آریا بانو

آخرين مطالب

ذوالفقارنسب: امیدوارم این دربی ختم به خیر شود ورزشي

ذوالفقارنسب: امیدوارم این دربی ختم به خیر شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اعتماد / پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس و استقلال باید به دور از حاشیه‌ها تنها روی فوتبال متمرکز باشند تا دربی یک بازی خوب از آب در بیاید.
در چند روز گذشته با توجه به جدال لفظی مدیران عامل سرخابی‌ها شرایط قبل دربی کمی بحرانی به نظر می‌رسد و برخی احتمال می‌دهند حواشی به متن بچربد. دکتر بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال ایران درباره این بازی که امروز برگزار می‌شود، گفت: «دربی‌های سه، چهار سال اخیر جالب نبوده است. به خصوص در این دوران کرونایی که دو، سه دربی داشتیم بازی‌های خوبی از آب در نیامده. ما فکر می‌کردیم تماشاچی عامل استرس و یک‌سری مسائل حاشیه‌ای است. اما حالا که تماشاچی هم نیست می‌بینیم باز هم یک مقدار رفتارهای غیرمنتظره انجام می‌شود. رفتارهایی که از ورزشکاران انتظار نمی‌رود سرمی‌زند. درگیری‌های درون زمین، صحبت‌های غیر ضروری کادرفنی با داوران و از این نوع مسائل یک مقدار بیشتر شده و این باعث تاسف است. هم از جانب بازیکنان و هم از جانب کادرفنی. ستاد برگزاری بازی‌ها باید یک اقتداری داشته باشند و با فوتبالیست‌هایی که دیگر از حد می‌گذرانند برخورد کنند تا مسابقات یک مقدار جوانمردانه‌تر و با دید ورزشی باشد.» ایشان ادامه داد: «شما می‌بینید به خاطر هر اشتباه داور جنجال درست می‌شود. ما نمی‌توانیم بگوییم همه داوران بدون خطا هستند یا باید بدون خطا باشند. اشتباهاتی دارند و آن اشتباهات باید به حساب اشتباه انسانی گذاشته شود و مورد چشم‌پوشی قرار بگیرد.» کارشناس فوتبال کشورمان افزود: «این بازی پخش تلویزیونی دارد و مطمئنا بیننده‌های خارجی هم خواهد داشت. این بازی‌ها یک مقدار جایگاه ویژه‌ای دارد در فوتبال ما. امیدوارم هم هیات فوتبال و هم برگزارکنندگان، هم داوران و بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها رعایت مسائل اخلاقی و معرفتی را داشته باشند.»
ذوالفقارنسب که سابقه بازی در پرسپولیس و مربیگری در استقلال را دارد در مورد نتیجه بازی گفت: «در مورد نتیجه، من فکر می‌کنم الان پرسپولیس دو، سه برد پشت سر هم آورده و از شرایط روحی بهتری برخوردار است. یک مقدار آن نظم تاکتیکی‌اش را به دست آورده. کامل نیست اما به هر صورت روند خوبی دارد. تیم استقلال هم تیم جوان و تیم احساسی است. باید خیلی خوب از بیرون کنترل شود. آنها هم درصدد هستند که نتیجه بگیرند. قضاوت کردن خیلی سخت است که بگوییم کدام تیم برنده می‌شود ولی چنانچه هر دو تیم به فکر فوتبال بازی کردن و به فکر اجرای داشته‌هایشان باشند تصور می‌کنم بازی خوبی از آب در خواهد آمد.»
مربی سابق تیم ملی با اشاره به فضایی که مدیران دو باشگاه به وجود آوردند ،تصریح کرد: «من امیدوارم تمام کسانی که از پیش یکسری پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌ها را می‌کنند، به عنوان مثال داوران را متهم می‌کنند یا برگزار‌کنندگان را به امتیاز دادن به تیم مقابل متهم می‌کنند، واقعا کارشان را تکرار نکنند. این حرف‌ها و این نوع اظهارنظرها واقعا فرسوده شده. امیدوارم اینها بازیکنان را دعوت کنند به بازی جوانمردانه. این بازی خیلی از دوربین‌های خارج از کشور را به خودش جلب می‌کند. یک‌سری بی‌انصاف از هر خطایی تعاریف متفاوتی بیرون می‌کشند و می‌خواهند القا کنند که فوتبال ما بی‌فرهنگ و ناقص است. در صورتی که این شکلی نیست. مخصوصا در بازی قبل از لحاظ رفتاری هر دو تیم خیلی خوب بودند. بدون هیچ مشکلی بازی را شروع کردند و به پایان رساندند. توصیه‌ام به لحاظ سنی حداقل و نه جایگاهی به همه اعضای دو تیم این است که به فکر فوتبال پاک باشند. هر دو تیم قابلیت‌های خوبی دارند و چنانچه بخواهند فوتبال خودشان را ارایه دهند مطمئنا تماشاچیان از آنها راضی خواهند بود. حالا نتیجه هر چه که می‌خواهد، باشد.»
مشاور وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این سوال که آیا دکتر سجادی تذکری به مدیران دو باشگاه داده یا خیر، پاسخ داد: «مدیران هر دو باشگاه سابقه و کسوت دارند. نمی‌دانم چنین چیزی اتفاق افتاده یا خیر. معمولا چنین کاری عرف نیست. مگر اینکه حضور پیدا کنند در رختکن که دو، سه باری قبلا اتفاق افتاده. مدیران و مربیان باشگاه از سن و سال و فرهنگ و شرایط اجتماعی خوبی برخوردارند و حتما می‌دانند این بازی حداقل در ایران 50 میلیون بیننده دارد و در خارج از کشور نصف این تعداد بازی و اخبارش را دنبال می‌کنند. کمتر فوتبالی در قاره آسیا با چنین استقبالی مواجه می‌شود. فدراسیون فوتبال هم باید تمامی تدابیر را در نظر بگیرد. شعارهای بین‌المللی و فرهنگی را باید نصب کند. این فوتبال یک نمونه خوب از رفتار اجتماعی ما ایرانیان است. ان‌شالله که ختم به خیر شود.»
کارشناس فوتبال کشورمان در پایان به نبود تماشاچیان در این بازی اشاره کرد و گفت: «در تمام دنیا مردم با ظرفیت کامل به استادیوم‌ها نمی‌روند. هر کشوری با تناسب به وضعیت بهداشتی کشور درصدی اعمال می‌شود. اینجا چنین چیزی نیست. من موافقم که غیبت تماشاچیان تاثیرگذار است. الان در اجتماع می‌بینیم که خیلی از مردم مخصوصا در شهرستان‌ها خیلی خوب مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند. فاصله‌گذاری اجتماعی را در نظر می‌گیرند و از ماسک استفاده می‌کنند. الان اکثر مردم به استفاده از ماسک عادت کردند. اگر اینها به خوبی و درستی رعایت شود و از در استادیوم‌ها کنترل شود من فکر می‌کنم با دوسوم ظرفیت استادیوم‌ها بازی‌ها برگزار شود.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/710641/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی