آریا بانو

آخرين مطالب

کدام فرش ماشینی بهتر است؟ اقتصادي

کدام فرش ماشینی بهتر است؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - همشهری آنلاین / فرش برای خانه ما ایرانی ها یکی از ارکان اصلی دکوراسیون به شمار می رود و به جهت تنوع فراوان در انواع، کیفیت، الیاف، نوع بافت و همچنین طرح ها و رنگ های فرش، انتخاب کردن یک فرش مناسب و با کیفیت علیرغم این که کار ساده ای به نظر می رسد، نیاز به دقت و آگاهی خریدار دارد. اما بهترین فرش ماشینی برای خرید کدام است؟
· فرشی که الیاف مرغوب و با کیفیتی داشته باشد
فرش های ماشینی بر اساس الیافی که در بافت آن ها به کار می رود به انواع مختلفی تقسیم می شوند.
1- فرش های دستبافت گونه :
این فرش ها که در ظاهر و همچنین کیفیت شباهت بسیار زیادی به فرش های اصیل و دستبافت ایرانی دارد، بافته شده از الیاف طبیعی به نام تنسل هستند که از گیاه بامبو استخراج می شود. این نوع از فرش ها در بین انواع فرش ماشینی، بیشترین کیفیت را داشته و از لحاظ رنگ و طرح نیز در رتبه ای ممتاز قرار دارند.
فرش های دستبافت گونه معمولا دارای ریشه و شیرازه ی دستبافت بوده و در اثر شستشو به هیچ عنوان کیفیت خود را از دست نمی دهند.
2- فرش های آکرلیک:
 فرش های آکرلیک یکی از بهترین انواع فرش های ماشینی هستند که پس از فرش های دستبافت گونه بیشترین میزان محبوبیت را در بین خریداران دارند. این فرش ها دارای ماندگاری و طول عمر بالایی بوده و برای سال های طولانی می توان روی کیفیت و کارآیی آن ها حساب کرد. امروزه به مدد فناوری های جدید، کیفیت فرش های آکرلیک بیش از پیش بالا رفته و رضایت طیف وسیعی از خریداران را جلب نموده است.
3- فرش های پلی استر
پلی استر استفاده شده برای بافت فرش درجات مختلف کیفی دارد اما به طور کل می توان گفت، پایین ترین سطح کیفیت را در فرش های ماشینی می توان در بین فرش های پلی استری مشاهده کرد. جالب است که بدانید بسیاری از فرش هایی که تحت عنوان فرش چاپی (فرش رنگ شده)، ابریشم مصنوعی، ابریشم گونه، فرش های بلژیکی، انواع گلیم فرش، متال، شنل و شگی در بازار عرضه می شوند، بافته شده از الیاف پلی استر می باشند.
· فرشی که برای انسان ایجاد حساسیت ننماید
امروزه بسیاری از تولید کنندگان فرش های ماشینی سعی در تولید فرش هایی دارند که متناسب با پوست بدن انسان بوده و ایجاد حساسیت ننمایند. این فرش ها تحت عنوان فرش های ضد حساسیت شناخته شده و می توانند گزینه ی مناسبی برای سالمندان، افراد آلرژیک و همچنین کودکان باشند.
در مقابل برخی از فرش ها به واسطه ی مواد اولیه ی نا مرغوب، الیاف بی کیفیت و یا رنگ های چاپ شده روی فرش، احتمال ایجاد حساسیت در بدن انسان را بالا می برند.
· فرش که رنگ مرغوب و ماندگار داشته باشد
رنگ فرش یکی از نکاتی است که اکثر قریب به اتفاق خریداران، در حین تهیه ی فرش به آن توجه می نمایند. بایستی توجه داشت که انتخاب رنگ فرش ها بر اساس علایق و روحیات افراد و همچنین دکوراسیون منزل صورت خواهد پذیرفت.
توجه به این نکته ضروری است که برخی از فرش ها دارای الیاف رنگی نبوده و طرح فرش به شکل چاپی بر روی آن چاپ شده است. به این گونه فرش ها اصطلاحا فرش چاپی ( یا فرش رنگ شده) گفته می شود.
فرش های چاپی که عموما از الیاف پلی استر تهیه می شوند گزینه ی مناسبی برای فرش های پر کاربرد و یا فرش اتاق کودک (به لحاظ ایجاد حساسیت در کودکان) نیستند، بنابراین پیشنهاد می شود برای فضاهای کم کاربردتر از این گونه فرش ها استفاده شود.
این گونه فرش ها ابتدا به شکل سفید و یکدست بافته می شوند و سپس طی فرآیندی طرح فرش روی سطح آن چاپ می شود در نتیجه ریشه های فرش پوشش داده نمی شود.
فرش های چاپی دارای طرح های متنوع و بسیار زیبایی هستند اما کیفیت پایین الیاف، حساسیت به شستشو، از دست دادن درخشندگی رنگ و طول عمر کوتاه فرش، نکاتی است که بایستی در حین خرید این سبک از فرش ها از آن ها غافل نشویم.
· فرشی که با طرح دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد
فرش ها ماشینی از نظر طرح به سه دسته فرش های کلاسیک، فرش های فانتزی و فرش کودک تقسیم می شوند.
فرش کلاسیک در بین انواع فرش، طرفداران بیشتری داشته و با هر نوع دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می شود.
فرش های فانتزی در بین نسل جوان طرفداران بیشتری داشته و برای دکوراسیون های مدرن، اتاق خواب، آشپزخانه و دفتر کار، انتخاب مناسبی به شمار می روند.
فرش کودک نیز امروزه جایگاه ویژه ای در بازار فرش پیدا کرده و با طرح های متنوع و جذاب برای گروه های سنی کودک و نوجوان نمونه های جذابی را در بازار دارد.
· فرشی که به دفعات قابل شستشو باشد
در هنگام خرید فرش توجه داشته باشید که محصولی را خریداری نمایید که قابلیت شستشو داشته باشد. فرش های دستبافتگونه و فرش های آکرلیک از نظر شستشو محدودیت خاصی نداشته و می توانید با آسودگی خاطر آن ها را به قالیشویی بسپارید. اما در مورد فرش های پلی استر نظیر فرش های ابریشم گونه و فرش های چاپی بایستی احتیاط بیشتری به خرج داده و جهت بالا بردن عمر محصول تا حد امکان از شستشوی آن خودداری نمود.
· فرشی که دارای قیمتی مناسب باشد
عوامل تعیین کننده در قیمت فرش ماشینی عبارتند از شانه و تراکم، جنس الیاف، رنگ و طرح فرش.
در بین انواع فرش ماشینی، فرش های دستبافت گونه به جهت کیفیت بالا و مشابهت به فرش دستبافت از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما با توجه به حفظ کیفیت اولیه تا سال ها پس از استفاده، بسیاری از افراد همچنان خواهان خرید این دسته از فرش های ماشینی هستند.
شانه و تراکم فرش نیز دیگر عامل تعیین کننده ی قیمت فرش می باشد که با توجه به بالا بودن شانه و تراکم فرش های دستبافت گونه، بایستی از تاثیر این موضوع بر قیمت گذاری این فرش ها نیز یاد کنیم.
فرش های آکرلیک در رده بندی قیمت فرش های ماشینی رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند که به جهت الیاف مرغوب و طول عمر بالا و حفظ کیفیت در حین استفاده، همواره با استقبال خوبی از سوی خریداران فرش مواجه بوده و هستند. در بین انواع فرش های ماشینی فرش های پلی استر به خصوص فرش های چاپی و یا رنگ شده پایین ترین قیمت را دارند که با توجه به کیفیت پایین و طول عمر بسیار کوتاه این فرش ها، پایین بودن قیمت آن ها کاملا طبیعی به نظر می رسد.
بنابراین توجه به این که چه نوع فرشی را با چه الیافی تهیه می کنید و این که آیا طرح فرش در نتیجه استفاده از الیاف رنگی بوده و یا تنها چاپ دیجیتالی طرح بر روی فرش لحاظ شده است، از اهمیت زیادی در حین خرید فرش برخوردار است.
خلاصه مطلب:
در حین خرید فرش توجه به نکاتی نظیر نوع الیاف، نوع رنگ، طرح ، شانه و تراکم، قابلیت شستشو و همچنین سازگاری فرش با بدن انسان می تواند آگاهی کافی را در اختیار خریداران قرار دهد تا بر اساس عوامل ذکر شده، بهترین محصول را با قیمتی مناسب و کیفیتی ایده آل برای آراستگی بیشتر دکوراسیون منزل خود خریداری نمایند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/696288/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود