آریا بانو

آخرين مطالب

رقابت میلیمتری گلزنان لیگ برتر بر سر کفش طلا ورزشي

رقابت میلیمتری گلزنان لیگ برتر بر سر کفش طلا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اعتماد / سرنوشت این‌گونه رقم خورده که دو شکارچی غریبه در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گیرند و پس از گذشت دوازده هفته، چون اجاقی در زمستان، گرمایی مطبوع را برای تیم‌های خود به ارمغان بیاورند. صد البته تا پایان این ماراتن راه زیادی مانده و هجده هفته دیگر باید صبوری کرد تا مردان آب و آتش و باد رخ از غبار بیرون بکشند و کاری کنند که سیم خاردار‌های مغبون در سوگ قفس‌های شعله‌ور مویه کنند و دست‌های‌شان را به علامت تسلیم بالا ببرند.
مرور چهره مردانی که تا اینجای کار از صخره‌های بلند گذر کرده و خواب‌های کال را یکی پس از دیگری تعبیر کرده‌اند خالی از لطف نیست. کسی چه می‌داند! شاید در پایان شاهنامه یکی از همین مهاجمان بافراست، شاه‌بیت آقای گلی را با ساق‌های خود بسراید و پشت دست مدافعان سیه‌بخت شکافی عمیق بر جای بگذارد.
گادوین منشا؛ اشتهای سیری‌ناپذیر!
آس خط آتش مس رفسنجان که از کامپوستلا تا عجمان کسب‌و‌کاری جز پاگشایی نداشته، امسال با گل‌هایش کاری کرده که آب از سرچشمه گل‌آلود شود. از شهرک مس در ارتفاع 2524 متری از سطح دریا. پسر آبوجا گرچه بخشی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده، اما آنقدر سمج و زهردار هست که در ادامه لیگ باز هم قفس‌بانان را تیرباران کند و ترانه‌های محلی قاره سیاه را با صدای بلند بخواند. وقتی توپچی سی‌و‌دوساله از عزم راسخ خود برای آقای گلی در خشکسالی این خاک خبر می‌دهد شاید بتواند در خط پایان عشق به یک جامه نارنجی را صیقل دهد و بر بلندای قله رستگاری نام خود را به عنوان فورواردی که تمام گودال‌های تاریک را با گل‌هایش پر کرده در دفتر قطور لیگ ثبت و ضبط کند. اشتهای سیری‌ناپذیر مهاجمی که تا اینجای کار هفت بار دنیا را روی سر خود گرفته به حتم در یک نُت ظریف به موسیقی خوشبختی در کارزار معنا می‌بخشد. این یعنی او در ادامه باز هم زهر خود را خواهد ریخت.
لوسیانو پریرا؛ شکارچی رویین‌تن!
پیرمرد سیه‌چرده آن سوی سالوادور در حوالی سواحل ریو امسال نیز همچون سال‌های پیشین نشانی دروازه‌ها را از بر کرده است. برای شیمبای 39ساله که پیش از این یک بار با 16 گل جشن پیشتازی در جدول گلزنان لیگ را گرفته و کفش طلا را به خانه‌اش برده است تسخیر سنگر‌ها راحت‌ترین کار دنیاست. او که تا اینجا 5 بار شور و شادی را به اردوی فولاد آورده، می‌تواند در پایان فصل برای دومین بار شمایل یک آقای گلِ رویین‌تن را در قاب چشم‌ها بنشاند. برای بهترین گلزن خارجی ادوار لیگ برتر بالا رفتن از پلکان رستگاری و دیوار به دیوار شدن با ابر‌های باران‌زا کار شاقی نیست.
مهدی عبدی؛ از عرش تا فرش!
فرزند روستای قراخیل در آن سوی قائم‌شهر اگر در امر گلزنی دچار فرازونشیب‌های بهت‌آور نشود و در همه نبرد‌ها صلابت خود را حفظ کند، می‌تواند به قرار گرفتن در صدر جدول گلزنان لیگ برتر امیدوار باشد. مهاجمی که فقط 23 زمستان را گذرانده و در فینال جام باشگاه‌های آسیا نیز با گلی چشم‌نواز قاره را حیران کرده با 4 گل در کمین منشا و شیمبا نشسته است. عبدی اگر بتواند به صدای محزون سیم خاردار‌های مصلوب خو بگیرد و فاصله عرش تا فرش را در پلک به هم زدنی طی نکند به حتم در پایان جدل‌های سخت و طاقت فرسا سکو‌های خالی را به تحسین خود ترغیب خواهد کرد. او می‌تواند یک پیوس ثانی باشد اگر تزلزل را از نمایش‌های دلربای خود بگیرد و در ایستگاه‌های جهنمی خودش باشد. بی کم و کاست.
کریم اسلامی؛ تولد دوباره!
وینگر راست نساجی در 35 سالگی تولد دوباره خود را جشن گرفته و به جمع گلادیاتور‌های لیگ پیوسته است. پسر بندر نوشهر که روزگاری در بادران همچون باد از سد مدافعان سخت‌کوش گذر و با شم گلزنی بالا حریفان را در گرداب ناکامی غرق می‌کرد، حالا به چشم و چراغ شلوغ‌ترین ساکت دنیا در خط آتش قائم‌شهری‌ها بدل شده است. او که تا اینجا چهار بار روی ابر‌ها رژه رفته توان این را دارد که در ادامه لیگ با تفنگ پرفشنگ خویش توپچی‌های پیش رو را به مستاصل‌ترین مهره‌های میدان بدل کند. شماره یازده مازنی‌ها با قامتی به قدر قامت سرو‌های سهی آماده است تا در نود دقیقه‌های پیش رو باز هم توفان به پا کند و شورانگیزترین خاطرات را به همراه دیگر پسران ساکت در آغوش بکشد. برای کریم اسلامی انگار بازی تازه شروع شده است.
سعید صادقی؛ عصای دست قلعه!
در روز‌هایی که به واسطه یک تصمیم شیرازه گل‌گهر از هم پاشیده و امیر قلعه به بازسازی دوباره تیم خود می‌اندیشد یک مهاجم بیست‌وهفت‌ساله ساروی با تکیه بر هوش بالای خود به عصای دست ژنرال بدل شده است. او که فوتبال را از صنعت ساری شروع کرد و بعد‌ها با جامه پدیده مشهد در لیگ همه را از دم تیغ گذراند حالا در کویر به این می‌اندیشد که با فرار‌ها و دریبل‌ها و پرواز‌های خود پیام‌آور شادی لقب بگیرد. فلفل تند و تیز اردوگاه گل‌گهر در جلد یک وینگر خطرساز قادر است در کمترین زمان قصر‌های طلایی حریفان را به تلی از آوار و خاکستر بدل کند. از او در روز‌های ملتهب پیش رو بیشتر خواهید شنید. مصادره سازمان دفاعی حریفان برای پسری که در تمام فصول بوی گل می‌دهد کار چندان سختی نیست. او می‌خواهد در پایان ضیافتی مرگ‌آلود کفش طلا را همراه یک دسته رازقی به آشیانه‌اش ببرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/718602/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

مهدی طارمی شاهزاده شد!

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

مدل مانتو شیک و مزونی بهاره کیان افشار با طرح بته جقه خاص و بی نظیر / خانم بازیگر از حلقه ازدواجش رونمایی کرد

زمان دقیق اعمال و میزان افزایش حقوق 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اعلام شد

تغییر چهره دیدنی مریم اوزرلی بازیگر نقش «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان که پربازدید شد

آهنگ جدید/ علی زندوکیلی از «خط پایان» خواند

رونمایی از موزیک ویدئوی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

خوشمزه ترین کتلت مامان پز

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند