلی پردرآمد و دائمی در این زمینه را برای خود دست و پا کنید.
همچنین با رشد روز افزون راهسازی و استفاده از زیرساخت‌های مناسب در سطح کشور و همچنین استقبال کم افراد از این شغل می‌توان گفت که این شغل به سادگی اشباع نمی‌شود و ظرفیت بالایی برای پذیرش افراد مختلف به کار دارد. در یک جمله می‌توان گفت که شغل‌های مربوط به راهسازی از آینده شغلی مناسبی برخوردارند.
لازم به ذکر است که شغل‌های مربوط به راهسازی به دلیل سختی کار نسبتا بالا و عدم استقبال افراد، دارای درآمد و دستمزد بالایی بوده و شما با ورود به این شغل، درآمد قابل توجهی را کسب می‌کنید. جالب است بدانید که در این شغل راه یادگیری و پیشرفت شغلی باز بوده و افراد می‌توانند با اندکی هوش و خلاقیت در کار، درآمد خود را چند برابر کنند. از مزیت‌های دیگر این شغل می‌توان به عدم نیاز به مدرک تحصیلی بالا اشاره کرد. افراد با هر مدرک تحصیلی می‌توانند شغل مورد علاقه خود در این زمینه را انتخاب کنند و در بسیاری از موارد بدون نیاز به سرمایه اولیه مشغول به کار شوند.
مهارت‌ها:
گواهینامه پایه یک کنترل عملیات مدیریت بحران حل مسائل پیچیده توانایی کار گروهی توانایی انتخاب تجهیزات قدرت تصمیم‌گیری

آریا بانو


5. طراحی لباس
طراحی یک چیز است و تولید یک چیز دیگر. اگر وارد طراحی می‌شوید، اجازه دهید تولید را شخص دیگری انجام دهد و اگر وارد حوزه تولید می‌شوید برای طراحی از ذهن‌های بازی که با مشکلات تولید سر و کار ندارد، استفاده کنید! هر کدام از این دو شغل و دیگر شغل‌های وابسته به لباس، از شغل‌های آزاد هنری و پردرآمد در ایران هستند.
افراد مستعد با ذوق هنری بالا با کسب مهارت در این شغل می‌توانند باعث نوآوری در صنعت پوشاک شوند و طرح‌ها و مدل‌های جدیدی از لباس‌های گوناگون مانند لباس عروس، تی‌شرت، کت و شلوار و … را به بازار ارائه کنند و درآمد زیادی را کسب کنند.
با فراگیری نرم‌افزارهای طراحی لباس می‌توانید طرح‌های مدرن و خاص‌تری را به بازار ارائه دهید. همچنین با استفاده از سرمایه‌ای کم و با کمک گرفتن از رسانه‌های اجتماعی می‌توانید فروش بالایی داشته باشید. این شغل زمانی که با کسب و کار اینترنتی همراه شود درآمد بالایی را برای شما خواهد داشت.
مهارت‌ها:
آشنایی با زبان انگلیسی آشنایی با فضای مجازی و روش‌های جستجو داشتن ذوق و دید هنری باید اشاره داشت که افراد همواره به دنبال طرح‌های جدید لباس هستند و از طرح‌های زیبا استقبال می‌کنند. از این‌رو، می‌توان گفت که آینده شغلی این صنعت بسیار روشن است؛ اما در صورتی که طرح‌های زیبا و جدیدی برای ارائه داشته باشید!

آریا بانو


سخن آخر
در این مقاله سعی شد 5 شغلی که می‌توانند پتاسیل درآمدزایی داشته باشند و درصد موفقیت در آن‌ها بالاست، معرفی شوند. به نظر شما بهترین شغل آزاد در ایران کدام است؟ شما چه شغلی را معرفی می‌کنید؟ لطفا تجربیات خود را با ما و سایر کاربران انگیزه به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید با شغل‌های 10 سال آینده ایران نیز در انگیزه آشنا شوید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/649127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید