آریا بانو

آخرين مطالب

«ضمانت» دست انداز وام ازدواج خانواده

«ضمانت» دست انداز وام ازدواج
  بزرگنمايي:

آریا بانو - افزایش میزان وام و ارائه تسهیلات ازدواج در سال‌جاری و چالش‌های آن تشریح شد.

امسال نرخ ازدواج برای دومین سال متوالی تصاعدی شد، یکی از دلایلی که سبب این اتفاق شده می‌تواند افزایش تسهیلات ازدواج از جمله وام ازدواج باشد. از ابتدای سال‌جاری تا 6 تیر ماه، تعداد 210 هزار فقره وام ازدواج به ارزش 285 هزار و 731 میلیارد ریال پرداخت شده است، این رقم در مدت مشابه خود در سال قبل 175 هزار فقره وام به مبلغ 149 هزار میلیارد ریال بوده و خبر از رشد 71 درصدی می‌دهد. به گفته دبیر ستاد ملی گرامیداشت هفته ازدواج، برای افزایش آمار ازدواج برنامه‌های جدیدی پیاده‌سازی شده که از جمله آنها می‌توان به ارتباط مجمع خیرین با صنف تالارها، آرایشگران و خدمات عروسی اشاره کرد، تا به زوجین خدماتی با درصد پایین‌تر و تخفیف بیشتری ارائه دهند، چرا که با کاهش نرخ خدمات مرتبط با ازدواج و کم شدن مخارج جشن ازدواج جوانان رغبت بیشتری برای ازدواج پیدا خواهند کرد. مهدی متقی‌فر، دبیر ستاد ملی گرامیداشت هفته ازدواج در نشستی‌ خبری که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، بیان کرد: در سال 1400 نرخ ازدواج 12 هزار و 203 مورد به نسبت سال قبل خود بیشتر ثبت شده است. در سال 1399 نرخ ازدواج 556 هزار و 727 مورد بوده و در سال 1400 این نرخ به 568 هزار و 930 مورد رسید که به معنی رشد حدود 2،2 درصدی ازدواج در سال 1400 است.
او در ادامه به تبصره ماده 37 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرده و افزود: معاونت امور جوانان می‌تواند با همکاری سازمان تبلیغات مجوز مراکز همسریابی را صادر کند که آیین‌نامه آن در حال تدوین و سامانه آن در حال راه‌اندازی است.
متقی‌فر با بیان اینکه شعار هفته ملی ازدواج در سال‌جاری «ازدواج آسان و آسمانی» است، توضیح داد: با وجود اینکه مبالغ وام‌ها افزایش پیدا کرده اما همچنان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد، یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود بحث ضمانت وام ازدواج است، بانک مرکزی باید در این حوزه ورود کرده و چاره‌ای بیندیشد، زیرا در حال حاضر بانک‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند، مشکل دیگری که باید درصدد رفع آن باشیم این است که سقف زمانی پرداخت وام ازدواج پس از ثبت‌نام برای ارجاع به شعبه مشخص نیست و بانک‌ها برای زمان پرداخت وام به جوانان نیز مدت مشخصی را اعلام نمی‌کنند. پیگیر این دو مشکل هستیم تا با کمک بانک مرکزی راهکاری اندیشیده شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان با اعلام این مطلب که اتفاق خوبی در بین دستگاه‌ها برای ازدواج جوانان در حال شکل‌گیری است، گفت: ادارات کل ما در استان‌ها و وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت هفته ازدواج برنامه‌ریزی کرده‌اند که از جمعه 10 تیر ماه در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود و تا 16 تیرماه ادامه دارد. مهم‌ترین برنامه‌های این هفته نیز برگزاری «جشن وصال» در روز 10 تیرماه است. معاونت ورزش و جوانان با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران قصد دارد که در بحث ازدواج آسان، از طریق بیلبوردهای شهر تهران در فضای شهری نیز فرهنگ‌سازی داشته باشد. در این راستا پویشی را راه‌اندازی کرده‌ایم که از جمعه آغاز می‌شود و از جهت رسانه‌ای و فضاسازی شهری دنبال خواهد شد تا افراد تجربه‌های ازدواج آسان خود را منتقل کنند و با قرعه کشی جوایزی نیز به این افراد تعلق می‌گیرد.
متقی‌فر، درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش ازدواج توضیح داد: سالانه حدود پنج هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در کشور برگزار می‌کنیم و در راستای فرهنگ‌سازی مشاوره، این معاونت میزهای تخصصی مشاوره را در اماکن عمومی نظیر مترو و پارک‌ها قرار می‌دهد، البته این کار یک دوره در ماه رمضان امسال در پنج ایستگاه مترو در پایتخت انجام شد و متوجه شدیم که کاری کاملاً مؤثر است زیرا در آن بازه زمانی بیش از 12 هزار مراجعه داشتیم. از این‌رو درصدد هستیم تا در تابستان با همکاری شهرداری و مترو دوباره این پروژه را به مرحله انجام برسانیم، قطعاً در استان‌ها نیز بتدریج این قبیل مشاوره‌ها در اماکن عمومی انجام خواهند شد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته ازدواج و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: بزودی سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج با محوریت آموزش پیش از ازدواج و مشاوره‌های تخصصی ازدواج و خانواده راه اندازی می شود تا در این عرصه بتوانیم بیش از پیش گام‌های موفقی برداریم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/758626/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم