آریا بانو

آخرين مطالب

بازار کار رشته روانشناسی + همه چیز درباره این رشته اقتصادي

بازار کار رشته روانشناسی + همه چیز درباره این رشته
  بزرگنمايي:

آریا بانو - روانشناسی، بررسی چگونگی عملکرد ذهن انسان از دیدگاه علمی است. ذهن و اندیشه انسان پایه و اساس هر نوع تصمیم‌گیری و عملکردی محسوب می‌شود. زمانی که فرد قدرت تسلط بر ذهن خود را از دست می‌دهد و در نتیجه آن،‌ مشکلاتی روحی و روانی را متحمل می‌شود، روانشناس است که او را درمان و به زندگی عادی بازمی‌گرداند. در ادامه قصد داریم با رشته روانشناسی و بازار کار رشته روانشناسی کمی بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.
بازار کار رشته روانشناسی
کسی که به دنبال انتخاب رشته روانشناسی، تحصیل و موفقیت در این رشته و در نهایت ورود به بازار کار آن است، باید مهارت‌هایی از قبیل توانایی برقراری ارتباط مؤثر، شنونده‌ای خوبب بودن،‌ قدرت بالا در تصمیم‌گیری و حل مسأله، دیدگاهی دقیق و منطقی،‌ علاقه زیاد به کمک به انسان‌ها، رازداری و انعطاف‌پذیری را داشته باشد.
علاوه بر مهارت‌های مذکور، برای این که راحت‌تر بتوانید فرصت‌های شغلی این رشته را به دست آورید باید آخرین مقطع تحصیلی را صرفاً آموزش محور نگذرانده باشید، بلکه تحقیق و پژوهی هم در کارنامه عملی خود داشته باشید. همچنین برای تأسیس کلنیک، باید در دوره‌ها و آزمون‌های تخصصی شرکت کرده و تجربه لازم را کسب کنید.
بازار کار برای کارشناس روانشناسی
بازار کار با مدرک لیسانس روانشناسی، نسبتاً محدود است و مجوزهای لازم برای کسب فرصت‌های شغلی بیشتر به آن‌ها داده نمی‌شود. با این حال کارشناس روانشناسی می‌تواند در مشاغل زیر مشغول به کار شود.
1. نویسنده
یک فارغ‌التحصیل روانشناسی قطعاً در نوشتن هم مهارت خوبی پیدا می‌کند. همچنین می‌تواند با خواندن کتاب‌های متعدد روانشناسی این مهارت را در خود تقویت کرده و به نوشتن برای نشریات گوناگون، تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی و… مشغول شود.
2. مشاوره در مدارس
کارشناس روانشناسی می‌تواند در مدارس ابتدایی، راهنمایی و حتی دبیرستان کارهای مشاوره‌ای انجام داده و دانش‌آموزان را از برخی مسائل و مشکلات آگاه کند.

آریا بانو

بازار کار رشته روانشناسی – مشاوره و مربی مهد
3. مشاوره و مربی مهد
فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی روانشناسی اجازه حضور در مهدکودک‌ها را هم دارد. او می‌تواند به عنوان مربی مهد،‌ آموزش کودکان را به عهده بگیرد. همچنین در مسائل روانشناختی – آموزشی نیز می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
4. تکنسین و مشاور روانپزشک
کارشناس روانشناسی می‌تواند در کنار روانشناسی متخصص و با درجه علمی بالاتر، با عناوین تکنسین و مشاور روانپزشک، تکنسین و مشاور سلامت روان، مددکار اجتماعی، مشاور توان بخشی و مشاور خانواده حضور داشته و کارهایی از قبیل رسیدگی و رفع نیازهای بیمار، آموزش مهارت‌های اجتماعی، هدایت جلسات درمانی و… انجام دهد.
5. کارشناس خدمات عمومی و اجتماعی
مراکز خدمات عمومی دولتی یا غیردولتی هم می‌توانند فرصتی برای اشتغال لیسانس روانشناسی باشند. در چنین مراکزی، خدمات روانشناسی عمومی به افراد مختلف با مسائل و مشکلات مختلف داده می‌شود.
بازار کار رشته روانشناسی در مقطع کارشناس ارشد
فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی علاوه بر مشاغلی که در بخش قبل معرفی شد، می‌تواند شغل‌های زیر را هم دنبال کند.
1. نیروی انتظامی
کارشناس ارشد روانشناسی می‌تواند در نیروی انتظامی و در بخش تحقیق و پیگیری مشغول به کار شود. وظیفه او شامل پیگیری رفتار متهم از دیدگاه روانشناختی است.
2. سازمان زندان‌ها
فوق لیسانس روانشناسی در سازمان زندان‌ها به منظور شناسایی، روانکاوی و گاهاً مشاوره بزه‌کاران و مجرمان استخدام می‌شود.
3. مراکز صنعتی و کارخانه‌ها
مشاوره و راهنمایی مدیران، کارمندان و کارگران در محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ها به عهده متخصص این شغل است. همچنین آنالیز و شخصیت‌ شناسی نیروهای جدید برای استخدام نیز در حیطه این شغل قرار دارد.
4. بهزیستی
فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی، می‌تواند در مراکز بهزیستی به رفع مشکلات نیازمندان، کودکان استثنایی و… بپردازد.
5. آزمایشگاه‌ها
تحقیق و پژوهش در زمینه روانشناسی و روان‌درمانی در آزمایشگاه‌های مخصوص به صورت علمی و عملی انجام می‌گیرد. کارشناسان ارشد روانشناسی نیز می‌توانند نسبت به گرایش خود به تحقیق و پژوهش مشغول شوند.

آریا بانو

بازار کار رشته روانشناسی – دستیار مشاور
6. دستیار مشاور
کارشناس ارشد روانشناسی می‌تواند با گرفتن مجوزهای لازم و گذراندن آزمون‌های تخصصی اقدام به تأسیس کلینیک روانشناسی کند، در غیر این صورت می‌تواند به عنوان دستیار روانشناس در مطب او مشغول شده و علاوه بر کسب تجربه و انجام کارهای روانشناسی تحت نظر متخصص و در حد توان، تست‌های روانشناسی مراجعین را تحلیل و آنالیز کند.
7. تدریس در مدارس
با مدرک فوق لیسانس روانشناسی می‌توان به تدریس همین درس در مدارس یا به عنوان آموزگار ابتدایی مشغول به کار شد.
بازار کار رشته روانشناسی برای مقطع دکتری
دکترای روانشناسی علاوه بر مشاغلی که در زیر معرفی می‌کنیم، می‌تواند از تمام فرصت‌های شغلی مذکور در بخش‌های قبل نیز استفاده کند.
1. تأسیس کلینیک روانشناسی
دکترای روانشناسی می‌تواند در زمینه کارآفرینی نقش به‌سزایی داشته باشد. او می‌تواند با تأسیس کلینیک روانشناسی، به درمان بیماری‌های روحی و روانی مردم پرداخته و همچنین برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته کارآفرینی کند.
2. کار در بیمارستان‌ها
با مدرک دکترای روانشناسی می‌توان در بیمارستان‌ها به تشخیص، درمان و بازآموزی بیماران روحی پرداخت. البته این کار از عهده یک نفر به تنهایی خارج است و معمولاً توسط تیم درمانی متشکل از روانپزشک، پرستار و مددکار اجتماعی انجام می‌پذیرد.
3. تحقیق و پژوهش
دکترای روانشناسی می‌تواند در آزمایشگاه‌های دولتی یا غیردولتی به تحقیق و پژوهش در رابطه با انواع مشکلات روانشناختی، کشف روش‌های درمانی و بازآموزی آن‌ها مشغول باشد.
4. مدرس دانشگاه
فرصت شغلی تدریس در دانشگاه برای اغلب فارغ‌التحصیلان دکترای روانشناسی میسر است. ‌آن‌ها می‌توانند آموخته‌ها و علم خود را به دانشجویان کارشناسی،‌کارشناسی ارشد و دکترا آموزش دهند.
گرایش‌های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی
رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی دارای سه گرایش زیر است:
روانشناسی بالینی روانشناسی عمومی روانسنجی 1. روانشناسی بالینی
هدف از این رشته، آموزش و آشنایی دانشجویان با شیوه برخورد با اضطراب، نگرانی، افسردگی و بیماری‌های روانی است. آن‌ها تا حدودی می‌آموزند که چگونه ناهنجاری‌های رفتاری را تشخیص داده و آن‌ها را درمان کنند.
2. روانشناسی عمومی
روانشناسان عمومی در رابطه با تمام زمینه‌های روانشناسی اطلاعاتی کسب می‌کنند. آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های مقدماتی از مشاوره در مدارس تا دستیار روانکاوی در کلینیک‌ها را به عهده بگیرند.
3. روانسنجی
هدف از رشته روانسنجی تربیت کارشناسانی است که بتوانند با استفاده از آزمون‌های روانی و شیوه‌های گزینش، به تشخیص‌های روانی، سنجش هوش، ویژگی‌های شخصیتی، آسیب‌های مغزی، عقب‌ماندگی‌های ذهنی، داده پردازی در آموزش و پرورش و… بپردازند.
گرایش‌های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد روانشناسی دارای 10 گرایش زیر است:
روانشناسی عمومی روانشناسی بالینی سنجش و اندازه‌گیری روانشناسی صنعتی و سازمانی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان روانشناسی اسلامی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی روانشناسی تربیتی روانشناسی شناختی روانشناسی خانواده درمانی 1. روانشناس عمومی
هدف از گرایش کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی تربیت افرادی است که در شناخت و آنالیز رفتار انسان، چگونگی استفاده از علم روانشناسی در آموزش و پرورش، کاربرد روانشناسی در مسائل اجتماعی و… مهارت داشته باشند.

آریا بانو

گرایش‌های کارشناسی ارشد روانشناسیروانشناسی شناختی
2. روانشناسی شناختی
این گرایش جدید است و در سال‌های اخیر دانشجو می‌پذیرد. روانشناسی شناختی به موضوعات شناختی از قبیل حافظه، تفکر، شناخت، فیزیولوژی مغز و… می‌پردازد.
3. روانشناسی بالینی
فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌توانند به پیشگیری از ناهنجاری‌های رفتاری انسان، تشخیص و درمان این ناهنجاری‌ها در افراد بیمار کمک کنند.
4. سنجش و اندازه‌گیری
دانشجویان گرایش کارشناسی ارشد سنجش و اندازه‌گیری یا روان‌سنجی به صورت تخصصی‌تر سنجش و اندازه‌گیری در تحقیقات روانشناسی آموزشی را می‌آموزند.
5. روانشناسی صنعتی و سازمانی
این گرایش به دانشجویان می‌آموزد که بتوانند از دیدگاه روانشناختی، بین انسان و دنیا کار و صنعت ارتباط برقرار کنند. به علاوه نگاهی عملی‌تر به رفع مسائل و مشکلات کارکنان در صنعت داشته باشند.
6. روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
این گرایش با دیدگاه رشد و آسیب شناسی به ریشه‌یابی مشکلات روحی کودک، توانبخشی خانواده و کودک آموزش و روان‌درمانی می‌پردازد.
7. روانشناسی اسلامی
روانشناسی اسلامی با دیدگاه رواشناسی مثبت‌گرا، دو قلمرو علم و دین را برای تشخیص و درمان مشکلات روانی به کار می‌گیرد تا بازار کار رشته روانشناسی از دیدگاه اسلامی نیز رونق یابد.
8. روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
فارغ‌التحصیلان این رشته در زمینه ارزیابی، بازپروری و توانبخشی کودکان استثنایی مهارت داشته و اغلب در مدارس کودکان استثنایی و بهزیستی‌ها مشغول به کار می‌شوند.
9. روانشناسی تربیتی
روانشناسی تربیتی از دیدگاه دین، فلسفه، شناخت فرآیند های یادگیری و… مهارت‌های پیشرفت را به دانشجویان می‌آموزد.
10. روانشناسی خانواده درمانی
این گرایش دانشجویانی تربیت می‌کند که بتوانند در مراکز خانواده درمانی، به رفع مشکلات بین زوجین، آنالیز علل شکل‌گیری روابط ناهنجار بین آن‌ها، استفاده از تکنیک‌های درمانی برای رفع مشکلات خانواده بپردازند.
گرایش‌های رشته روانشناسی در مقطع دکتری
دکترای روانشناسی شامل گرایش زیر است:
روانشناسی بالینی روانشناسی سلامت روانشناسی عمومی روانشناسی علوم اعصاب شناختی روانشناسی تربیتی 1. روانشناسی سلامت
این رشته به کاربرد روانشناسی در پزشکی، درمان و توانبخشی بیماران و کاهش رفتارهای پرخطر جسمی آن‌ها می‌پردازد.
2. روانشناسی علوم اعصاب شناختی
این رشته در جهت درک نحوه تفکر، حافظه، قدرت ادراک، فرآیندهای مغز و… تلاش می‌کند.
لیست دورس مقطع کارشناسی روانشناسی
تعداد کل واحدهای کارشناسی روانشناسی 144 واحد و به شرح زیر است:
دروس پایه
مباحث اساسی در روانشناسی 1 مباحث اساسی در روانشناسی 2 تاریخ و مکاتب روانشناسی و نقد آن انسان از دیدگاه اسلام روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان آمار توصیفی آمار استنباطی روش تحقیق (کمی و کیفی) فیزیولوژی اعصاب و غدد احساس و ادراک رونشناسی فیزیولوژیک انگیزش و هیجان روانشناسی تحولی 1 روانشناسی تحولی 2 معرفت شناسی فلسفه اسلامی روانشناسی شخصیت روانشناسی شناختی روانشناسی دین فلسفه علم روانشناسی مبانی جامعه شناختی روانشناسی اجتماعی متون روانشناسی 1 متون روانشناسی 2 روانشناسی تجربی روانسنجی روانشناسی یادگیری روانشناسی تربیتی آموزه‌های روانشناختی در قرآن آموزه‌های روانشناختی در حدیث آسیب شناسی روانی 1 آسیب شناسی روانی 2 مبانی مشاوره و راهنمایی کاربرد کامپیوتر در روانشناسی دروس تخصصی
آزمون‌های روانشناختی 1 آزمون‌های روانشناختی 2 اصول روانشناسی بالینی بهداشت روانی روانشناسی سلامت آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان روانشناسی خانواده نظریه‌ها اصول و فنون مشاوره و روان درمانی مشاوره شغلی و حرفه‌ای روانشناسی اجتماعی کاربردی آسیب شناسی اجتماعی روانشناسی صنعتی – سازمانی روانشناسی افراد با نیازهای خاص 1 روانشناسی افراد با نیازهای خاص 2 توانبخشی افراد با نیازهای خاص شیوه‌های اصلاح و تغییر رفتار پژوهش (علمی – انفرادی) در روانشناسی دروس اختیاری
روانشناسی جنسیت روانشناسی سالمندی روانشناسی استرس روانشناسی اعتیاد روانشناسی رفتار مصرف کننده علوم اعصاب شناختی روانشناسی ورزش پویایی گروه روانشناسی کار و مدیریت کلیات روانپزشکی روانشناسی تبلیغات و رسانه رفتار سازمانی روانشناسی اخلاق ناتوانی‌های یادگیری نگرش و تغییر آن روانشناسی دفاع مقدس روانشناسی سیاسی
لیست دروس مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی
دانشجویان در هر کدام از گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، باید تعداد واحدهای مشخصی را بگذرانند که به ترتیب زیر است:
گرایش تعداد واحد دروس
روانشناسی عمومی 36 روانشناسی عمومی پیشرفته روش‌های تحقیق و روانشناسی
انگیزش و هیجان
روانشناسی یادگیری و تفکر
روانشناسی اجتماعی پیشرفته
روانشناسی رشد پیشرفته
روانشناسی تجربی
روش‌های آماری پیشرفته
نظریه‌های شخصیت
روانشناسی احساس و ادراک
پسیکوفیزیولوژی و نوروپسیکولوژی
مباحث جدید در آسیب شناسی روانی
روانشناسی کودکان استثنایی
سمینار
پایان نامه
گرایش روانشناسی بالینی 38 روانشناسی رشد پیشرفته تاریخچه سیستم‌ها در روانشناسی
روانشناسی پزشکی و نوروپسکولوژی
استفاده از روش‌های آماری در پژوهشی پیشرفته در روانشناسی بالینی
آسیب شناسی پیشرفته
فنون مصاحبه تشخیص
کاربرد روش‌های روان درمانی
خانواده درمانی
رفتار درمانی
گروه درمانی
نظریه‌های روان درمانی
آزمون‌های عینی فرافکن در روانشناسی بالینی
آزمون‌های شناختی در روانشناسی بالینی
کلیاتی درباره درمان‌های فیزیکی و دارویی در بیماری‌های عصبی و روانی
نظریه‌های شخصیت
علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی
سمینار
پایان نامه
روانشناسی صنعتی و سازمانی 32 آمار استنباطی پیشرفته روانشناسی اجتماعی پیشرفته
بالندگی سازمانی پیشرفته
نگرش‌ها و انگیزش شغلی
نظریه‌های سازمانی
کارورزی
روش تحقیق پیشرفته
روانشناسی بهره‌وری
روانشناسی سازمانی
آموزش نیروی انسانی
سمینار در تازه‌های روانشناسی صنعتی و سازمانی
پایان نامه
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 32 آمار و روش تحقیق پیشرفته مشاهدات بالینی
پیشرفت‌های نوین در روانشناسی تحولی
روش‌های مصاحبه و گزارش نویسی
نوروسایکولوژی بالینی کودک و نوجوان
کاربرد آزمون‌های تشخیصی در کودک و نوجوان
اصول اخلاق حرفه‌ای در کار بالینی با کودک و نوجوان
تشخیص و درمان اختلالات رفتاری
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری
کاربرد بازی و هنر در درمان کودکان و نوجوانان
سازگاری کودک با آموزشگاه
روانشناسی حقوق کودک و نوجوان
گزارش مطالعات موردی
روش‌های روان درمانی در کودک و نوجوان
خانواده درمانی و آموزش والدین
تشخیص، درمان و توانبخشی عقب ماندگی ذهنی، اختلالات فراگیر رشد و اختلالات سایکوتیک
تشخیص و درمان اختلالات اضطرابی و خلقی
پایان نامه
روانسنجی 38 روش‌های آماری پیشرفته 1 روش‌های آماری پیشرفته 2
استفاده از کامپیوتر در اندازه‌گیری
نظریه‌ها و روش‌های جدید در اندازه‌گیری
آزمون‌های هوش و استعداد
ارزشیابی آموزشی
روانشناسی تربیتی و پیشرفته
اصول فلسفه و تعلیم و تربیت پیشرفته
روش‌های تحقیقی پیشرفته
برنامه‌ریزی‌های کامپیوتری در اندازه‌گیری
روانسنجی کاربردی
آزمون‌های پیشرفته تحصیلی
آزمو‌های شخصیت
ارزشیابی طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش
سمینار در سنجش و اندازه‌گیری
پایان نامه
روانشناسی خانواده درمانی 32 روانشناسی و آسیب شناسی خانواده سنجش و اندازه‌گیری خانواده
فرهنگ و خانواده
اصول و فنون خانواده درمانی
مشاوره ازدواج
کاربرد الگوهای خانواده و زناشویی درمانی 1
کاربرد الگوهای خانواده و زناشویی درمانی 2
خانواده درمانی متمرکز بر مشکلات کودکان و نوجوانان
گزارش مطالعات موردی
نظریه سیستم‌ها
حقوق خانواده در ایران
نظریه‌های خانواده درمانی
آموزش والدین
زوج درمانی
آسیب شناسی و درمان اختلالات جنسی
سمینار
پایان نامه
روانشناسی اسلامی 32 روانشناسی دین روش تحقیق پیشرفته
سلامت و شادکامی
انگیزش درونی
روابط مثبت
حدیث و روانشناسی مثبت 1
حدیث و روانشناسی مثبت 2
زبان تخصصی
روانشناسی اخلاق
کلیات و مفاهیم
هوش هیجانی
صفات و انگیزه‌های مثبت
بازسازی مثبت، مشاوره و روان درمانی مثبت‌گرا سمینار
پایان نامه
روانشناسی تربیتی 32 نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی نظریه‌های رشد
روانشناسی تربیتی
سنجش و اندازه‌گیری
نظریه و روش‌های آموزش
تعلیم و تربیت اسلامی و پیشرفته
آمار استنباطی
روش تحقیق
نظریه‌های انگیزشی در آموزش و پرورش
نظریه‌های یادگیری کاربردی
6 واحد درس اختیاری
پایان نامه
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 38 آمار استنباطی پیشرفته سمینار در مسائل کودکان عقب مانده ذهنی
نظریات تربیتی مکاتب فلسفی
روش‌های تحقیق پیشرفته
10 واحد درس اختیاری
پایان نامه

جمع‌بندی
بازار کار رشته روانشناسی علاوه بر مواردی که معرفی شد، بازاریابی و فروش را هم شامل می‌شود. فارغ‌التحصیلان روانشناسی می‌توانند از علم خود استفاده کرده و ارتباطی مؤثر با دیگران برقرار کنند. در نتیجه در زمینه بازاریابی و فروش هم موفق‌تر عمل خواهند کرد. به عنوان یکی از کاربردهای علم روانشناسی در بازاریابی، می‌توان به اصول روانشناسی فروش اشاره کرد. در نهایت فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/653466/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!