آریا بانو

آخرين مطالب

واکنش اعضای شورای شهر تهران به گزارش معاون حمل و نقل شهرداری پایتخت

مشکلات امروز ریشه در اهمال صورت گرفته در دوره پیشین مدیریت شهری دارد/ضرورت کمک دیگر دستگاه‌ها به شهرداری شهرداری تهران

مشکلات امروز ریشه در اهمال صورت گرفته در دوره پیشین مدیریت شهری دارد/ضرورت کمک دیگر دستگاه‌ها به شهرداری
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اعضای شورای شهر تهران در واکنش به ارایه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بر حل مشکلات موجود با تعامل و همکاری بین دستگاهی و نیز همکاری شورا با شهرداری تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شهر رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک با بیان اینکه مترو و اتوبوس از مباحث اصلی ماست، اظهار کرد: پنج سال قبل 6 هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر داشتیم و حالا دو هزار دستگاه داریم.
بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به کم کاری مدیران دوره پیشین کار سختی است
مهدی چمران با بیان اینکه این موضوع از مطالبات مردم و ماست، تصریح کرد: بایستی در این زمینه فعال تر کار کنیم و باید شفاف توضیح داده شود که چه زمانی تأمین مترو و اتوبوس به نتیجه می رسد.
وی افزود: باید ببینیم می توانیم امیدوار باشیم که با حرکات و اقدامات خود، تحرک و تحولی در این زمینه ایجاد کنیم یا خیر؟ اصل مساله این است که این موضوع باید برطرف شود و دست شما را می بوسیم؛ این اقدام کار بسیار سختی است و موارد زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد.
مسائل قابل اجرا در قرارگاه حمل و نقل عمومی و ترافیک اولویت‌بندی شود
جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید گونه ای عمل شود که مرم شهد شیرین قرارگاه ها را بچشند، اظهار کرد: باید شهرداری تلاش مضاعفی داشته باشد و مواردی که امکان انجام آن فراهم است، در اولویت قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه یکی از راه های برون رفت تهران از ترافیک، توجه و خدمات رسانی به مناطق حاشیه شهر است، یادآور شد: در قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک باید مصوبه شورا در سال 1387 که شهرداری را ملزم کرده در ازای گسترش بهشت زهرا(س) خدماتی را به شهر ری ارائه دهد، مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در 14 سال قبل مورد توجه قرار نگرفته است.
شربیانی با اشاره به اینکه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به شهروندان باقرشهر مساله ای است که نیاز به پیگیری در قرارگاه دارد، تأکید کرد: تقاضا داریم این مساله در قرارگاه پیگیری شود که بتوانیم به مردم این خبر را بدهیم که می توانند از خدمات پیش بینی شده استفاده کنند.
مشکلات تهران تنها توسط شهرداری حل نمی‌شود/ نیاز به قانون جامع مدیریت پایتخت
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رفع مشکلات شهر تهران تنها توسط شهرداری انجام نخواهد شد، گفت: این مشکل تنها توسط شهرداری رفع نمی شود.
مهدی اقراریان با بیان اینکه قرارگاه دو وجه دارد، اظهار کرد: این قرارگاه هماهنگی بین سازمانی در شهرداری را ایجاد می کند اما در وجه دوم نیز باید ببینیم کدام دستگاه ها چه وظایفی را بر عهده دارند.
وی همچنین تصریح کرد: تهران به قانون جامع مدیریت پایتخت نیاز دارد و مساله ای جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ تقاضا می کنیم نمایندگان تهران در مجلس به ویژه رییس مجلس این موضوع را دنبال کنند.
اقراریان با اشاره به تصادفات عمده موتورسواران، یادآور شد: تهران به سمتی می رود که قواره و کار از دست ما خارج می شود و در این شرایط نمی توانیم کاری انجام دهیم.
وی به مشکل پارک خودروها در خیابان ها اشاره کرد و گفت: تردد موتورسواران از دو طرف در محورها، گره های ترافیکی را ایجاد می کند؛ پلیس در این زمینه باید به وظیفه خود به طور کامل عمل کند.
اقراریان با اشاره به خاموش بودن کولر در برخی اتوبوس ها، خاطرنشان کرد: در زمینه تردد خودروهایی با پلاک های شهرستان‌ها باید توضیح داده شود که چه وضعیتی دارند؟
وی با بیان اینکه در زمینه تردد مینی بوس ها نیز باید تدابیری اندیشیده شود، اظهار کرد: با توجه به حجم مشکلات شهر تهران، باید چندین مسیر موازی دنبال شود تا بتوان مشکلات را حل و فصل کرد؛ چالش های اصلی باید مشخص و راهکار و برنامه زمان بندی آن نیز باید تعریف شود.
ضرر مدیریت شهری قبلی به شهر با حبس کردن خدمات در خط 6 مترو
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: موضوعات اگر مورد توجه قرار نگیرد مشکلات حل نخواهد شد.
جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر وظایف به درستی انجام شود مردم از دغدغه مندی نجات پیدا می کنند، یادآور شد: برنامه پنج ساله شهر تهران و یا برنامه سال 1401 باید مشخص و ارائه می شد.
وی افزود: برای تکمیل زیرساخت های مترو چهار هزار میلیارد تومان در سال 1401 پیش بینی کردیم و انتظار داشتیم که حداقل هزار میلیارد تومان محقق می شد و تنها 130 میلیارد تومان اوراق سال 99 برای شرکت هلدینگ مترو تأمین شده و سازمان تأمین اجتماعی بخشی از آن را برداشت کرده و تنها 88 میلیارد تومان برای شرکت باقی مانده است.
تشکری هاشمی تأکید کرد: با این شرایط نمی توانیم انتظار داشته باشیم که امور در شرکت هلدینگ به خوبی پیش برود؛ 50 درصد سهم دولت نیز محقق نشده است.
وی با بیان اینکه به دلیل عدم تأمین نقدینگی تجهیزات در انبار سازندگان باقی مانده است، تصریح کرد: در دوره مدیریت قبلی بخش شمالی خط 6 افتتاح می شود و سه رام قطار در این خط حبس شده و تنها 10 تا 15 نفر با این قطارها جابجا می شوند و این موضوع به ما ضرر زده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل سازمان استاندارد در تعیین استاندارد آسانسورها در ایستگاه مترو، خاطرنشان کرد: آسانسورها خریداری شده و در انبارها ذخیره شده و سازمان استاندارد می گوید باید در هر 11 متر یک خروجی وجود داشته باشد که این موضوع مربوط به ساختمان های مسکونی است و در ایستگاه ها با 70 متر عمق نمی توان چنین اقدامی انجام داد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور سابق هشت سال وعده تأمین واگن داد، گفت: 9 سال از این وعده که گفته ایم 630 واگن تأمین خواهد شد، گذشته و حالا نیز می گوییم تا پنج سال آینده محقق خواهد شد که در شأن ما نیست.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه قرار است با توجه به اورهال 700 واگن در سال جاری، ماهانه 39 واگن اورهال شود، گفت: این در حالی است که ماهانه هفت واگن باید اورهال شوند و چگونه می توانیم این سرعت را افزایش دهیم؟
رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران افزود: از 370 دوربین کنترل سرعت که برای ایمنی شهر است، 250 دستگاه دوربین خاموش و خراب است که به دلیل عدم تأمین نقدینگی تعمیر نشده است.
تاکسی‌های در صف نوسازی در اولویت قرار بگیرند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید برش برنامه ها به صورت ماهانه و فصلی از سوی شهرداری به شورا ارائه شود، گفت: این برش برنامه ها می تواند کمک کند ما در ارزیابی ها، موارد را لحاظ کنیم.
مهدی پیرهادی با اشاره به موضوع تأمین اتوبوس های برقی، اظهار کرد: یکی از مجموعه ها اعلام آمادگی کرده که این اتوبوس ها را تحویل دهد. لذا با توجه به آلودگی هوا که در فصل تابستان تقویت خواهد شد، این موضوع پیگیری شود. سوال من این است که چه تعداد اتوبوس برقی به شهر اضافه خواهد شد؟
وی افزود: درخواست من این بود که معاون رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوا گزارش ارائه دهد اما انجام نشده است.
پیرهادی با بیان اینکه تاکسی هایی که در صف بهسازی و نوسازی قرار دارند باید در اولویت قرار بگیرد، اظهار کرد: در برخی ساعات شاهد این هستیم که مردم در صف اتوبوس و تاکسی ایستاده اند که البته از قبل وجود داشته اما در این دوره از مدیریت شهری نباید شاهد آن باشیم.
وی همچنین تصریح کرد: در سنجش آلودگی هوا، عدد 500 در دستگاه ها لحاظ نشده و تقاضای من این است که اصلاحات در دستگاه ها انجام شود و عددها و شاخص ها مشخص شود تا بتوانیم بر اساس آن تصمیم گیری کنیم که نیاز به اهتمام ویژه دارد
عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه ها و حوزه های دیگر باید وارد عمل شوند و به معاونت حمل و نقل و ترافیک کمک کنند تا موانع برطرف شود تا این معاونت بتواند با سرعت پیش برود.
ضرورت کمک شورا در حوزه حمل و نقل به شهرداری
حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: حمل و نقل عمومی مساله ای است که تمام مردم درگیر آن هستند؛ برخی موارد از دست معاونت حمل و نقل و ترافیک خارج است و خواهش اکید من این است هرکار و کمکی که شورا می تواند انجام دهد، مشخص شود.
وی ادامه داد: ارتباط بین شورا و معاونت حمل و نقل ضعیف است. بنابراین نمی توانیم کمک خاصی داشته باشیم. در خصوص مشکلات هرچه سریعتر تصمیم گیری شود تا بتوانیم به سوالات مردم پاسخ دهیم.
دوره 12 ساله جهادی الگوی مدیریت شهری باشد
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: ما قول چهار ساله داده ایم و باید ببینیم در این چهار سال چه اقدامی برای مردم انجام خواهیم داد.
سید محمد آقامیری با بیان اینکه دوره 12 ساله طلایی و جهادی را باید الگو قرار داد، خاطرنشان کرد: در این سالها شش هزار دستگاه اتوبوس فعال بود و اگر این الگو و شاخص را در نظر بگیریم می توانیم دو هزار دستگاه اتوبوس در این چهار سال تأمین کنیم.
وی افزود: اگر برنامه ریزی خوبی در این مدت انجام شود مردم می توانند توقعات معقولانه ای از مدیریت شهری داشته باشند.
عدم تأمین پارکینگ های عمومی یکی از دلایل ترافیک در پایتخت
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عدم تأمین پارکینگ های عمومی در شهر تهران یکی از دلایل ترافیک است، گفت: طرح های پژوهشی فایده ای ندارد و از شهرداری تقاضا داریم در این زمینه جهادی وارد عمل شوند.
سوده نجفی با بیان اینکه هیچ نظارتی بر نرخ کرایه اسنپ وجود ندارد، اظهار کرد: نرخ کرایه در اسنپ قاعده مشخصی ندارد و بعضا دو تا سه برابر قبل شده است و باید پیگیری جدی شود.
وی همچنین تصریح کرد: تأمین آسانسور و همچنین حمل و نقل معلولین باید مورد توجه قرار بگیرد.
زحمات کشیده شده در پایتخت را نباید نادیده گرفت
سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه زحمات و خدماتی که در شهر تهران صورت گرفته است را نادیده نمی گیریم، اظهار کرد: تمام مواردی که مطرح شد به این دلیل است که می خواهیم اتفاقات بهتری در حوزه اتوبوس و مترو بیفتد.
وی افزود: تا چه زمانی می توان مترو و اتوبوس را توسعه داد و پیشنهاد ما این است که ارائه خدمات را محلی کنیم تا تردد زیاد در سطح شهر را شاهد نباشیم؛ وقتی مراکز تفریحی، بانک ها و ادارات در مناطقی خاص قرار می گیرند شاهد این ترافیک خواهیم بود.
علوی با بیان اینکه دولت ورود کند و اداراتی که می توانند از کارمندانی استفاده کنند که در نزدیکی ادارات ساکن هستند، یادآور شد: تا جایی که می توانیم باید خدمات را محلی کنیم و برای کارمندان دولت و شهرداری نیز اولویت فعالیت در نزدیکی محل زندگی خود را در نظر بگیریم که تردد و ترافیک را کاهش دهیم.
شهرداری در موضوع جام جهانی در تفاهم نامه ای به تهاتر بپردازد
نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد می کنم شهرداری در موضوع جام جهانی در تفاهم نامه ای به تهاتر بپردازد، اظهار کرد: تعدادی از رانندگان ملزم به خدمات رسانی در قطر شوند و خودروهای مازاد از طریق تهاتر وارد کشور شود تا بتوان بخشی از مشکلات را حل کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/756523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی