آریا بانو

آخرين مطالب

قاضی‌زاده هاشمی: دهک‌های پایین جامعه ایثارگری به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند اقتصادي

قاضی‌زاده هاشمی: دهک‌های پایین جامعه ایثارگری به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایلنا / رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اجرای برنامه‌های عملیاتی و تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران موجب تحول در نظام خدمت‌رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حفظ حیات انقلاب اسلامی نقش دارد و کارکنان این نهاد انقلابی خدمتگزار اسلام و انقلاب اسلامی و فرهنگ و آرمان‌های آن هستند. ما خادم بهترین بندگان خدا هستیم که در مسیر انقلاب اسلامی برای حفظ دین خدا جان‌نثاری کردند. 
معاون رئیس‌جمهور افزود: گفتگو با همه عزیزان و کارکنان بنیاد در سراسر کشور ضروری است تا در این فضا جهت‌گیری‌های کلی بنیاد را اعلام کنیم و به سؤالات عزیزانمان پاسخ بدهیم و امیدوارم در این فضای فراگیر در نشست‌های بعدی گفتگوهای خوبی شکل بگیرد و در نهایت به هدف مشترک اصلی همه ما کمک کند. 
تدوین برنامه عملیاتی برای تحول در نظام خدمات‌رسانی به ایثارگران
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دوره جدیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شده است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از یک زاویه یک سازمانی اجتماعی است برای خدمات‌رسانی به ایثارگران، اما از یک جهت یک سازمان فرهنگی و سیاسی- راهبردی است که اهداف ملی و بین‌المللی دارد. در گام نخست سازماندهی مأموریت‌ها در قالب گزارش شناخت انجام شد و مأموریت‌های بنیاد هم با لحاظ رهنمودهای امامین انقلاب، قوانین پایه و بالادستی، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بازخوانی و تکالیف سایر دستگاه‌ها و منابع مورد نیاز مالی برای خدمات‌رسانی احصا شد و با کمک دولت یک برنامه راهبردی برای بنیاد تدوین شده است. 
وی افزود: بر اساس برنامه راهبردی تدوین شده، برنامه عملیاتی و ضوابط اجرایی سال جاری ابلاغ و منتشر شده است. برنامه‌ای کاربردی برای تحقق تحول در نظام خدمات‌رسانی به ایثارگران که زمینه‌ساز توسعه سازمان و انجام تکالیف قانونی و مأموریت‌های آن است. 
«مرجعیت بخشی» وجهه اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
وی با تأکید بر «مرجعیت بخشی» به عنوان وجهه اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: هر جامعه‌ای نیاز به قهرمان دارد. کار ترویج یعنی اینکه ما قهرمانان واقعی جامعه را نشان دهیم. شهدا قهرمانان حقیقی ما برای ساخت هویت اجتماع هستند. 
قاضی‌زاده هاشمی افزود: اگر از عزت و کرامت جامعه ایثارگری صحبت می‌کنیم در حقیقت یک کار ترویجی می‌کنیم. اگر از شخصیت کارکنان و پرسنل خدوم بنیاد می‌گوییم که باید کارکنان عزتمند باشند و بنیاد باید عزیزترین پرسنل را در میان همه دستگاه‌های دولتی داشته باشد. وقتی سازمان عزیز باشد و جامعه هدف و خادمانش عزیز باشند جامعه تمایل پیدا می‌کند آن‌ها را الگوی خود قرار دهد. 
وی با تشریح ضرورت‌های معرفی و تبیین ارزش‌های ایثار و شهادت گفت: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش دارند. ایجاد عزت‌نفس و شخصیت برای سازمان و نیروهای انسانی عزیز و محترم ضروری و یک برنامه استراتژی مبنایی بر اساس یک فهم عمیق است. 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تحول رویکردها در بنیاد در حال تحقق است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه عصمت و طهارت است، در حیات انقلاب اسلامی نقش دارد و ساختار و سازمان و قوانین و مقررات باید بر همین اساس به پیش رود. 
ضرورت استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اصول 49گانه تحولی در صف و ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پایه اول است، برنامه‌ریزی در این حوزه دایر بر ورود به یک دوره «برون گرایی» است. استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در دستگاه‌ها با عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک و راهبری با برش‌های استانی با استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی مهم است و با این رویکرد ساماندهی گلزار شهدا در یک دوره سه‌ساله به پایان می‌رسد. تأمین مسکن و اشتغال در برنامه‌های ملی کشور به جریان می‌افتد و سهم و حق جامعه ایثارگری در برنامه‌های دولت دنبال می‌شود و انتظار است مدیران بنیاد در استان‌ها تا تحقق و ایفاد حقوق جامعه معزز ایثارگری این موضوع را پیگیری کنند. 
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: گزارش و بررسی دهک‌های اقتصادی جامعه ایثارگری نشان می‌دهد 18.5 درصد جامعه هدف در 5 دهک پایین هستند و تعداد کمتری از آن‌ها در 3 دهک معسر قرار دارند که به‌صورت ویژه مورد رسیدگی و حمایت قرار می‌گیرند. 
طرح سپاس در همه استان‌ها و شهرها با جدیت اجرایی شود
وی با تأکید بر طرح سپاس به عنوان یک طرح اساسی و مأموریتی مهم گفت: همه شخصیت‌ها و افراد در سطح استان و شهرستان‌ها به کار گرفته شوند تا از ایثارگران سپاسگزاری و تجلیل کنند. باید همه ظرفیت‌ها را به کار ببندید که وقتی پدر شهید یا جانباز و آزاده‌ای در کوی و برزن قدم می‌زند مورد احترام باشد. این احترام برای او یک احساس رضایت است و زمینه‌ساز عزت جامعه ما و ایثارگران است. 
قاضی‌زاده با بیان اینکه بنیاد در یک معنا یک سازمان مددکار است، گفت: باید در کنار ایثارگران باشیم و برای توانمندسازی، آشنایی آنان با حقوقشان، گفت‌وگو و پیگیری امور آنان برنامه‌های مدون را اجرایی کنیم. 
تسهیل و شفاف‌سازی فرایند رسیدگی به پرونده‌های ایثارگران در کمیسیون ماده 16 و کمیسیون‌های پزشکی
وی ادامه داد: در حوزه ورزش مراکز جامع ایثار با یک برنامه ضربتی و کمک‌هایی که از دولت گرفتیم تا سال 1402 به اتمام می‌رسد. در حوزه تأمین دارو و تجهیزات نیز برنامه‌های مهمی طراحی شده است. فرایند رسیدگی به پرونده‌های ایثارگران در کمیسیون ماده 16 و کمیسیون‌های پزشکی باید کوتاه و تسهیل شده و شفاف‌سازی شود. 
وی افزود: ایجاد یک موسسه حقوقی برای حمایت از ایثارگران، اهتمام به مشاوره روانشناسی، مستندسازی خاطرات و نحوه زندگی خانواده معظم شهدا و اتمام این پروسه در یک دوره 4ساله از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است. 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت تولید داده و انجام پژوهش‌های بنیادین تأکید کرد و گفت: باید بر اساس اطلاعات متقن و پژوهش و تحلیل درست برنامه‌ریزی کنیم. باید بدانیم چه کسی به چه خدمتی نیاز دارد و بر اساس اطلاعات و آمار تولیدی باید تصمیم بگیریم و راهکار ارائه دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/744869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس