آریا بانو

آخرين مطالب

5 عادت روزانه برای تقویت سلامت روان روانشناسي

5 عادت روزانه برای تقویت سلامت روان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / مراقبت از سلامت روان نه تنها برای مقابله با فشارهای روزمره، داشتن روابط خوب با دیگران و تحقق اهداف کاری مهم است، بلکه برای داشتن احساس خوب و مدیریت آن و برخورداری از الگوهای فکری سالم نیز اهمیت دارد.
در حالیکه ممکن است به این موضوع دقت کافی نداشته باشیم اما عادات روزانه می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشد. تنبلی کردن، دیر خوابیدن، مصرف مواد غذایی ناسالم، دیر از خواب بیدار شدن همگی می‌توانند منجر به تحلیل وضعیت سلامتی شوند. ترکیب عادات مثبت مانند مدیتیشن، گذراندن زمان در طبیعت، تغذیه سالم، انجام یوگا و تمرینات تنفسی می‌تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.
کارشناسان تاکید دارند: عادات ما نه تنها روز ما بلکه ذهن، بدن و روح ما را نیز شکل می‌دهند. در سبک زندگی شهری تنها چیزی که نیاز داریم، آرامش است. برای رسیدن به تعادل کامل بین ذهن، بدن و روح تنها کاری که باید انجام داد این است که از برخی عادات سالم پیروی کنیم.
روزنامه هندوستان تایمز در ادامه به برخی از عادات روزانه که به سلامت جسم و روح کمک می‌کند، اشاره کرده است.
انجام مدیتیشن: مدیتیشن یک روش عالی برای بهبود آسیب‌ها و از بین بردن استرس و اضطراب غیر ضروری است. ذهن، ماهیچه‌ها و اعصاب را آرام می‌کند و باعث می‌شود ذهن به سطح آرامش برسد. انجام منظم مدیتیشن می‌تواند بهبود قابل توجهی در سلامت روان به همراه داشته باشد و هنگامی که ذهن در آرامش باشد، بدن نیز عاری از بیماری می‌شود.
ساعاتی را در طبیعت بگذرانید: بدن نیاز دارد تا ساعاتی را به استراحت و دور از فضای کار و محیط بسته خانه سپری کند. گذراندن دقایقی در طبیعت به شادابی بدن و ذهن کمک می کند. هوای تازه یک محرک عالی برای مغز است و می‌تواند کمک کند تا ذهن آرام شود.
رعایت یک رژیم غذایی سالم: رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی روح و جسم دارد. هنگامی که از غذای سالم مصرف می‌کنیم، بدن و ذهن به طور موثرتری واکنش نشان می‌دهند و در سطح عمیق‌تری به هم متصل می‌شوند. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل را در برنامه روزانه خود بگنجانید که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. سبزیجات تازه، میوه‌ها از جمله غذاهای سالم هستند. لازم است تا حد امکان از مصرف شکر و غذاهای سرخ شده خودداری و آنها را با غذاهای سالم و خوشمزه جایگزین کرد.
تنفس عمیق: نفس عمیق به اندازه کافی قدرتمند است که الگوی افکار منفی را تغییر دهد. در مواقع اضطراب، نفس عمیق بکشید و خوبی‌های طبیعت را استشمام کنید. در این شرایط می‌توان به یک حس آرامش رسید که در آن تمام افکار منفی از ذهن پاک می‌شود.
خواب کافی: خواب هورمون‌های رشد را در بدن ترشح می‌کند که برای سلامتی ضروری است. علاوه بر این، خواب کافی به بدن اجازه می‌دهد روز بعد عملکرد موثرتری داشته باشد و از انرژی کافی برخوردار باشید. زمانی که خواب کافی داشته باشید، بدن و ذهن شما بهتر هماهنگ می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/766568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حذف کمانداران ریکرو ایران از بازیهای کشورهای اسلامی

پشت صحنه سکانس سخت کشتن فرزند در «مختارنامه»

عذرخواهی آکادمی اسکار پس از 50 سال

نمانده در دلم دگر توان دوری

«زالاوا» از ماه آینده به صورت جهانی پخش می‌شود

سام درخشانی از فردا روی صحنه است

مهم این نیست از چه راهی به مردم خدمت کنی

غرور عمَر تکه تکه شده است!

چهره ها/ سلفی آینه‌ای و جذاب مادر و دختر معروف سینما

بازی راستاد و جم در نقش «هاشمی رفسنجانی» و «محمدجواد باهنر»

جدیدترین مایکروویو ایرانی به زودی معرفی خواهد شد

توان تولید صنعت لوازم خانگی، بیش از نیاز کشور است

خوراکی که شما را از پارکینسون در امان نگه می‌دارد

تصویری از یک گرداب طلایی در دل کهکشان!

فضاپیمای بزرگ آرتمیس آماده ماموریت شد

کشف یک سیاره جدید به اندازه نپتون به دور یک ستاره آبی

پنجعلی: امیدوارم این بار قهرمان آسیا شویم

مصوبه مجلس، پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها را ممنوع کرده است

شماره 7 علی پروین، برازنده سروش رفیعی است / او بهترین خرید پرسپولیس است

آشفته بازار پاریس/ استخدام ناظم برای مسی، امباپه و نیمار جواب نداد!

مشکل دفاعی استقلال در بازی با سپاهان چه بود؟

نام اولین خروجی استقلال لو رفت

ربیعی‌فر: قلعه‌نویی فکر می‌کند سال اول مربیگری اوست

رییسی کیا: مگر ماجدی برگزار کننده انتخابات است که تعارض منافع داشته باشد؟/ نماینده مجلس حق اظهار نظر دارد

مهاجم مس رفسنجان به ذوب‌آهن پیوست

ماجدی: ترجیح دادم کامرانی‌فر به سوئیس برود/ جوانمردانه در انتخابات شرکت می‌کنم

چشم آل‌کثیر به درهای ورود پرسپولیس/ عیسی سرخپوش می‌ماند؟

استقلال - ملوان در انزلی برگزار می‌شود/ 95 درصد مشکلات رفع شده است

منچستر تسلیم رونالدو شد!

درخواست رونالدو و 4 بازیکن ناراضی منچستریونایتد از مدیران باشگاه

آخرین وضعیت وحید امیری برای همراهی پرسپولیس مشخص شد

فیفا گفته افراد با پرونده باز حق شرکت در انتخابات را ندارند

رمزگشایی از صحبت های درویش در مورد ناکامی در جذب کاسیانو

2 بند فوتبالی در ارسال تخلفات فولاد مبارکه به قوه قضاییه

درخشان: حالا دیگر پرسپولیس باید بارش را برای قهرمانی ببندد/ عبدی باید بیشتر از این‌ها رشد می‌کرد

نرم‌افزار دائره المعارف علامه «محمدرضا حکیمی» منتشر می‌شود

در دنیایی که هم بی‌رحم است و هم زیبا، نه خوش‌بینی به کار می‌آید، نه بدبینی

20 متن شب بخیر عاشقانه خاص، کوتاه و بسیار رمانتیک

آشنایی با بازار کار رشته بهداشت حرفه ای و گرایش‌ های آن

تبریک رسمی عید قربان اداری به همکار و دوست

طرز تهیه کیک آلبالو دو رنگ

طرز تهیه کوکی کلاسیک

داستان اولین کسی که ایرانی‌ها را به غرب بدبین کرد

نخستین دوره مسابقات ملی بازی های ساحلی کیش برگزار می شود

با فوت 78 بیمار کرونایی، شمار جانباختگان به بیش از 143هزار نفر رسید

در تور اروپای «ایوان بند» از نام آلبوم جدیدشان رونمایی شد

تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفت در پاکستان 20 کشته داد

کیفیت فاجعه‌بار امنیت پراید؛ سرقت در کمتر از 30ثانیه

معاون پلیس فتا: مجرمان سایبری دانش الگوریتم را بلدند

وزارت راه: دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد