آریا بانو

آخرين مطالب

18 نمونه از زبان بدن زنان که مردان باید با آن آشنا باشند روانشناسي

18 نمونه از زبان بدن زنان که مردان باید با آن آشنا باشند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فهمیدن زبان بدن زنان برای هر دو جنس زن و مرد از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از مردان، زبان بدن خانم‌ها را به عنوان معیاری برای تعیین میزان جذب شدن زنان به خودشان قلمداد می‌کنند. هم مردان متاهل و هم مردانی که در رابطه هستند ممکن است بخواهند زبان بدن زنان را بفهمند تا حالات و رفتارهای همسرشان را بهتر تفسیر کنند. زنان نیز باید زبان بدن جنس خود را بشناسند. اغلب اوقات، چیزی که ما با بدن خودمان بیان می‌کنیم، حتی توسط خودمان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. بیشتر ما می‌خواهیم زبان بدنی داشته باشیم که از لحاظ فرهنگی و اجتماعی با بالا رفتن سن سازگارتر باشد و اغلب این رفتارها را بدون توجه و تفکر به نمایش می‌گذاریم. وقتی شما از زبان بدن خود آگاه باشید و بتوانید آن را کنترل کنید، می‌تواند در انتقال دقیق‌تر پیام‌ها و منظورتان به شما کمک کند.
علم زبان شناسی
با توجه به تعریف، زبان بدن (Body language) می‌تواند شامل هر گونه بروز عکس‌العمل یا عدم عکس‌العمل به وسیله حرکات تمام یا بخشی از بدن باشد. مطالعه زبان بدن kinesics نامیده می‌شود که عمدتاً در روانشناسی مورد مطالعه قرار نمی‌گیرد. برای تعریف و بررسی زبان بدن در فرهنگ‌های مختلف مطالعات زیادی انجام شده، اما باید آن را جزء حوزه‌­هایی از روانشناسی دانست که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات بالینی نشان داده که زبان بدن بعضی مواقع با پیام‌های کلامی متناقض است و این امر مطالعه‌­ی مهمی برای زنان و مردان خواهد بود.
فراموش نکنید که در فرهنگ‌های مختلف زبان بدن متفاوت است. به عنوان مثال، زبان بدنی که در بعضی از مناطق اروپا توسط مردم به کار گرفته می‌شود ، ممکن است با زبان بدنی که توسط زنان در آمریکا نشان داده می‌­شود، تفاوت زیادی داشته باشد.
از کلام به عنوان اصلی‌ترین راه برقراری ارتباط استفاده می‌شود، اما محققان معتقدند که زبان بدن در انتقال حالات و احساسات بهتر عمل می‌کند. حتی در برخی موارد، زبان بدن می‌تواند جایگزین ارتباط کلامی شود. از این رو بسیار مهم است که در زندگی قادر باشید زبان بدن زنان را به درستی متوجه شوید.
بیشتر بدانید: زبان بدن چیست؟ + معرفی 27 تکنیک مختلف برای خواندن زبان بدن
زبان بدن زنان
زبان بدن زنان نسبتاً استاندارد بوده و بر پایه قرن‌ها تعصبات فرهنگی و انتظارات از زنان شکل گرفته است. به دلیل حضور قشر وسیعی از زنان در جوامع سنتی، آنان لزوم مودب بودن و کم حرف بودن را در ارتباطات کلامی خود احساس می‌کنند. با این وجود، زبان بدنشان غالبا احساساتشان را نمایان می­‌کند.
1. کج بودن سر
کج بودن سر (به یک طرف مایل بودن سر، شیب داشتن سر) به مردم این مفهوم را می‌­رساند، که به آن‌ها گوش می­‌دهید یا آن‌ها را به ادامه صحبت ترغیب می‌­کنید. بسیاری از خانم‌­ها در هنگام مکالمه، سر خود را کج می‌کنند، به خصوص در صحبت با افرادی که احساس می‌کنند بر آن‌ها اقتدار دارند. با این حال نوعی ازکج بودن سر نیز هست که می‌تواند به عنوان نشانه تسلیم خوانده شود. گاها مردان زنی را می‌بینند که سرش را کج می‌کند و اینطور برداشت می‌­کنند که بر این زن کاملا کنترل دارند؛ اما ممکن است منظور زن انتقال این موضوع نباشد. با این وجود اغلب مردان این سیگنال را از کج بودن سر دریافت می­‌کنند. به عنوان یک زن، اگر می‌خواهید اعتماد به نفس و اقتدار خودتان را نشان دهید، باید سرتان را صاف نگه دارید و از کج کردن سر خودداری کنید.

آریا بانو


2. فضایی که به هنگام نشستن یا ایستادن اشغال می‌کند
فضایی که هر فرد می‌­گیرد می‌­تواند در مورد نگرش و احساسات آنها چیزهای زیادی را نشان دهد. بسیاری از خانم‌­ها خود را متراکم می‌­کنند تا جایی که ممکن است فضای کمتری به خود اختصاص دهند. این هم نوعی از زبان بدن زنان است که نسل به نسل منتقل شده، زیرا زنان مطیع مردان بوده و معمولاً در مقام اقتدار نبوده‌اند. زنی که حالتی متراکم و جمع شده دارد یعنی کاملا مطیع است. از طرف دیگر، زنی که خیلی مستقیم نشسته یا ایستاده، شانه‌هایش را به عقب داده و پاهایش از هم فاصله دارند، اقتدار و صلابت خود را نشان می‌­دهد. هنگامی که یک زن این نوع از زبان بدن را به کار می­‌گیرد، یعنی احساس می­‌کند که کنترل اوضاع در دستش بوده و خواستار احترام است.

آریا بانو


3. حرکات آرام
حرکاتی که در یک زن حین صحبت کردن یا گوش دادن به شما دارد، مانند بازی با مو یا جواهرات، گرفتن قسمت بالای بازوها یا لمس کردن گردن، اغلب می‌­تواند به معنای عصبی بودن زن یا استرس داشتن او باشد. با این حال، بسیاری از مردان این حرکات را اشتباه برداشت می‌­کنند. برخی از افراد که ادعا می­‌کنند متخصص هستند، به آقایان می­‌گویند که بازی با مو یا جواهرات یا لمس گردن، همگی نشان می‌دهد که زن جذب شما شده است؛ ولی در واقعیت، این علایم نشانه بی­قراری و پریشانی است. به عنوان یک مرد، مهم است که این سیگنال رفتاری از زبان بدن زنان را تشخیص دهید و دلیل آن را بدانید تا در نهایت مکالمه با او را راحت‌­تر ادامه دهید یا کلا به آن خاتمه بدهید. لازم است خانم ها هم تشخیص دهند چه زمانی از این حرکات استفاده کنند.
4. لبخند زدن
بیشتر افراد تصور می­‌کنند لبخندزدن کسی نشانه دوستی و خوشحال بودن است. جالب است بدانید زنان زیادی هستند که وقتی عصبی می‌شوند لبخند می‌‌زنند. بعضی از خانم‌­ها ممکن است بیش از حد یا بی مورد لبخند بزنند که این عامل، فهمیدن آن‌ها را سخت‌­تر می­‌کند. در بیشتر موارد، بهتر است به جای اینکه فقط به لبخند او توجه کنید، به سخنان زنی که با او صحبت می‌کنید هم گوش دهید و به دنبال سرنخ­‌های دیگری از زبان بدنشان باشید؛ چرا که ممکن است از طریق آن‌ها بفهمید که او نه خوشحال است و نه احساس صمیمیت می‌کند، بلکه مضطرب است. اگر زیاد دقت کنید، متوجه خواهید شد که عصبی بودن معمولاً خود را به روش‌های دیگری هم نشان خواهد داد.

آریا بانو


5. تکان دادن سر
خانم‌­ها غالبا بیشتر از مردها سرشان را تکان می‌­دهند. وقتی یک مرد سر تکان می‌­دهد، معمولاً به این معنی است که او با آنچه گفته می­‌شود موافق است، ولی در مورد یک زن ممکن است اینطور نباشد؛ بلکه شاید این مفهوم را داشته باشد که او دارد به صحبت­‌های شما گوش می­‌دهد یا شما را به ادامه مکالمه ترغیب می‌­کند.
شما به عنوان یک زن لازم است که از تکان دادن سر و مفهوم آن آگاه باشید. مردان غالباً درک نمی‌­کنند که تکان دادن سر می­‌تواند معانی دیگری به جز موافق بودن یا مطیع بودن داشته باشد. اگر خیلی زیاد سر تکان دهید، به راحتی زبان بدن شما را طور دیگری برداشت می‌­کنند و آقایان ممکن است تصور کنند که با آن‌ها موافقید، در حالی که شما فقط دارید به دقت به حرف‌های آنان گوش می‌­دهید.
6. خم شدن به جلو
بسیاری از زنان وقتی درگیر گفتگوهای شدید هستند، به جلو متمایل می‌شوند. این فرم از زبان بدن زنان اغلب می‌تواند به اشتباه تفسیر شود. زنان وقتی در حال گفتگوهای احساسی هستند هم به جلو متمایل می‌شوند. مردان هم بیشتر این تفسیر را برای به جلو متمایل شدن زن در حین گفتگو در نظر می­‌گیرند. لازم است آقایان این سیگنال از زبان بدن را متناسب با موقعیت و گفتگویشان تعبیر کنند. اگر در یک محیط کاری و یک مکالمه پرتنش یا شدید باشید، این احتمال وجود دارد که زن به جای اینکه معاشقه فعالانه داشته باشد، صرفاً درگیر بحث و گفتگو باشد. در عین حال، زنان هم باید از این رفتار و اینکه چه برداشتی ممکن است از آن بشود آگاه باشند.

آریا بانو


7. بیان احساسات با حرکات دست
بسیاری از خانم‌ها “با دست خود صحبت می‌کنند” ، به این معنی که وقتی در یک گفتگو بخواهند احساسات به خرج دهند، از حرکات دست استفاده می­‌کنند. خانم‌ها دقت کنند که استفاده زیاد از حرکات دست بیانگر عواطف، می‌تواند این مفهوم را به سایرین برساند که این زن بیش از حد از لحاظ عاطفی درگیر شده یا به موضوع مکالمه جذب شده است. زنان باید در نظر بگیرند که حرکات بیش از حد دست، به ویژه آن‌­هایی که در بالا یا بالای شانه­‌ها هستند، معمولاً اینطور برداشت می‌شوند که زن نمی‌­تواند خودش یا احساساتش را کنترل کند. پس اگر می­‌خواهید جدی گرفته شوید یا در موقعیت اقتدار دیده شوید، هرگونه حرکات دستتان باید حداقل و در زیر یا دور کمر باشد.

آریا بانو


8. شیوه دست دادن
شیوه دست دادن زن می‌­تواند چیزهای زیادی درمورد او به شما بگوید. دست دادن شل و ضعیف به گیرنده می‌گوید که زن مطیع، خجالتی، ترسو، عصبی یا همه موارد فوق است. از طرف دیگر، یک دست دادن قوی و محکم این فرضیات را به گیرنده می‌­رساند که زنی با اعتماد به نفس و با اقتدار است.

آریا بانو


9. چرخش جهت چشم­‌ها
بسیاری از خانم‌­ها هستند که حین مکالمه، مدام جهت چشمانشان را تغییر می­‌دهند. چرخیدن جهت چشم معمولاً نشانه بی تابی یا ناامیدی است. وقتی می­‌بینید که یک زن مدام جهت چشمانش را به طرفین تغییر می‌دهد ولی صحبتی نمی‌­کند، به احتمال زیاد سعی در این دارد که مودب باشد؛ اما صبر خود را از دست می‌دهد. مهم است که این نشانه را متوجه شوید و بدانید که برای چه است و تاکتیک خود در نوع مکالمه را تغییر دهید یا مکالمه را به طور کامل خاتمه دهید.

آریا بانو


بیشتر بدانید: تفسیر زبان بدن چشم ها در 12 حالت مختلف
10. ارتباط چشمی
می­‌توان تفسیرهای متفاوتی از تماس مستقیم چشمی یا نبود آن داشت. زنانی که تماس چشمی مستقیم برقرار می‌­کنند معمولاً کاملاً درگیر مکالمه هستند و به هیچ وجه مطیع نیستند. آن‌ها ممکن است این تماس چشمی را برقرار کنند تا به شما اطلاع دهند که به شما توجه می‌کنند. برخی از مردان تماس مستقیم چشم را به عنوان نشانه ای از مجذوب شدن طرف می­‌خوانند، اما همیشه اینگونه نیست. در عین حال، فقدان تماس مستقیم چشم در یک زن معمولاً به عنوان نشانه مطیع بودن او است. هنگامی که یک زن به شما نگاه می­‌کند و بعد به پایین نگاه می­‌کند، این را یک حرکت دوستانه می‌دانند اما در واقع یک ژست مطیع بودن نسبت به مردی است که با او صحبت می‌کند.

آریا بانو


11. دست به سینه
دست به سینه شدن زن می­‌تواند چند معنی مختلف داشته باشد. بسیاری از افراد هنگامی که حالت تدافعی به خود می­‌گیرند از جمله مواقعی که بحث و استدلال می‌­کنند یا در شرایطی که احساس تهدید می­‌کنند، از دو طرف بازوهای خود را می­‌گیرند. زنان هم برای ابراز مخالفت با شخصی در هنگام مکالمه یا بحث و استدلال، معمولا دست به سینه می­‌شوند. برخی از خانم‌­ها هم وقتی از یک مکالمه خسته می‌­شوند، این حالت را به خود می‌­گیرند و کاملا آماده پایان دادن به آن هستند. با این وجود، باید کلمات و سایر حالات زبان بدن زن را که استفاده می‌کند در نظر بگیریم تا تفسیر درستی از منظورشان داشته باشیم.

آریا بانو


12. ضربه زدن با انگشتان روی یک سطح
ضربه زدن با انگشتان روی میز یا سطوح دیگر معمولاً نشانه بی‌تابی یا کسالت است. زنی که با انگشتان دست خود به سطح میز ضربه می‌­زند، از گفتگو یا موقعیتی که در آن قرار دارد خسته شده است. ممکن است از انتظار خسته شده باشد، یا ممکن است از مکالمه یک طرفه ناامید شده باشد.

آریا بانو


13. کف دست و مچ باز
بسیاری از خانم­‌ها هنگام مطیع بودن کف و مچ دست خود را در معرض نمایش قرار می‌­دهند. آن‌ها اغلب بدون این که متوجه شوند این کار را انجام می‌­دهند. کف دست باز رو به بالا ، یکی از علائمی است که به شما اطمینان می‌­دهد که زن هرچه به او بگویید انجام خواهد داد. او یا تسلیم اقتدار شما شده است، یا آماده قبول پیشنهاداتی است که می‌خواهید به او بدهید.

آریا بانو


بیشتر بدانید: زبان بدن دست ها و معانی هرکدام از آنها
14. مچ پا قفل شده
ققل کردن مچ پا هنگام نشستن یا ایستادن توسط یک زن، می‌­تواند نشانه این باشد که عصبی یا مضطرب است. اگر یک زن در ابتدای مکالمه در حالت عادی است اما بعد از آن مچ پاهایش را قفل کند، نشانه این است که مکالمه شما به موضوعی وارد شده است که برای او خوشایند نیست. با این حال، این موضوع لزوما در مورد همه خانم­‌ها صادق نیست؛ چون برخی از زنان به طور طبیعی پاهای خود را در هم می‌پیچند.

آریا بانو


15. مردمک چشمان گشاد
تحقیقات ثابت کرده است که وقتی فرد چیزی را بخواهد بییند، چشم‌هایش گشاد می‌شوند. این موضوع در مورد زنان هم درست همانند مردان صادق است. اگر در یک مکان عمومی با یک زن صحبت کنید واز او تقاضا کنید که بعدا همدیگر را ببینید، چنانچه متوجه شدید مردمک چشمانش گشادتر شد، یعنی که او نیز به بیرون رفتن با شما علاقه­‌مند است. اگر به زنی چیزی را بدهید که دوست داشته باشد، مثل ترفیع یا برآورده شدن یکی از آرزوهایش، باز هم این پاسخ را دریافت خواهید کرد.

آریا بانو


16. سریع پلک زدن
برخی از مردان فکر می‌­کنند پلک زدن چشم نشانگر مجذوب شدن یک زن است. مردان پلک زدن چشم را روشی برای معاشقه می­‌دانند؛ ولی اغلب اینگونه نیست. معمولا وقتی خانم­‌ها عصبی یا ناراحت هستند به سرعت پلک می‌­زنند. اگر به یک زن نزدیک شوید و چشمان او به سرعت پلک بزند، نشانه آن است که او نگران و مضطرب است و احتمالاً احساس تهدید می­‌کند.
17. حرکات لب
زنان معمولاً وقتی استرس، نگرانی یا اضطراب دارند، لب پایینی خود را می‌گزند؛ اما بسیاری از آقایان به اشتباه این نشانه از زبان بدن زن را به معنای جذابیت و تمایل تفسیر می­‌کنند. باید بدانید اگر حرکت به معنای نشان دادن تمایل باشد، با تماس چشمی شدید همراه خواهد بود. در غیر این صورت، آن را به عنوان نشانه‌­ای از عصبی بودن یا استرس داشتن در نظر بگیرید. یکی از ژست‌­های­ لب که همیشه می‌­تواند به درستی تعبیر شود، سفت شدن لب‌­هاست. هنگامی که یک زن لب‌­های خود را محکم به هم می‌­فشارد، یعنی او از هم‌صحبتی با شخص مقابل ناراضی بوده یا یا نسبت به او بی ­اعتماد است. اگر جایی سعی در نزدیک شدن به یک زن و صحبت با او را داشتید، چنانچه لب‌های خود را محکم به هم فشار داد، تلاشتان را رها کنید و به راه خود ادامه دهید.

آریا بانو


18. دست به کمر شدن
بیشتر مردان تائید می­‌کنند که زنانی را دیده‌­اند که درحین بحث یا در شروع آن، دست‌های خود را در دو طرف کمر خود می‌گیرند و به اصطلاح دست به کمر می‌شوند. دست به کمر شدن به طور کلی از نظر مردان، یک عمل پرخاشگرانه است. دست به کمر شدن همینطور می‌­تواند به این معنی باشد که زن احساس می‌­کند که اوضاع را کاملا در اختیار دارد.

آریا بانو


کمک گرفتن برای برقراری ارتباط
اگر متوجه شدید که اغلب برداشت اشتباهی از رفتارهای پارتنرتان دارید، شاید ایده خوبی باشد که از کسی کمک بگیرید. یک درمانگر می‌تواند به شما در یادگیری نحوه درست تفسیر زبان بدن زن کمک کند و به شما یاد دهد که چگونه مکالمه­‌های بهتری با پارتنر خود داشته باشید.
بیشتر بدانید: 20 مورد از رایج‌ترین اشتباهات زبان بدن که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبرید!
سخن آخر
فهمیدن زبان بدن یکی از را‌‌ه‌­های ارتباطی انسان است. معمولا عواطف و احساسات واقعی را که انسان به زبان نمی‌آورد را به راحتی می توان از زبان بدن آن‌ها متوجه شد. فهمیدن زبان زنان هم برای مردان مهم است و هم برای خود زنان. برای مردان از این نظر مهم است که با فهمیدن این علایم راه درست برقراری ارتباط و رفتار با یک زن را یاد می‌گیرند. زنان نیز برای کنترل رفتار و عواطفی که در حرکاتشان نمود می‌­کند، باید معنی هر کدام از حرکات و حالات بدنشان را بدانند. همانطور که گفته شد، حرکت دست‌­ها، لبخند زدن، گشاد شدن مردمک چشم، ارتباط چشمی و… از نمونه‌های زبان بدن زنان هستند. زنان نیز باید به همین صورت با این حرکات در مردان آشنا باشند تا بهتر بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم ما را در مطلب زبان بدن مردان نیز همراهی کنید. شما چه نوع دیگری از زبان بدن زنان را می‌­شناسید؟ آیا تا به حال موفق شده‌­اید با استفاده از زبان بدن منظورتان را برسانید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان انگیزه در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/771777/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

تخم شربتی معلق با ترفند ساده

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟