آریا بانو

آخرين مطالب

64 رای برای تخلف در نمایشگاه کتاب صادر شد مقالات

64 رای برای تخلف در نمایشگاه کتاب صادر شد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران درحالی روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که تاکنون 140میلیارد تومان کتاب فروخته و 64 ناشر را نیز متخلف شناخته است.
 علی رمضانی، سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نهمین نشست خبری این رویداد در روز جمعه (30 اردیبهشت) درخصوص وضعیت تمدید این رویداد اظهار کرد: نمایشگاه را به‌صورت مجازی تمدید خواهیم کرد. همچنین دو روز به زمان نمایشگاه مجازی اضافه می‌شود و این بخش تا روز دوم خردادماه به کار خود ادامه خواهد داد. اما بخش حضوری تا ساعت 20 روز 31 اردیبهشت به اتمام می‌رسد. 
او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درخصوص وضعیت پرداخت اجاره غرفه‌ها توسط ناشران، با توجه به تعطیلی روز سه‌شنبه(به‌دلیل آلودگی هوا) نیز گفت: مبلغی که ناشران پرداخت می‌کنند، هزینه تمام‌شده نمایشگاه نیست. بخش زیادی از آن به‌صورت یارانه پرداخت شده است. اما تا حالا دراین‌باره تصمیم‌گیری نشده، با توجه به این‌که بخش زیادی از مبلغ اجاره‌بها یارانه است، به‌نظر می‌رسد این موضوع هم در نظر گرفته می‌شود. 
رمضانی همچنین درخصوص پرسشی درباره برگزاری جشن‌های امضا در نمایشگاه، که از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد، بیان کرد: این جشن‌ها از افتخارات نمایشگاه و حوزه کتاب است که مردم به صف می‌ایستند و ساعت‌ها منتظر می‌مانند تا یک عمل فرهنگی انجام شود. نمایشگاه از این فعالیت‌ها رونق می‌گیرد اما در چارچوب تعیین‌شده. 
سخنگوی نمایشگاه کتاب سی‌وسوم در پاسخ پرسش مطرح‌شده درباره وضعیت امروز تهویه نمایشگاه نیز گفت: این مسئله مورد کنترل مستمر است. گروه‌هایی در ساعت‌های مختلف امروز مراجعه و دمای بیرون و داخل سالن و حتی میزان رطوبت سالن را بررسی کردند. همچنین کارکرد دستگاه‌های تهویه نیز مورد بررسی بوده. اما وضعیت امروز به دلیل افزایش جمعیت و دمای بالای هوا است. 
در ادامه به بسته بودن برخی غرفه‌ها و همچنین فروش کتاب و اجناس غیرکتاب در بخش بین‌الملل اشاره شد که علی رمضانی دراین‌باره نیز اظهار کرد: اگر به نمایشگاه‌های بین‌المللی دیگر هم مراجعه کنید، زمان برگزاری خیلی کوتاه است. لذا افرادی که در حوزه بین‌الملل کار می‌کنند برای این مقدار زمانی برنامه‌ریزی می‌کنند؛ یکی از دلایل تمدید نشدن زمان نمایشگاه هم همین است. در همین رابطه، یکی از مسائلی که درباره آن در شورای سیاست‌گذاری هم بحث شد، پایان زودتر ساعت کار بخش بین‌الملل بود. برای همین این غرفه‌ها در روزهای پایانی در حال جمع‌آوری هستند. 
او افزود: درخصوص دیگر موارد هم باید برخورد شود. در روزهای دیگر هم در یکی از غرفه‌های این بخش از لباس‌های برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌شد که موجب تجمع مردم شده بود.
در ادامه نشست خبری نهم نمایشگاه کتاب امسال، باز هم از تخفیف‌های 50درصدی برخی ناشران گفته شد و رمضانی دراین‌ زمینه به برخورد مطابق آیین‌نامه اشاره کرد. 
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در بخش پایانی سخنان خود همچنین به استقرار 150 نیروی اطلاع‌رسانی در 30 نقطه این رویداد اشاره کرد، از نقش غرفه‌های مشاوره کتاب گفت و همچنین درباره کارافزار نمایشگاه بیان کرد: کارافزار اطلاع‌رسانی نمایشگاه روی کیوسک‌ها نصب است. 53 دستگاه در این زمینه مستقر شده و تاکنون بیش از شش‌هزار دانلود کارافزار نمایشگاه انجام شده است. 
رمضانی سپس به تدابیر برگزارکنندگان رویداد برای بخش رفاهی نیز اشاره کرد و از تسهیل دسترسی به آب معدنی برای بازدیدکنندگان با قیمت 1800 تومان گفت. 
به گفته او، در بخش مرکز پاسخگویی نمایشگاه تاکنون 29هزار و 500 تماس ورودی و هشت‌هزار و 80 تماس خروجی ثبت شده است. 
سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره آمار تخلفات هم اظهار کرد: مجموعا 64 رای تا روز گذشته در کمیته تخلفات صادر شد. بیشترین آن‌ها ارائه و فروش کتاب‌های سایر ناشرین و ارائه و فروش کتاب‌های غیرمجاز است. ارائه و فروش کتاب‌هایی که بیش از چهارسال از انتشار آن‌ها گذشته است، در رتبه بعدی، رعایت نکردن شئونات اسلامی در رتبه بعدی، اقدام به تعرض از فضای خارج از غرفه و استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان، فروش بالاتر از قیمت پشت‌جلد، برهم زدن نظم عمومی، تاخیر در بازگشایی غرفه و تحویل نگرفتن غرفه و... در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 
او همچنین گفت: بیشترین آرای صادرشده نیز چنین است: توبیخ کتبی و درج در پرونده یا اخذ تعهد کتبی، محرومیت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مدت یک سال(16 مورد که قابلیت اعتراض و تجدید نظر دارد)، توبیخ کتبی، بدون درج در پرونده(15 مورد)، تعطیلی غرفه به مدت 3 تا 5 ساعت(7 مورد)، محرومیت از شرکت در نمایشگاه‌های استانی و مجازی(3 مورد که قابلیت اعتراض و تجدید نظر دارد)، (محرومیت از تسهیلات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد(2مورد که قابلیت اعتراض و تجدید نظر دارد)، تعطیلی غرفه به مدت یک روز(1مورد). عمده این مواردی که رای قطعی صادر شده، بارها ابلاغ شده است. 
به گفته علی رمضانی، فروش سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران تا شب گذشته(29 اردیبهشت) بیش از 140 میلیارد تومان بوده که 79 میلیارد تومان در بخش حضوری و 61 میلیارد تومان در بخش مجازی بوده است. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/749418/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود