آریا بانو

آخرين مطالب

رییسی کیا: مگر ماجدی برگزار کننده انتخابات است که تعارض منافع داشته باشد؟/ نماینده مجلس حق اظهار نظر دارد ورزشي

رییسی کیا: مگر ماجدی برگزار کننده انتخابات است که تعارض منافع داشته باشد؟/ نماینده مجلس حق اظهار نظر دارد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / صادق رئیسی کیا در گفت و گو با آخرین خبر در مورد مسائل مختلف انتخاباتی فدراسیون فوتبال صحبت های زیر را مطرح کرد: 
* در مورد شرایطی که برای انتخابات فدراسیون فوتبال پیش می رود، چه نظری دارید؟
من طبق اخباری که بیرون آمده صحبت می کنم و ملاک آنها را قرار می دهم. کمیته های بدوی و استیناف انتخاباتی فدراسیون فوتبال فقط لیست افراد را که واجد حضور در انتخابات هستند را اعلام کرده اند درحالی که هیچ جزییاتی از دلایل صلاحیت و یا رد صلاحیت ارائه نکرده اند. ما بارها اعلام کردیم که ملاک برای اعلام صلاحیت ها فقط دادن یک لیست نیست و باید دلایل تایید یا عدم تایید مشخص شود و برای مردم شفاف سازی کنند چرا یک فرد را واجد شرایط دانسته و دیگری را ندانسته اند. باید استدلال رد و تایید ها مشخص شود. 
* منظور شما به دلایل رد صلاحیت واعظ آشتیانی، آخوندی و اسدی است؟
ببینید این سه نفر را اعلام کردند به دلیل نداشتن امضای 5 نفر از اعضای مجمع رد صلاحیت کرده اند. درحالی که در ذات برگزاری انتخابات نیست که حتما 5 امضای اعضای مجمع وجود داشته باشد. کمیته بدوی باید بعد از اتمام ثبت نام بعد از 7 روز نقصان مدارک کاندیداها را اعلام می کرد و سپس سه روز فرصت می داد برای تکمیل مدارک. نقصان مدرک که نباید دلیلی بر حذف نامزدها باشد و بگویند وقتی کسی 5 امضا را نگرفته به منزله این است که در انتخابات شرکت نکرده است. این از اشکالات بزرگی است که به کمیته بدوی و استیناف انتخاباتی فدراسیون وارد است. 
* این دو کمیته مدعی هستند که مستقل هستند آیا عملکرد آنها نشانی از استقلال می دهد؟
بارها اعلام کرده اند که مستقل رفتار می کنند و برای ما هم جای خرسندی است که برای اولین بار کمیته بدوی و استیناف انتخاباتی فدراسیون به صورت مستقل کار می کنند اما آنها باید قدرشناس این استقلال و موقعیتی که دارند باشند و به اعضای فوتبال احترام بگذارند. این دو کمیته باید در کیفیت آراء هم حساسیت نشان دهند. من انتظار داشتم که سنگ بنای این استقلال محکم باشد. این کمیته باید برای رای هایش استدلال داشته باشند. مسئله بعدی که مغفول مانده این است که چطور کمبته بدوی در مورد نامزدی که سه دوره به عنوان رئیس فدراسیون بوده را تایید صلاحیت می کند؟ مبنای قانونی آقایان برای تایید صلاحیت چه بوده است؟ کسانی که در کمیته بدوی هستند علاوه بر اینکه باید شرایط حقوقی نامزدها را لحاظ کنند باید بدانند که حقوق فوتبال یک مملکت را روی دوش خود دارند. اعضای کمیته بدوی نمی توانند از خودشان شاخص انتخاباتی تعیین کنند و همه چیز باید طبق قوانین و مقررات باشد. دوستان هنوز نگفته اند که مبنای ملغی کردن ثبت نام سه نامزد رد صلاحیت شده کجا بوده است. 

آریا بانو

* در مورد اینکه گفته می شود میرشاد ماجدی باید از سمتش استعفا کند چون با حضور به عنوان سرپرست تعارض منافع دارد، چه نظری دارید؟
این هم از ان بحث هایی است که مطرح شده است اما من برای این توضیح دارم. اینکه می گویند رئیس فدراسیون یا سرپرست فدراسیون نمی تواند همزمان هم نامزد انتخاباتی باشد و هم در فدراسیون بماند درست نیست. کجای اساسنامه آمده که نمی تواند باشد؟ اگر هر کسی این صحبت ها را مطرح می کند باید مفاد قانونی اش را اعلام کند. اولا که ماجدی اکنون رئیس فدراسیون فوتبال نیست. او در انتخابات گذشته فدراسیون با سهمیه کارشناسان عضو هیات رئیسه فدراسیون شده است. در غیاب عزیزی خادم با تصمیم هیات رئیسه او سرپرست فدراسیون شده است. بنابراین از نظر قانونی که رئیس نیست پس منع قانونی برای نامزد شدن ندارد و نمی توان در مورد او گفت که دچار تعارض منافع شده است چون انتخابات را که میرشاد ماجدی برگزار نمی کند. انتخابات را هیات رئیسه فدراسیون هم برگزار نمی کند که دخالتی در رای دادن و ندادن افراد داشته باشند. انتخابات زیر نظر کمیته انتخابات برگزار می شود. کمیته هایی که مستقل هستند. کجای مکانیزم انتخاباتی دست میرشاد ماجدی است که بخواهد تعارض منافع ایجاد کند؟ اگر او نامزد انتخاباتی شده و بر فرض رای بیاورد و رئیس شود در آن صورت جای او در هیات رئیسه فدراسیون خالی می ماند و در جلسه بعدی مجمع باید انتخابات برای انتخاب نفر جدید هیات رئیسه انجام شود. هیات رئیسه فدراسیون و دبیر کل فدراسیون برای کارهای اداری انتخابات فدراسیون با کمیته های انتخاباتی همکاری می کنند اما دخالتی در اجرای آن ندارند. 
* در مورد حضور مهدی تاج در سه دوره ای که رئیس فدراسیون بوده چه توضیح قانونی وجود دارد که تایید شده است؟
این سوالی است که کمیته بدوی فدراسیون باید به آن پاسخ دهد. در اساسنامه به صراحت آمده کسی که سه دوره متوالی رئیس فدراسیون بوده نمی تواند نامزد انتخاباتی شود و کمیته بدوی فدراسیون باید بگوید چرا با وجود این مانع تاج را تایید صلاحیت کرده اند. ممکن است دوستان بگویند که این اساسنامه جدید شامل عطف به ماسبق نمی شود اما چطور دوستان این را نمی گویند که قانون 4 سال فعالیت به عنوان مدیر ورزشی را اکنون حساب می کنند اما قانونی که به نفعشان نیست را حساب نمی کنند؟ این کار کمیته بدوی کاملا در تعارض با قوانین است. نمی شود هر جا که به نفعمان بود قانون را تفسیر کنیم. دوستان فقط مصاحبه می کنند که ما مستقل هستیم اما آقایان مستقل بودن شما که دلیل بر پاسخگو نبودن شما نمی شود. باید بابت تمام تصمیماتی که گرفته می شود دلیل بیاورید. 
* این روزها صحبت هایی هم هست در مورد اینکه چرا نمایندگان مجلس در مورد پرونده ویلمتوس صحبت می کنند و به نوعی فیفا هراسی ایجاد شده و می گویند صحبت های آنها در مورد یکی از نامزدهای انتخاباتی دخالت در امور فوتبال به شمار می رود.
به طور کلی شخص ثالثی اگر بخواهد به طور مستقیم در تصمیم گیری های فدراسیون فوتبال اعم از انتخاب هیات رئیسه، رئیس فدراسیون یا هر چیزی که مربوط به فوتبال است دخالت کند در فیفا و اساسنامه مردود است و مورد قبول نیست اما اینکه نمایندگان مجلس یک کشور بخواهند در مورد بودجه ای که از بیت المال صرف امور ورزشی شده اظهار نظر کنند و از وزیر ورزش این پرسش را داشته باشند که چرا این پول هزینه شده و دنبال دلایل آن باشند که اشکالی ندارد. سوال پرسیدن و اظهار نظر کردن نمایندگان مجلس هیچ ربطی به دخالت کردن ندارد.
این کار وزارت ورزش است که باید مرز بین دخالت و حمایت را مشخص کند. متاسفانه گروهی در ایران چند وقتی است که تشکیل شده اند و چون منافعشان در مقاطع مختلف به خطر می افتد نوعی فیفا هراسی ایجاد کرده اند و هر گاه نمایندگان مجسل یا هر بخش دولتی دیگری سوالی برایشان به وجود می آید فورا سواستفاده کرده و می گویند این صحبت ها دخالت در امور فوتبال است. اگر نماینده ای دنبال حق ضایع شده بیت المال باشد که دخالت نیست اگر این نماینده بخواهد مستقیما در انتخاب نفرات نظری بدهد دخالت محسوب می شود. برخی از آقایان طوری صحبت می کنند که انگار دولت اصلا نباید در ورزش و فوتبال باشد درحالی که حرف فیفا و حتی کمیته بین المللی المپیک هیچ وقت این نبوده است.
مگر می شود دولت ها در ساخت زیر ساخت ها به ورزش کمک نکنند؟ مگر می شود هزینه های سنگین زیر ساخت های ورزشی توسط ارگان های ورزشی تامین شود؟ الان کشور قطر که جام جهانی را برگزار می کند دولت قطر در ساخت ورزشگاه ها کمک می کند تا فدراسیون فوتبال کشورش بتواند جام جهانی را برگزار کند. نماینده مجلس وظیفه اش نظارت کردن است و اینکه اگر احساس کرد حقی ضایع شده آن را مطالبه کند. کسانی که چنین حرفهایی می زنند می خواهند حضور خودشان را در کمیته ها و هیات هایی که هستند استمرار دهند و مدام می گویند این صحبت ها فیفا را ناراحت می کند.این آقایان نمی خواهند بپذیرند سمت هایی که دارند و یا داشته اند امانتی بوده که بدستشان رسیده بوده و یک روز هم از انها پس گرفته می شود و شما نباید بابت پس دادن این پست ها برای کشور داستان سازی کنید. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/769306/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی