آریا بانو

آخرين مطالب

هر آنچه لازم است در مورد ترشحات تخمک‌ گذاری بدانید! گوناگون

هر آنچه لازم است در مورد ترشحات تخمک‌ گذاری بدانید!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – سلامت – ترشحات تخمک‌ گذاری توسط غدد داخل و اطراف دهانه رحم ایجاد می‌شوند. تغییرات هورمونی در طول چرخه تولیدمثل زنان، میزان این ترشحات را تغییر می‌دهد. ترشحات تخمک‌ گذاری، مخاط دیواره رحم، موکوس سرویکس یا موکوس گردن رحم نیز نامیده می‌شود.
وظایف ترشحات تخمک گذاری یا موکوس سرویکس چیست؟
جلوگیری از ورود مواد خارجی به رحم از طریق دهانه رحم تغذیه و کمک به انتقال اسپرم از طریق دهانه رحم به رحم موکوس بارور سرویکس، نشانه این است که تخمک‌گذاری در حال رخ دادن است. زمانی که ترشحات واژن شبیه سفیده تخم‌مرغ باشد، مخاط دیواره رحم بارور هستند. اگر قصد باردار شدن را دارید، این زمان، بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی است.
شما می‌توانید با چک کردن تغییرات مخاط دیواره رحم، زمان آن را پیش‌بینی کنید. به این معنی که به ترشحات واژن خود نگاه کرده و گاهی اوقات به آن دست بزنید. ممکن است با این کار احساس چندش‌ آوری به شما دست دهد، اما آن جزئی از بدن شماست. دانستن اینکه بدن شما چطور کار می‌کند، شما را قدرتمند می‌سازد. با این کار خواهید دانست در چه روزی از چرخه خود هستید و چه موقع تخمک‌گذاری می‌کنید.
رابطه بین تخمک‌ گذاری و مخاط دیواره رحم
BBT یا دمای پایه بدن موقع تخمک‌گذاری افزایش پیدا می‌کند که افزایش BBT به دلیل افزایش هورمون پروژسترون است. BBT به شما می‌گوید که آیا تخمک‌گذاری رخ‌داده است یا خیر؛ اما اگر قصد باردارشدن را دارید، لازم است قبل از تخمک‌گذاری، رابطه جنسی داشته باشید. قبل از تخمک‌ گذاری به‌وسیله تغییرات مخاط دیواره رحم، می‌توانید از زمان تخمک‌ گذاری خود آگاه شوید. این اطلاعات به شما می‌گوید که چه موقع رابطه جنسی داشته باشید تا باردار شوید.
قبل از تخمک‌گذاری، هورمون استروژن باعث افزایش مخاط دیواره رحم و تغییر آن به حالت کشسان و چسبناک می‌شود. این امر منجر به زنده ماندن و شنا کردن اسپرم می‌شود.
بعد از تخمک‌گذاری، هورمون پروژسترون باعث ضخیم و چسبنده شدن مخاط دیواره رحم می‌شود. این کار مانع از خارج شدن اسپرم از رحم می‌شود.

آریا بانو


هنگام تخمک‌گذاری، مخاط دیواره رحم اسپرم دوست و بارورتر می‌شود. با وجود اینکه بدن هر فرد با دیگری متفاوت است، تغییرات کلی که مخاط دیواره رحم ایجاد می‌کند عبارت‌اند از:
قاعدگی رخ می‌دهد (که با مخاط دیواره رحم همراه نیست، اما زمانی که پریود هستید قادر به تشخیص آن نخواهید بود) مخاط خشک یا چسبنده می‌شود مخاط حالت خامه‌ای می‌گیرد مخاط مرطوب و آبدار می‌شود مخاط مانند سفیده تخم‌مرغ می‌شود مخاط تا قاعدگی مجدد، دوباره خشک یا چسبنده می‌شود هنگامی‌که مخاط دیواره رحم مرطوب یا مانند سفیده تخم‌مرغ است، زمان تخمک‌ گذاری نزدیک است. اگر قصد باردارشدن دارید، این حالت بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی است.
نحوه تشخیص ترشحات تخمک‌ گذاری
دست‌ها را شسته و خشک‌کنید. پوزیشن راحتی را انتخاب کنید، هم می‌توانید روی صندلی توالت بنشینید و هم می‌توانید بایستید و پای خود را روی لبه صندلی توالت بگذارید. یکی از انگشتان خود را داخل واژن قرار دهید؛ اگر از انگشت میانی یا انگشت شاخص استفاده کنید بهتر است. (مراقب باشید که بدنتان را خراش ندهید). بر اساس اینکه دیواره رحم شما چه مقدار مخاط می‌سازد، ممکن است لازم نباشد انگشت خود را خیلی به داخل فرو کنید و تنها کافی است از نزدیک دیواره رحم مقداری نمونه‌ بردارید. غلظت مخاط دیواره رحم را بررسی کنید. این کار را با استفاده از غلت دادن مخاط بین دو انگشتتان انجام دهید. (این کار معمولاً با استفاده از انگشت اشاره و انگشت شست انجام می‌شود). انگشتان خود را به هم نزدیک کرده و سپس به‌آرامی از هم جدا کنید؛ در این صورت: اگر مخاط چسبنده بود، احتمالاً هنوز تخمک‌ گذاری نکرده‌اید. اگر مخاط خامه‌ای بود، ممکن است زمان تخمک‌ گذاری نزدیک باشد اما هنوز رخ نداده است. اگر مخاط مرطوب، آبدار و کمی کشسان بود، تخمک‌گذاری بسیار نزدیک است. زمانی را به رابطه جنسی اختصاص دهید. اگر مخاط بسیار مرطوب و شبیه به سفیده تخم‌مرغ بود، مخاط دیواره رحم بسیار بارور بوده و زمان مقاربت است. اگر BBT خود را نمودار کرده‌اید، بهتر است یافته‌های مخاط دیواره رحم خود را روی آن علامت بزنید. برای این کار می‌توانید از علائم اختصاری استفاده کنید: S برای چسبندگی، C برای حالت خامه‌ای، W برای مرطوب و EW یا EWCM برای مخاط دیواره رحم شبیه به سفیده تخم‌مرغ. نکاتی در خصوص بررسی ترشحات تخمک‌ گذاری
1. حین رابطه جنسی یا پس‌ از آن، مخاط دیواره رحم خود را بررسی نکنید
همچنین هنگامی‌که نیاز به داشتن رابطه جنسی را در خود حس می‌کنید، مخاط دیواره رحم را بررسی نکنید. مایعات ناشی از انگیختگی جنسی مشابه ترشحات تخمک‌گذاری برای باروری نیستند، اما شما نمی‌توانید این تفاوت‌ها را تشخیص دهید. چک کردن مخاط دیواره رحم بعد از رابطه جنسی نیز ایده بدی است زیرا اسپرم با مخاط دیواره رحم اشتباه گرفته می‌شود.
2. با چک کردن دستمال توالت یا لباس‌زیر خود، می‌توانید از وجود مخاط دیواره رحم آگاه شوید
ممکن است بعضی از افراد دوست نداشته باشند با انگشت، مخاط دیواره رحم خود را چک کنند؛ اما شما مجبور به انجام این کار نیستید. بجای این کار می‌توانید به ترشحات روی لباس‌زیر خود دقت کنید یا دستمال توالت را بعد از هر بار ادرار چک کنید. در واقع یک روش کلی بر این اساس وجود دارد: روش تخمک‌گذاری بیلینگز؛ در روش تخمک‌گذاری بیلینگز باید به مخاط دیواره رحمی که در پاسخ به افزایش میزان استروژن در مرحله پایانی دوران قاعدگی به وجود می‌آید توجه شود. در این روش از خانم‌ها می‌خواهند روزانه چند بار ترشحات تخمک‌ گذاری خود را از نظر میزان چسبندگی، کشسانی و… بررسی کرده و نتایج بررسی‌ها را ثبت کنند و در دوران باروری از داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم (که حد و حدود آن را روش تخمک‌گذاری بیلینگز تعیین کرده است) خودداری کنند. با این‌همه برای بسیاری از خانم‌ها بررسی فیزیکی با انگشت راحت‌تر است.

آریا بانو


نتیجه‌گیری
همان‌طور که در بالا گفته شد بررسی تغییرات مخاط دیواره رحم کاملا آسان بوده و از این طریق می‌توانید زمان تخمک‌ گذاری خود را تشخیص داده و چرخه باروری خود را بهتر بشناسید. یادگیری این کار نیاز به تمرین داشته و ممکن است چند ماه طول بکشد تا بتوانید تغییرات مختلف را در ترشحات واژن خود تشخیص دهید.
برگرفته از: verywellfamily

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/771548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه محترمانه موضوع گفت‌و‌گو را عوض کنیم؟

روش صحیح برخورد با افراد داغدیده چگونه باید باشد؟

18 درمان طبیعی اضطراب

چگونه می توانیم با مرگ همسر کنار بیاییم؟

گرفتگی زبان به چه دلیل است و درمان آن چیست؟

شناخت درمانی چیست و اصول و تکنیک های آن کدام است؟

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

با فشار دادن نقاطی از بدن استرس خود را کاهش دهید

احساس تنفر از خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

دوست خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

ارتباط بین افسردگی و رانندگی

5 راه برای غلبه بر ترس و رسیدن به موفقیت

با آدم های فضول‌ چگونه برخورد کنیم؟

آیا نصیحت کردن افراد کار درستی است یا خیر؟

هیجانات چه هستند و انواع هیجانات کدامند؟

روانشناسی رنگها

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست و چگونه برطرف می شود؟

خوب صحبت کنید تا همه عاشقتان شوند

تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم