آریا بانو

آخرين مطالب

نشانه های دلباختگی روانشناسي

نشانه های دلباختگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو-عشق یا دل باختن به کسی می تواند یکی از زیباترین اتفاق هایی باشد که برای شخصی می افتد. از زمانی که حس عمیقی در شخصی به وجود می آید زندگی رنگ و بوی دیگری به خود میگیرد و انواع احساسات منفی و مثبت به سراغ شما می آید. با شکل گیری اولین نشانه های دلباختگی به این صورت سوالات زیادی در ذهن شما پدید می آید :

  • آیا دلباختگی من واقعی است ؟
  • این حس متقابل است یا یک طرفه می باشد ؟
  • چگونه و به چه صورت از احساسات او آگاه باشم ؟
  • ممکن است از من متنفر باشد ؟
  • رفتار های متفاوت او چه معنایی دارند ؟
  • و …

هر چند پاسخی که به این سوالات می دهید هیچ‌گاه به صورت دقیق و قطعی نباشد و ممکن است اشتباه یا نادرست باشد. دلباختگی با احساسات انسان های سر و کار دارد و کشف احساسات انسان ها چندان کار آسانی نیست. با این وجود مهم ترین نشانه های دلباختگی می تواند به شما کمک کند که تا حد مطلوبی به این سوالات پاسخ دهید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

7 مورد از نشانه های دلبختگی شما

پیش از اینکه به دنبال متقابل بودن احساسات دیگران باشید ، باید کشف کنید که تا چه اندازه دلباخته شدید یا احساسات شما واقعی می باشد. مهم ترین نشانه های دلباختگی شما به کسی به این شرح می باشد :

1-احساسات مختلف

عشثق یا دلباختگی در مراحل اول احساسات مختلف و متنوعی را به سراغ شما می آورد. شما در اولین قدم های دلباختگی مواردی همچون ترس و اضطراب و استرس را تجربه می کنید و در کنار شعف و شادی و هیجان را در سطوح بالا نیز حس می کنید.

2-تمایل به اشتراک گذاری عقاید و احساسات

اگر از کسی خوشتان بیاید نشانه های دلباختگی شما به این صورت آشکار می شود : مدام میخواهید از خود و احساسات خود با او سخت بگویید و حتی قسمت هایی از خود و زندگیتان که دیگران از آن اطلاع ندارند را با او در میان می گذارید.

3-احساس امنیت و آرامش

اگر کسی را دوست داشته باشید ، در کنار او آرامش و امنیت زیادی را حس می کنید. هر چند که گاهی این آرامش با سطوحی از استرس همراه است ولی در نهایت از اینکه در کنار شخص مورد نظر باشید ، احساس خوشایندی خواهید داشت.

4-از مهم ترین نشانه های دلباختگی ؛ فکر کردن مداوم

به ساعت نگاه می کنید و متوجه می شوید که ساعت هاست که مدام به او فکر کردید به طوری که حتی گذر زمان را نیز احساس نکرده اید. این از مهم ترین نشانه های دلباختگی است و می توان گفت که این رفتار حتی خبر از عمیق شدن احساسات شما نیز می دهد.

5-نادیده گرفتن عیوب و نقص ها

دلباختگی اثرات و نشانه های منفی نیز دارد. اگر احساس تعلق خاطر به کسی داشته باشید ، در این صورت عیب یا نقص های او را نمی بینید یا رفتار های غیر متعارف یا نادرست او از نظر شما بی ایراد و بدون مشکل می باشد.

6-تلاش برای جلب توجه

وقتی کسی را دوست میدارید ، هرچند که از او احساس دوری هم کنید ، باز برای جلب توجه او کار ها و اقدامات مختلفی می کنید. اگر واکنش و حرف دیگران نیز برای شما اهمیت ندارد و فقط به نظرات او اهمیت می دهید ، از مهم ترین نشانه های دلباختگی در شما نمایان شده است.

7-فکر کردن به او در طول خواندن این مطلب

و اما از مهم ترین نشانه های دلباختگی در شما در این قسمت مشخص می شود. اگر در زمان خواندن نشانه های فوق ، فکر شخص خاصی را در سر خود می پروراندید یا به دنبال تصدیق احساسات خود نسبت به فرد مشخصی بودید در این صورت است که می توان گفت شما به احتمال قوی به آن شخص تعلق خاطر پیدا کرده اید.

اگر احساسات شما نسبت به کسی واقعی می باشد و نشانه های دلباختگی در شما وجود داشته ، عجله نکنید و رفتار عجولانه و بدون فکر از خود نشان ندهید چرا که احساسات فرد مقابل نیز اهمیت دارد. پس اگر به نشانه های عشق و علاقه در فرد مقابل نیز می باشید ، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

8 مورد از نشانه های دلباختگی نسبت به شما

اگر به دنبال نشانه های علاقه به خود می باشید ، این موارد را جست و جو کنید :

1- از شما حمایت می کند.

اگر در شرایط مختلف احساس حمایت از او دریافت کردید و به نظرتان آمد که از شما مراقبت می کند یا به دفاع از افکار ، صحبت ها یا عقاید شما پرداخته است ، نشانه های علاقه را در او مشاهده کرده اید. چرا که فردی که شما را دوست می دارد نمی خواهد جسم یا روحتان دچار اسیب گردد پس رفتار های حمایتی از خود نشان می دهد.

2- به نظرتان اهمیت می دهد.

از مهم ترین نشانه های دلباختگی ، اهمیت به نظر شما می باشد. چنین فردی در موقعیت های مختلف نظر شما را می پرسد و به آن اهمیت می دهد و اگر با آن مخالف باشد با احترام نظر خود را بیان می کند. همچین اگر به توصیه یا مشورتی نیز نیاز داشته باشد ، از شما نظر خواهی می کند و به آن اهمیت می دهد.

3-به شما حس اعتماد به نفس و عزت نفس میدهد.

از نشانه های دلباختگی و علاقه شخصی به این مورد مربوط می شود : چنین فردی ناخوداگاه یا آگاهانه کاری می کند که احساس بهتری به خود را داشته باشید. این نوع از عشق و علاقه اگر به نتیجه برسد برای شما و شخصیتتان و کیفیت زندگی بسیار مفید و سازنده می باشد.

4-احساسات و عقاید خود را با شما در میان میگذارد.

نشانه های عشق در فردی که به شما علاقه دارد اینگونه نمایش داده میشود : در مورد خود با شما صحبت می کند و احساسات و عقاید خود در میان می گذارد. این رفتار از مهم ترین نشانه های علاقه به شما می باشد چرا که این فرد سعی می کند تا خود را به شما بشناساند.

5- مهم ترین نشانه های دلباختگی ؛ به شما گوش می دهد و ارتباط چشمی برقرار می کند.

از مهم ترین نشانه های عشق ، سپردن گوش و چشم به شما می باشد. فردی که احساس تعلق خاطر دارد در مجاورت با شما سعی می کند که به شما گوش دهد و برایتان وقت بگذارد. این فرد در مواقع مختلف ارتباط چشمی با شما برقرار می کند که نشان از این می باشد ، که به شما توجه نشان می دهد.

6-برای شما ارزش و احترام قائلند.

نشانه های علاقه در احترامی که فرد برای شما قائل است نیز مشاهده می شود.فردی که به شما علاقه دارد ، به شما احترام نیز نمی گذارد. این احترام را نمی توان ناشی از سرد بودن یا بی اهمیتی دانست بلکه نشان دهنده این است که این فرد برای شخصیت شما ارزش قائل است.

7-از کنار شما بودن احساس خوشحالی می کند.

معمولا افراد متوجه می شوند که فردی از در کنار آن ها بودن خوشحال است یا نه . فردی که از کنار شما بودن خوشحال است سعی می کند حرفی بزند و یا جواب شما را با لبخند میدهد. همچنین چنین فردی بهانه ای برای ترک کردن شما پیدا نمی کند بلکه بر عکس به بهانه های مختلف در کنار شما می ماند. رفتار های این چنینی از مهم ترین نشانه های عشق و علاقه می باشد.

8-به ناراحتی شما اهمیت می دهند.

از نشانه های دلباختگی ، توجه به غم شما می باشد. کسی که شما را دوست می دارد اگر احساس کند که غمگین می باشید ، علت آن را جویا می باشند. منظور یک سوال ساده نمی باشد. بلکه این فرد پیگیری می کند که دقیقا مشکل یا علت ناراحتی شما چیست و آیا می تواند کاری کند که وضع روحی شما بهتر شود. حتی گاهی به وضوح می توانید مشاهده کنید که فرد در نتیجه ناراحتی شما ، گرفته و دلگیر می شود.

 اگر نشانه های فوق را در کسی مشاهده کردید می توانید امیدوار باشید که آن شخص احساس تعلق خاطر به شما دارد. هرچند که وجود این نشانه ها در هر کسی نمی تواند ناشی از عشق و علاقه باشد و گاهی صرفا جزئی از شخصیت فرد می باشد. پس علاوه بر توجه به نشانه های دلباختگی ، به شیوه رفتار فرد با دیگران نیز توجه کنید تا دچار سوء تفاهم نشوید و شکست عشقی تجربه نکنید.

چه نشانه های دلباختگی را در خود و چه در دیگری مشاهده کردید نباید عجول باشید و دست به حرکات نسنجیده بزنید. سعی کنید با کسی در این مورد مشورت کنید و از راهنمایی افراد دانا بهره ببرید. چرا که همانطور که فوقا ذکر کردیم ، علاقه شما به شخصی می تواند به پوشیده شدن عیوب او منجر شود و در این صورت راهنمایی های افراد دیگر می تواند به شما کمک کند.

علاوه بر آن گاهی علاقه و احساس متقابل بین دو نفر وجود دارد ، اما شخصیت و اخلاقیات دو نفر هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. هر چند که عشق و علاقه برای ورود به یک رابطه لازم می باشد اما به هیچ عنوان کافی نمی باشد. کسی که قصد دارید او را به عنوان پارتنر بپذیرید ، باید با شما سنخیت داشته باشد. در این صورت است که این دلباختگی به رشد و پیشرفت شما کمک خواهد کرد و در نهایت فرد بهتری از شما می سازد. پس اگر نشانه های علاقه و عشق را مشاهده کردید ، سنجیده رفتار کنید./


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/746587/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود