آریا بانو

آخرين مطالب

درمان ترس از صمیمیت روانشناسي

درمان ترس از صمیمیت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - حامی هنر زندگی / درمان ترس از صمیمیت از آنجایی اهمیت دارد که این مشکل یک هراس اجتماعی است که باعث ایجاد نگرانی از نزدیک بودن احساسی و جسمی با فرد دیگر می شود. صمیمیت به عنوان "توانایی مهار شده یک فرد، به دلیل اضطراب، برای برقراری ارتباط مهم با فرد دیگر" تعریف شده است. در این مقاله اطلاعات شما در مورد این ترس افزایش می یابد و اگر احیانا علائمی در خود دیده اید که به داشتن چنین ترسی مشکوک شده اید بهتر است تا پایان این مقاله با این سایت همراه باشید.
درمان ترس از صمیمیت | انواع صمیمیت
صمیمیت همین آسیب پذیری و آرامشی است که در کنار یک فرد خاص اما در این مورد شریک زندگیتان احساس می کنید. صمیمیت نیز همین نزدیکی است که در روابط شخصی خود احساس می کنید. این می تواند شامل نزدیکی فیزیکی یا احساسی یا حتی ترکیبی از این دو باشد. اما اساسا چهار نوع عمده صمیمیت وجود دارد. شامل:صمیمیت زناشویی یا جنسی:صمیمیت فیزیکی یا جنسی به یک احساس نزدیکی حاصل از رابطه جنسی گفته می شود که شما با کسی آن ارتباط را دارید.
صمیمیت عاطفی: این نوع خاص از صمیمیت به ارتباط عاطفی عمیقی مربوط می شود که شما اساساً در اطراف شخصی احساس می کنید. صمیمیت عاطفی همیشه آسان نیست اما غیرممکن نیست.
صمیمیت معنوی :عمیق تر از ارتباطات اساسی است. عموماً با بیداری معنوی و یا ارتباطات سروکار دارد.
صمیمیت ذهنی :این امر اساساً در افراد ساپیوسکشوال دیده می شود. شما از طریق تبادل ایده ها یا بحث های عمیق و معنادار به هم متصل می شوید. اگر از صمیمیت ترس دارید ممکن است عمداً از صمیمیت اجتناب کنید یا متوجه نشوید که دارید آن را انجام می دهید. ترس از صمیمیت لزوماً به این معنی نیست که شما خواهان روابط صمیمی نیستید. ممکن است شما آرزوی صمیمیت داشته باشید اگرچه به نظر نمی رسد که به خود اجازه این آسیب پذیری را بدهید.
تفاوت صمیمیت با ژنوفوبیا یا اروتوفوبیا
وقتی بسیاری از مردم در مورد ترس از صمیمیت در روابط یا به طور کلی می شنوند، اولین چیزی که به ذهن می رسد ترس از صمیمیت جنسی است. که به عنوان "ژنوفوبیا" یا "اروتوفوبیا" نیز شناخته می شود. با این حال آن ها مترادف نیستند. صمیمیت چیزی بیش از یک رابطه جنسی است. قبل از اینکه بتوانیم به درستی به ترس از صمیمیت یا اینکه چرا مردم از صمیمیت می ترسند برویم، باید صمیمیت را درک کنیم. 
علائم ترس از صمیمیت
برای شناخت هر مشکلی معمولا به نشانه ها و علامت های خاص آن رجوع می شود. اگر مشکوک باشید که همسرتان یا حتی دوستتان ترس از صمیمیت دارد، علائم مختلفی وجود دارد که می توانید مشاهده کنید. آن ها هستند
.1-عزت نفس پایین
به طور کلی، این اولین نشانه ای است که با هر کسی که از صمیمیت ترس دارد، متوجه می شوید. آن ها اغلب یک خلاء عاطفی قوی احساس می کنند. بیشتر به دلیل احساسات باطل آن ها در گذشته. سپس این خلا ستون ترس آن ها می شود.
2-درمان ترس از صمیمیت | بی اعتمادی نشانه ترس از صمیمیت
این نیز نشانه دیگری از ترس عمیق از صمیمیت است. آن ها چگونه می دانند که می توانند به شما اعتماد کنند؟ این قبیل افراد نمی توانند مطمئن باشند که با شما در امنیت هستند. اساساً آن ها همیشه پارانوئید و در حاشیه هستند. نیاز به اطمینان دائمی دارند زیرا به شما کاملاً اعتماد ندارند.
3-خودداری از تماس فیزیکی
هر زمان که دست خود را مقابل این افراد دراز می کنید با این که ممکن است دست دادن شما یک دست گرم و بامحبت باشد او گیج یا عصبانی می شود اکثر افرادی که جلوگیری از تماس فیزیکی را نشان می دهند ممکن است مورد ابیوز یعنی آزار جنسی در محل کار یا آزار خانگی قرار گرفته باشند.
4-درمان ترس از صمیمیت | مشکل در تعهدات
این یک نشانه بسیار واضح است. آن ها نمی توانند روابطی ایجاد یا عمیق کنند. این مشکل معمولاً بر ترس از صمیمیت عاطفی متمرکز است. به این ترتیب آن ها نمی توانند متعهد شوند. متعاقباً باعث ایجاد سابقه دائمی روابط ناپایدار و روانی می شود.
برخی از مصادیق ترس از صمیمیت عبارتند از:کناره گیری از احساسات و عواطف.
واکنش بی تفاوت یا نامطلوب به محبت یا تصدیق مثبت.
پارانوئید شدن یا مشکوک شدن به شریک زندگی.
از دست دادن میل جنسی
انتقاد بیش از حد از شریک زندگی
احساس محافظت یا مقاومت در برابر نزدیک بودن.
علل ترس از صمیمیت
به طور کلی، موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث ترس از صمیمیت شود. ممکن است مربوط به تجربیات گذشته، به ویژه تجربیات دوران کودکی باشد. احتمالاً یک مکانیسم دفاعی است. برخی از این موارد عبارتند از:
1-ترس از طرد شدن
وقتی ترس از صمیمیت ریشه در ترس از طرد شدن دارد، هرگز نمی توانید قدمی برای ایجاد رابطه بردارید. ممکن است از طرد شدن بترسید زیرا قبلاً برای شما اتفاق افتاده است یا دیده اید که برای دیگران اتفاق افتاده است و نمی خواهید چنین درد عاطفی و آسیبی را تجربه کنید.
ممکن است نگران باشید که وقتی در یک رابطه صمیمی قرار گرفتید، طرف مقابل شما را ترک کند. ترس از رها شدن می تواند چیز بسیار وحشتناکی باشد. اساساً می تواند به دلیل اتفاقی باشد که در کودکی رخ داده است یا حتی مرگ یا جدایی یکی از والدین یا سایر بزرگسالان نزدیک.
2-سبک های دلبستگی
وقتی در مورد سبک های دلبستگی یا حتی اختلالات شخصیتی صحبت می کنیم، بخش بزرگی را می پردازیم. اختلال شخصیت اجتنابی که به عنوان اختلال اضطرابی صمیمیت نیز شناخته می شود، یک اختلال اضطرابی است که حدود 2.5 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. مردان و زنان را به طور مساوی تحت تأثیر قرار می دهد و معمولاً در دوران کودکی شروع می شود. برخی از این صفات عبارتند از:
عزت نفس پایین، خجالتی بودن، بی دست و پا بودن
ترس از تحقیر یا قضاوت
دوری از موقعیت های اجتماعی
حساسیت بیش از حد به انتقاد
احساس اغراق آمیز از مشکلات احتمالی
3-سوء استفاده جنسی در دوران کودکی
به طور کلی، سوء استفاده جنسی در دوران کودکی یا بهتر بگوییم تجاوز جنسی، می تواند منجر به ترس از صمیمیت در روابط عاطفی یا جنسی شود. اساساً، چنین سوء استفاده ای می تواند اعتماد به شخص دیگری را به اندازه کافی برای صمیمی شدن چالش برانگیز کند. هنگامی که این کودکان در نهایت بزرگ می شوند، شروع به نشان دادن علائمی مانند:
مهار میل جنسی، مشکل در برانگیختگی
دیدن رابطه جنسی به عنوان یک الزام در ازدواج
احساس خشم، انزجار یا احساس گناه هنگام لمس
فاصله عاطفی در حین رابطه جنسی
رفتارهای جنسی نامناسب
مشکلات جسمی مانند درد، اختلال نعوظ یا مشکل در ارگاسم
آزار جسمی یا آزار خانگی
مسائل جدایی که شامل وابستگی بیش از حد به والدین و خانواده است
ترس از کنترل شدن یا از دست دادن خود در یک رابطه
پیامدهای ترس از صمیمیت
انزوای اجتماعی اساساً باید با درون گرایی مقابله کند. اکثر اوقات قربانیان هر شکلی از سوء استفاده که به نوبه خود منجر به ترس از صمیمیت می شود، یاد می گیرند همیشه از احساسات خود دوری کنند. اگرچه این را می توان به عنوان اثر ترس از صمیمیت در نظر گرفت. اما می تواند منجر به اثرات دیگری مانند اضطراب حتی مرگ شود. در ابتدا افسردگی است و سپس سایر مشکلات سلامت روان همراه با آن می آید از جمله سوء مصرف مواد. ترس از صمیمیت ممکن است موضوعی بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما زمانی که این فرد در اینجا عقده حقارت پیدا می کند، مشکل بزرگی می شود. رفتار با افرادی که از صمیمیت می ترسند
وقتی شریک زندگی شما ترس از صمیمیت دارد، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید که کمک کننده است، مانند:
1- درمان ترس از صمیمیت | صبور باشید
یک چیز بسیار رایج در فردی که ترس شدیدی از صمیمیت دارد، "عمل ناپدید شدن" است. شما با این شخص در ارتباط هستید و وقتی سعی می کنید به آن ها نزدیک شوید اما آن ها ناگهان ناپدید می شوند. سعی کنید که با آن ها صبور باشید. این اختلال که به عنوان یک اختلال اضطراب اجتماعی دیده می‌شود، معمولاً منجر به دمیدن گرم و سپس سرد شدن فرد می‌شود، یا گاهی اوقات ناپدید می‌شود، که می‌تواند برای دیگران بسیار ناامیدکننده باشد. اما برای فردی که از این موضوع رنج می‌برد نیز بسیار ناامیدکننده است. اگرچه آن ها می خواهند با شما دوست شوند، اما در نهایت خودشان آن را از بین می برند. ماهیت این اختلال اضطرابی، توضیح آنچه در حال وقوع است را برای آن ها دشوار می کند.
2- درمان ترس از صمیمیت | درکشان کنید
اگرچه، درک کلمه بسیار عمیقی است، اما اجازه دهید به شما کمک کنیم آن را تجسم کنید. چه چیزی باعث شد این شخص اینطور شود؟ آیا این آسیب دوران کودکی است؟ هنگام تلاش برای کمک کردن، باید سعی کنید آن ها را درک کنید. همیشه قرار گذاشتن با کسی که ترس از صمیمیت دارد در ابتدا دشوار است، اما با گذشت زمان اگر از ارتباط و حمایت مناسب برخوردار شوند به ترس خودشان غلبه می کنند.
3-ترغیب به صحبت کردن
اصولاً کسی که از صمیمیت ترس دارد تاحدودی روانشناسی می دانند. آن ها دوست دارند شما در مورد خودتان صحبت کنید. هنگامی که آن ها این کار را انجام می دهند، توجه بیشتری داشته باشید و گفتگو را برگردانید. آن ها را وادار کنید در مورد خودشان صحبت کنند. اگرچه ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، اما اجازه ندهید منحرف شوند. به یاد داشته باشید که هنگام انجام آن خیلی واضح نباشید.
4- درمان ترس از صمیمیت | پذیرش خود
زندگی حتی با وجود نقص ها زیباست. فردی که مشکلات صمیمیت دارد همیشه از اشتباه کردن می ترسد. این قبیل افراد می خواهند همیشه کامل باشند پس این وظیفه شماست که به آن ها یادآوری کنید که نیازی به این کار ندارند و همین که هستند خوب و کافی است. آن ها همیشه می خواهند این جبهه دفاعی و بی نقص را ارائه دهند.در این رابطه می توانید از مشاوره فردی تلفنی نیز کمک بخواهید.
راهکارهای درمان ترس از صمیمیت
در قسمت قبلی مقاله راه کارهایی برای افرادی گفته شد که همسران یا دوستان افرادی هستند که ترس از صمیمیت دارند اما بخش انتهایی مقاله در مورد غلبه بر ترس های خود فردی است که دچار این ترس از صمیمیت است.
1-صداقت در رابطه
همیشه در روابط خود صادق باشید. همیشه احساسات خود را تصدیق کرده و آن ها را صادقانه بیان کنید. اگر احساس عصبانیت، خیانت یا حتی آزردگی می کنید، احساسات خود را آشکارا بیان کنید. به عنوان مثال، می توانید از عبارتی مانند "احساس ناراحتی می کنم زیرا انتظار داشتم شما را آنجا ببینم" استفاده کنید.
اگر احساس رضایت یا شادی می کنید، آن را نیز بیان کنید. می توانید چیزی شبیه به این بگویید: "من خوشحال بودم که بالاخره تصمیم گرفتی بیایی. وقتی نزدیک من هستی احساس خوبی دارم. " به جای این که اجازه دهید ترس از صمیمیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد، قدم بگذارید و احساسات خود را آشکار کنید. ممکن است در ابتدا احساس آسیب پذیری یا ترس داشته باشید اما این ترس ها از بین می روند. 
2-اشتراک گذاری تجربیات
می توانید به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی و روزمره خود صمیمیت را بیاموزید. همچنین یاد بگیرید که در مورد تجربیات خود در مورد خیانت در گذشته صحبت کنید و به تجربیات شریک زندگی خود گوش دهید و با او هم درد باشید. اگر از خودافشایی متقابل کامل برخوردار نیستید بدانید که رابطه شما نامتعادل است. تصور کنید یکی از شرکای رابطه کاملا باز رفتار می کند درحالی که دیگری همه چیز را پنهان کرده است.
3- درمان ترس از صمیمیت | گفتگوی صریح
نباید انتظار داشته باشید همسرتان ذهن شما را بخواند یا نکات را به جای گفتن صریح و دقیق طوری در لفافه بگویید که اصلا یک فرد نزدیک به شما هم منظور شما را درک نکند چه رسد به افرادی با جنسیت مخالف که طرز تفکرشان با شما متفاوت است. در مورد آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد و احساسات و اندیشه های خود صحبت کنید. به این ترتیب شما در رابطه خود اعتماد ایجاد می کنید که به شما کمک می کند از مشکل عبور کنید.
فراموش نکنید که هرچه اضطراب شما در مورد صمیمیت ادامه یابد بدتر می شود و غلبه بر آن دشوارتر می شود. بنابراین به شما بستگی دارد که با ترس از صمیمیت روبرو شوید و بیرون بروید و برای خود زندگی ثروتمندتر و رضایت بخشی تری کسب کنید. هم اکنون از صمیمیت لذت ببرید! غلبه بر ترس از صمیمیت به راحتی. در ادامه راهکارها به صورت گام به گام آورده شده است:به اتفاقات زندگی خود فکر کنید و سعی کنید بفهمید ترس های شما از کجا می آیند. آیا ناخودآگاه روابط را از بین می برید؟ و آیا می خواهید روابط معنادارتری داشته باشید؟
همه روابط با درجه ای از عدم قطعیت همراه هستند. بسیاری از روابط صمیمانه ارزش داشتن را دارند، حتی اگر برای همیشه دوام نداشته باشند.
شما کامل نیستید اما هیچ شریک بالقوه ای هم در رابطه نیست. اگر کسی رابطه خود را با شما قطع کند، چیزی در مورد ارزش شما به عنوان یک شخص نمی گوید.
یاد بگیرید که چگونه احساسات خود را بیان کنید. با شریک زندگی خود گشوده باشید. اگر خیلی دردناک نیست، در مورد ترس های خود و اینکه از کجا می آیند صحبت کنید. اگر بحث کردن خیلی دردناک است، توضیح دهید که مایلید این مسائل را با یک متخصص پزشکی حل کنید.
از یک متخصص کمک بگیرید. به طور کلی مشاوره روانشناسی و روان درمانی برای کمک به بسیاری از موارد شناخته شده است، چرا آن را امتحان نمی کنید؟

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/688961/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود