آریا بانو

آخرين مطالب

انواع آدم های سمی که باید از زندگی حذف کرد روانشناسي

انواع آدم های سمی که باید از زندگی حذف کرد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - پرشین وی / هشت گروه از افراد هستند که در لیست ما از انواع آدم‌های سمی قرار می‌گیرند، این افراد به طرق مختلفی آرامش را سلب کرده و مانع پیشرفت شما در زندگی می‌شوند، بنابراین باید آن‌ها را شناسایی و از زندگی خود کنار بگذارید. در زندگی با افراد زیادی مواجه می‌شوید که برخی از آن‌ها برایتان خوب و برخی دیگر خوب نیستند. 
در زندگی با افراد زیادی مواجه می‌شوید که برخی از آن‌ها برایتان خوب و برخی دیگر خوب نیستند. در این مطلب با هشت گروه از انواع آدم‌های سمی آشنا خواهید شد که باید آن‌ها را از زندگیتان حذف کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید.
انواع آدم‌های سمی
قبل از اینکه بخواهید افراد سمی را از زندگی خود حذف کنید باید آن‌ها را شناسایی کنید. در زیر برخی از ویژگی‌های شایع افراد سمی را می‌خوانید. گرچه در زندگی روزمره ممکن است با افرادی مواجه شوید که از برخی جهات آن‌ها را مطلوب ندانید، برای مثال کسانی که زود عصبانی می‌شوند، افرادی که ممکن است با شما اختلاف نظر داشته باشند، کسانی که از لحاظ روحی به بلوغ نرسیده اند، افراد بی ادب، افراد بدجنس و یا کسانی که نسبت به دیگران بی احترامی می‌کنند، ولی این ویژگی‌ها الزما آن‌ها را در گروه افراد سمی قرار نمی‌دهد، افراد سمی معمولا در ورای همه این ویژگی‌ها هستند.
گروه اول: افراد شایعه ساز
شایعه ساختن برای برخی روش خوبی برای گذراندن وقت است، ولی چیزی که شاید از نظر دور بماند این است که معمولا آن‌ها طبق عادت به محض اینکه شما هم روی خود را از آن‌ها برگردانید، شروع به غیبت درباره شما می‌کنند. مطمئن باشید اگر آن‌ها با شایعه سازی و غیبت از دیگران با شما اوقات خوشی را می‌گذرانند، حتما پشت سر شما نیز همین کار را ادامه خواهند داد.
وقتی فرصت‌های مختلفی برای مثبت اندیشی و یاد گرفتن چیز‌های جالب در زندگی وجود دارد، چرا به چنین افرادی توجه کنید؟ “قدر افرادی که شما را بالا می‌برند بدانید نه آن کسانی که شما را به پایین می‌کشند. ”
گروه دوم: افراد حسود و قضاوت کننده
از انواع آدم‌های سمی، این گروه افراد را حتی از دور هم می‌توانید تشخیص دهید. اگر با افرادی رابطه دارید که عات دارند مدام دیگران را به باد انتقاد بگیرند، پس باید مراقب دردسر‌ها و مشکلات بعدی باشید.
چنین افرادی از درون آنقدر نسبت به خود تنفر دارند که در نهایت خودکم بینی‌های خود را به سمت دیگران نشانه می‌گیرند. همیشه به ویژگی‌های منفی، اشتباهات و شکست‌ها و نقطه ضعف‌های دیگران اشاره می‌کنند. در حقیقت این کار به آن‌ها لذت زیادی می‌دهد.
اگر با آن‌ها درباره چیز‌هایی که خیلی علاقه و اشتیاق دارید صحبت کنید، طوری نسبت به آن حرف می‌زنند که تمام حس و حال خوب شما را نسبت به آن موضوع نابود می‌کنند. آن‌ها به جای احترام به شخصیت طرف مقابل و یاد گرفتن از دیگران، ترجیح می‌دهند منتقد دیگران باشند.
افراد قضاوت کننده نیز با بدبینی و منفی اندیشی نسبت به همه چیز تمایل شما به اشتیاق، موفقیت و ابراز وجود را سرکوب می‌کنند. به همین دلیل بهتر است به چنین افرادی نیز توجه نکنید.
گروه سوم: افرادی که از کاه کوه می‌سازند و یا به تعبیر دیگر ملکه نمایش هستند.
برای برخی از مردم نمایش مثل کیک و جلب کردن توجه دیگران مثل تزئینات روی کیک است. زندگی آن‌ها سرشار از سختی ها، موانع و بی چارگی هاست و مدام به توجه، تصدیق، همدردی و دلسوزی شما نیاز دارند (نه نصیحت هایتان!). هرگز سعی در نصحیحت کردن آن‌ها نکنید.
به محض اینکه شروع به گفتن راه کار‌ها و راه حل‌ها برای مشکلاتشان کنید باید مراقبت باشید چرا که آن‌ها به دنبال روش دیگری هستند که از ماجرای خود یک ملودرام تمام و کمال بسازند. گویی گرفتار تک تک مشکلات دنیا شده اند، ولی به نحوی نمی‌خواهند هیچکدام از آن‌ها را نیز حل کنند.
وقتی این ملکه‌های نمایش را سرگرم کنید در نهایت شیوه رفتار آن‌ها را تایید خواهید کرد و تبدیل به بخشی از نمایش آن‌ها می‌شوید. به گزارش پرشین وی زندگی ساده‌تر می‌شود اگر به طور کلی چنین افرادی را نادیده بگیرید.

آریا بانو


گروه چهارم: خون آشام‌های انرژی
فقط کافیست چند ساعت را در یک اتاق با افراد این گروه از انواع آدم‌های سمی بمانید تا انرژی لازم برای ادامه زندگی تان را از شما بگیرند.
چنین افرادی که گویی اصلا درکی از واژه “همدلی” ندارند همیشه سعی دارند تا نواقص شما را پیدا کنند تا حدی که در نهایت در مقابل آن‌ها احساس کوچکی و بی ارزشی خواهید کرد. خون آشام‌های انرژی به معنای واقعی کلمه از انرژی روانی شما تغذیه می‌کنند. آن‌ها خواسته یا ناخواسته انرژی دیگران را تحلیل می‌برند و بدین شکل سطح انرژی خود را بالا می‌برند.
در نتیجه معاشرت با چنین افرادی اغلب فرد به طور مزمن در خود احساس ناراحتی، خستگی، نگرانی، آزردگی و یا عصبانیت می‌کند. ولی شما می‌توانید فاصله گرفتن از آن‌ها را انتخاب کنید.
گروه پنجم انواع آدم‌های سمی: افراد قربانی
تشخیص این گروه از آدم‌ها نسبتا چالش برانگیزتر از موارد قبلی است چرا که در وهله اول سعی دارید با آن‌ها همدلی کنید. ولی همچنان که زمان می‌گذرد متوجه خواهید شد آن‌ها از قصد درد‌ها و رنج بردن از آن‌ها را انتخاب کرده اند تا بدین شکل دلسوزی و همدردی دیگران را به دست آورند.
افراد قربانی همیشه از قبول مسئولیت سر باز می‌زنند و همیشه بهانه رنج بردن از چیز دیگری را می‌آورند. برای مثال فرض کنید شما سعی دارید با آن‌ها قاطع برخورد کرده و مودبانه خواسته آن‌ها برای چیزی را قبول نکنید، چنین افرادی ممکن است در واکنش به شما بگویند: “همیشه در تمام زندگی ام مرا نپذیرفتنند. هیچ کس نیاز‌های مرا درک نمی‌کرد، ولی مهم نیست. ” و شما می‌مانید با احساس گناهی که از ناامید کردن آن‌ها به شما دست می‌دهد و فکر می‌کنید بدبخت‌ترین انسان روی زمین هستید.
هر چه طولانی‌تر با چنین افرادی باشید بیشتر از حمایت، درک متقابل و تاییدی که شایستگی آن را دارید محروم می‌مانید چرا که همیشه همه چیز فقط درمورد آن افراد و مشکلات آنهاست.

آریا بانو


گروه ششم: دروغ گو‌ها
لازم به گفتن نیست که چنین افرادی از انواع آدم‌های سمی می‌توانند به سادگی آرامش روانی شما را حتی در خواب سلب کنند. وقتی مدام دچار شک و نگرانی باشید که ممکن است کسی در پشت سر شما چه کار کند، نمی‌توانید زندگی راحت و نرمالی داشته باشید. وقتی چنین افرادی همیشه با شما صادقانه رفتار نکنند، شما در یک چرخه بی پایان از احساس شک و تردید باقی خواهید ماند. به همین جهت چنین افرادی نیز در گروه افراد سمی قرار می‌گیرند.
بسیاری از افراد صادق و قابل اطمینان وجود دارند که به گزارش پرشین وی می‌توانید آن‌ها را به جای دروغگو‌ها برای معاشرت انتخاب کنید.
گروه هفتم: افراد فریبکار و سواستفاده گر
یک فرد فریبکار همیشه از دانش خود از روان انسان‌ها و عملکرد آنها، سو استفاده می‌کند. این افراد چیزی را می‌گویند که شما دوست دارید بشنوید، چیزی را نشان می‌دهند که می‌خواهید ببینید و جز سو استفاده از شما، کاری انجام نمی‌دهند.
آن‌ها افرادی هستند که معمولا فورا جذب آن‌ها می‌شوید و این دوستی تنها بر پایه وعده‌های دروغین شکل می‌گیرد. به خاطر داشته باشید آن‌ها همیشه انگیزه‌های خاصی دارند و به محض رسیدن به انگیزه هایشان، شما را رها خواهند کرد؛ بنابراین قبل از اینکه آن‌ها شما را رها کنند، خودتان این کار را کنید!
گروه هشتم انواع آدم‌های سمی: افراد خود شیفته
اول از همه باید گفت که چنین افرادی از انواع آدم‌های سمی، اصلا به بودن شما نیازی ندارند. چیزی که آن‌ها نیاز دارند ابزاریست که بتوانند اعتماد به نفس خود را با آن ترمیم کنند؛ و شما همان ابزار هستید!
افراد خودشیفته هرگز کسی به جز خود را نمی‌بینند؛ بنابراین اگر انتخاب کنید با شخصی خود شیفته بمانید، پس باید خود را آماده کنید هر احساسی را فدای آن‌ها کنید وگرنه به طور کلی وجود شما را نادیده می‌گیرند.
در نهایت احترام به خود و سلامت روانی شما بسیار مهم‌تر از هر کسی دیگر است، خواه این شخص عضوی از خانواده، یکی از آشنایان، همکار، شریک احساسی، فرزند و یا هرکسی دیگر در این دنیا باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/740786/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

ما دو جور بخشنده داریم!

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن

حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

وقتی رفتار بهمن هاشمی به بقیه هم سرایت میکنه!

بخاطر دوتا کلیه چقدر خودشو برای ما میگیره!

فروش کمدی‌ها چهار برابر بقیه فیلم‌ها!

زنده شدن خاطرات یاسمن برای حامد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

جنجال فروش آنلاین دارو و هشدار امپراطوری ناصرخسرو مجازی

تصنیف گیلکی «بیا بشیم کوهان جور» با صدای حسین سنجلانی

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

جوانمردی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در جنگ ها

در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟

تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

سه علامت پرخطر در دوران آشنایی

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

آشوبی: پرسپولیس در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

آهنگ زیبا از ایوان بند به نام «حلش کنیم»

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

هر روز به این سه بزرگوار سلام بدید

اهمیت انشاءالله گفتن در کارها

ویدئوی زیبا و آرامش‌بخش از شن‌های کویر