آریا بانو

آخرين مطالب

مقصر اصلی دعواهای زن و شوهری کی و چیه؟ اجتماعي

مقصر اصلی دعواهای زن و شوهری کی و چیه؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / اختلاف نظر و دعوا مسئله ایست که به صورت اجتناب‌ناپذیر برای همه زوجین اتفاق می‌افتد. گاهی اختلاف و دعوای زن و شوهری به نتایج خوب می‌انجامند اما گاهی به یک معضل آزار دهنده در خانواده تبدیل شده و بر کیفیت سلامت روان اعضای خانواده اثر گذاشته و در ارتباط عاطفی افراد شکاف عمیقی ایجاد می‌کند. اما اکثر اختلافات زوجین بر سر چه مسائلی می باشد؟
پرتوقعی
یکی از مسائلی که باعث دعوا و مشاجره بین زن و شوهر می شود، توقعات و انتظارات بیجای آنها از یکدیگر است. مثلا خانم توقع دارد که همسرش با حقوق کارمندی برایش بهترین ها را فراهم نماید و آقا توقع دارد که همسرش بدون اجازه او کاری انجام ندهد و هویت جداگانه ای برای او قائل نیست. پرتوقعی و انتظارات رنگارنگ بی‌پایان مانعی بزرگ بر سر راه روابط سالم و مثبت است.
وابستگی‌های شدید به خانواده
پس از ازدواج اولویت دادن به همسر یا والدین به یکی از چالش‌های زندگی تبدیل می‌شود. برای ایجاد زندگی مشترک موفقیت‌آمیز همسر باید در اولویت فرد قرار گیرد. وابستگی‌های افراطی فکری، عاطفی و مالی یک یا هر دو طرف به خانواده‌هایشان مشکل‌ساز است. پدر و مادر نیز نقش بسیار مهمی در زندگی هر شخص دارند و نباید پس از ازدواج آن‌ها را به حال خود رها کرد اما پس از ازدواج زوجین باید بیش ترین توجه و حمایت خود را نثار همسرشان کنند.
کینه‌های پنهان
برخی حرف هایی که زوجین در زندگی مشترک به یکدیگر می زنند، باعث دلخوری آنها از یکدیگر می شوند. این حرف ها گاهی فراموش نشده و به کینه ای پنهان تبدیل می شوند و مانند دمل چرکی می مانند که هنگام دعوا و عصبانیت باز شده و زندگی متشنج می کنند.
کینه‌های پنهان یکی از مهم‌ترین عوامل در تیرگی روابط است. اگر کینه‌ها را ریشه‌یابی کنیم قطعا متوجه عقده‌ها، حسادت‌ها و حقارت‌هایی از درون‌مان می‌شویم که آنها به گونه‌ای کاملا ناهشیار، رفتار و کلاممان را هدایت می‌کنند.
دخالت بیجا خانواده ها
یکی از علل ایجاد اختلاف بین همسران دخالت‌های نابجای اطرافیان نزدیک در زندگی مشترک زوجین است. این دخالت ها که بیشتر با نیت خیرخواهانه صورت می گیرد، می‌تواند باعث تخریب روابط مشترک همسران گردد.
زوج‌های جوان باید بدانند بعد از تشکیل زندگی مشترک دیگر تنها نیستند و باید نظر و تمایلات همسر خود را نیز در نظر بگیرند و به صورت دو نفره مسائل زندگی‌شان را حل و فصل کنند. لذا گوش دادن و توجه کردن صرف به حرف‌ها و نظرات والدین دیگر جایز نیست.
مشکلات مالی
پول ابزاری برای زندگی کردن است و نباید آن را با خود زندگی اشتباه گرفت. بسیاری از زوجین در سالهای ابتدایی زندگی مشکل مالی دارند اما با صبر و مدیریت مالی این مشکل قابل حل می باشد. بیشتر دعواهایی که بر سر مسائل مالی پیش می آید، بیشتر در بین زوجینی است که با یکدیگر مشکلات عاطفی دارند و یا سطح مهارت همدلی میان آن ها بسیار پایین است.
دعواهای پایان ناپذیری که بر سر پول در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، تمام جنبه‌های زندگی مشترک را در بر می‌گیرد و باعث سردی زن و شوهر از یکدیگر می شود. دعواهای مالی پیامدها و عواقب سنگینی دارد که یکی از جدی‌ترین این پیامدها، بی اعتمادی و بدبینی زن وشوهر نسبت به یکدیگر است.
خیانت
یکی از دعواهای مهم بین زن و مرد خیانت یکی از زوجین می باشد. تهاجم فرهنگی، نبود فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی، عدم وجود تعهدات اخلاقی، تربیت های غلط خانوادگی، نبود علاقه، مشکلات اقتصادی و... از زمینه های بروز خیانت می باشد. توهم خیانت نیز در بین زوجین وجود دارد و گاهی زوجین به خاطر اینکه به خیانت همسر خود مشکوک هستند، دعوا و مشاجره دارند.
سبک فرزند پروری متفاوت
یکی دیگر از اختلافاتی که بین زوجین وجود دارد، اختلاف در تربیت فرزند است. شما دو انسان با دو طرز فکر و ایده هستید پس این اختلافات طبیعی است. مثلا ممکن است شما معتقد باشید فرزندتان را باید برای گم کردن وسایلش به شدت تنبیه کنید اما همسرتان موافق این کار نباشد. برای هماهنگی در تربیت فرزند و پیشگیری از سوء استفاده کودکان، والدین باید از یکدیگر حمایت کنند، حتی اگر در مورد روش اجرا و نوع تنبیه مخالف یکدیگر هستند.
رفیق بازی
رفیق بازی یکی از معضلاتی است که امروزه گریبانگیر بسیاری از زندگی های مشترک است. افراد رفیق بازبه نیازهای روحی و جسمی طرف مقابلشان توجه نمی کنند و زندگی خود را فدای رفیق خود می کنند. از بدترین پیامدهای رفیق بازی این است که روابط بین زوجین سرد می شود تا جایی که آنها ترجیح می دهند کمترین ارتباط را با هم داشته باشند.

آریا بانو

اعتیاد
زندگی با همسر معتاد شرایط آسانی نیست و اگر پا به دادگاه های خانواده بگذارید، کم نیستند زنان و مردانی که به دلیل اعتیاد همسرشان به مواد مخدر عطای زندگی مشترک را به لقای آن بخشیده و حاضر به جدایی شده اند. اگر همسرتان معتاد است و خواهان ترک او هستید، رفتارتان با او باید محترمانه و صادقانه باشد. مشاجرات و بحثهای موجود در خانواده موجب افزایش استرس و لجبازی در معتاد می شود.
مهارت های ارتباطی
نداشتن مهارت های ارتباطی کافی زیربنای تمامی مشکلات حل نشده میان زوجین است. اگر شما مهارت کافی در برقراری ارتباط با یکدیگر را نداشته باشید، نمی توانید با یکدیگر به صورت صحیح گفتگو کنید و هر گفتگوی شما منجر به مشاجره می شود.
در حقیقت لحن و نوع کلماتی که شما در هنگام بحث از آن‌ها استفاده می‌کنید بیش از هرچیزی بر حل و فصل شدن ماجرا تاثیر می‌گذارد. برای بهبود مهارت‌های ارتباطی استفاده از کتاب ها، کلاس های آموزشی و جلسات مشاوره موثر هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/757630/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی