آریا بانو

آخرين مطالب

پیشنهاد خرید کتاب کودک از نمایشگاه کتاب مقالات

پیشنهاد خرید کتاب کودک از نمایشگاه کتاب
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبرگزاری کتاب ایران /زهره مسکنی، نویسنده و فعال عرصه ادبیات کودک و نوجوان گفت: کتاب‌خوانی کودک را برای خواندن و نوشتن مشتاق می‌کند؛ سبب ایده‌پردازی و یادگیری و شناسایی موضوعات می‌شود؛ باعث می‌شود او خود را به جای شخصیت‌های قصه بگذارد و به این ترتیب مسیر زندگی را سالم طی کند.
 زهره مسکنی، نویسنده و از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان در زمینه شعر، داستان و روزنامه‌نگاری است که به مناسبت ایام نمایشگاه با وی گفت‌وگو داشتیم که در ادامه می‌خوانید: 
این نویسنده درباره پیشنهاداتش به کودکان و نوجوانان گفت: خوشبختانه کتاب خوب بسیار است و به ویژه در حوزه کتاب کودک و نوجوان شاهد انتشار کتاب‌های جدید و ارزشمندی هستیم که ضرورت معرفی آن‌ها به مخاطبان وجود دارد؛ اما آنچه در این مجال می‌خواهم به آن‌ها بپردازم یکی کتاب «چه‌ کسی نامه را به شیشه چسبانده بود» نوشته‌ طاهره ایبد است که زندگی خرس ایرانی را به عنوان یکی از حیوانات در معرض انقراض روایت می‌کند. انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را در یک مجموعه ١١ جلدی با عنوان «آهای، مواظب ما باشید!» برای کودکان بالای ٩ سال روانه‌ بازار کتاب کرده است.
وی ادامه داد: کتاب بعدی که برای گروه سنی نوجوانان مناسب است، رمان نوجوان «کلاس مخفی» نوشته محمدکاظم اخوان است که توسط انتشارات پیدایش منتشر شده است. این رمان با توجه به جذابیت‌های خاص دنیای امروز نوجوانان نوشته شده و برای شخصیت‌های آن مشکلات عجیب و غریبی رخ می‌دهد که آن‌ها را حسابی به دردسر می‌اندازد و همین موضوع، خواننده را با یک قصه پرکشش و خواندنی روبه‌رو می‌کند.
این نویسنده با اشاره به کتاب‌های ادبیات جهان گفت: همین‌طور در بخش ترجمه، رمان «پیش از آن پایان» نوشته جکلین وودسون، برنده جایزه هانس کریستین اندرسن سال ٢٠٢١، ترجمه شهلا انتظاریان را معرفی می‌کنم که انتشارات شهر قلم برای کودکان و نوجوانان بالای ١٠ سال منتشر کرده است. راوی این داستان پسری است که پدرش زمانی قهرمان فوتبال آمریکایی بوده و رمان دارای درون‌مایه روان‌شناختی و جامعه‌شناختی و البته بسیار خواندنی و جذاب است.
مسکنی درباره عرضه کتاب جدیدش در نمایشگاه کتاب گفت: انتشارات گویا در مجموعه «قرار با ستاره» کتاب «فروغ فرخزاد» را از بنده عرضه خواهد کرد. مجموعه «قرار با ستاره» با هدف ایجاد کنجکاوی و پرسش بیش از آموزش، برای آشنایی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به ادبیات معاصر منتشر شده است. «از توی حوض افتادن تا عاشق شدن»، «منتظر نتیجۀ بالارفتنِ ساختمان‌ها» و «حس‌های زیک‌زاکی با ریتم دل ای دل ای» عناوین بخش گفت‌وگوها و «مهم این است که تو درس بخوانی!»، «قرض شما را پس می‌دهم!»، «خواهی فهمید که راست می‌گفتم!»، «کتاب را زیاد دوست دارم!»، «به خدا دروغ نمی‌گویم!»، «به فکر گل‌های آفتابگردانم بودم!» و «600 تومان مالِ تو!» عناوین بخش نامه‌های این کتاب است.
وی افزود: انتشارات پیدایش هم در نمایشگاه امسال رمان «ماکارونی با سُس مشاعره» را به قلم بنده برای نوجوانان عرضه خواهد کرد؛ اگر چه طی مدتی که کتاب منتشر شده متوجه شدم خواندن آن برای بزرگسالان هم خالی از لطف نبوده است. شخصیت‌های این رمان چند نوجوان دختر و پسر هستند که رویدادهای زندگی آن‌ها و خانواده‌هایشان جریان داستان را رقم می‌زند‌‌؛ اما محور اصلی آن بر پایه تندرستی جسمی و سلامت روانی افراد در عصر حاضر است.
این نویسنده در توضیح سایر آثارش گفت: نشر قو هم مجموعه داستانی با عنوان «پسری با چشم‌های آبی براق» عرضه می‌کند که یک داستان از این مجموعه با همین نامِ روی جلد به قلم بنده نوشته شده است. داستان کوتاه به دلیل ایجاز و ابداع از محبوب‌ترین خواندنی‌ها به ویژه در میان نسل جوان است. در مجموعه «قصه قو» داستان‌هایی از ژانرها و موضوعات مختلف گردآوری شده که برخی نویسندگان این داستان‌ها از مشهورترین نویسندگان و بعضی‌ها هم افرادی هستند که آثارشان برای نخستین بار منتشر شده است.
این نویسنده به عنوان سخن آخر پیامی به کودکان و نوجوانان داد و گفت: کتاب‌خوانی کودک را برای خواندن و نوشتن مشتاق می‌کند؛ سبب ایده‌پردازی و یادگیری و شناسایی موضوعات می‌شود؛ باعث می‌شود او خود را به جای شخصیت‌های قصه بگذارد و به این ترتیب مسیر زندگی را سالم طی کند. کتاب‌خوانی برای کودکان شیوه خود را دارد و مشورت با متخصصان و مروجان و تحقیق در انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است. یکی از مزایای برگزاری نمایشگاه کتاب جلب توجه عموم به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و تأمل و توجه بیشتر به انتخاب و خرید کتاب برای افراد خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان است. امیدوارم این ایام فرصتی مغتنم برای رسیدگی به این موضوع مهم و تقویت سرانه کتاب‌خوانی خانواده‌های ایرانی باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/747684/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«متاورس» بازگشته است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

ویدئویی از حرکات عجیبِ بنیامین بهادری که خبرساز شد!

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

رعد و برق وحشتناک در چین

برگی از تاریخ/ 14 سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود

تاتاکوآ؛ دره ای فرسوده در کلمبیا

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

20 ناهار سبک و فوری برای روزهای بی‌حوصلگی

سس مایونز خانگی ارزون و راحت

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

بلایی که گوشی بر سر کودکان می‌آورد

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

پرسپولیس خواهان تغییر رای اسماعیلی‌فر

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد