آریا بانو

آخرين مطالب

زنان بهتر از مردان از تصادفات رانندگی می‌گریزند زنان جهان

زنان بهتر از مردان از تصادفات رانندگی می‌گریزند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خودروهای خودران ممکن است به "تنظیمات جنسیت" نیاز داشته باشند، چرا که طبق این مطالعه، زنان در کنترل وسیله نقلیه در هنگام مواجهه با خطرات، بهتر از مردان واکنش نشان می‌دهند.
به نقل از دیلی‌میل، اینکه مردان یا زنان راننده‌های بهتری هستند، همیشه یک بحث داغ بوده است. در حالی که اغلب از مهارت‌های زنان پشت فرمان انتقاد می‌شود، اما مطالعات جدید نشان داده‌اند که رانندگان زن به مراتب کمتر مرتکب تخلفات رانندگی می‌شوند.
اما با توسعه و ترویج خودروهای نیمه خودران و خودران و نزدیک شدن رویای خودروهای بدون راننده به واقعیت، مهندسان به دقت به همه عواملی که بر ایمنی این خودروها تأثیر می‌گذارند، نظر می‌کنند.
اکنون یک مطالعه جدید از دانشگاه "نیوکاسل" نشان داده است که وسایل نقلیه خودران ممکن است نیاز به "تنظیمات جنسیت" داشته باشند، زیرا زنان در استفاده از آنها بهتر از مردان هستند.
تحقیقات آنها نشان داد که زنان در هنگام واکنش به یک خطر، بهتر می‌توانند کنترل وسیله نقلیه را پس بگیرند. این به این دلیل است که آنها واکنش سریع‌تری نشان می‌دهند، عجله کمتری دارند و کنترل بهتری بر فرمان دارند.
این یافته‌ها که به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که خودروهای بدون راننده ممکن است نیاز به تنظیمات خاص برای جنسیت و سن داشته باشند. این به این دلیل است که هر چه زمان واکنش راننده کندتر باشد، سیستم می‌تواند زودتر نسبت به خطرات احتمالی هشدار دهد.

آریا بانو


پروفسور "روبرتو پالاسین" سرپرست تیم تحقیق و رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه "نیوکاسل" می‌گوید: تحقیقات ما می‌تواند به مهندسان نرم‌افزار امکان دهد تا بتوانند وسیله نقلیه خودران را برای کاربر سازگارتر کنند. درست مانند اینکه مردم آهنگ‌های زنگ متفاوتی برای تلفن‌های همراه خود دارند یا ممکن است ترجیح دهند آن را به حالت تاریک ببرند. به همین ترتیب، اگر چشمانتان خیلی خوب نمی‌بیند، می‌توانید اندازه فونت خود را در تلفن خود تغییر دهید.
وی افزود: این ممکن است شامل نیازهای ایمنی شما از نظر زمان واکنش باشد. بنابراین اگر من برای مادرم که 70 سال دارد یک ماشین بخرم، باید یک حالت متناسب با شرایط وی وجود داشته باشد.
دکتر "شو لی" از محققان این مطالعه گفت: نتایج این مطالعه برای تولیدکنندگان خودروهای خودران و توسعه دهندگان نرم افزارهای آن، بر اهمیت اتخاذ رویکردهای طراحی فراگیر که نیازها، الزامات، عملکرد و ترجیحات کاربران نهایی از گروه‌های جمعیتی مختلف را در نظر می‌گیرد، تاکید دارد.
مطالعات متعدد نشان داده است که زنان نسبت به مردان در مورد استفاده از خودروهای خودران بیشتر مردد هستند، اما این مطالعه جدید دریافت که در واقع زنان در استفاده از آنها مهارت بیشتری دارند.
محققان از 33 راننده زن و 43 راننده مرد خواستند که پشت فرمان یک سیستم شبیه‌ساز موسوم به "DriveLAB" بنشینند که کنترل‌های یک وسیله نقلیه خودران سطح 3 را بازسازی می‌کند. این سطح به راننده این امکان را می‌دهد که در حالی که به طور کامل از رانندگی و انجام کارهای دیگر مربوط به آن رها شده است، ایمن بماند.
اکثر خودروهای خودران که در حال حاضر در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، از راننده می‌خواهند که حتی اگر خودش وسیله نقلیه را کنترل نمی‌کند، محیط اطراف خود را تحت نظر داشته باشد. به عنوان مثال شرکت مرسدس دارای سیستمی موسوم به "Drive Pilot" با قابلیت خودران سطح 3 است که از دسامبر 2021 رانندگی با آن در آلمان قانونی شده است.

آریا بانو


محققان از شرکت کنندگان در مطالعه خواستند تا زمانی که در صندلی راننده پشت شبیه‌ساز نشسته‌اند، از روی یک تبلت متنی را با صدای بلند بخوانند. پس از یک دقیقه، شبیه‌ساز به آن‌ها اطلاع می‌داد که یک خودروی پارک شده راه را مسدود کرده است و از رانندگان درخواست می‌کرد که رانندگی را در حالی که با سرعت فعلی خود ادامه می‌دهد، به عهده بگیرند.
سپس شرکت کنندگان 20 ثانیه فرصت داشتند تا مانع را شناسایی کنند، وسیله نقلیه را تغییر مسیر دهند و از تصادف جلوگیری کنند.
ضمن اینکه این آزمایش در شرایط هوای صاف، بارانی، برفی و مه‌آلود انجام شد.
نتایج اما جالب توجه بود، چرا که تفاوت‌های جنسیتی را نشان داد، به طوری که مشخص شد زنان می‌توانند به طور متوسط سریع‌تر از مردان نسبت به این خطر واکنش نشان دهند.
میانگین زمان واکنش برای در دست گرفتن کنترل وسیله نقلیه برای زنان 2.45 ثانیه و برای مردان 2.63 ثانیه بود.
همچنین مشخص شد شرکت‌کنندگان زن پس از در دست گرفتن کنترل خودرو، فرمان را با شدت کمتری منحرف می‌کنند و ثبات را بهتر حفظ می‌کنند. آنها فرمان را به طور متوسط 8.13 درجه چرخاندند، در حالی که مردان فرمان را 8.93 درجه چرخاندند.
زنان همچنین درصد کمتری از "تصاحب عجولانه" را نشان دادند که به زمانی گفته می‌شود که راننده قبل از اینکه دستانش روی فرمان، پاهایش روی پدال‌ها و چشمانش به جاده باشد، به طور فیزیکی کنترل وسیله نقلیه را در دست می‌گیرد.
رانندگان زن 17 تصاحب عجولانه و رانندگان مرد 23 مورد را به نمایش گذاشتند، اما مشخص شد که این ارقام از نظر آماری معنی‌دار نیست.
محققان برای جبران تفاوت‌های جنسیتی به این نتیجه رسیدند که خودروهای خودران باید دارای تنظیماتی باشند که بتوانند برای هر راننده برنامه‌ریزی شوند.
برای مثال، مهندسان نرم‌افزار می‌توانند میزان هشداری که خودرو در مورد خطرات ایمنی می‌دهد را با توجه به سن و جنسیت کاربر تنظیم کنند.
محققان همچنین پیشنهاد می‌کنند که می‌توان تجربه عملی و جلسات آموزشی بیشتری را برای رانندگان بالقوه فراهم کرد تا شناخت آنها از خودروهای خودران بیشتر شود.
در آزمایش‌های آینده آنها می‌خواهند بررسی کنند که چگونه فعالیت‌های رایج حواس‌پرتی زنان و مردان بر زمان واکنش آن‌ها هنگام به دست گرفتن کنترل خودرو تأثیر می‌گذارد. آنها ادعا می‌کنند که یک تخلف رایج برای رانندگان زن، آرایش کردن در حین رانندگی است، در حالی که بیشترین تخلف رانندگی برای مردان، استفاده از تلفن همراه است.
دانشمندان همچنین می‌خواهند بررسی کنند که چگونه بیماری‌های حرکتی، استرس، حجم کاری و قرار گرفتن در معرض کل‌کل‌های رانندگی بر عملکرد رانندگان در خودروهای خودران تأثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/765938/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود