آریا بانو

آخرين مطالب

اهمیت توجه به همسر برای داشتن زندگی شاد خانواده

اهمیت توجه به همسر برای داشتن زندگی شاد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران /اگر به دنبال خانواده‌ای شاد و محیطی سالم در منزل هستید، محبت و توجه را از همسرتان دریغ نکنید. توجه به همسر، عامل اصلی تحکیم پیوند عاشقانه میان زن و مرد است. اگر به دنبال خانواده‌ای شاد و محیطی سالم هستید، محبت و توجه را از همسرتان دریغ نکنید. ابراز محبت به همسر بسیار حائز اهمیت است. گفتن کلمه دوستت دارم به همسر باعث دلبستگی بیشتر وی می‌شود، بنابراین محبت خود را هم با گفتار و هم با رفتار به همسرتان نشان دهید.از خانم‌ها و آقایانی که چندین سال از زندگی مشترکشان می‌گذشت و صاحب فرزند شده اند سوال کردیم که آیا گذر سال‌ها و تولد فرزند تاثیری روی ارتباطشان گذاشته است؟
آقای جوانی گفت: تقریبا 8 سال پیش، فرزند دار شدم. خوشبختانه بعد از بچه دار شدن رابطه من و همسرم در زندگی مشترک بسیار بهتر از قبل شده و محبت هردویمان هم بیشتر از قبل شده است و این حس بسیار خوشایندی است.
خانم جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده است هم گفت: خوشبختانه محبت و مهربانی همسرم از قبل بیشتر هم شده و اتفاقا به همسرم می‌گویم یک ستون به ستون‌های خانه اضافه شده است. بعد از تولد فرزندم هر دو تلاش بیشتری برای حفظ آرامش در زندگی مشترک انجام می‌دهیم.
آقای دیگری در پاسخ اینگونه گفت: شاید توجه ما به یکدیگر مثل روز اول نباشد، آن هم به خاطر روزمرگی‌هایی که وجود دارد. بالاخره فرزند که به دنیا می‌آید یکسری مسائل مالی را هم به همراه دارد و ذهن بیشتر به این مسئله معطوف است و دغدغه‌های جدیدی برای پدر ایجاد می‌شود و توجه به همدیگر کمتر می‌شود، ولی من و همسرم تلاش کرده ایم که تعادل را برقرار کنیم، به این صورت که برنامه‌های تفریحی بگذاریم و چیز‌هایی که دوست داریم برای همدیگر تهیه کنیم.
خانم دیگری گفت: زمانی که بچه به دنیا می آید، مادر مشغول فرزند داری و رسیدگی به او می‌شود و مرد خانه احساس می‌کند که محبت خانم کمتر شده است. بالاخره همکاری زوجین در این امر بسیار مهم است.
حمید رضا بابا مرادی روانشناس و استاد دانشگاه درباره آسیب‌های توجه نکردن به همسر در زندگی مشترک گفت: توجه، گستره‌ی بسیار وسیعی دارد. بعضی اوقات توجه کم یا توجه زیاد، توجه‌های اشتباهی و یا توجه در زمان‌های اشتباه می‌تواند تاثیرات مخربی در زندگی مشترک داشته باشد.
وی با اشاره به استراتژی‌های پویا در روانشناسی بیان کرد: این استراتژی مربوط به زمانی است که یکی از زوجین به همسرش بگوید دوستت دارم و همسر مجددا این جمله را از او درخواست کند و او پاسخ دهد که یکبار گفته ام و تغییری در تو ایجاد نشده است و زمانی که دوستت نداشتم می‌گویم که دوستت ندارم. در حقیقت پویایی در دوست داشتن با یک بهانه، لفظ و یا رفتار خودش را نشان می دهد. هم خانم و هم آقا باید محبت خودشان را به یکدیگر نشان دهند. خانم‌ها و آقایان هر کدام موارد و انتظارات خاصی از یکدیگر دارند، اما تفاوت‌هایی کلیدی بین خواسته‌های آنان وجود دارد که نباید نسبت به آن‌ها بی تفاوت بود.
این روانشناس تصریح کرد: همه افراد دوست دارند به خوبی از طرف شخصی که دوستشان دارند، شناخته شوند و از طرفی دوست دارند که توسط آن فرد نیز دوست داشته شوند. شاید با خودتان فکر کنید که شما با وجود شناخت تمام ویژگی‌های منفی و مثبت همسرتان باز هم او را دوست دارید، اما این تنها کافی نیست.
بابا مرادی ادامه داد: خانم‌ها بیشتر به توجه علاقه‌مند هستند و آقایان تایید را دوست دارند. هم توجه و هم تایید، بال های رابطه‌ی زناشویی و زندگی مشترک هستند. برخی از افراد میزان درخواست توجه شان بیشتر از بقیه است. ابتدا فرد باید ببیند که همسرش دارای چه تیپ شخصیتی است و از چه نوع توجه ایی خوشحال می‌شود.
وی تصریح کرد: زمانی که افراد با یکدیگر ازدواج می‌کنند، یکسری وظیفه ایی در قبال همسرشان دارند. یکی از آن وظایف، داشتن دفترچه راهنمای همسرشان است. هر فردی دارای یک دفترچه راهنما است. ممکن است شخصی با یک رفتار، عصبانی شود، ولی فرد دیگر با همان رفتار عصبانی نشود و برایش نکته مهمی نباشد. این عواملی که باعث شادی و یا خشم خودمان می‌شود را باید در دفترچه داشته باشیم و به همسرمان ارائه دهیم.
این روانشناس درباره توجه کردن‌های نادرست گفت: برخی از افراد در جمع به صورت افراطی به همسرشان توجه می‌کنند که این امر باعث به وجود آمدن دعوا بین زوج‌های دیگر در آن مهمانی می‌شود. در صورتی که در خانه به این اندازه به همسرش توجه و محبت نمی‌کند. به همین دلیل بیشتر آقایان تمایلی به دورهمی و مهمانی‌ها ندارند. زیرا مدام احساس می‌کنند در حال اشتباه کردن هستند یا آن طوری که همسرشان می‌خواهد نمی‌توانند باشند. به این عوامل، مخصوصا خانم‌ها باید توجه بیشتری کنند.
وی افزود: در روایات هم آمده است که میزان ایمان، با میزان محبت به زن ارتباط مستقیم دارد و هر قدر ایمان زیادتر شود میزان عشق به زنان بیشتر می‌گردد. امام صادق علیه السلام میزان محبت به اهل بیت را با عشق به زنان می‌سنجد و می‌فرماید «هر قدر محبت به اهل البیت بیشتر باشد میزان محبت به زنان بیشتر است». زوجین باید به یاد داشته باشند زنی که ازدواج کرده، فقط مادر بچه‌ها نیست. پس هرگز از قرار‌های عاشقانه بین خود و همسرتان صرف نظر نکنید و این کار را بی اهمیت نشمارید. انجام دادن فعالیت‌های مشترک با یکدیگر می‌تواند روابط شما را مستحکم و شادتر کند.
این روانشناس تاکید کرد: در زندگی مشترک چیزی که همسران از یکدیگر انتظار دارند توجه و محبت است. برای حفظ و تقویت رابطه باید به همسر ابراز محبت کرد. محبت و توجه، حد و مرزی نمی‌شناسد، اما هر چیزی که از حد تعادل خارج شود، تبدیل به مشکل در زندگی می‌شود. نه مردان و نه زنان، همسری که دائم به آن‌ها توجه داشته باشد و آن‌ها را کنترل کند را دوست ندارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/690465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت