آریا بانو

آخرين مطالب

روش نگهداری قارچ در فریزر گوناگون

روش نگهداری قارچ در فریزر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - قارچ‌ها جزو مواد غذایی هستند که ماندگاری کمی دارند و به سختی می‌توان آن‌ها را نگهداری کرد و این مسئله برای افرادی که به این خوراکی سرشار از پروتئین علاقه‌مند هستند همیشه چالش‌برانگیز بوده است. ساده‌ترین راه‌حل، نگهداری قارچ در فریزر است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق قارچ هستند، بسیار برایتان لذت بخش خواهد بود که گونه‌های مختلفی از قارچ‌های موردعلاقه خود را که در فصل آن هستند و قیمت ارزان‌تری دارند ذخیره کنید. سپس آن‌ها را برای زمانی که می‌خواهید در غذاهای موردعلاقه خود استفاده کنید فریز کنید.

آریا بانو

نگهداری قارچ در فریزر
برای نگهداری قارچ در فریزر سعی کنید قارچ‌هایی را انتخاب کنید که ظاهر و بوی تازه‌ای دارند. از قارچ‌هایی که خشک، پلاسیده، دارای رنگ تیره، بوی نامطبوع یا ظاهری کپک زده هستند باید پرهیز کرد. تنها قارچ‌هایی را فریز کنید که شرایط خوبی دارند.
آنچه باید در مورد قارچ‌ها بدانیم
تمیز کردن و آماده سازی: قارچ‌ها را در آب سرد بشویید و انتهای ساقه را بگیرید. قارچ‌ها باید در اندازه‌هایی بیش از 2.5 سانتیمتر برش بخورند و یا چهار تکه شوند. فریز کردن، بافت و رنگ قارچ‌ها را تغییر می‌دهد و آن‌‌ها را تیره‌تر و نرم‌تر می‌کند. قارچ‌های بخارپز‌شده عمر بیشتری نسبت یه قارچ‌های سرخ‌شده در فریزر خواهند داشت.
پختن قبل از نگهداری قارچ در فریزر
قارچ‌ها باید قبل از مرحله انجماد پخته شوند. دو راه برای انجام این کار پیش روی ما وجود دارد:
سرخ کردن: قارچ‌ها را در یک تابه سرخ کن با مقدار کمی روغن یا کره با دمای بالا سرخ کنید. آن‌ها برای برای حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که قارچ‌ها کاملا پخته شده باشند و بیشتر آب آن‌ها تبخیر شده باشد سرخ کنید.
بخارپز کردن: برای به حداقل رساندن اثر تیره کنندگی روش بخارپز بر روی قارچ‌ها، آن‌ها را در به مدت 5 دقیقه در داخل محلولی متشکل از یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و یک و نیم قاشق اسید سیتریک به اضافه یک پیمانه آب قرار دهید. سپس به زمان‌های پیشنهادی به شرح زیر بخارپز کنید:
قارچ‌های درسته: 5 دقیقه قارچ‌های دکمه ای: 3 و نیم قاشق قارچ‌های چهارتکه شده: 3 و نیم قاشق قارچ‌های برش داده شده: 3 دقیقه
فریز سریع قارچ جهت حفظ بهترین طعم ممکن
اجازه دهید قارچ‌ها به طور کامل خنک شوند. سپس آن‌ها را بر روی یک ورق شیرینی قرار دهید و آن‌ها را به صورت انجماد سریع فریز کنید. هنگامی که به طور کامل یخ زدند از یک کفگیر برای جدا کردن قارچ‌ها از سطح ورق شیرینی استفاده کنید. سپس قارچ‌ها را در ظروف یا کیسه‌های امن فریزر بسته بندی کنید. یک و نیم اینچ فضا را برای انبساط درنظر بگیرید و آن‌ها را در فریزر قرار دهید.
قبل از اینکه ظرف یا کیسه‌ها را درون فریزر بگذارید هوای داخل آن‌ها را تا جای ممکن خالی کنید. این کار کمک می‌کند تا از ظاهر شدن اثر سوختگی مواد در هنگام فریز شدن (ظاهری مانند سوختگی بر روی مواد غذایی که در هنگام فریز شدن با هوا تماس دارند) جلوگیری به عمل آید. قارچ‌های منجمد شده می‌بایست در طول یک سال مصرف شوند هرچند بهتر است زودتر مورد استفاده قرار گیرند.
بهتر است در صورت امکان از FoodSaver (دستگاهی که مواد غذایی را در خلأ بسته بندی می‌کند) برای بسته بندی قارچ‌ها استفاده کنید. از آنجا که قارچ‌ها حاوی آب زیادی هستند، نسبت به سایر مواد غذایی اثر سوختگی بیشتر روی آن‌ها روی می‌دهد.
توجه داشته باشید که گاهی اوقات شستشوی قارچ می‌تواند آن‌ها را خیس‌تر کرده و منجر به اثر سوختگی در هنگام فریز آن‌ها شود. بعضی از مردم ترجیح می‌دهند قبل از اینکه آن‌ها را در فریزر قرار دهند قارچ‌ها را برس کشیده یا پاک کنند.
نحوه استفاده از قارچ‌های فریز شده
قارچ‌ها را می‌توانید به طور مستقیم به دستورهای غذایی که نیازمند گرم شدن و گرما دیدن قارچ‌ها می‌باشند اضافه نمایید. از آنجا که قارچ‌ها را به طور جداگانه منجمد کرده‌اید، می‌توانید به اندازه‌ای که برای دستور پخت خود نیاز دارید برش داده و مورد‌استفاده قرار دهید.
به این دلیل که پس از بیرون آوردن قارچ‌های منجمد‌شده از فریزر یخ آن به سرعت آب می‌گردد، توصیه می‌شود در زمان مناسبی قارچ‌ها را در دمای محیط قرار دهید.
روش‌های دیگر برای نگهداری قارچ در فریزر
اگر قارچ‌های تازه شما در مدت زمانی که در یخچال قرار دارند آنطور که شما دوست دارید دوام نمی آورند، ممکن است به دلیل نحوه نگهداری از آن‌ها باشد. برای جلوگیری از له‌شدگی و سیاه شدن قارچ‌ها چیزی را بر روی آن‌ها قرار ندهید و همچنین آن‌ها را از مواد غذایی که بوی شدیدی دارند دور نگه دارید، زیرا که قارچ‌ها مانند اسفنج هستند و عطر و بوی مواد غذایی مجاور خود را به راحتی به خود می‌گیرند.
توجه داشته باشید که عامل اصلی خراب شدن قارچ رطوبت آن است. پس سعی کنید تا جای ممکن رطوبت اضافی قارچ‌ها گرفته شود.
اگر فضای فریزر شما محدود است، بجای اینکه نوع تازه این قارچ‌ها را برای فریز کردن تهیه کنید سعی کنید قارچ‌های خشک شده را خریداری کنید یا خودتان آن‌ها را خشک کنید. بدین صورت فضای کمتری را از فریزر اشغال می‌کنید، زمانی هم که به آن‌ها نیاز دارید به راحتی به طور مجدد آب جذب خواهند کرد.
خب حالا برای درست کردن یک سس قارچ خوشمزه آماده‌اید؟
سخن آخر
به نظر شما آیا این روش‌ها که به منظور نگهداری قارچ در فریزر به آن اشاره شد، چقدر می‌تواند برای شما سودمند باشد و چه چالش‌هایی را از پیش روی شما برخواهد داشت؟ اگر شما نیز روش‌های دیگری را جهت نگهداری و بالا بردن ماندگاری قارچ یا مواد غذایی دیگری که نگهداری از آن‌ها سخت است، می‌شناسید، خوشحال می‌شویم تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد یا پیشنهاد و انتقادی نسبت به این نوشته دارید می‌توانید از طریق بخش پیام بگذارید ما را در جریان نظر خود قرار دهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/767866/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفریحات بهاری نفیسه روشن با چهره ای برنزه در ساحل مالدیو / باغی از بهشت روی زمین

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

طرز تهیه خمیر هزارلا

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قورمه سبزی که هر کسی نمی‌داند!

غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

خواص «وَالزَّیْتُونِ» معجزه‌گر

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست ها

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

با 2 تا بادمجان این شکلی هنر آشپزی‌ تو به رخ بکش!

آموزش رول کوکی راحت و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟