آریا بانو

آخرين مطالب

انتقاد تند یک پرسپولیسی از درآمد فوتبالیست‌ها ورزشي

انتقاد تند یک پرسپولیسی از درآمد فوتبالیست‌ها
  بزرگنمايي:

آریا بانو - طرفداری / ناصر محمدخانی به قسمت بازیکنان در لیگ برتر ایران اشاره کرد
ناصر محمدخانی می گوید در روزگاری که هر ساعت قیمت اقلام مورد نیاز مردم بالا می رود طبیعی است که قیمت بازیکنان هم بی رویه بالا برود اما ای کاش این موضوع برای خانواده ها بدآموزی ندشته باشد.
ناصر محمدخانی، ستاره دهه شصت تیم پرسپولیس درباره آخرین وضعیت نقل و انتقالاتی این تیم، موضوع خداحافظی سیدجلال حسینی از دنیای فوتبال و قیمت های سرسام آور بازیکنان در بازار نقل و انتقالات اظهاراتی را مطرح کرد:
در ارتباط با وضعیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس تا اینجا یارگیری خوبی انجام داده و بازیکنان باتجربه و صاحب نامی را به خدمت گرفته است. اما همانطور که سرمربی تیم هم به این موضوع پرداخت پرسپولیس هنوز یک مهاجم خوب و تمام کننده نیاز دارد که آن را نگرفته است.
فکر می کنید با خرید یک مهاجم کار نقل و انتقالاتی پرسپولیس تمام شود؟
ما حتما به دو مهاجم خوب نیاز داریم. متاسفانه در طول سالهای اخیر پرسپولیس مهاجم سرعتی و تکنیکی نداشته! کسی که بتواند دفاع حریف را به هم بریزد، داخل 18 قدم بیاید و پاس گل بدهد، برای پرسپولیس پنالتی بگیرد یا فردی باشد که خودش موقعیت ها را تبدیل به گل کند. متاسفانه در طول سال‌های اخیر چنین بازیکنی در خط حمله پرسپولیس حضور نداشته است، اما امیدوارم در همین مدت تا قبل از شروع تمرینات یک فرد تکنیکی خوب و یک تمام کننده ششدانگ به جمع نفرات پرسپولیس اضافه شود. کسی که در حد و اندازه پرسپولیس باشد.
این روزها صحبت از خداحافظی سید جلال حسینی از دنیای توپ گرد مطرح شده است. نظر شما درباره این اتفاق چیست و این اقدام را چطور تحلیل می کنید؟
این اتفاقی است که برای همه فوتبالیستها می‌افتد. همانطور که روزی یک فوتبالیست وارد عرصه بازی در تیم های فوتبال می شود یک روزی هم به پایان خط می رسد و باید کفش هایش را بیاویزد. البته این موضوع برای هر فوتبالیستی سخت است. چون خود ما هم این تجربه تلخ را داشته ایم می دانم.
سید جلال حسینی را چطور بازیکنی شناخته اید؟
سیدجلال در عقب تیم پرسپولیس حکم فرمانده را بازی می کرد. حسینی مثل یک مدیر در خط دفاعی تیم پرسپولیس بود. البته این فقط به تیم پرسپولیس ختم نمی‌شد و مادامی که در خدمت تیم ملی هم بود چنین شرایطی را برای تیم ملی و خط دفاعی آن به وجود می آورد. او یک فوتبالیستی است که به نظر من مشابه‌اش را کم داشته ایم. امیدوارم سیدجلال باز هم کنار فوتبال بماند. به مسئولان باشگاه پرسپولیس پیشنهاد می‌دهم از چنین بازیکنی در کنار تیم بزرگسالان استفاده کنند. امیدوارم سیدجلال بتواند در عرصه مربیگری هم مثل دوران بازی‌اش یک مهره اثرگذار در فوتبال این مملکت باشد. حسینی نه تنها در بحث فوتبالی و بازی، بلکه در بحث اخلاقی و خصوصیات یک بازیکن شاخص هم می تواند الگوی بسیاری از جوانان باشد.
بیشتر در این باره توضیح می دهید؟
آنهایی که دوست دارند وارد عرصه فوتبال شوند می توانند با نگاه کردن به سبک زندگی سید جلال حسینی قدم های محکم و درستی در مسیر مطرح شدن و شناخته شدن بردارند.
نظر شما درباره قیمت های سرسام‌آور قراردادهای بازیکنان در فصل نقل و انتقالات چیست؟ خبر دارید که قیمت‌ها از مرز 25 میلیارد تومان عبور کرده است و بعضاً صحبت از رقم 70 میلیارد تومانی هم مطرح می‌شود؟
 بله! البته با توجه به تورمی که در کشور به وجود آمده این مسائل کاملاً طبیعی است. وقتی نرخ اقلامی مثل ماکارونی، روغن، برنج و سایر خوراکی هایی که مردم برای زندگی روزمره شان به آنها احتیاج دارند بالا میرود، نرخ بازیکنان هم بالا میرود.
یعنی به نظر شما این قیمت ها طبیعی است؟
 به نظر می‌رسد کمی بیش از حد قیمت بازیکن ها را بالا برده اند، ولی به هر حال وقتی اتفاقی در کشور رخ می دهد روی همه چیز تاثیر می گذارد. اما پرداختن پولهای اینچنین به بازیکنان شاید نوعی بدآموزی هم داشته باشد.
بدآموزی از چه نظر؟
 اگر دقت کنید شاید خیلی از افراد تحصیل کرده که سالیان سال تلاش کردند تا مهندس یا دکتر بشوند هم نمی توانند در طول 9 ماه یا کمتر از یکسال چنین درآمدی داشته باشند. من بعید می دانم افراد تحصیل کرده در کشور ما چنین مبالغی را به دست بیاورند. متاسفانه این قبیل پولها و انتشار خبر پرداخت شان به فوتبالیست ها برای خانواده ها هم بدآموزی دارد.
چطور؟
 خیلی از خانواده ها ممکن است با شنیدن این مسائل تصور کنند که هر کسی می‌تواند راحت بیاید و وارد فوتبال شود و این پول‌ها را بگیرد. به همین خاطر شاید خیلی خانواده ها که فرزندان شان زیاد اهل درس خواندن نیستند آنها را تشویق کنند سراغ فوتبال بیایند تا پول های میلیاردی بگیرند اما اصلاً چنین شرایطی در فوتبال نیست و شنیدن صدای دهل از دور است.
در این ارتباط چه توضیحی برای نوجوانان علاقمند به فوتبال دارید؟
 از بین 85 میلیون ایرانی شاید تعداد کمی به اندازه 20 یا 30 نفر بتوانند در سطح اول فوتبال ایران چنین مبالغی را دریافت کنند. سایر نفرات یا پول های خیلی کمتری می گیرند و یا خیلی ها اصلا نمی توانند به تیم های باشگاهی راه پیدا کنند. خیلی از این نوجوانان بعد از سر شکسته شدن در مدارس فوتبال، هم فوتبال را از دست می دهند و هم فرصت تحصیل! به همین خاطر سرخورده می‌شوند و اغلب به حاشیه می روند و بچه های مملکت را از راده به در می کند.
به نظر شما چه فوتبالیست های لایق دریافت چنین مبالغی هستند؟
 بازیکنانی که استثنا باشند بگیرند نوش جان شان. فوتبالیستی که یک تنه نتیجه یک مسابقه را عوض کند. فوتبالیستی که بتواند تنهایی جلوی تیم مقابل بایستد. بازیکنانی که حضورشان در یک تیم باعث برگشتن ورق بازی شود. ولی اینکه هر بازیکنی از راه برسد و برای خودش رقم آنچنانی درخواست کند کار درستی نیست. بله! چرا که نه، می توان به چنین فوتبالیست هایی پول زیاد هم داد کسی که بتواند به باشگاه‌های بزرگ ایران کمک کند یا بار تیم ملی را به دوش بکشد لایق دریافت پول زیاد است.
آیا در دوران فوتبال شما ایجنت ها وجود داشتند؟ این روزها عنوان می‌شود ایجنت ها نقش زیادی در بالا رفتن قیمت بازیکنان دارند. شما برای حضور در تیم پرسپولیس دلال یا مدربرنامه داشتید؟
 این کاملا طبیعی است. وقتی یکی ایجنت می خواهد درصد خودش از انتقال یک بازیکن بیشتر شود قیمت فوتبالیستش را هم بالا می برد. اما در رابطه با زمان خود ما باید بگویم که در آن سالها ایجنت و دلال و این مسائل نبود. قراردادهای ما تعهد اخلاقی بود. یک امضا می زدیم و اصلا صحبت مبلغی در میان نبود. فقط مشخصات شناسنامه ای مان را به آقای پروین می دادیم و می رفتیم برای تیم بازی می کردیم. خیر ما ایجنت نداشتیم اما ایجنت های امروزی چون از بازیکنانشان درصد می گیرند هر کاری می کنند تا قیمت بازیکنان را بالا ببرند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/758873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

دسر رولت شکلاتی یک عصرانه خفن

طرز تهیه تست مرغ و پپرونی

یک روش راحت برای درست کردن باقلوا

نحوه استفاده از به دانه برای کاهش التهاب گلوی کودک

احتمال گسترش آنفلوآنزای پرندگان در سطح جهان

این ترفندها باعث می‌شود، بلندقدتر به نظر برسید

درمکان های عمومی همیشه مواظب فرزندتون باشید خطر در کمین است!

خواستگاری دارم که پیش قدم نمیشه چه باید بکنم؟

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی