آریا بانو

آخرين مطالب

گزارش 100 روزه/3

پویش قرار خدمت؛ از حضور در دل میدان تا دیدار بی‌واسطه با مردم شهرداری تهران

پویش قرار خدمت؛ از حضور در دل میدان تا دیدار بی‌واسطه با مردم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - طرح «قرار خدمت» یکی از مأموریت های اصلی و مهم این دوره از مدیریت شهری است که در راستای حل معضلات و مشکلات محلات انجام می‌شود. طرحی که شهردار تهران در جلسات با مدیران شهرداری بر اجرا و پیگیری آن تاکید دارد و این سر قرار حاضر شدن مدیران شهری در چند هفته اجرای پویش با استقبال شهروندان و رضایت آنها مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار شهر ، «پویش قرار خدمت» یکی از طرح‌های بدیع و تاثیرگذار مدیریت جدید شهری است.پویشی که شهردار تهران و معاونانش هر پنجشنبه از یکی از مناطق 22 گانه شهرداری تهران بازدید میدانی دارند و از نزدیک با مشکلات و چالش های آن منطقه و محلاتش آشنا می شوند از جمله طرح هایی است که ارتباط بی واسطه شهروندان با مدیران شهری را در محلات مختلف فراهم کرده است.
در پویش قرار خدمت در کنار بازدید شهردار تهران از برخی پروژه ها و محلات، هر یک از معاونان وی هم به صورت جداگانه ب ا حضور در نواحی به بررسی و پایش میدانی مشکلات در حوزه های مختلف و در عین حال ظرفیت‌های اجرایی موجود برای رفع این کاستی‌ها می پردازند.
بر اساس سخنان شهردار تهران 22 منطقه تهران مانند 22 گل از یک بوستان هستند که تشنه هویتند و باید توجه دقیق به آنها صورت گیرد، در این معادله جنوب شهر باید رشد مضاعفی پیدا کند و به آن توجه ویژه و اساسی شود، تحول توامان در روح و کالبد شهر نیز ضرورت دارد. از این نظر پویش قرار خدمت اقدامی متناسب با اهداف و برنامه های شهردار تهران و مدیریت شهری در این دوره محسوب می شود.
حقیقت ماجرا این است که آنقدر مدیران شهر در دوره های گذشته از شهروندان که صاحبان اصلی شهر هستند فاصله گرفته بودند که گویی قرار خدمت دوای درد بی قراری شهروندان شده و حضور پررنگ آنها را در محلات و مساجد منطقه مورد بازدید، شاهد هستیم.
دیدار نخبگان هر منطقه و توجه به ایده ها و پیشنهادهای آنها برای ارتقای حوزه های مختلف شهر در راستای شکل گیری هیات های اندیشه‌ورز جهت تجهیز شهرداری به لوکوموتیو اندیشه از دیگر برنامه های جالب پویش قرار خدمت است که با شنیدن مشکلات و درد دل شهروندان در مسجد توسط شهردار تهران به انجام می رسد.
توجه ویژه به مساجد و دیدار با خانواده شهدا در این پویش نیز از نکاتی است که به نظر می رسد در دوره گذشته مورد غفلت واقع شده بود.

آریا بانو


همچنین هدف گذاری 52 فعالیت محله ای بر اساس خدمت جهادی و حضور نخبگان به منظور تغییر شاخص های محلی از جمله برنامه های این پویش در حوزه نخبگان است.
در نگاه اول به نظر می رسد بارمالی این پویش و مصوبات آن باعث انجام نشدن قرارها و وعده ها می شود اما درباره رفع این نگرانی لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران توضیح داد که در بازدیدهای پویش «قرار خدمت» قولی که پشتیبانی نداشته باشد، نمی دهیم. درواقع اگر قول و یا وعده‌ای از سوی مدیریت شهری داده می‌شود یا باید در بودجه 1400 باشد و اگر هم نباشد برای سال 1401 برنامه‌ریزی انجام می شود.
به گفته او؛ اینکه امکان اولویت‌بندی این پروژه‌ها وجود دارد یا نه بررسی می‌شود و پیش از آن هم اگر برای پروژه‌ای در بودجه سال 1400 شهرداری تهران اعتباری در نظر گرفته شده باشد، تسریع در اتمام آن پروژه دنبال می‌شود. ممکن است در برخی مناطق هم پروژه‌های جدیدی تعریف شود، اما اعتبار آن در بودجه دیده نشده باشد، بنابراین برای اینکه در بودجه سال 1401 لحاظ شود، برنامه‌ریزی می‌شود.
باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که از چند روز قبل از بازدیدهای پنجشنبه ها، معاونان شهردار تعامل هایی را با مدیران منطقه مورد نظر در حوزه های تخصصی انجام داده و مسائل و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار می دهند تا بازدید میدانی منجر به تکمیل اطلاعات شود. 
از دیگر نکات جالب توجه در این بازدیدها شروع برنامه با زیارت اماکن متبرکه و گلزار شهدای هر منطقه و احترام به شهدا به عنوان خدمتگزاران واقعی این مرز و بوم است که موجب فضای معنوی حس خدمت به مردم می شود.
علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره چگونگی اجرای این پویش گفته است: هر هفته به صورت نوبه ای و مشخص در مناطق حاضر خواهیم شد. اولین کارویژه هر منطقه این است که پروژه های جدید را به ازای هر منطقه مد نظر قرار می دهیم و در بازدید ظرفیت شهرداری را برای تحقق آن پروژه ها دنبال خواهیم کرد.
شهردار تهران تاکید دارد از طرف دیگر دیدار با نخبگان و فرهیختگان هر منطقه برای ما یک نیاز جدی است چون معتقدیم که مردم بر مدار نخبگان باید محوریت تلاش در شهر را بر عهده بگیرند و ما نیز نوکری آنها را انجام دهیم.
زاکانی بر ضرورت حضور بین آحاد مردم و خانواده شهدا در این پویش نیز تاکید کرده است.
شهردار تهران و هیات همراهش از ابتدای راه اندازی این پویش تا 100 روز اول از چهار منطقه 20، 14، 16 و 3 دیدن کردند و پس از احصای مشکلات و بررسی ظرفیت ها و پروژه های نیمه کاره در این مناطق برنامه ها و تصمیم هایی را در حوزه های مختلف ارائه کردند که در ادامه به اهم مشکلات و موضوعات مطرح شده بازدیدها در این چهار منطقه می پردازیم:
قبله تهران؛ اولین مقصد مدیران پایتخت در پویش
با توجه به قدمت تاریخی چند هزار ساله «ری» به عنوان قبله تهران و اهمیت آن در مدیریت پایتخت، اولین بازدید نظارتی شهردار تهران، معاونانش و جمعی از اعضای شورای شهر از منطقه 20 آغاز شد.
زاکانی ابتدا در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) حاضر شد و پس از زیارت و اقامه نماز با حضور در نواحی منطقه 20 از پروژه ها و وضعیت این منطقه بازدید کرد. شهردار تهران همچنین دیدار و گفت و گویی با تولیت استان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)، خانواده شهدا و نخبگان منطقه داشت. شهردار تهران در این بازدید نزدیک کردن شهر ری به افق چند هزار ساله اش را از اهداف مدیریت شهری در این دوره عنوان کرد.
منطقه 20 منطقه ای است که بخشی از آن در حریم شهر تهران قرار دارد، دارای حریم 210 کیلومتر مربعی است، مشکلات موجود در حریم نیز سال‌هاست گریبان‌گیر مدیریت شهری تهران است و بر همین اساس بازدید از ناحیه هایی که در حریم قرار دارند یکی از برنامه های نخستین پویش قرار خدمت بود.
معاون وقت شهرسازی شهرداری تهران درخصوص اقداماتی که برای رفع مشکل ناهماهنگی‌های مدیریت حریم در منطقه 20 صورت گرفت، بیان کرد: قبل از بازدید ، جلسه‌ای را در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان استان تهران داشتیم که موضوع حریم نیز مطرح شد و طی گفت‌وگویی که با شهردار تهران صورت گرفت، قرار شد، موضوع اصلاح یک بند از قانون که موجب این تعارضات شده است را از طریق کمیسیون زیربنایی دولت پیگیری کنیم، مقدمات کار انجام شده و نامه‌ای را آماده کرده‌ایم که اگر شهردار تهران موافق باشند با امضای ایشان برای ریاست محترم جمهوری ارسال خواهد شد. 
ضرورت حفظ و نگهداشت زمین‌های کشاورزی ری و جلوگیری از نابودی مزارع آن، تدوین برنامه منسجم برای قلمرو تولیدی و کارگاهی واقع در حریم، برنامه ریزی با یک سیاست شفاف برای کارخانه سیمان ری، معدن سیمان و پالایشگاه تهران و تبدیل کارخانه سیمان به موزه صنعت سیمان و محلی برای فعالیت‌های دانش بنیان و استارت آپی، فضاهای کار جمعی و نوآوری، احیای ارزش زمین ها و ساختمان های محله نفر آباد و شکل گیری معماری متناسب با همجواری با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از دیگر موضوعات مطرح شده در این بازدید برای قبله تهران بود.

آریا بانو


علاوه بر این محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های میراث فرهنگی منطقه 20 با تاکید بر اینکه حفظ و تقویت جاذبه‌های گردشگری پایتخت از اولویت‌های شهرداری تهران است، گفت: جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی منطقه 20، قابلیت مطرح شدن در سطح ملی و بین المللی دارند.
به گفته توکلی زاده نقشه ساخت مجموعه ایوان ری در کنار برج طغرل در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی طراحی و برنامه‌ریزی شده بود و با گذشت سال‌ها ممانعت‌ میراث فرهنگی، در نهایت خرداد ماه سال جاری با حضور شهردار وقت افتتاح شد اما بلافاصله به دلیل کمبودهای زیرساختی نیمه کاره ماند.
همچنین اجرای طرح کیفی سازی گرمخانه 13 آبان، ضرورت بهبود کیفیت زیرساخت های ورزشی منطقه20 و رسیدگی به پروژه‌های در حال احداثِ پارکینک طبقاتی واقع در تقاطع خیابان زهره‌وند - بزرگراه شهیدآوینی، محل احداث لوپ چهارم پل عبدالرحمن صوفی، پایانه جوانمرد قصاب، دوربرگردان بزرگراه شهید آوینی، مسجد امام زین العابدین(ع)، پیشنهاد ایجاد تفرجگاه و فضای سبز در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) نرسیده به اتوبان آزادگان، جمع آوری سگهای ولگرد و تامین امنیت محله نفرآباد با همکاری ناجا و بررسی ساخت بیمارستان تخصصی با سرمایه گذاری خیرین نیز در دستور کار قرار گرفت.
میزبانی دارالمومنین تهران از زاکانی در دومین گام پویش قرار خدمت
پویش قرار خدمت در دومین گام خود به منطقه 14 دارالمومنین تهران رسید و با اقامه نماز جماعت صبح و زیارت شهردار تهران از مقبره شهدای گمنام در بوستان زیتون آغاز شد.
منطقه 14 به لحاظ دارابودن بیش از 125 مسجد و حسینیه و اهدای بیش از 2 هزار شهید انقلاب اسلامی لقب دارالمومنین را به خود گرفته است.
در بازدید از منطقه 14 دستور تعیین تکلیف پارکینگ بازارگل و امکان سنجی احداث پارکینگ در اطراف محدوده، پیگیری جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی شرکت ارتباطات مشترک شهر، تعیین تکلیف پارکینگ شیوا، پیگیری تأمین روشنایی زیرگذر شهید محلاتی از طریق معاونت زیباسازی، پیگیری مراحل تملک مجتمع ایستگاهی آهنگ در ورودی جنوبی و مسقف سازی پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی ابلاغ شد.
همچنین بر پیگیری مراحل تهاتر ورزشگاه تختی برای پایانه خط 7مترو، پیگیری مراحل تملک ورودی شرقی ایستگاه 17شهریور در خط 6مترو، تکمیل نرده‌های ایمنی منطقه، رفع مشکلات 10 نقطه حادثه خیز منطقه در اسرع زمان، اتمام پارکینگ امیرکبیر، تخصیص اعتبار پروزه تعریض خیابان قره یاضی و بزرگراه بسیج و بررسی مسیر دوچرخه در سطح منطقه تاکید شد.
علاوه بر این ایمن سازی، بهسازی و زیباسازی مسیل ابوذر، رفع نقص و بروزرسانی سیستم روشنایی منفی یک اتوبان امام علی(ع)، مرمت، بهسازی و رفع نواقص مقبره الشهداء، دیوارنگاره ها، تابلوی تمثال شهدا و تابلوهای شناسایی معابر مزین به نام شهدا، مرمت و بهسازی کوشک تاریخی بوستان سلیمانیه، پیگیری تملک زمین به منظور احداث ایستگاه آتش نشانی، رسیدگی به وضعیت بازار گل شهید محلاتی، احداث کانال جمع آوری آب های سطحی خیابان خاوران حد فاصل میدان خراسان تا مخبر و حد فاصل پیروزی تا پاسدار گمنام از مصوبات به تصویب رسیده این منطقه بود.

آریا بانو


تصمیم گیری در خصوص ساخت و سازهای متوقف شده در منطقه 14، کمبود سرانه‌های خدماتی مهم‌ترین مشکل منطقه 14 و تملک مکانهایی برای تبدیل آنها به بوستان، نوسازی بافت فرسوده، تهیه طرح اجرایی برای خیابان کرمان، بازدید از آخرین وضعیت پل ارتباطی امام علی (ع) به خاوران ، بررسی موانع تکمیل مسجد آدینه، تملک خانه شهید ابراهیم هادی و تبدیل آن به موزه و بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی شهید سعیدی از دیگر موارد مطرح شده در بازدید از دارالمومنین تهران بود.
زاکانی دربازدید از این منطقه گفت: اینجا دارالمومنین است اما دچار تنگناها و سختی هایی است، مثلا کمتر از 3 متر سرانه فضای سبز دارد و این مناطق نیازمند توجه هستند، در حالی که بعضی از مناطق دارای سرانه فضای سبز 122 متری هستند. بنابراین آنچه که برای ما آزاردهنده است تبعیض است.
منطقه 16؛ سومین ایستگاه پویش قرار خدمت
منطقه 16 به عنوان یکی از مناطقی آسیب های اجتماعی در آن توجه ویژه ای می طلبد و همچنین به دلیل وجود ورزشکاران، مشاهیر و نخبگان فراوان در این منطقه همواره نگاه ویژه مدیران را به خود جلب کرده است . این منطقه سومین مقصد شهردار تهران در پویش قرار خدمت بود که مانند سایر قرارهای خدمت با احترام به مقام شامخ شهدا آغاز شد.
در بازدید شهردار و معاونانش از منطقه 16 موضوعاتی از جمله درخواست ایجاد پل ارتباطی بین محله و بازار صابونیان با هدف رونق اقتصادی محله، درخواست استفاده از امکانات بوستان ترافیک، ساماندهی معتادان متجاهر، اتصال شهرک بعثت به محلات دیگر با هدف رونق اقتصادی و اجتماعی محله، ایجاد خدمات بانکی، اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی در محله که به دلیل وجود معتادان متجاهر و نوع اصناف تاثیرگذاری آن ضعیف است، اصلاح هندسی ورودی های شهرک، ایجاد مرکز درمانی در یکی از طبقه های سرای محله، تامین اعتبار لازم برای مجموعه شهربانو، بازنگری طرح حریم محور راه آهن در جهت افزایش تولید مسکن و تشویق نوسازی در بافت های فرسوده، شروع پروژه مطالعاتی انتقال توقفگاه سامانه چهار تندرو و اتوبوسرانی واقع در خیابان شهید طباطبایی، معضل پارکینگ در محله، بازنگری و اصلاح طرح تعریض خیابان ظهیری و تقی زاده، شناسایی ظرفیت های محله و ایجاد بازار روزهای محلی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
از دیگر مصوبات بازدید منطقه 16 می توان به اقدامات لازم در جهت تسریع و فعالسازی پروژه زیرگذر تقاطع شهید تندگویان و شهید نواب صفوی، احصاء زیرساختهای موجود در منطقه، اتخاذ تدابیر درجهت اتمام پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در بازه زمانی مشخص،پیرایش شهری، آرامسازی و بهسازی محور فداییان اسلام، تعیین تکلیف جابجایی میدان میوه و تره بار بهمن، ساماندهی دستفروشان محور شهید بابایی، تملک املاک برای احداث ایستگاه آتش نشانی در ناحیه 2 و تملک املاک برای احداث بوستان جدید در جوادیه و مطالعه احداث پارکینگ طبقاتی متروی علی آباد اشاره کرد.
همچنین بازدید از طرح مجتمع تجاری ، اداری و خدماتی باغ آذری، گود باغ آذری و تاکید بر تسریع در فرایند نوسازی این محله آکادمی فرهنگی ورزشی میثاق، شنیدن درددل و مشکلات تعدادی از معتادان در پاتوق آنها، بازدید از سامانه 4 اتوبوسرانی، املاک جوادیه، ترانس های برق دستواره و مجموعه حافظان کودکان کار یاسر از جمله برنامه هایی بود که شهردار تهران شخصا انجام داد.

آریا بانو


یکی از مهمترین اتفاقات پویش قرار خدمت در منطقه 16 این بود که زاکانی پس از بررسی و موضوع دستور اعزام تیم های بهداشت و درمان شرکت شهر سالم برای رسیدگی به وضعیت درمانی آنها را صادر کرد.
شهردار تهران در این بازدیدها گفت: انتقال دکل های برق منطقه 16 به زیر زمین یکی دیگر از برنامه های مدیریت شهری است که در حال پیگیری از سوی مدیریت شهری است.
بازدید از منطقه 3؛ دیار فرهنگ و ملل
منطقه 3 چهارمین مقصد شهردار تهران برای بازدیدهای هفتگی تحت عنوان قرار خدمت بود که با زیارت امامزاده اسماعیل زرگنده و تجدید میثاق با شهدا آغاز شد.
چند روز پیش از پویش قرار خدمت در منطقه 3 شهردار تهران در بازدید شبانه خود سری به محل اسکان کارگران پسماند در منطقه 3 تهران زده بود و در جریان امکانات اسکان کارگران پسماند قرار گرفت و همان‌جا دستور رسیدگی به وضعیت اسکان کارگران و بهبود شرایط اسکان آن‌ها را صادر کرد.
بر همین اساس زاکانی در یکی از نخستین اقدامات خود در پویش «قرار خدمت» برای بررسی دستورهای صادره جهت بهبود شرایط اسکان کارگران بخش پسماند مجدد به محل اسکان این کارگران رفت تا از اقدام های انجام شده برای بهبود ایمنی و سطح کیفی اسکان کارگران اطلاع پیدا کند.
شهردار تهران در پی بازدید از این منطقه خبر داد: بنا شد تصمیمات جدی راجع به ده ونک گرفته شود، هم ناظر به بازبینی طرح تفصیلی آن و هم ناظر به کمک به مردم درباره حل مشکل اسناد از طریق دستگاه قضایی و از طریق ثبت.

آریا بانو


زاکانی گفت: محله دیگر زرگنده است که قرار بر این شد که برای آن محله نیز اقتضائاتی دیده شود . همچنین ناظر به پارکینگ نیمه ساز در کنار پارک ملت ، بنا شد که ظرف یک ماه وضعیت آن تعیین تکلیف و عملیات عمرانی آن آغاز شود. همچنین درباره تونل های تعبیه شده و دسترسی هایی که در خصوص آن وجود دارد قرار شد که اقتضائات امکانی آن خریداری و بهره برداری این فضاها با ایمن سازی صورت بگیرد.
شهردار تهران افزود: دوستان در حال دقت بودند چه عنوانی برای این منطقه بیان کنند که به نظرم «دیار فرهنگ و ملل» پیشنهاد مناسبی است، زیرا منطقه 3 می تواند امکان به رشد و تعالی و گسترش فرهنگ و همچنین تعامل و پیوستگی بین ملل کمک کند.
دیگر نکته مهمی که زاکانی در این پویش به آن اشاره کرد پیشنهاد ایجاد یک قرض الحسنه در هر محله بود. او توضیح داد: شهرداری می‌تواند از طریق بانک شهر سهم خود را بپردازد و مردم هم به عنوان رکن اصلی در این زمینه فعالیت کنند در زمینه مسکن اجتماعی هم شهرداری می‌تواند در زمینه ارائه زمین و پروانه تسهیلاتی را فراهم سازد ولی خود مردم نقش آفرینی اصلی را انجام دهند.
شهردار تهران همچنین از پاکبان پاکدستی که 500 میلیون تومان را پیدا و به صاحب آن برگرداننده بود تقدیر کرد.
وعده مشارکت 50 میلیاردی جمعی از خیرین برای کمک به کودکان کار و ساخت یتیم خانه، ضرورت حمایت از دستفروشان قانونی، چاره اندیشی برای کودکان بازمانده از تحصیل، تعامل دانشگاه الزهرا، کمبود فضای فرهنگی در منطقه 3، برنامه ریزی برای تغییر رویکرد استفاده از بوستان ها برای فعالیت درمانی و ورزشی معتادان و توجه به بیماران اوتیسم و خانواده های آنها از جمله مواردی بود که نخبگان، خیرین و فعالان اجتماعی منطقه 3 در جلسه با شهردار تهران مطرح کردند که البته مورد استقبال شهردار تهران نیز قرار گرفت.
از دیگر مصوبات این منطقه در حوزه های مختلف می توان به تسریع در بازنگری طرح تفصیلی ده ونک، رفع نواقص تونل آرش اسفندیار، تعیین تکلیف پارکینگ طبقاتی نیایش، پایش طرح تفصیلی منطقه، تجمیع کارگاههای عمرانی سطح منطقه، امکان سنجی احداث زیرگذر میرداماد تا کردستان و اتصال خیایان شیراز شمالی به جنوبی از طریق روگذر، کمبود ناوگان حملو نقل عمومی در میدان ونک، اجرای اصلاحات هندسی معوقه، مسقف سازی پایانه های حقانی و قلهک، مدیریت پارک های حاشیه ای، پیگیری اجرایی شدن طرح امتداد کردستان تا چمران، تملک املاک معارض در محدوده راجیان، ده ونک و اختیاریه، رفع مشکل گودهای رها شده، تسریع ساخت پروژه ساختمان خانه شاعران معاصر، تاکید بر اجرای طرح تحول نگهداشت شهر و ایجاد خط ویژه برای خودروهای امدادی اشاره کرد. 
ذکر این نکته در پایان این گزارش حائز اهمیت است که نمی توان برای قرار خدمت نقطه پایانی متصور بود و پیداست مدیریت شهری در این دوره با قوت به خدمت رسانی و قرارهای خود تحت عناوین و پویش های مختلف پایبند است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/714574/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای