آریا بانو

آخرين مطالب

لیموترش و عسل بهترین درمان سرماخوردگی پزشکي

لیموترش و عسل بهترین درمان سرماخوردگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس / لیموترش خواص فراوانی برای سلامتی دارد و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده و می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت کند. از جمله خواص لیموترش می‌توان به مواردی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، بهبود فرآیند هضم، از بین رفتن علائم سوءهاضمه، درمان کبد چرب، حفظ سلامت کبد، دفع سموم بدن، از بین بردن درد دندان و ورم لثه، از بین بردن لکه‌های پوستی، کاهش التهاب، آرام بخشی، افزایش انرژی، کاهش عفونت‌های ویروسی، درمان آکنه و جوش صورت، درمان ریزش مو، درمان سنگ کلیه، ‌کاهش قند خون، درمان کم خونی اشاره کرد.
نکته‌ای که در مصرف آب لیموترش باید به آن توجه کنید آن است که می‌تواند به علت خاصیت اسیدی که دارد موجب از بین رفتن مینا دندان و پوسیدگی دندان‌ها شود، از همین رو برای مصرف آب لیموترش بهتر است آن را رقیق کنید. در ادامه به بررسی بیشتر خواص لیموترش می‌پردازیم.

آریا بانو


معجزه لیموترش برای کبد چرب
مریم رضایی، کارشناس تغذیه و مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فواید لیموترش اظهار داشت: اسید سیتریک موجود در لیموترش سبب افزایش تولید صفرا در کبد می‌شود و از این طریق می‌تواند به سم‌زدایی از سموم بدن کمک کند، نوشیدن روزانه یک لیوان عصاره لیموترش تازه و مقداری آب می‌تواند هم به بهبودی مبتلایان کبد چرب کمک کند هم در پیشگیری افراد مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه یکی از موادی که می‌تواند از کبد محافظت کرده و به حفظ سلامت کبد کمک کند، هسپریدین است و لیموترش حاوی هسپریدین است، افزود: از همین رو متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای بهره‌مندی از این خواص، لیموترش را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
لیموترش در کشتن سلول‌های سرطانی 10 هزار بار قوی‌تر از شیمی درمانی
رضایی با اشاره به اینکه از جمله خواص لیموترش می‌توان به خواص ضد سرطانی آن اشاره کرد، گفت: لیموترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و همچنین موجب خنثی‌سازی و از بین رفتن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که از عوامل ایجاد کننده سرطان‌ها هستند، می‌شوند، لیموترش از مرکباتی است که یک معجزه در کشتن سلول‌های سرطانی است و قدرتی 10 هزار بار قوی‌تر از شیمی درمانی دارد.

آریا بانو


خواص لیموترش برای درمان یبوست
کارشناس تغذیه و مواد غذایی بیان کرد: لیموترش غنی از فیبر است و این فیبر موجب بهبود حرکات روده شده و از یبوست پیشگیری می‌‌‌کند، ترکیب آب لیموترش و نمک یک روش درمانی سریع برای یبوست است، برای پاکسازی روده‌های خود می‌توانید ترکیب آب ولرم و آب لیموترش را مصرف کنید.
وی با بیان اینکه مصرف لیموترش و آب لیموترش با غذا و یا پس از غذا می‌تواند موجب بهبود هضم غذا شود، اضافه کرد: لیموترش می‌تواند سموم دستگاه گوارش را رقیق کرده و موجب از بین رفتن علائم سوءهاضمه، نظیر سوزش شکم تخت، آروغ و نفخ شود.
لیموترش و سنگ کلیه
رضایی با بیان اینکه از دیگر خواص لیموترش وجود مقادیر بالای اسیدسیتریک در آن است که موجب افزایش حجم و PH ادرار شود و از این طریق می‌تواند به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک کند، گفت: مصرف ترکیب سیر و آب لیموترش یک گزینه درمانی مناسب برای درمان سنگ کلیه و عفونت‌های کلیه مفید است. 

آریا بانو


خواص پوست لیموترش
کارشناس تغذیه و مواد غذایی با تأکید بر اینکه پوست لیموترش دارای ترکیبی به نام پکتین است و که پکتین مسؤولیت کاهش وزن سریع را به عهده دارد، افزود: پوست لیموترش حاوی کلسیم و ویتامین C بوده و به همین دلیل موجب بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: خواص پوست لیموترش فراوان است و می‌توان به مواردی مانند دفع سموم بدن، مقابله با سرطان، کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، مبارزه با بیماری‌های پوستی، پاکسازی کبد، درمان عفونت گوش، بهبود چرخه خون، کاهش گرفتگی ماهیچه و پیشگیری از سکته مغزی اشاره کرد.
خواص دم کرده پوست لیموترش
رضایی اضافه کرد: دم‌کرده یا چای پوست لیموترش خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد و می‌توان به مواردی مانند تسکین درد مفاصل پاها و بازوها، کاهش التهاب روده، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، کمک به قلیایی شدن خون، سم‌زدایی از بدن، کاهش فشار خون، از بین رفتن لکه‌های پوست، خوش بو شدن نفس، دفع مازاد چربی و تسکین اعصاب و آرامش روان اشاره کرد.

آریا بانو


لیموترش و عسل بهترین درمان سرماخوردگی
علیرضا کریمی، کارشناس طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مخلوط آب گرم با عسل و آب لیمو یکی از بهترین داروهای خانگی برای آنفلوآنزا است، گفت: با جویدن پوست لیموترش می‌توان اکثر بیماری‌های حفره دهانی از جمله، آفت، زخم لثه، عفونت گلو و زردی دندان‌ها را به راحتی درمان کرد.
وی با بیان اینکه مصرف ترکیب آبلیمو و عسل به‌ اندازه‌ای مفید است که حتی پزشکان به مصرف آن برای بهبودی بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌کنند، عنوان کرد: نوشیدنی آبلیمو و عسل یکی از راه‌های فوق‌العاده خوشمزه و طبیعی است، آب و فیبر موجود در لیمو باعث کم‌ شدن اشتها می‎شوند و شما تا مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نمی‎کنید، در حالی‌که انرژی کافی برای انجام کارهای خود دارید.
کریمی با بیان اینکه ترکیب آبلیمو و عسل برای ضدعفونی و سم‌زدایی بدن بسیار مفید است، تصریح کرد: در واقع لیمو سرشار از ویتامین ث است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‎کند و بدن راحت‌‎تر می‎تواند با میکروب‎ها و ویروس‎ها مبارزه کند.

آریا بانو


کارشناس طب سنتی اضافه کرد: اگر شما جزو افرادی هستید که معمولاًَ احساس ضعف و بی‌حالی دارید و به یک نوشیدنی نیاز دارید که معمولا از آن مصرف کنید و ضرری نداشته باشد، نوشیدنی آبلیمو و عسل به شما پیشنهاد می‎شود.
وی با بیان اینکه برای استفاده از فواید لیموترش برخی افراد آن را پس از یک غذای چرب یا به عنوان چاشنی غذا به صورت ناشتا و ترکیب با آب ولرم، ترکیب آب‌لیمو و چای مصرف می‌کنند، افزود: مصرف آب لیمو و ترکیب آن با چای ممکن است مضراتی برای ما داشته باشد، پس بهتر است در مصرف چای و آب لیمو نکاتی را در نظر بگیریم تا از مضرات آن در امان باشیم.
کریمی با تأکید بر اینکه چای لیمو سوخت و ساز بدن را افزایش و سبب سوزاندن کالری بیشتری حتی در زمان استراحت می‌شود، بیان کرد: چای لیمو سبب کاهش علائم و نشانه‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا، از بین بردن گلو درد، تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، اما این فواید برای زمانی است که از ترکیب لیموترش و چای بسیار کم استفاده کنید چراکه عوارض آن از فوایدش بیشتر است.

آریا بانو


چه زمانی آبلیمو را به چای بیافزاییم؟
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه در طب سنتی لیموترش طبیعتی سرد و خشک دارد که برای معده‌های گرم بسیار مفید است، از این رو، سرد مزاجان باید در مصرف آن احتیاط کنند، ادامه داد: مصرف چای و آب لیمو به حد اعتدال مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند اما مصرف بیش از یک فنجان چای و آب لیمو در روز و یا مصرف آن بعد از بیدار شدن از خواب وقتی که معده‌تان خالی است، سبب می شود این نوشیدنی سالم مضرات زیادی برای شما داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر علاقه زیادی به مصرف چای لیمو دارید بهتر است بدانید، آب لیمو را باید زمانی که چای خنک شده است به آن اضافه کنید تا ویتامین C موجود در آب لیمو در اثر گرمای بالای چای تخریب نشود و از بین نرود.
کریمی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهید که آب لیمو را برای مدت طولانی نگهداری کنید باید پس از آب‌گیری، آب لیمو را از صافی عبور دهید زیرا تفاله‌های موجود در آب لیمو باعث زودتر خراب شدن آن می‌شود، بیان کرد: از این تفاله‌ها می‌توان در تهیه غذا و یا شربت لیمو استفاده کرد.

آریا بانو


از بین بردن تلخی آب لیمو با هویج ، نمک و سیاه دانه
وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که آب لیمو تهیه می‌کنند سبب له شدن هسته لیمو می‌شوند، گفت: اگر آب لیموی شما بسیار تلخ است برای رفع آن یک هویج متوسط را پوست گرفته و در داخل شیشه آب لیمو قرار دهید و بعد از یک شبانه روز آن را از شیشه خارج کنید، هویج تلخی آب لیمو را به خود جذب می‌کند.
کریمی ادامه داد: به هنگام پر کردن بطری‌ها به اندازه یک قاشق از سر بطری را خالی نگه دارید و روی آب لیمو به ازای هر لیتر یک قاشق مرباخوری نمک بریزید تا علاوه بر رفع تلخی آب لیمو سبب ماندگاری بیشتر آن شود، سپس درب بطری را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود.
کارشناس طب سنتی اضافه کرد: برای استفاده طولانی مدت از آب لیمو، پس از اینکه آب لیموها را در بطری ریختید، چند عدد سیاه دانه در بطری بریزد تا ماندگاری آب لیمو را بیشتر کرده و از خراب شدن آن جلوگیری کند.

آریا بانو


برای پیشگیری از کپک‌زدگی روی درب آبلیمو چسب بزنید
وی بیان کرد: برای اینکه آبلیموی شما کپک نزند باید از ورود هوا به شیشه جلوگیری شود، بنابراین برای پیشگیری از کپک زدگی آبلیمو درب آن را با چسب نواری به خوبی محکم کنید و زمان استفاده این چسب نواری را باز کنید.
کریمی با بیان اینکه برش‌های یخ زده لیموترش دارای ترکیبات اساسی هستند که ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن سطح کلسترول را نرمال و از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده برش های لیموترش یخ زده در حذف تمام مواد زائد سمی از بدن انسان از خود پتانسیل لازم را نشان داده‌اند و همین دلیل استفاده از آن‌ها در درمان بیماران مبتلا به سرطان گزینه مفیدی است.

آریا بانو


فریز کردن لیموترش
لیموها را شسته و خشک می‌کنیم، بعد از آن وقتی که لیموترش ها کاملاً خشک شدند، آن ها را داخل کیسه فریزر قرار دهید و خیلی محکم آن را ببندید، توجه داشته باشید که به هیچ عنوان هیچ گونه هوایی نباید وارد کیسه بشود. هر وقت خواستید از لیموها استفاده کنید، آن‌ها را یک ربع زودتر از فریزر خارج کنید تا یخ آن‌ها آب شود.
نگهداری طولانی مدت
برای نگهداری طولانی مدت لیموترش حتماً باید لیموها را به صورت ورقه‌ای برش بزنید، سپس هسته‌های درون لیموترش را خارج کنید. اگر هسته‌های لیموترش مدت زیادی درون لیمو ترش فریز شده بمانند، باعث تلخ شدن لیموترش می‌شوند.
یکی دیگر از راه‌های نگهداری لیموترش در فریزر و تلخ نشدن آن پیچیدن لیموترش در فویل است.
همانطور که اشاره شد، خواص لیموترش فراوان است و در پیشگیری و درمان بیماری‌ها، کاهش وزن و حتی زیبایی تأثیر بسیاری دارد، اما باید در استفاده از آن مراقب باشید، زیرا مصرف بیش از اندازه لیموترش ممکن است به پوست صورت، در صورت استفاده به عنوان ماسک یا خوردن آن با معده داخلی آسیب‌های جدی‌ به سیستم گوارش وارد کند و حتی ممکن است تهدیدی علیه مینای دندان‌ باشد. 
به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/769491/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!