آریا بانو

آخرين مطالب

نجار: همه استان‌ ها مکلف به اعلام مشکلات حاد حوزه بحران شدند اجتماعي

نجار: همه استان‌ ها مکلف به اعلام مشکلات حاد حوزه بحران شدند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تسنیم / رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: همه استان‌ها باید مسائل حاد حوزه خود را برای بررسی تخصصی برروی آن‌ها به تهران اعلام کنند.
اسماعیل نجار عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در سالن اجتماعات استانداری گیلان ضرورت توجه به مسائل ضروری و بحرانی با توجه به تنگناهای مالی را مورد تأکید قرار داد ابراز داشت: تمامی استان‌ها بررسی‌ها را انجام دهند تا اگر مسائلی ضروری وجود دارد مشخص کرده و به مدیریت بحران بفرستند تا در تهران به شکل تخصصی آن را تحلیل و بر روی آن موضوع کار کنیم.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور خشکسالی و پیش‌بینی‌ها در بخش شرب، صنعت و کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید واقعیت خشکسالی را بپذیریم که متأسفانه در بعضی استان‌ها امسال 90 درصد خشکسالی رخ داده است افزود: جلسات متعددی ابتدای امسال برگزار و حدود 310 میلیارد تومان تنظیم و برش استانی آن نیز در نظر گرفته شد.
نجار با بیان اینکه در پرداخت بحران‌ها نگاه عادلانه نداشته و نگاه ضرورتی داریم و به عنوان مثال در بحث کشاورزی تنها دو محموله پرداخت خسارت داریم و با اشاره به اینکه بیمه حوادث همگانی برای کل ساختمان‌های کشور نیز از دیگر برنامه‌ها است اذعان داشت: یک بحث صندوق بیمه کشاورزی و دیگری اجرای بند(خ) ماده 33 برنامه 6 یعنی امحای تسهیلات پرداختی است.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 146 هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که 70 هزار کیلومتر از آن از مراکز جمعیتی کشور عبور می‌کند و با اشاره به شرایط آب و هوایی ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری پرحادثه‌ است بنابراین باید همواره از آمادگی کامل برخوردار بود.
رئیس سازمان دهیاری‌های کشور نیز در این نشست مسئله پسماند را مهم‌ترین بحث شهرهای شمال کشور دانست و با تأکید بر ضرورت ساماندهی هر چه سریعتر پسماند خاطرنشان کرد: پسماند سال‌های سال است که با استان‌های شمالی عجین است و برای حل مشکل پسماند همه باید پای‌کار بیایند.
مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه برای وزارت کشور برای نخستین بار مکلف به تشکیل قرارگاه در حوزه‌های مختلف از جمله نوسازی حمل‌ونقل عمومی و پسماند، شده است اذعان کرد: اعتبارات خوبی برای برطرف کردن معضل پسماند تخصیص پیدا کرده و تکالیفی برای معاونت‌ها و دستگاه‌های مختلف مشخص شده است.
جمالی‌نژاد با منابعی که در دو سال گذشته به شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند اختصاص یافته را در چهل سال اخیر بی‌سابقه خواند و با تأکید بر ضرورت تدوین و ارائه طرح مدیریت تصریح کرد: امیدواریم یک بار برای همیشه با تشکیل کارگروه ساماندهی پسماند در بازه زمانی کوتاه تا سال آینده اقدامات خوبی در حوزه مدیریت پسماند رقم بزنیم.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات مختلفی توسط مجمع نمایندگان گیلان برای توسعه گیلان در سال 99 در یک سند آمایش تهیه شد گفت: طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کمیسیون مطرح است اما متأسفانه استان‌ها بر اساس نقشه راه و سند آمایش حرکت نمی‌کنند.
محمدصالح جوکار حل مشکلات شهری را نیازمند مدیریت یکپارچه شهری دانست و افزود: لایروبی رودخانه‌ها برای جلوگیری از بروز سیلاب‌ها در گیلان قابل توجه بوده اما این کار در استانی مانند گیلان گره خورده‌ است؛ مسائل مطرح شده توسط دستگاه‌ها به حل مشکلات کمکی نمی‌کند؛ بازیافت شیرابه و زباله یکی از مسائل مهم گیلان بوده و عدم تفکیک زباله قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها قادر به انجام این کار نیستند باید کار را به بخش خصوصی بسپارند و طرح‌های پسماند باید علمی باشند تا در این وضعیت بحرانی اعتبارات حیف و میل نشود گفت: اجرای اقدامات فوری برای مدیریت بحران در این حوزه مورد تأکید است؛ در بحث زمین‌های فاقد سند مالکیت قانونی تصویب شد که اجرای آن به حل بسیاری از مشکلات این حوزه کمک می‌کند.
همچنین استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خیلی از شهرها هنوز شهردار ندارند و پهنه سراوان هنوز تکمیل نشده است لذا مدیریت پسماند باید در قالب یک سازمان متمرکز اداره شود ابراز داشت: روزانه 2 هزار و 200 تن زباله در گیلان تولید می‌شود و این شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی استان گیلان نفوذ پیدا می‌کنند.
اسدالله عباسی با بیان باید کارگروه مدیریت پسماند را در گیلان تشکیل دهیم اما اگر اراده از مرکز نباشد ما در گیلان راه به جایی نمی‌بریم خاطرنشان کرد: اعتبارات معمولاً برای استان قطره‌ای است به همین دلیل از آستارا تا چابکسر طرح‌های مدیریت پسماند استان به جایی نرسید و حتی استان‌های دیگر نظیر مازندران هم از گیلان پیشی گرفته است.
وی با بیان اینکه بعضی از پل‌های گیلان را حتی با یک میلیارد تومان می‌توان مقاوم‌سازی کرد و از مدیریت بحران کشور انتظار داریم اعتبارات لازم را در این بخش به گیلان که دائما با بحران مواجه است تخصیص دهند افزود: بحران برف، رانش زمین، و سیلاب گیلان را تهدید می‌کند و مدیریت بحران کشور باید بودجه‌ای به گیلان اختصاص دهد تا نسبت به اجرای پروژه‌های زیرساختی اقدام کنیم. 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه افزود: در مباحث مدیریت شهری درخواست‌هایی در حوزه تقنینی وجود دارد و مسئله منابع پایدار یکی از دغدغه‌‌هاست لذا باید برای این منابع دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنیم همچنین ساماندهی پسماند باید پیگیری شود و با تشکیل کارگروهی ویژه‌ به صورت جدی به مسئله مدیریت پسماند بپردازیم.
همچنین رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌هایی است که به صورت بحرانی با مسئله پسماند دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: شیرابه‌ها در محل زندگی روستاییان برای آنان مشکلاتی ایجاد کرده که هر چه سریعتر باید برای حل این مسئله چاره‌اندیشی کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/712283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی

حمایت جالب مهندس پرتغالی از کاپیتان تراکتور

دو گل زیبا و پنالتی از دست رفته سادیو مانه مقابل الفیحا

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تفریحات بهاری نفیسه روشن با چهره ای برنزه در ساحل مالدیو / باغی از بهشت روی زمین

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

طرز تهیه خمیر هزارلا

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قورمه سبزی که هر کسی نمی‌داند!

غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

خواص «وَالزَّیْتُونِ» معجزه‌گر

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!