آریا بانو

آخرين مطالب

10 فیلم ترسناک که داستان آن ها در جنگل روایت می شود فرهنگی هنری

10 فیلم ترسناک که داستان آن ها در جنگل روایت می شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - روزیاتو / جنگلی ترسناک یکی از بهترین فضاها برای ساخت یک فیلم ترسناک است، جایی که شخصیت ها هراسان شده و باید برای زندگی شان بجنگند، در حالی که با موجودات، هیولاها و قاتلان روبرو می شوند. فیلم های ترسناک بسیاری هستند که در داخل خانه هایی قدیمی و رنگ و رو رفته در دل طبیعت روایت می شوند، از The Cabin in the Woods تا Cabin Fever، اما هستند فیلم هایی که در مورد کوهنوردی، کمپینگ و گشت و گذار و ماجراجویی در طبیعت وحشی و البته خطرناک هستند. از اسلشری دهه هشتادی که در یک کمپ تابستانه روایت می شود تا برخی از فیلم های ترسناکی که داستان آن ها در دل طبیعت وحشی رقم می خورد، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 فیلم ترسناک برتری آشنا کنیم که داستان آن ها در دل لوکیشن های جنگلی روایت می شود. لازم به ذکر است که انتخاب این فیلم ها توسط کاربران Reddit صورت گرفته است.

آریا بانو

1- Willow Creek (2013)
برخی از جذاب ترین فیلم های ترسناک در مورد شخصیت هایی هستند که به دل طبیعت وحشی می روند به این امید که تجربه فوق العاده و تازه ای داشته باشند. آن ها معمولاٌ خطری که با آن روبرو می شوند را پیش بینی نکرده اند اما در Willow Creek، شخصیت ها به دنبال یک چیز خاص هستند. فیلم Willow Creek انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال یک داستان ترسناک در دل جنگل می گردند. همانند شخصیت های فیلم The Blair Witch Project,، کلی و جیم نیز برای پیدا کردن موجودی که همه افراد به وجود آن اعتقاد ندارند به دل جنگل می روند. آن ها بعد از مواجهه با پاگنده نمی توانند وجود او را نفی کنند و البته پا گنده بسیار ترسناک تر و بیرحم تر از آنی است که فکر می کردند. فیلم Willow Creek یکی از محبوب ترین فیلم های ژانر فرعی ویدیو پیدا شده در میان طرفداران ژانر وحشت است.

آریا بانو

2- Backcountry (2014)
فیلم کانادایی Backcountry به تمی ادامه می دهد که در آن افراد از تهدیدی که در جنگل پرسه می زند و بزودی با آن روبرو خواهند شد بی اطلاعند. جن و الکس برای یک کمپینگ مفرح به دل جنگل می روند و در می یابند که یک خرس سیاه قاتل آن اطراف به دنبال شکار است. حتی فهمیدن اینکه خرس مذکور به دو شخصیت اصلی نزدیک شده و همین حوالی است نیز برای ترساندن و وحشت زده کردن مخاطب کافی است. فیلم Backcountry یک داستان ترسناک ماوراءالطبیعه نیست و بیشتر به یک تریلر پرتعلیق شبیه است که فیلمی بسیار خوش ساخت در ژانر ترسناک به شمار می آید.

آریا بانو

3- The Burning (1981)
در حالی که چندین فیلم ترسناک اسلشر هستند که داستانش در دوران کمپینگ تابستانه روایت می شود، فیلم Friday the 13th مشهورترین آن هاست. فیلم The Burning که در سال 1981 منتشر شد نیز در این دسته بندی قرار می گیرد. این فیلم فضای کمپینگ بامزه ای داشته و شاهد خشونتی شدید خواهید بود. درست مانند جیسون وورهیس که مورد اذیت و آزار قرار گرفته و می خواهد از عاملان این اذیت و آزارها انتقام بگیرد، فیلم The Burning نیز شخصیتی به نام کراپسی در خود دارد که یک تصادف وحشتناک را تجربه کرده و به کمپ بلک فوت باز می گردد تا انتقام بگیرد.

آریا بانو

4- Pet Semetary (1989)
در حالی که سکانس های ترسناکی در نسخه سال 2019 فیلم Pet Semetary وجود دارد نسخه سال 1989 یک فیلم ترسناک فوق العاده در مورد جنگل بوده و نسخه ای بهتر از نسخه جدیدتر به شمار می آید. وقتی خانواده کرید به خانه جدیدی در منطقه ای روستایی نقل مکان می کنند، در می یابند که یک قبرستان حیوانات خانگی پشت خانه آن هاست. حتی پیش از اینکه اتفاقی ترسناک رخ دهد نیز واضح است که این بهترین مکان برای تشکیل خانواده نیست و فضای فیلم نیز بسیار فراتر از ترسناک است.
5- Wrong Turn (2003)
وقتی پای فیلم های ترسناکی به میان می آید که در آن شخصیت ها در دل جنگل گرفتار می شوند، بسیاری فیلم Wrong Turn را توصیه می کنند. این فیلم در واقع بخشی از فرانچایزی است که از هفت فیلم تشکیل شده است و اولین فیلم آن در سال 2003 در مورد شخصیت هایی دانشجوست که خودرویشان از کار افتاده و با آدمخوارهایی به نام های یک چشم، دندان اره ای و سه انگشتی روبرو می شوند. فیلم Wrong Turn بدون شک یکی از ترسناک ترین داستان هایی است که در ان شخصیت های داستانی در زمان نامناسبی در جنگل گرفتار می شوند.

آریا بانو

6- Grizzly Rage (2007)
فیلم Grizzly Rage یک فیلم ترسناک دیگر است در مورد جنگل که بسیاری از طرفداران ژانر وحشت آن را در این ژانر فرعی توصیه می کنند. بعد از این که شخصیت های اصلی فارغ التحصیل می شوند، می خواهند آزادی تازه خود را با رفتن به یک منطقه جنگلی به نام سارونوک گروتو جشن بگیرند. به آن ها هشدار داده می شود که آنجا نروند اما شخصیت های داستان احساس شجاعت و شورش می کنند. مدت کوتاهی بعد یک خرس گریزلی از راه می رسد و اولین قتل بیرحمانه رخ می دهد.

آریا بانو

7- Man Vs. (2015)
فیلم های خلاقانه متعددی در ژانر فرعی ویدیو پیدا شده ساخته شده اند و Man Vs. نیز همین تکنیک را برای روایت داستان داگ دنبال می کند، یک مجری برنامه های ریالیتی شو که به دل جنگل می رود به این امید که داستانی جذاب و منحصربفرد خلق کند. نام خانوادگی داگ، وودز است و به همین خاطر اسم سریال ریالیتی شو خود را Woods Vs. می گذارد. در این فیلم همه چیز خوب است تا زمانی که نوبت به جلوه های ویژه کامپیوتری ضعیف فیلم می رسد. داستان و ماجرای فیلم به خوبی مخاطب را جذب می کند و سخت است در مقابل وسوسه تماشای ادامه فیلم برای پی بردن به سرنوشت داگ و اینکه آیا زنده می ماند یا خیر مقاومت کند.
8- The Witch (2016)
فیلم The Witch یکی از فیلم های ترسناک محبوب و باکیفیت استودیو A24 است که تماشای آن به تمام طرفداران ژانر وحشت توصیه می شود. این فیلم داستان خانواده ای را روایت می کند که در دهه 1930 در مزرعه ای در نیوانگلند زندگی می کنند. شخصیت اصلی فیلم تومازین نام دارد که همه فکر می کنند جادوگر است، موضوعی که درگیری و تنش اصلی فیلم را ایجاد کرده و باعث می شود تومازین از دیگر شخصیت های داستان دور بماند. سبک روایی فیلم مورد تحسین قرار گرفته و در واقع با فیلمی هستیم که همه نکات مثبت یک فیلم ترسناک را دارد، از پایان هوشمندانه تا حس ترس و وحشت در تمام طول روایت داستان.

آریا بانو

9- The Ritual (2017)
فیلم The Ritual از نگاه بسیاری از طرفداران ژانر وحشت یکی از بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس است. چهار دوست برای یک کوهنوردی ماجراجویانه به سوئد می روند و رفته رفته در می یابند که چیز ترسناکی در انتظارشان است وقتی سمبل هایی عجیب و غریب را در جنگل پیدا می کنند که معنی واضحی ندارند. طرفداران داستان های ترسناک در مورد کوهنوردی دوستان و گشت و گذار در طبیعت که با موجود یا موجوداتی روبرو می شوند که می خواهند آن ها را بکشند، از تماشای فیلم The Ritual لذت خواهند برد. این فیلم لحظات احساسی و تاثیرگذار بسیاری دارد.
10- Pumpkinhead (1988)
اگر چه عنوان فیلم Pumpkinhead انسان را به فکر هالووین می اندازد، این فیلم دارای سکانس های متعددی است که در جنگل رخ می دهند. اگر چه داستان فیلم تماماً در جنگل رخ نمی دهد و بیشتر در مورد مناطق روستایی است اما برخی از ترسناک ترین اتفاقات آن در دل جنگل رخ می دهد. فیلم Pumpkinhead داستان اد هارلی را روایت می کند که در دوران زندگی در منطقه ای روستایی با یک موجود ترسناک روبرو می شود. او اطلاعات بیشتری در مورد این موجود بدست آورده و همزمان با یک جادوگر آشنا می شود که توضیحات بیشتری در مورد رفتارهای این موجود در اختیارش قرار می دهد. وقتی دنبال فیلمی ترسناک با حال و هوایی جنگلی می گردید، این فیلم می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/757675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها

ماجرای انفجارهای شدید امروز در اصفهان و تبریز چه بود؟ + آخرین جزییات

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

روش تهیه ساندویچ سرد مرغ

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه

ماجرای شایعه ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی | اولین واکنش جنجالی مازیار لرستانی به دلخوری خانم بازیگر از او

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

شش‌انداز، یک خورش خوش‌خوراک گیلانی

ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان چه موقعی اقدام کنیم؟

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

پوشش نه‌چندان جالب الناز شاکردوست در اکران فیلم بی بدن حاشیه‌ساز شد/ خانم بازیگر با استایلش جلب توجه کرد

نگاهی به کیک تولد شیک و با کلاس شانا دختر 8 ساله شبنم قلی خانی / تولدت مبارک دختر قشنگ

گشت و گذار بهاری یاسمن شاه حسینی و خانواده اش به آنتالیا با ظاهری متفاوت در هتلی بهشتی

همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!