آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه در زندگی موفق باشیم؟ روانشناسي

چگونه در زندگی موفق باشیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سیناپرس /بنا به گفته محققان دو مسیر برای کسب موفقیت وجود دارد که شامل روش شخص محوری و خود خواهانه و یا روش تیمی و روحیه حمایتی می شود.
 آیا تا به حال متوجه شده اید که سبک های مدیریتی به طور چشمگیری متفاوت هستند؟ به نظر می‌ رسد برخی از مدیران واقعاً به طیف وسیع‌ تری از افراد اهمیت می ‌دهند که به نظر می ‌رسند قابل اعتماد، نوع ‌دوست و مهربان هستند. از سوی دیگر، برخی از مدیران به نوعی ترسناک به نظر می رسند چراکه خودخواه، دلهره آور و حتی بی رحم هستند.
به گفته پژوهشگران قطعاً مسیرهای متفاوتی برای موفقیت و دستیابی به موقعیت های مدیریتی وجود دارد که در ادامه انواع آن را در زندگی مورد بررسی قرار داده ایم.
1. جمع گرایی استراتژیک
همانطور که در بسیاری از اشکال حیات یافت می شود، انسان ها موجودات جمع گرایی هستند. به طور خلاصه، کثرت گرایی استراتژیک بیانگر این واقعیت است که اغلب استراتژی های متعددی وجود دارد که می تواند منجر به موفقیت در انواع زمینه ها شود. هنگامی که صحبت از انتخاب طبیعی می شود، ویژگی های قابل مشاهده یک موجود زنده برای مقابله با فشارهای انتخابی مختلف مورد بحث است.
به گزارش سیناپرس،به عنوان مثال، این واقعیت را در نظر بگیرید که برخی از قورباغه‌ های چوبی نر با داشتن جثه‌ های بزرگ و برای جذب مؤثر قورباغه‌ های ماده از صدای عمیق خود در جفت‌ گیری استفاده می کنند، در حالی که سایر قورباغه‌ های نر کوچک‌ تر با موفقیت از طریق یک جایگزین جفت‌ گیری می ‌کنند. این قورباغه ها با پنهان شدن در بوته ها در نزدیکی قورباغه چوبی نر بزرگ، با ماده هایی که توسط صدای نر بزرگ جذب می شوند، جفت گیری می کنند که یک مطمئناً یک استراتژی زیرکانه است که اغلب کار می کند.
به گفته محققان، وقتی صحبت از راهبردهای اجتماعی گسترده از نظر نحوه رفتار ما با دیگران به میان می آید، در مورد انسان ها نیز همینطور است. افراد از نظر اینکه چقدر واقعاً دیگر گرا هستند در مقابل اینکه چقدر خودخواه هستند از یکدیگر متفاوت اند. مفهوم جمع گرایی استراتژیک چارچوبی برای درک این تغییرپذیری در رفتار در اختیار ما قرار می دهد.
در تجربه انسانی، مسیرهای متعددی برای موفقیت وجود دارد.
برخی از انسان های موفق با به دست آوردن احترام و تحسین دیگران با دیگر گرا بودن، اصیل و مهربان بودن به اوج رسیده اند. از سوی دیگر، بسیاری از انسان های موفق با دروغ، تقلب، ارعاب و دزدی به اوج رسیده اند. مفهوم جمع گرایی استراتژیک می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم این امر چگونه می تواند باشد. 
2. رویکردهای تاریک در مقابل روشنی
در سال‌های اخیر، پژوهش ها در زمینه روان‌ شناسی شخصیت نشان داده است که تفاوت‌های فردی قابل ‌اعتماد و قابل اندازه‌ گیری از نظر میزان تمایل افراد به استفاده از یک استراتژی تاریک در برخورد با دیگران در مقابل یک استراتژی روشن وجود دارد. 
همانطور که در مورد قورباغه های چوبی اتفاق می افتد، به نظر می رسد این دو استراتژی رفتاری متفاوت در انسان ها هر کدام ظرفیتی برای موفقیت دارند. به گزارش سیناپرس،تحت برخی شرایط، یک رویکرد خودخواهانه همه جانبه منجر به موفقیت در زندگی می شود. در شرایط دیگر، یک رویکرد اصیل و دیگر گرا این ظرفیت را دارد که شهرت اجتماعی فرد را افزایش داده و در را برای انواع موفقیت در زندگی باز کند.
به عبارت دیگر، در طول زمان تکامل، طبیعت هر دو رویکرد خودخواهانه و دیگر گرا را برای برخورد با دیگران در زندگی انتخاب کرده است.
3. دو مسیر گسترده برای موفقیت در زندگی
از این منظر می ‌توان به دو مسیر کلی برای موفقیت در زندگی فکر کرد. رویکرد خودخواهانه به زندگی، چه خوب و چه بد، می تواند مزایای خود را در مورد موفقیت داشته باشد. به گزارش سیناپرس،تاریخ مملو از انواع شخصیت هایی است که با حرکت ساده به سمت اهداف خود خواهانه خود به موفقیت دست یافته اند.
از سوی دیگر، انسان ها در جوامع کوچک و فشرده که در آنها شهرت اجتماعی بسیار مهم بوده است نیز تکامل یافته و پیشرفت کرده اند. در این زمینه، نشان دادن رفتارهای حمایتی واقعی دیگر گرا این ظرفیت را دارد که موفقیت را به معنای نهایی تسهیل کند.
 رفتار انسان پیچیده بوده و افراد از مجموعه گسترده ای از استراتژی های رفتاری در تلاش های خود برای موفقیت در زندگی استفاده می کنند. بر اساس اصل کثرت گرایی استراتژیک، مشخص می شود که استراتژی های چندگانه و اغلب به متضاد این ظرفیت را دارند که به نتایج موفقیت آمیزی منجر شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/731988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم