آریا بانو

آخرين مطالب

قلعه‌نویی: گل‌گهر گوشت قربانی بود! ورزشي

قلعه‌نویی: گل‌گهر گوشت قربانی بود!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / گاهی هم من سعی کردم معرفت به خرج بدهم دست خیلی از بازیکن‌ها را گرفتم ولی آنها بی‌معرفتی کردند.
مصدومیت قدیمی امیر قلعه نویی روی زانوی پایش که باعث شد تا او فوتبال را کنار بگذارد بعد از 22 سال دوباره برایش دردسرساز شده وچند روز بعد از عملی که او انجام داد این گفتگو را با او هماهنگ کردیم.
او امروز به سئوالات ورزش سه پاسخ داد که البته بخشی از این مصاحبه به امانت نزد ما می‌ماند.
این گفت‌وگو را بخوانید:

آریا بانو

-من سوال شما را از چند جنبه می توانم، جواب بدهم. اول اینکه شما اگر 6، 7 سال پیش، یک میلیارد پول داشتی می توانستید با این رقم راحت خانه بخرید، ولی الان با 15میلیارد هم نمی توان جایی خانه خرید. در همه جای دنیا فوتبالیستها رقم های آنچنانی می گیرند، ولی مشکل اصلی اینجاست که اگر در آنجا فوتبالیست پول خوبی می گیرد، قشر متوسط هم درآسایش و آرامش هست. شما نباید به بازیکن ایراد بگیری، مشکل جای دیگه است. در فوتبال دنیا بازیکن داریم 200 میلیون یورو قرارداد دارد، ولی درهمان جامعه، قشرمتوسط هم با 5 هزار یورو زندگی آرامی را می گذارند. پس مشکل به اقتصاد ما برمی گردد نباید به فوتبالیست حمله کنیم! 
* یعنی به عقیده شما طبیعی هست بازیکنی که فصل پیش قرارداد سه میلیاردی بسته است در نقل وانتقالات 18 میلیارد بگیرد؟
-البته ما این را هم قبول داریم رقم ها خیلی وحشتناک شده، ولی توضیحش همان شرایط اقتصادی هست که گفتم. پس ما باید به فکرقشر آسیب پذیرجامعه باشیم. خیلی ها از رقم ها صحبت می کنند در حالی که مشکل اصلی جای دیگری هست. من می گویم این رقم ها همه جای دنیا هست. 
*به نظر شما چه تیمهایی در نقل و انتقالات موفق عمل کردند؟
-من در مورد تیمها صحبت نمی کنم فقط این را می گویم که در نقل و انتقالات، یک تیم باید 12 امتیاز بگیرد، ولی این یارگیری هم باید بر اساس نیازو تفکرات تاکتیکی باشد.
این فصل منتهی به جام جهانی است و بازیکنها انگیزه زیادی دارند ولی من کلی می گویم اینکه شما ستاره بگیری و نتوانی استفاده کنی،فایده ندارد! شما دیدید که امسال تیم ما، گل‎گهر را مثل گوشت قربانی وسط گذاشتند و افتادند روی تیم ما. همه بازیکنهایی که می خواستند و بردند،ولی بازهم مهم نیست.بعضی از بازیکن‌ها هم معرفتی با ما امضا کردند که ازآنها ممنون هستم. ما سعی کردیم شاکله اصلی تیم خودمان را حفظ کردیم و به غیرازآقای خدابنده لو هم چند بازیکن امید گرفتیم و فکر کنم اگر یک بازیکن دیگر هم بگیریم، ترکیب ما کامل می شود. برای کسانی که با ما بودند و جدا شدند هم مثل سعید صادقی و زکی پور آرزوی موفقیت می کنم. خوشحالم که وقتی به گلگهر آمدند شرایط خوبی نداشتند ولی وقتی می خواستند از جمع ما جدا شوند در اوج بودند.
*در سالهای اخیرلیگ ما به سمتی پیش می رود که دیگر کسی به بازیکن سازی یا جوانگرایی بها نمی دهد.
-یک تبلیغات منفی در مورد من صورت گرفته است که امیر قلعه نویی فقط با ستاره ها کار می کند. یک سال استقلال را گرفتیم که سیزدهم بوده، یا زمانی که من مربی سپاهان شدم در رده چهاردهم جدول بود.خب تیمی که این شرایط را دارد معلوم هست ستاره ندارد؟! یا مثلا تراکتور را دوره دومی که تحویل گرفتم، رده یازدهم بود. من خیلی خوشحالم که برای اولین بار من موفق شدم پر شورها را آسیایی کنم و باز هم موفق شدیم از گروه خودمان صعود کنیم. واقعا تراکتوری ها لیاقتشان خیلی بیشتر از این حرفها هست.
*سپاهان که البته از تیمهای متمول لیگ است؟
-در اصفهان هم خیلی کارها کردم. ما تیم چهاردهم را تحویل گرفتیم و با کمترین هزینه دوم تحویل دادیم،اسنادش هم موجود هست. دور اولی که من رفتم سپاهان آقای ساکت به من گفتند که بودجه ما نسبت به سال قبل که پنجم شدیم، 2 درصد هم کمتر شده است. آن دوره هم ما دو فصل پشت هم قهرمان شدیم. فصل سوم هم من پای آقای ساکت ایستادم که خودشان کامل ماجرا را می دانند و خلاف میل باطنی ام که با سپاهان در لیگ، دبل کرده بودیم و تیم را به آسیا برده بودیم، فقط بخاطراتفاقاتی که برای آقای ساکت افتاد از روی معرفت تیم را ترک کردم. باورکنید دراستقلال هم همین شرایط بود هر زمان بنده به استقلال آمدم یا تیم شرایط خوبی نداشته یا زمان یارگیری شرایط مالی باشگاه به شکلی بود که ما یا بازیکنان گمنام را جذب کردیم و یا اینکه بازیکنانی که به تیم آمدند، شرایط خوبی نداشتند و ابعد از آن احیا شدند.
*امسال هم که به گفته خودتان دنبال ستاره گرفتن نبودید؟
-من خیلی خوشحالم که با یک بودجه معمولی موفق شدم تیم را در جدول پنجم کردیم. با آن ظلمی که به ما شد. ظلمی که در تاریخ بی سابقه بود. آیندگان خواهند گفت که چه ظلمی به ما شده است. همه فکر می کنند که فقط 7 امتیاز از ما کم شد،ولی من می گویم که از گلگهر 25 امتیاز کم کردند. 7،8 امتیاز از ما کم شد،7 امتیاز به رقبا داند و 8امتیازهم پرتی داشتیم. در حالی که ما اصلا خلافی انجام ندادیم.همه جای دنیا بازیکنی که کارت بازی دارد، مراحل قانونی را طی کرده است. انگارآنها با خود قلعه نویی مشکل داشتند و نمی خواستند من نتیجه بگیرم، ولی من خوشحالم که گلگهر با بازیهای خوبی که انجام داده در رنکینگ جهانی مطرح شده است. من به هر تیمی می روم همه تلاشم را می کنم که اثرگذاری مثبت داشته باشم و به فوتبال خدمت کنم.
*منظور شما از اثرگذاری دقیقا چیست؟
- در گذشته یک سری بازیکن جوان را آوردیم سردار آزمون و یاسین سلمانی که من آنها را در 15 سالگی به فوتبال معرفی کردم. عکس آزمون را می توانید در کنار بازیکنان سپاهان در جشن قهرمانی ببینید، من سعی می کردم به بازیکنهای جوان هم بازی بدهم تا آنها میدان ببینند.خدا را شکر هم که توانستم بازیکنهایی مثل سعید صادقی، شهبازاده و سروش رفیعی را هم احیا کردم. گاهی هم من سعی کردم معرفت به خرج بدهم دست خیلی از بازیکنها را گرفتم ولی آنها بی معرفتی کردند و متضرر هم شدم،اما زیاد برایم مهم نیست!
*شما تجربه هدایت تیم ملی را دارید به نظر می رسد که تیم ملی در آستانه جام جهانی فراموش شده است؟
-من باید این مساله را درهمین جا بگویم اینکه می گویند اسکوچیچ درحد تیم ملی نیست با کدام متر و معیار او را می سنجند؟ آماراسکوچیچ خوب است اوموفق شد در سریعترین شکل، تیم را به جام جهانی ببرد. زمانی که در مورد فوتبال صحبت می کنیم نباید فراموش کنیم که فوتبال با زندگی مردم درهم آمیخته است. وقتی فوتبال تعطیل است جامعه چه شرایطی دارد.پس باید به این ورزش بهای بیشتری بدهیم.
*شاید نبود رییس فدراسیون هم مزید برعلت هست؟
- من خودم تجربه سختی در فوتبال ملی داشتم در زمان من فوتبال ملی تعلیق شده بود و دو گروه سیاسی به جان هم افتاده بودند. فدراسیون مسوول نداشت برای همین هست که درک می کنم الان چه شرایطی وجود دارد. ما اگر ساختاروسیستم درستی داشته باشیم آدمها الکی نمی آیند والکی هم حذف نمی شوند.
یعنی اگر کسی مسوولیتی می گیرد از یک سری فیلترها رد می شود. پس اینطوری راحت هم کنار نمی رود. به هر حال امیدوارم که هر چه زودتر مجمع تشکیل شود و تکلیف رییس فدراسیون مشخص شود و فوتبال از این بلاتکلیفی نجات پیدا کند. ما صعود سریعی را به جام جهانی انجام دادیم و مردم توقع دارند. الان با این شرایط اگر تیم نتیجه بگیرد، صاحب زیاد پیدا می کند و اگر حذف شود که همه می گویند ما از قبل گفته بودیم، اما اگر اختیار ندارید پس چرا مسوولیت را قبول کردید؟
*همه از صعود ایران از گروه انگلیس،ولزوآمریکا صحبت می کنند در حالی که حتی یک بازی تدارکاتی مناسب نداشتیم.
-بازیهای آماده سازی برای تیم ملی نیازاساسی هست دیدارهای تدارکاتی مثل دیکته می ماند تا زمانی که شما دیکته را ننویسی، غلطهای شما هم مشخص نمی شود. ما در بدترین شرایط آب و هوایی و امکاناتی تیم را برداشتیم و بردیم قطر! شاید زمانی اینگونه اردوها خوب بود، اما زمانی که بازیکنان ما لژیونرهستند و در تیمهایی مثل پرتو و لورکوزن بازی می کند، این شرایط به چشمش می آیند. اگرهم قرار بود بازی دوستانه داشته باشیم می توانستیم در تهران تمرین کنیم و تنها برای بازی دوستانه به قطر سفر کنیم. البته آقای اسکوچیچ هم تقصیری ندارد حتما فکر می کرده بخاطر صعود زودهنگام تیم ملی، شرایط بهتری برایش مهیا می شود که اینطور نشد! 
*به نظر شما چرا این اتفاق نیفتاد؟
-به عقیده من شاید بهتربود اگر می خواهیم تغییراتی در فدراسیون به وجود بیائریم آن را به بعد ازرقابتهای جام جهانی موکول می کردیم و می گذاشتیم همان روال ادامه پیدا می کرد.البته باید بگویم که آقای ماجدی هم سلسله مراتب را طی کرده خودش بازیکن خوب و ملی پوش بوده تجربیات بین الملی داشته در بدنه فدراسیون بوده است. شاید شنیدن این حرف از دهان امیر قلعه نویی سنگین باشد، ولی به عقیده من زودتر باید شرایط فدراسیون مشخص شود.مردم ایران با فوتبال زندگی می کنند. در زمان لیگ همه رنگی هست و هر زمان بازیهای ملی داشته باشیم همه از آن حمایت می کنند. فوتبال یک شور وهیجان مثبت به جامعه تزریق می کند و حال مردم را خوب می کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/759794/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

عکس بهاری و زیبای میترا رفیع بانوی خوش استایل گیلدخت نگاه ها را خیره کرد

تولد ایلیا عامری پسر مو فرفری و خوشتیپ کمند امیر سلیمانی/ بهش نمیاد پسر به این بزرگی داشته باشه

تبریک تولد مارال فرجاد به خواهرش مونا با انتشار عکس های سفر خواهرش به بوداپست

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا 24 ساعت آینده برطرف خواهد شد

آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

افزایش 35 درصدی تعرفه های پزشکی؛ ویزیت پزشکان عمومی، 126000 تومان

جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

خبرهای جدید و مهم بانک مرکزی برای متقاضیان انواع وام‌های بانکی در سال جدید

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

سلفی خاص و عجیب منوچهر هادی در مراسم سی و نهمین سالگرد پدرش

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا وارد دنیای سینما شد

ژست هندی و خنده دار عموپورنگ و مادرش / عاشقانه جداب مادر و پسری در خانه اش

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

واریاسیون چیست؟ چگونه در رنگ مو از آن استفاده کنیم؟

اجرای فوق العاده دلنشین امیرحسین مدرس و پسرش در برنامه صداتو / رونمایی از پسر مجری و بازیگر

بیماری های شایع فصل بهار کدامند؟

آخرین جزییات از افزایش جرائم رانندگی و موعد پرداخت

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

آخرین سامورایی‌های ژاپن در یک قاب

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

خلاقیت منحصربفرد مرجانه گلچین برای گرفتن یک عکس بهاری با دکور جداب پس زمینه

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

چهره جدید ایلیا شهیدی‌فر بازیگر خردسال سریال « او یک فرشته بود » بعد از 19 سال

قسمتی از دکوراسیون خیلی خاص خانه نجمه جودکی مجری تلویزیون / پر از حس خوب و زیبا