آریا بانو

آخرين مطالب

«آتلیه» فانتزی کمتر دیده شده‌ ای دارد فرهنگی هنری

«آتلیه» فانتزی کمتر دیده شده‌ ای دارد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / کارگردان اپیزود «آتلیه» از مجموعه «تازه وارد» بیان کرد که بحران جمعیت موضوع ملی است و باید این تحدید و بحران نسلی را جدی گرفت.
سریال «تازه وارد» در قسمت جدید با کارگردانی رضا محبی نوری روی آنتن شبکه سه می‌رود و همزمان از پوستر قسمت جدید نیز رونمایی شده است.
«عمه خانم که سال‌هاست در پاریس زندگی می‌کند به بچه برادرش مهرداد و همسرش سارا قول می‌دهد که در صورت داشتن بچه، خانه باغ بزرگ شمال شهر را به نامشان بزند اما خبری عمه خانم را پس از سال‌ها از پاریس به تهران می‌کشد…» آنچه که در ابتدا خواندید خلاصه داستان «آتلیه» از سریال «تازه وارد» است که به عنوان ششمین اپیزود امشب سوم تیر ماه ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
رضا محبی‌نوری در ابتدا درباره عنوان «آتلیه» برای این اپیزود بیان کرد: وجه موقعیت مکانی و شغلی که کاراکترهای اصلی این اپیزود دارند و قصه در آتلیه عکاسی کودک می‌گذرد از دلایل من برای انتخاب این نام بود. ضمن اینکه ما همیشه تصویری از خودمان را انتخاب می‌کنیم و به نمایش می‌گذاریم‌؛ تصویری که شاید با واقعیت کاملاً متفاوت باشد.
وی با بیان اینکه برای انتخاب بازیگران محدودیت داشته است، تصریح کرد: اینکه «تازه وارد» اثری تلویزیونی و اپیزودیک بود و بودجه محدود داشت از دلایلی بود که باعث شد در انتخاب بازیگران دقت کنیم اما در نهایت از بازیگران شناخته شده در کنار هنرمندان جدید بهره گرفتیم و ترکیب خوبی را گرد هم آوردیم که در نتیجه کار مشخص است.

آریا بانو


این فیلمساز اضافه کرد: به واسطه رشته تحصیلی یعنی جامعه‌شناسی، سال‌ها فعالیت در حوزه مطبوعات و ساخت مستند در حوزه تحدید نسلی و بحران جمعیت به این نتیجه رسیده‌ام که بحران جمعیت موضوع حکومتی نیست بلکه ملی است. این مساله در آینده‌پژوهی نقش جدی دارد و دیگر تبدیل به بحرانی شده است که باید آن را جدی بگیریم.
محبی‌نوری ادامه داد: فاکتور و شاخصه‌های مهمی باعث کاهش جمعیت شده است اما این از اهمیت موضوع کم نمی‌کند و همه باید برای آن فکری کنیم چراکه در آینده با بحران جدی جمعیت روبه‌رو می‌شویم. فارغ از نگاه‌های اعتقادی و ایدئولوژیک و… نرخ رشد جمعیت رو به کاهش است، تعداد نیروی جوان کم شده و پویایی هم در حال نابودی است.
به گفته وی، «تازه وارد» که به موضوع فرزندآوری می‌پردازد، بر اساس نقطه‌گذاری درست و دغدغه‌مند ساخته شده است.
این کارگردان در جواب به این سوال که چه عواملی باعث شد به پروژه «تازه وارد» بپیوندد، تصریح کرد: حرکت در مسیر فیلمسازی و کسب تجربه، جذابیت تلویزیون به عنوان بزرگترین رسانه جمعی، موضوع مهم و بحران ملی تحدید نسلی و حضور محمدجواد موحد به عنوان تهیه‌کننده در پروژه و باشگاه فیلم سوره به عنوان یک مجموعه خوب، خلاق و دغدغه‌مند از جمله دلایلی بود که باعث شد به پروژه «تازه وارد» بپیوندم.

آریا بانو


به گفته محبی‌نوری، «آتلیه» یک فرم کمدی و فانتزی کمتر دیده و ساخته شده همراه با یک قصه سرپا و سرخوش دارد که باعث حال خوب مخاطب می‌شود.
وی در پایان اظهار کرد: جامعه امروز نیاز به حال خوب، امید و خندیدن دارد که امیدوارم سریال «تازه وارد» حس خوب را به مخاطب منتقل کند.
رضا محبی‌نوری کارشناسی ارشد جامعه شناسی دارد و دانش‌آموخته کارگردانی است. وی سال‌هاست به عنوان روزنامه‌نگار، نویسنده، فیلمنامه نویس و کارگردان فعالیت می‌کند و تاکنون مستندهای «جشن هستی» و «رستاخیز اندلس»، سه فیلم کوتاه «روز تولد»، «قصر شیرین» و «منقطع موازی» و مجموعه 30 قسمتی «ضد نور» را ساخته و فیلمنامه سریال 16 قسمتی «مغناطیس» را به نگارش درآورده است.
علی عامل‌هاشمی، زهرا داوودنژاد ، شیوا خنیاگر، آرش دهقان و با معرفی الهام احمدی، فریبرز شاه کرمی و فرشید اسلامی بازیگران اپیزود «آتلیه» هستند.
عوامل این اپیزود عبارتند از تهیه‌کننده: محمدجواد موحد، نویسنده و کارگردان: رضا محبی نوری، بر اساس طرحی از: گروه فیلنامه نویسی ترمه، مجری‌طرح: محمد گودرزی، مدیر فیلمبرداری: علی رنجبر، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: محمد رحمانیان، مدیر صدابرداری: محمدرضا مرتضائی ، تدوین: علی گورانی، طراح و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، خواننده تیتراژ: حسین حقیقی، مدیر تولید: افشین رئوفی، طراح چهره‌پردازی: هادی لطفی، طراح صحنه و لباس: حسین حاج‌ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمدعلیی ، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمد رمه‌چی، گرافیک و پوستر: محمد مهرجو، منشی صحنه: نازنین اعتماد، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: سبحان بیرانوند، مشاور رسانه‌ای: حامد معالی مهربانی، روابط عمومی سپیده شریعت‌رضوی و مدیر تدارکات: بهرام دانایی.
«تازه وارد» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان صداوسیماست، هرشب ساعت 20:45 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/757670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی