آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین کسب و کارها با سرمایه 10 تا 15 میلیون تومان اقتصادي

بهترین کسب و کارها با سرمایه 10 تا 15 میلیون تومان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - در دنیای امروز، کسب‌ و کارهای بسیاری را می‌توان نام برد که با سرمایه اولیه نه چندان زیاد، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. در واقع، می‌توان گفت که برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار، بیش از هر چیزی باید به نیاز بازار، خصوصیات دموگرافیک مردم جامعه هدف، هدف محصول یا سرویس قابل ارائه و … فکر کرد. در چنین شرایطی، قادر خواهیم بود تا کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون داشته باشیم.
در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موضوع کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان پرداخته و کسب‌ و کارهایی را معرفی کنیم که با این میزان سرمایه راه‌اندازی می‌شوند. همچنین جنبه‌های مختلف آن‌ها از جمله موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی، مدت زمان رسیدن به سود و میزان سود حاصله را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
ایده های کارآفرینی با سرمایه 10 الی 15 میلیون تومان
1. مدیریت و برگزاری رویدادهای کاری
این کار نیاز به سرمایه چندانی ندارد و در نهایت درآمد خوبی برایتان به همراه خواهد داشت. در واقع، برخی افراد مهارت مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای مراسم‌های مختلف را ندارند. به همین دلیل، ترجیح‌ می‌دهند تا مسئولیت این کار را به شخصی باتجربه محول کنند. بنابراین اگر به برنامه‌ریزی علاقه دارید، این مورد گزینه خوب و جذابی برای کسب درآمد محسوب می‌شود.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: برقراری روابط همکاری با کسب‌ و کارهای مکمل، تشکیل تیم اجرایی، تأمین تجهیزات لازم و … مدت زمان رسیدن به سود: حدود 6 ماه تا 1 سال میزان سود حاصله: 2 تا 3 میلیون تومان در هر رویداد

آریا بانو


2. فروش محصولات خانگی
محصولات خانگی همیشه طرفداران خود را داشته و با گذشت زمان نیز بر تعداد آنان افزوده می‌شود! بنابراین اگر بتوانید محصولاتی باکیفیت درست کرده و به مشتریان مورد نظر خود ارائه دهید، درآمد خوبی عایدتان می‌شود. همچنین در صورت جلب رضایت مشتریانتان، می‌توانید با روش تبلیغات دهان به دهان به نوعی برای محصولات خود بازاریابی کنید.
همچنین برای کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان می‌توانید برخی غذاهای بومی و محلی مربوط به مناطق خاصی را درست کرده و آن‌ها را به علاقمندان بفروشید. همچنین مواردی مانند کیک، شیرینی، دسر، مربا، ترشی و … همواره طرفداران خاص خود را دارند و از سودآورترین مشاغل خانگی به حساب می‌آیند.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: مهارت آماده‌سازی، مکانی برای آماده‌سازی، تهیه مواد اولیه مورد نیاز، مجوز بهداشت و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 3 ماه میزان سود حاصله: به طور میانگین 4 تا 5 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


3. پرورش گل و گیاه
پرورش گل و گیاه یکی دیگر از موارد کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون است که کاری لذت‌بخش بوده و در عین حال منبعی برای کسب درآمد به شمار می‌رود. همچنین برای پرورش گل و گیاه لزوماً به فضای پیشرفتۀ گلخانه‌ای نیاز ندارید؛ حتی در منزل هم با فراهم کردن شرایط مناسب می‌توانید این کسب‌ و کار را راه‌اندازی کنید.
با این حال توجه داشته باشید که پرورش گل و گیاه نیازمند اطلاعاتی کامل در مورد هر گیاه و شرایط نگهداری آن‌هاست. به علاوه، هزینه‌ای که برای گیاه صرف می‌کنید، نسبت به درآمد حاصل از فروش آن به ‌مراتب کمتر است و سود خوبی عایدتان می‌شود. البته اگر به سراغ ایده‌های پولساز کشاورزی بروید، سود شما بسیار بیشتر خواهد بود.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: مهارت‌های تخصصی، تأمین گلخانه، اجاره زمین، تهیه تخم، نهال گیاهان، تأمین آب، تأمین سموم مورد نیاز، تأمین خاک مورد نیاز و … مدت زمان رسیدن به سود: حدود 1 الی 2 سال میزان سود حاصله: به طور میانگین 2 تا 3 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


4. عکاسی
اگر به هنر عکاسی و ادیت علاقمند هستید، در کنار لذت‌ بردن از کار، می‌توانید درآمدزایی داشته باشید؛ چراکه بازار کار رشته عکاسی رو به رشد است. برای یادگیری این حرفه می‌توانید تحصیلات آکادمیک این رشته را داشته یا مهارت‌های مورد نیاز و آموزش‌های مقدماتی عکاسی را با شرکت در دوره‌های آموزشی عکاسی حرفه‌ای و کار با نرم‌افزارهای مرتبط مانند فتوشاپ فرا بگیرید.
به طور کلی، شرکت‌ها و کسب‌ و کارها، معمولاً برای رسانه‌های خود به عکس و فیلم نیاز دارند. آن‌ها معمولاً به ‌جای اینکه خودشان این کار را انجام دهند، مسئولیت عکاسی و ادیت را به‌ عهده شخصی حرفه‌ای می‌گذارند. همچنین امروزه خانواده‌ها برای ثبت تصاویر و تهیه ویدئوها از مراسم‌های تولد، جشن و … به آتلیه‌ها روی آورده‌اند. در چنین شرایطی، با برخورداری از مهارت‌های حرفه‌ای عکاسی و راه‌اندازی آتلیه‌های تخصصی می‌توانید اقدام به درآمدزایی کنید.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: خرید یا اجاره یک مکان، کامپیوتر، دوربین‌های حرفه‌ای، لنزها، نورپردازی مناسب، دوربین‌های فلاش، استند نور، چتر، بک‌گراند و سایر تجهیزات جانبی مورد نیاز مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 1 سال میزان سود حاصله: به طور میانگین 4 تا 5 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


5. برگزاری کلاس‌ های تدریس خصوصی
اگر در زمینه‌ای خاص مهارت و توانایی دارید، می‌توانید دانش و تجربه خود را در اختیار دیگران بگذارید. به عبارت دیگر، از جمله دیگر گزینه‌های کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان می‌توان به برگزاری کلاس‌های تخصصی اشاره کرد که علاوه بر درآمدزایی منجر بدین می‌شود تا دانش خود را به علاقمندان منتقل کنید.
برای مثال، آموزش در زمینه کسب‌ و کار، موضوعات درسی، کار با نرم‌افزار، آموزش هنر مانند طراحی، موسیقی، خیاطی، موضوعات دیجیتال و بسیاری موضوعات دیگر، درآمد خوبی را برای مدرسان فراهم کرده‌اند.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: برخورداری از مهارت‌های تخصصی لازم، قدرت انتقال دانش، مراجعه به آموزشگاه‌ها برای عقد قرارداد و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 3 تا 4 ماه میزان سود حاصله: به طور میانگین 3 تا 4 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


6. ایجاد تیم تولید محتوا
به طور کلی، محتوا انواع مختلفی از داده‌ها اعم از متن، تصویر، ویدئو و اینفوگرافیک را شامل می‌شود. از سوی دیگر، تولید محتوا یا نویسندگی در هر بستری شامل کتاب، مجله، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و سایر موارد قابل انجام است. با این حال، در این مورد تمرکز ما روی تولید محتوا در فضای دیجیتال از جمله وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ایجاد تیمی برای تولید محتوای مورد نیاز کاربران برای وب‌سایت‌های مورد نظر است.
بنابراین اگر به نویسندگی علاقه دارید، می‌توانید گروهی از نویسندگان را در کنار هم جمع کرده و اقدام به تولید محتوا کنید. به طور کلی، تولید محتوا برای کسب‌ و کارهای دیجیتال به صورت دورکاری هم قابل انجام است.
برای راه‌اندازی این کسب‌ و کار، به سرمایه‌ای در حدود 10 تا 15 میلیون تومان نیاز است که با گسترش کارتان می‌توانید به درآمدزایی برسید.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: تشکیل تیمی حرفه‌ای، بازاریابی، سیستم مدیریت محتوا، فراهم کردن چهارچوبی مناسب برای آنالیز محتوا و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه میزان سود حاصله: حداقل 15 میلیون تومان در ماه برای کل تیم

آریا بانو


7. راه‌اندازی کسب‌ و کار آنلاین
این مورد یکی از بهترین گزینه‌های کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان است. در واقع، راه‌اندازی کسب‌ و کارهای آنلاین و کسب درآمد از وب‌سایت‌ها یا سایر پلتفرم‌های رایج مانند تلگرام ، اینستاگرام ، یوتیوب و …، یکی از کارهای درآمدزا برای افراد به شمار می‌روند. بنابراین اگر گمان می‌کنید که در زمینه‌ای خاص تخصص دارید یا علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌ای خاص هستید، می‌توانید کسب‌ و کار مورد نظر خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنید.
برای مثال از جمله کسب‌ و کارهایی که در این زمینه قابل راه‌اندازی هستند، می‌توان به فعالیت در زمینه آموزش دروس دانشگاهی، برنامه‌ریزی برای موفقیت در کنکور ، مشاوره تغذیه، آموزش کودکان، آموزش مراقبت‌های بهداشتی نوزادان، آموزش تکنولوژی‌های جدید، آموزش نرم‌افزارهای مختلف، آموزش برنامه‌نویسی و … اشاره کرد.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: برخورداری از دانش کافی در زمینه مربوطه یا شرکت در کلاس‌های آموزشی، استخدام افراد متخصص، اخذ نماد اعتماد الکترونیک، مجوز فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اعتقاد به محتوای باکیفیت، دیجیتال مارکتینگ و … مدت زمان رسیدن به سود : حدود 6 ماه تا 1 سال میزان سود حاصله: حداقل 5 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


8. خدمات نظافتی
این نوع کسب‌ و کار می‌تواند در جهات مختلفی توسعه پیدا کند؛ از نظافت دفاتر کاری گرفته تا فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها، منازل و … به شدت به نظافت روزانه نیاز دارند و می‌توانند مشتریان همیشگی شرکت خدماتی شما باشند. به علاوه، این نوع کسب‌ و کار بسیاری از اوقات نیازی به صرف هزینه زیاد برای تبلیغات یا بازاریابی ندارد؛ چرا که در صورت ارائه خدماتی باکیفیت، مشتریانتان به صورت تبلیغات دهان به دهان برای کسب‌ و کارتان تبلیغ خواهند کرد.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: تأمین مواد شوینده، تجهیزات نظافتی، اجاره محلی برای دفتر، مجوز فعالیت، نیروی کار، تبلیغات و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 3 تا 6 ماه میزان سود حاصله: در حدود 2 تا 3 میلیون تومان در روز

آریا بانو


9. فروش وسایل دست دوم
به طور معمول، همه خانواده‌ها کارتن‌های کوچک و بزرگی از لوازم قدیمی در خانه خود دارند. در چنین شرایطی، یکی از گزینه‌های کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان فروش وسایل دست دوم است. برای این منظور می‌توانید مکان کوچک و ثابتی برای خود تهیه کنید تا مشتریان ثابتی داشته باشید. همچنین به منظور ایجاد مزیت رقابتی سعی کنید تا فروشگاه کوچکتان را با ویژگی‌های خاصی مانند فروش لوازم لوکس قدیمی، کتاب‌های پرطرفدار مثل اولین چاپ برخی کتاب‌های محبوب و … متمایز کنید. فروش نقشه‌، عکس، کارت پستال‌ و مجلات هم می‌توانند به‌ عنوان محصولات جانبی به رونق کسب‌ و کارتان کمک کنند.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: نیازسنجی، تشخیص نیازهای افراد، خرید یا اجاره مکان، ارتباط با افراد یا گروه‌های فروش لوازم دست دوم، تبلیغات، تهیه لوازم دست دوم مورد نظر، روابط عمومی خوب و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه میزان سود حاصله: حدود 10 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


10. توسعه اپلیکیشن موبایل
برای توسعه اپلیکیشن موبایل نیاز به برخورداری از تخصص برنامه‌نویسی در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل دارید؛ در غیر این صورت بایستی سرمایه‌ای برای استخدام یک برنامه‌نویسی اختصاص دهید. همچنین می‌توانید سرمایه اولیه خود را به شرکت در کلاس‌های آموزش برنامه‌نویسی اختصاص داده و خودتان به صورت حرفه‌ای برنامه‌نویسی در این حوزه را یاد بگیرید.
در نهایت، با یادگیری برنامه‌نویسی می‌توانید ایده خود را پیاده‌سازی کرده و با انتشار اپلیکیشن خود اقدام به درآمدزایی کنید. البته توجه داشته باشید که به منظور درآمدزایی از اپلیکیشن‌تان باید برنامه‌ای توسعه دهید که به نوعی نیازی از کاربران را رفع کرده و دردی از آنان دوا کند!
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: ایده‌ای ناب، مهارت برنامه‌نویسی، کامپیوتر، یادگیری مهارت‌های لازم یا استخدام برنامه‌نویس و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه میزان سود حاصله: حدود 10 تا 20 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


11. بازاریابی دیجیتال
برای بازاریابی محصولات یا خدمات در بستر اینترنت، مشاغل جدیدی از جمله سئو، تبلیغات گوگل، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و … به وجود آمده‌اند. بنابراین اگر به کارهای بازاریابی و چالش‌های مرتبط با آن علاقمند هستید، وارد یکی از این حوزه‌ها شوید و بعد از مدتی با تخصص خود کسب درآمد کنید. اگر چه تعداد افراد فعال در این حوزه کم نیستند، اما اگر تخصص پیدا کنید، خیلی زود شناخته می‌شوید و افراد زیادی به‌ سمت شما خواهند آمد.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: کسب مهارت‌های لازم، شبکه ارتباطی خوب، وب‌سایت، محتوای متنی، ویدئویی، تصاویر، ابزارهای مربوط به برند مانند لوگو، آیکون، محصولات آنلاین مانند نرم‌افزارهای خدماتی، محتوای تعاملی، صفحات شبکه‌های اجتماعی و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه میزان سود حاصله: به طور میانگین حداقل 5 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


12. نویسندگی حرفه‌ ای
کار نویسندگی یا ویرایش کتاب را می‌توانید به صورت دورکاری و در خانه انجام دهید. به طور کلی، این شغل فعالیت‌های مختلفی مانند ویراستاری، تصحیح، چک کردن مطالب، ویرایش‌ خطاهای دستوری، املایی، ادبی، نمونه‌خوانی، تهیه فهرست، مقاله‌نویسی برای مجلات، تهیه محتوای وب‌سایت و غیره را شامل می‌شود.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: کامپیوتر، مهارت نویسندگی، شبکه ارتباطی خوب، تخصص در زمینه مورد نظر و … مدت زمان رسیدن به سود: حدود 6 ماه میزان سود حاصله: در حدود 3 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


13. خدمات کامپیوتر و لوازم الکترونیکی
آشنایی با یکسری نرم‌افزارهای کاربردی مثل پردازشگر وُرد، ویرایش عکس، اِکسل، فتوشاپ، نرم‌افزارهای امنیتی و همچنین اجزای سخت‌افزاری اصلی مانند انواع مانیتور، کیبورد (از مدل‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های جدید وایرلس) و در نهایت انواع سرویس‌دهندگان اینترنت در بازار، به شما کمک می‌کنند تا با سرمایه اندک کسب‌ و کار خوبی راه‌اندازی کنید. همچنین در این کار می‌توانید به تدریج به یک کارشناس تخصصی مبدل شوید که نیاز کامپیوترهای شخصی، کسب‌ و کارهای کوچک یا حتی شرکت‌های بزرگ را برطرف می‌کند.
به علاوه، در کنار کار با کامپیوتر، برخی افراد به تعمیر انواع تجهیزات الکترونیکی نیز نیاز دارند. در این صورت، باید آمادگی داشته باشید تا مشتریانتان برای کلیه پروژه‌های تعمیراتی خود به شما مراجعه کنند. بنابراین برای توسعه کسب‌ و کارتان می‌توانید دانش و مهارت‌های لازم برای تعمیر لوازم الکترونیکی را کسب کرده و در این حوزه نیز اقدام به درآمدزایی کنید.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: اجاره یا خرید مکان، سیستم رومیزی، پرینتر، دستگاه فتوکپی، اتصال به اینترنت، برخورداری از مهارت‌های مورد نیاز، استخدام افراد ماهر، شبکه ارتباطی خوب و … مدت زمان رسیدن به سود: در حدود 1 تا 2 سال میزان سود حاصله: حدود 5 تا 10 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


14. مشاوره
برای کسب درآمد از این مورد نیاز به برخورداری از مهارت‌های تخصصی به منظور ارائه مشاوره در حوزه کاری خود دارید. برای مثال، برخی افراد ممکن است چندین سال انبارداری یک شرکت بزرگ داروسازی را بر عهده داشته‌اند یا سال‌ها برای یک تولیدکننده بزرگ کفش بازاریابی کرده‌اند. در چنین شرایطی، این گروه از افراد می‌توانند مشاور خوبی برای سایر افرادی باشند که در آغاز راه بوده و نیاز به راهنمایی افراد باتجربه دارند.
بنابراین اگر گمان می‌کنید که در زمینه خاصی به اندازه کافی تجربه و مهارت دارید، می‌توانید از این تجربیات برای کمک و ارائه مشاوره به کسب‌ و کارهای مشابه استفاده کنید و آنان را از ارتکاب اشتباهاتی احتمالی برهانید که خودتان در طول این سال‌ها داشته‌اید!
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: تخصص در زمینه مورد نظر، شناسایی نیازهای جامعه، فن بیان خوب، بازاریابی، شبکه ارتباطی قوی و … مدت زمان رسیدن به سود: حدود 1 سال میزان سود حاصله: به طور میانگین 5 تا 10 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


15. طراحی دکوراسیون داخلی
اگر در کار طراحی دکوراسیون داخلی تخصص دارید، می‌توانید با پیمانکاران ساختمان‌های مختلف هماهنگ شوید و برای خودتان بازاریابی کنید. به عبارتی، افرادی که خانه‌های جدید می‌خرند، اغلب در مورد طراحی دکوراسیون، انتخاب المان‌ها و قرار دادن آن‌ها در کنار هم آگاهی کافی ندارند. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی برای سالن‌ها، شرکت، فروشگاه‌ها و غیره نیز کاربرد دارد.
برای کارآفرینی در این زمینه، می‌توانید پرسشنامه‌هایی از عناصر و ترکیباتی تهیه کنید که قصد استفاده از آن‌ها را در دکوراسیون داخلی خانه دارید. سپس پرسشنامه مورد نظر را در اختیار مشتری قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که در این پرسشنامه‌ها سؤالاتی مانند تعداد فرزندان، وجود حیوانات خانگی، کاربرد هر یک از اتاق‌ها، میزان روشنایی و غیره را لحاظ کنید.
موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی: کسب مهارت‌های لازم، تجهیزات مناسب برای طراحی، ارتباط با پیمانکاران، شناسایی نیاز مشتریان، تهیه وسایل مورد نیاز محل مربوطه، ایجاد طرح نهایی با برنامه‌های کامپیوتری، نظارت بر اجرای طرح و … مدت زمان رسیدن به سود: حداقل 6 ماه میزان سود حاصله: به طور میانگین 2 تا 3 میلیون تومان در ماه

آریا بانو


جمع‌بندی
در این مقاله، به بررسی موضوع کارآفرینی با 10 الی 15 میلیون تومان پرداختیم. همچنین ابعاد کاربردی آن از جمله موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی، مدت زمان رسیدن به سود و میزان سود حاصله را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که ملاحظه کردید، راه‌اندازی کسب‌ و کارهای درآمدزا با سرمایه کم نیز امکان‌پذیر بوده و نیاز به خلاقیت، تلاش، پشتکار و توجه به نیاز جامعه امروزی دارد. نظر شما در این باره چیست؟ تجربه راه‌اندازی کدام یک از موارد مطرح‌شده را داشته‌اید؟ نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.
در پایان، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با امکان کارآفرینی با سرمایه کم، مطالعه مطالب « 8 ایده‌ کار در منزل با سرمایه کم » و « بهترین کسب‌وکار با سرمایه 1 میلیون تومان » را به شما توصیه می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/766765/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم