آریا بانو

آخرين مطالب

در گف‌وگو با شهر عنوان شد؛

55 میلیارد تومان خسارت ناشی از سرقت تجهیزات ترافیکی در سال گذشته/ بیشترین سرقت مربوط به کدام مناطق است؟ شهرداری تهران

55 میلیارد تومان خسارت ناشی از سرقت تجهیزات ترافیکی در سال گذشته/ بیشترین سرقت مربوط به کدام مناطق است؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آمار خسارت سرقت تجهیزات ترافیکی معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران و همچنین حوادث ناشی از سرقت تجهیزات، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر ، اگر قسمت نخست سریال «یاغی» را تماشا کرده باشید، در همان دقایق اولیه فیلم، گروهی متشکل از مردانی جوان را می‌بینید که شبانه با پوششی شبیه به نیروهای خدماتی شهرداری و همراه با تجهیزاتی کاملاً حرفه‌ای سوار بر کامیونی که به نظر می‌رسد متعلق به پیمانکار شهرداری‌ست، شده‌اند.
اما در ادامه فیلم متوجه می‌شوید که خودرو متعلق به شهرداری نیست بلکه این آدم‌ها، سارقانی هستند که خود را از همه لحاظ شبیه به نیروهای خدماتی درآورده‌اند که حین دزدی و سرقت، کسی به آن‌ها شک نکند تا به راحتی بتوانند اموال بیت المال و تجهیزات شهری را که اکثرا ساخته شده از فلز هستند را به سرقت ببرند، در کوره ذوب کنند و سپس به فروش برسانند.
در همین رابطه؛ مهدی گلشنی در گفت‌وگو با شهر با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ترافیکی سطح شهر، توسعه یا نگهداشت تجهیزات ترافیکی (تابلو و علائم عمودی، گاردریل، نیوجرسی، مینی نیوجرسی، دوربین‌ها و دیگر اقلام ترافیکی شهر) است، بیان کرد: باید بر اساس اعتبارات سالیانه، رسیدگی به تجهیزات ترافیکی صورت گیرد. این اقلام در جهت افزایش ایمنی حرکتی شهروندان در معابر و بزرگراه‌ها نصب می‌شود تا علاوه بر کاهش خطر تصادفات، راهنمای صحیحی برای رانندگان باشد.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره سرقت از تجهیزات ترافیکی اظهار کرد: انواع و اقسام تجهیزات ترافیکی نظیر گاردریل و نرده‌ها فلزی سطح شهر به سرقت برده می‌شوند. با توجه به سرعت بالای خودروها در بزرگراه‌ها، استفاده از گاردریل‌ها در بزرگراه‌ها ضرورتی جدی است. مهم‌ترین عنصر بزرگراهی در تجهیزات ترافیکی گاردریل است که نوعی حفاظ طولی محسوب می‌شود.
گلشنی با اعلام اینکه اخیراً میزان سرقت تجهیزات ترافیکی افزایش پیدا کرده است، افزود: این موضوع یک معضل برای شهرداری تهران به شمار می‌رود. سال گذشته حدود 55 میلیارد تومان از تجهیزات ترافیکی مناطق 22گانه شهر تهران به سرقت رفته است یا به بیانی دیگر 55 میلیارد تومان به بیت المال و مدیریت شهری خسارت وارد شده است.
وی درباره آمار سرقت تجهیزات ترافیکی توضیح داد: بیشترین سرقت‌ها مربوط به گاردریل، پایه تابلوهای خطرنما و مسیرنما، هندریل‌ پل‌های سواره رو، دوربین‌ها، نرده‌های فلزی، نرده‌های پلکان عابرپیاده، تجهیزات الکترونیکی ایستگاه‌های اتوبوس، کابل و ... است، البته از بین تمامی سرقت‌ها، گاردریل و تجهیزات مربوطه‌اش و همچنین تابلوها بیشتر از همه به سرقت می رود.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سرقت تجهیزات ترافیکی فقط بُعد خسارت مادی و لطمه زدن به اموال بیت المال را ندارد بلکه ایمنی شهروندان را هم به مخاطره می‌اندازد، افزود: زمانی‌ که گاردریل یا متعلقات مربوط به آن به سرقت می‌رود، امکان عملکرد صحیح گارد در تصادفات بزرگراهی وجود ندارد و راننده متوجه آسیب بیشتری می‌شود.
گلشنی در ادامه عنوان کرد: همچنین سرقت هندریل‌ها موجب پرتاب خودرو و حتی فوت سرنشینان می‌شود. دزدیدن نرده پلکان یا کف عرشه پله برقی‌ها هم باعث سقوط عابران پیاده می‌شود.
وی با بیان اینکه سرقت در تمامی مناطق 22گانه کم و بیش صورت می‌گیرد، یادآور شد: سرقت در مناطق 22، 19، 18، 21، 1، 2، 3، 4، 15 و 16 نسبت به دیگر مناطق شهر تهران بیشتر صورت می‌گیرد. کمترین سرقت هم مربوط به مناطق مرکزی شهر نظیر 11، 12، 13 و ... است.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه سرقت از تجهیزات ترافیکی اخیرا به صورت کاملاً حرفه‌ای و همراه با تجهیزات کامل انجام می‌شود، افزود: بعضا تیم‌های سرقت تجهیزات ترافیکی مجهز به خودروهای بالابر هستند.
گلشنی در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از این اتفاق، خودروهای پیمانکاران مناطق 22گانه مجهز به تابلو مشخصات، لباس متحدالشکل و مجوز فعالیت هستند. همچنین گشت زنی مناطق و نواحی در روز و شب افزایش یافته است. تلاش شده تا اقدامات متعددی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات ترافیکی پیش بینی و اجرا شود. این اقدامات شامل استحکام نصب تجهیزات ترافیکی، تغییر جنس مصالح، افزایش پیگیری‌های قضایی و ... است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سارقان دستگیر شده‌اند یا خیر، توضیح داد: پیگیری‌های قضایی سبب شده تا مواردی از سرقت تجهیزات بازگشت داده شود یا اینکه تعدادی از سارقان دستگیر شوند، البته مواردی از سارقان را هم شهرداری مناطق دستگیر کردند و تحویل مراجع قضایی داده‌اند و استرداد اموال هم صورت گرفته است.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه تأکید کرد که علاوه بر تکلیف مدیریت شهری، نیروی انتظامی هم باید شدت برخورد بیشتری با سارقان داشته باشد.
گلشنی در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد که درخواستی از طرف شهردار تهران به استانداری ارسال شده تا از طریق شورای تأمین استان، تصمیم جدی برای این موضوع گرفته شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/756059/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...