آریا بانو

آخرين مطالب

12 مورد از نشانه های مدیریت ضعیف را بشناسیم اقتصادي

12 مورد از نشانه های مدیریت ضعیف را بشناسیم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیریت ضعیف یکی از بلایایی است که به جان کسب و کارها می‌افتد و یک فعالیت تجاری موفق را با شکست مواجه می‌کند. با شناخت نشانه های مدیریت ضعیف می‌توان کنترلی بر آن‌ها ایجاد کرده و به رفع و بهبود اوضاع پرداخت. به علاوه کارمندان آن شرکت که با سوء مدیریت و ضعف رهبری همراه است، می‌توانند رویه مناسب‌تری ‌را در پیش گیرند.
از این روی در اینجا قصد داریم تا به تشریح نشانه‌های مدیریت ضعیف پرداخته و آن‌ها ‌را بررسی کنیم.
12 ویژگی که نشانه های مدیریت ضعیف هستند
مدیریت ضعیف موجب می‌شود تا روی سلامت روحی و جسمی سایر کارکنان یک شرکت، تاثیر منفی گذاشته شود. همین طور این شکل از مدیریت به طور جدی باعث کاهش بهره‌وری خواهد شد. از سویی دیگر نام تجاری و شهرت شرکت نیز آسیب می‌بینند. اگر تعدادی از نشانه های مدیریت ضعیف را که در ادامه به آن می‌پردازیم در خود می‌بینید، باید در جهت تغییر رفتار خود برای رسیدن به خصوصیات یک مدیر خوب و موفق گام بردارید.
1. مدیران ضعیف از ارتباطات رو در رو گریزان هستند
درست است که در عصر تکنولوژی قرار داریم و بسیاری از مناسبات انسانی و حتی روابط تجاری، از روش‌های آنلاین پیگیری می‌شوند، اما همچنان شکل ارتباطی رو در رو و کلامی با نگاه مستقیم در چشم‌ها، بیش از هر روشی تاثیرگذار است. یکی از مشکلاتی که مدیران ضعیف از خود نشان می‌دهند، گریزانی از ارتباطات رو در رو و پنهان شدن پشت دنیای دیجیتال است. این افراد قادر به شرکت موثر در جلسات حضوری نیستند و ترجیح می‌دهند همه چیز را از راه دور و با استفاده از دکمه‌های کیبورد سیستم کامپیوتری خود کنترل کنند!

آریا بانو

نشانه های مدیریت ضعیف
2. نمایش استایل کاریزماتیک
البته که موفق‌ترین رهبران جهان دارای کاریزماتیک خاصی هستند و حتی بابت کاریزمای خود شناخته می‌شوند؛ اما استاد روانشناسی تجارت در کالج دانشگاه لندن، اشاره می‌کند که کاریزما هنگامی که با خودشیفتگی و روان پریشی همراه باشد، ترکیبی کشنده خواهد بود و بدتر تاثیرات منفی برجای می‌گذارد. به واقع یک مدیر بدون فاکتورهای کاریزماتیک که باورهای توهمی خودشیفتگی و خودبزرگ بینی نداشته باشد، به مراتب کم‌خطرتر از مدیری است که بی‌دلیل خود را بزرگتر از آن چه واقعا هست، تصور می‌کند.
3. ارتباطات آن‌ها واضح و روشن نیست
مدیران ضعیف، ارتباطات واضح و روشنی نداشته و با کارمندان خود صریح و شفاف نیستند. کارمندان به درستی نمی‌دانند که در چه وضعیتی به سر برده و چشم انداز کاری شرکت یا سازمان به چه صورت خواهد بود. این شکل از ارتباط ناامنی و عدم اطمینان نسبت به شخص مدیریت و البته آینده کسب و کار ایجاد کرده و دلسردی و یأس میان کارکنان ایجاد می‌کند. عجیب نیست که در چنین شرکتی امور به درستی پیش نرفته و کارها نادرست و بی‌نتیجه از آب دربیایند.
4. همه چیز را تحت کنترل خویش درمی‌آورند
شاید این ویژگی در بدو امر مثبت به نظر برسد، اما در واقع باری منفی دارد. مدیران ضعیف به شکلی استبدادی مایل به در سلطه گرفتن همه چیز هستند و به هیچ یک از کارکنان خود در انجام امور اعتماد ندارند. این مدیران ریز به ریز مسائل را تحت کنترل خویش درآورده و جایی برای بحث گروهی و اظهار نظر جمعی قائل نیستند. شعار چنین مدیرانی این است: “فقط دستورات را اجرا کرده و گزارش بدهید.”
این مدیران همه چیز را شخصا ارزیابی کرده و قادر به برونسپاری بخشی از پروژه‌های شرکت خود نیستند. مهم نیست که این موضوع چقدر از توان و زمان مدیریتی را تلف می‌کند، آن‌ها مصمم هستند که همه چیز را شخصا تحت کنترل داشته باشند!

آریا بانو

نشانه های مدیریت ضعیف
5. آن‌ها هیچ وقت اشتباه نمی‌کنند!
مدیران ضعیف، هرگز اشتباه نمی‌کنند! به واقع این چیزی است که این مدیران بدان معتقد هستند. آن‌ها خود را عاری از هر گونه تصمیم گیری غلط و نابه جا دانسته و بر این تصور هستند که اشکال‌های کار از بیرون دایره امن خود آن‌ها بوده و باید دیگران را پیوسته مورد سرزنش قرار دهند. چنین شخصی بیشتر نگران حفظ شهرت و وجه خویش است و همیشه ترجیح می‌دهد دست‌های خود را سفید و عاری از اشتباه نشان دهد.
6. آن‌ها رمزآلود هستند
آیا رئیس شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، تمام اطلاعات مورد نیاز را به شما می‌دهد؟ اگر غیر از این است، احتمالا با یک مدیر ضعیف روبرو هستید. چنین مدیری کلیه اطلاعات را برای خود نگاه داشته و کارمندان وی غالبا سردرگم و گیج هستند. البته این به معنای آن نیست که انتظار نشر تمامی اسرار شرکت از یک مدیر وجود داشته باشد، اما همیشه تعادل در ارائه اطلاعات به کارکنان برای پیشبرد امور، لازم و ضروری است.

آریا بانو

نشانه های مدیریت ضعیف
7. فقط از خود مراقبت می کنند
مدیران منفی و ناموفق، نگران هدایت ماموریت‌های شرکت یا تراز کردن اهداف تیم برای رسیدن به اهداف سازمانی نیستند. بلکه آن‌ها به عملکرد فردی خود و بالا بردن تراز شخصی خود می‌اندیشند. آن ‌ها همچون بازیکنی هستند که برای نام پشت پیراهن خود بازی کرده و نگرانی آنچنانی برای موفقیت‌های گروه ندارد. با این حساب شکست‌های گروهی نیز آن قدرها تلخ نخواهد بود و همیشه اشخاصی وجود دارند که تقصیر را گردن آن‌ها بیندازیم!
8. از نشانه های مدیریت ضعیف، نداشتن حس همدردی است!
مدیران ضعیف نسبت به مشکلات کارمندان و سایر افراد شرکت، بی‌تفاوت بوده و به هیچ عنوان حس همدردی و همراهی ندارند. از نظر اینچنین مدیران، دیگران ربات‌هایی هستند که باید به وظایف خویش بدون چون و چرا عمل کرده و مجاز به داشتن احساسات در هیچ بعد زمانی و مکانی نیستند.
9. از کسی کمک نمی‌خواهند
یک مدیر ضعیف به اشتباه درخواست کمک را نوعی ضعف مدیریتی می‌پندارد. این افراد حاضرند که کارها به بدترین شکل ممکن پیش برود، اما از دیگری درخواست کمک نکنند.
10. هرگز عذرخواهی نمی‌کنند
شما در دایره واژگان مدیران ضعیف، کلمه “عذرخواهی” را نخواهید یافت! آن‌ها عذرخواهی نمی‌کنند؛ زیرا خود را برتر از سایر کارمندان شرکت می‌پندارند و هرگز اشتباهی در عملکرد خود قائل نیستند. از نظر این مدیران، کلیه رفتارها و تصمیمات ایشان صحیح و بدون نقص بوده و چیزی به نام عذرخواهی برایشان تعریف نشده است.
11. علاقه‌ای به یادگیری ندارند
مدیران ضعیف علاقه‌ای به یادگیری ندارند و خود را دانای کل قلمداد می‌کنند. آن‌ها از دانش روز فاصله گرفته و رفته رفته کارایی علمی خود را از دست می‌دهند. ممکن است شما سعی داشته باشید برخی متدهای جدید یا نکات تازه را به آن‌ها یاد بدهید، اما این بی‌فایده خواهد بود.

آریا بانو

نشانه های مدیریت ضعیف
12. آن‌ها خوشرو نیستند
غالب مدیران ضعیف، افرادی با خلق تنگ و رفتارهایی تند و خشن هستند. فریب نخورید، این تاکتیک برای حفظ پرستیژ و کاریزمای متقلبانه‌ای است که چنین مدیرانی جهت بخشیدن وجهه به خود، از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها علاقه‌ای به رویارویی نشان نداده و در صورت رخ دادن آن نیز، با رفتاری تند و ناخوشایند با کارمندان خود مواجه می‌شوند. با استفاده از روش‌های داشتن شخصیت قوی ، می‌توان این مورد را بهبود بخشید.
سخن پایانی: چطور ضعف مدیریتی خود را درمان کنیم؟
برای درمان ضعف‌های مدیریتی خود، باید از بزرگ پنداری فاصله گرفته و دوباره از نو ریشه‌های مدیریت شکل رهبری صحیح سازمانی را بیاموزید. از همین امروز تمرین را آغاز کرده و از پشت میز عریض خود برخاسته و به میان کارکنان شرکت بروید. مدیریت نیز جزئی از کل سازمان است و باید رفتارهای خود را در مسیر تعالی سازمانی و موفقیت کل کارکنان، تعدیل کرده و سمت و سو دهد. توصیه می‌کنیم در قدم اول برای تقویت روحیه انتقاد پذیری در خود گام بردارید. سپس با پذیرش ضعف در خود، برای برطرف کردن آن اقدام کنید.
شما چه تجربه‌ای از مدیریت ضعیف خود یا رویارویی و همکاری با یک مدیر ضعیف دارید؟ از طریق ارسال پیام، تجربیات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان انگیزه در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/688111/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

برف‌روبی توسط اولتراها!

یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا

ستاره یونایتد: عذرخواهی چرا، جواب کاونتری را دادم!‏

جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد

گلایه خسرو حیدری از علی دایی

حسین وفایی، به مکان مقدس ما توهین کردی!

سیوهای بی نظیر دروازه بانان لالیگا با پا!

تمجید شواین اشتایگر از گواردیولا

خط و نشان مدافع ذوب آهن برای تراکتوری‌ها

توصیه به لیورپول؛ مورینیو دوای درد شماست!‏

«زیرخاکی» و «مردان آهنین» پربیننده‌ترین‌های آخر فروردین

«مست عشق» نیامده حدود 2 میلیارد فروخت

تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ 3»

سختی‌های کار «سلطان و شبان» که کمتر شنیدید

5 پیشنهاد موسیقی از ناصر زینعلی برای حال خوب

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه

اسنک مرغ خوشمزه بدون اسنک ساز درست کن

این توپک سیب زمینی خوشمزه رو از دست نده

طرز تهیه توپک مرغ

طرز تهیه یک نهار معرکه برای عاشقان شامی

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

به نظرتون بچه سیر شده یا نه؟

اگه همسرت باهات درد و دل کرد، اینو بهش نگو

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران؛ زودتر برگردید!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!