آریا بانو

آخرين مطالب

چه زمانی خطر سکته بیشتر است؟ گوناگون

چه زمانی خطر سکته بیشتر است؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سیناپرس / بر اساس یک بررسی جهانی جدید روی افرادی که سکته کرده اند مشخص شد از هر یازده مورد سکته، یک مورد در عرض یک ساعت پس از عصبانیت فرد رخ داده و از هر 20 مورد نیز یک سکته پس از انجام فعالیت شدید بدنی گزارش شده است.
محققان دانشگاه ملی ایرلند، در بررسی های خود دریافتند مواردی مانند عصبانیت شدید یا داشتن فعالیت بدنی زیاد می تواند برای بیمارانی که تجربه پشت سر گذاشتن سکته را دارند بسیار خطرناک بوده و باعث بروز مجدد این عارضه شود.
این یافته ها بخشی از مطالعه ای است که در آن 13466 مورد سکته مغزی حاد را در 32 کشور مختلف در بر می گیرد. سکته مغزی عامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سراسر جهان است. در حالی که بیشتر مطالعات قبلی بر روی عوامل خطرزای طولانی مدت سکته مغزی مانند چاقی یا سبک زندگی کم تحرک متمرکز شده‌ اند، این پروژه به بررسی عوامل حادی که ممکن است سکته را درست قبل از وقوع آن پیش‌بینی کرده یا حتی باعث شروع آن شود، پرداخت. پیشگیری از سکته، یک اولویت برای پزشکان است و متاسفانه با وجود پیشرفت ‌های زیاد، پیش ‌بینی زمان وقوع سکته همچنان دشوار است. 
پروفسور اندرو اسمیت، محقق ارشد، و استاد اپیدمیولوژی بالینی و مدیر مرکز تحقیقات بالینی گالوی، در این رابطه گفت: مطالعه ما با هدف بررسی قرار گرفتن در معرض شرایط حادی است که ممکن است به عنوان محرک بروز سکته عمل کند. بر این اساس به طور قطع می توان گفت که خطر سکته به مدت یک ساعت پس از عصبانیت شدید، افزایش می یابد.
در این پژوهش، محققان بیشتر روی بیمارانی تمرکز کردند که دچار سکته مغزی ایسکمیک شده بودند که شایع ترین نوع سکته مغزی محسوب می شود. سکته مغزی ایسکمیک زمانی اتفاق می افتد که یک لخته خون، شریان های منتهی به مغز را مسدود یا باریک کند.به گزارش سیناپرس، این تیم همچنین بیماران سکته مغزی از انواع خونریزی داخل مغزی را که کمتر شایع اما بسیار خطرناک بوده و خونریزی بافت مغز را نشان می دهد، تجزیه و تحلیل کردند.
پروفسور اسمیت در ادامه توضیحات خود می افزاید: ما در تحقیقات خود به دو محرک مجزا نگاه کردیم. تحقیقات ما نشان داد که خشم یا ناراحتی عاطفی با افزایش تقریباً سی درصدی خطر سکته در طول یک ساعت پس از این شرایط مرتبط است. این خطر در صورتی که فرد بیمار سابقه افسردگی نداشته باشد محاسبه شده و عواملی مانند افسردگی در افزایش خطر سکته دخیل هستند.
از سوی دیگر ما طی بررسی های خود دریافتیم که خطر سکته پس از عصبانیت برای کسانی که سطح تحصیلات پایین تری دارند، بیشتر بوده و همچنین فعالیت بدنی سنگین با افزایش تقریباً 60 درصدی خطر خونریزی داخلی مغز در طول یک ساعت همراه است. البته این موضوع در زنان شدیدتر بوده و هر چقدر فرد بیمار چاق تر باشد، خطر سکته در وی بیشتر می شود.
پژوهشگران همچنین دریافتند که قرار گرفتن در معرض هر دو محرک خشم و فعالیت بدنی سنگین منجر به افزایش خطر بیشتر جهت سکته مغزی نخواهد شد.
دکتر میشل کاناوان از اعضای این تیم تحقیقاتی درباره موضوع فوق گفت: پیام ما این است که مردم در تمام سنین به سلامت روحی و جسمی خود توجه کنند. در این میان برای برخی از افراد به خصوص اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند، مهم است که از فعالیت بدنی سنگین اجتناب کرده و در عین حال با داشتن یک سبک زندگی سالم ، ورزش منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانند.
به گزارش سیناپرس، نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می کنند که یک دوره کوتاه از فعالیت بدنی سنگین، مانند حمل یک جسم سنگین از پله ها، با فعالیت بدنی و ورزش منظم متفاوت است. شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله تخصصی قلب اروپا (European Heart Journal) منتشر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/711084/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟