آریا بانو

آخرين مطالب

ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟ اقتصادي

ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایمیل مارکتینگ همیشه یکی از روش‌های بسیار خوب و کارآمد بازاریابی بوده است و حتی با ظهور دیگر روش‌های نوین، شاهد افول این نوع از بازاریابی و حذف آن نبوده‌ایم. این روش بازاریابی، برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ، به یک روش قطعی بازاریابی تبدیل شده و جای خود را ثابت کرده است. حتی جالب است بدانید که دوره‌های بازاریابی مبتنی بر ایمیل، وبینارها و کنفرانس‌های مختلف با این موضوع در سراسر جهان برگزار شده‌اند. اگر پیش از این به فکر استفاده از این ابزار تبلیغاتی نبوده‌اید، وقتش رسیده که آن را امتحان کنید.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
در واقع ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی است که از طریق آن، شرکت‌ها محتوای تبلیغاتی خود را به لیستی از مخاطبان ارسال می‌کنند. هدف از بازاریابی ایمیلی، هدایت افراد و مخاطبان به سمت وب سایت شرکت یا خرید از کمپانی است. ایمیل مارکتینیگ طی سال‌های اخیر به سرعت تکامل پیدا کرده و اکنون ما می‌توانیم محتوای خود را در ایمیل‌ها شخصی سازی کرده و آن‌ها را به صورت هدفمند به گروه خاصی از مخاطبان ارسال کنیم. به علاوه این شکل از بازاریابی هنوز یکی از مقرون به صرفه‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود.
البته که رسانه‌های اجتماعی، SEO و PPC دنیای بازاریابی دیجیتال را دگرگون ساخته ‌اند، اما هنوز هم بازاریابی ایمیلی بسیار قدرتمند بوده و نتایج عالی به بار خواهد آورد.
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چطور کار می‌کند؟
به عنوان شکلی از بازاریابی مستقیم، ایمیل مارکتینگ با استفاده از ارسال ایمیل الکترونیکی بین شرکت مادر و مخاطبان، پل ارتباطی ایجاد می‌کند و در طول زمان روابط میان این دو گروه را سامان می‌بخشد. هدف از بازاریابی مبتنی بر ایمیل، افزایش توجه مشتریان و بهبود وضعیت وفاداری آن‌ها و البته بازگشت مشتری‌های از دست رفته است.
بازاریابی از طریق ارسال ایمیل، می‌تواند فرایندهای بسیار متنوعی داشته باشد؛ اما مهم‌ترین گام در مورد آن افزایش لیست افرادی است که در شمار مخاطبان شما قرار می‌گیرند. این فرآیند افزایش مخاطبان را از روش‌های مختلفی می‌توان به دست آورد؛ به طور مثال شما می‌توانید ایمیل‌های ورودی به وب سایت شرکت را دریافت کرده و یا چنین دیتایی را از مراحل فروش محصولات به دست بیاورید.
راهبردهای موثر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات
پس از ایجاد لیست مخاطبان خود، باید یک استراتژی درست برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با این افراد در پیش بگیرید. این که آیا می‌خواهید یک کد تخفیف در اختیار آن‌ها قرار دهید، یا لازم است که محصولات جدیدی را معرفی کرده و یا اطلاعات کلی درباره شرکت ارائه کنید و … به یاد داشته باشید که به هیچ وجه نباید اطلاعات تکراری از این مسیر به مخاطبان خود بدهید.

آریا بانو


همچنین به خاطر داشته باشید که هنگام ایجاد ایمیل تبلیغاتی، حتما از دکمه CTA یا همان Call to Action برای سهولت دسترسی مخاطبان به صفحه مورد نظر یا ارسال آن برای دیگری، ایجاد نمایید.
چرا ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد؟
بیایید به برخی از آمارهایی که اهمیت بازاریابی مبتنی بر ایمیل را نشان می‌دهند، نگاهی بیندازیم:
طبق گزارش Direct Marketing Association، شما به ازای 1 دلار صرف هزینه برای ایمیل مارکتینگ، 32 دلار سوددهی خواهید داشت و این به راستی فوق العاده به نظر می‌رسد! توجه داشته باشید که هیچ شکل دیگری از بازاریابی دیجیتال، چنین فرمتی از سوددهی را به همراه ندارد. پس بار دیگر که از خود می‌پرسید ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد به یاد بیاورید که این یک راه مقرون به صرفه برای تبلیغ کسب و کار شما خواهد بود.
معیارهای ایمیل مارکتینگ در یک نگاه
معیارهای مختلفی در بازاریابی ایمیلی وجود دارند:
نرخ باز: این نرخ در واقع تعداد افرادی را نشان می‌دهد که از تعداد کل، ایمیل دریافتی خود را باز می‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از دریافت کنندگان، ممکن است ایمیل خود را باز نکنند. CTR یا همان نرخ کلیک: این نرخ تعداد افرادی را نشان می‌دهد که بر روی چیزی در ایمیل دریافت کلیک کرده‌اند. تبدیل: این نرخ درصد افرادی را نشان می‌دهد که پس از کلیک از طریق ایمیل، کالا یا خدمات از شما دریافت کرده‌اند. جهش: تعداد افرادی را نشان می‌دهد که بدون داشتن تعامل به جایی بیرون از محدوده مورد نظر شما وارد می‌شوند، یعنی روی وب سایت هدف شما کلیک نمی‌کنند. اشتراک: این نرخ افزایش یا کاهش مشترکان در طی یک بازه زمانی به لیست بازاریابی ایمیلی شما را نشان می‌دهد. نرخ لغو اشتراک: این مورد درصد مشترکانی را نشان می‌دهد که طی یک کمپین خاص از لیست مخاطبان خارج شده‌اند.
نرخ باز مناسب و ایده آل برای بازاریابی ایمیلی چیست؟
بسته به نوع کسب و کار شما، نرخ باز ایده آل می‌تواند چیزی بین 14 تا 27 درصد باشد. اگر نرخ باز دریافتی شما کمتر از حد انتظار است، می‌توانید قالب‌های جدیدی را امتحان کنید تا افراد بیشتری به سمت مورد نظر شما جذب شوند. توجه داشته باشید که ایمیل‌های ارسالی شما در پوشه‌های اسپم مخاطبان قرار نگیرد. روش‌های زیادی برای این منظور وجود دارد؛ از خود بپرسید که آیا اطلاعات ارزشمندی را برای مخاطبان ارسال می‌کنید یا خیر؟ اگر جواب مثبت نیست، پس باید استراتژی خود را تغییر دهید. عناصر مختلف ایمیل خود را مرور کنید و نحوه انجام کار را به آرامی تغییر داده و آثار آن را بررسی و مطالعه نمایید.

آریا بانو


مزایای بازاریابی ایمیلی
1. داشتن ROI خوب
همان طور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، در صورتی که بازاریابی ایمیلی به درستی انجام پذیرد، ROI بسیار خوبی از خود برجای خواهد گذاشت. هنگامی که نتایج کمپین‌های ایمیلی خود را رصد می‌کنید، می‌توانید دقیقا روی نتایج ROI تمرکز کرده و تصمیم بگیرید که آیا برای بهبود وضعیت به تغییر فاکتورهایی نیاز دارید یا خیر!
2. قابلیت ردیابی
با استفاده از ابزارهای رایگانی چون Google Analytics، می‌توانید افرادی را که از طریق کمپین‌های ایمیلی به وب سایت شما وارد شده و داخل آن کلیک دارند را ردیابی و شناسایی کنید. این کار می‌تواند با ایجاد URL‌های ردیابی شده از طریق Google URL Builder یا با استفاده از یک ابزار ایمیل شخص ثالث که آدرس‌های خاص URL را وارد می‌کند، انجام شود.
وقتی ایمیلی به یک مخاطب ارسال می‌کنید، کلیه ترافیک وب سایت شما که از این ایمیل دریافت شده، در Google Analytics به عنوان منبع ایمیل ثبت خواهد شد. اگر این تنظیمات را در حساب Google Analytics خود انجام داده باشید، به راحتی می‌توانید از این طریق تعداد بازدیدکنندگانی که از مسیر ایمیل مارکتینگ به دست آورده‌اید را رصد نمایید.

آریا بانو


3. قابلیت اتوماتیک سازی
نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی چون Constant Contact یا GetResponse، به شما این امکان را می‌دهند تا فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی خود را به صورت کاملا خودکار انجام داده و از کلیک کردن‌های زیاد اجتناب کنید. شما می‌توانید ایمیل‌ها را گروه بندی کرده یا آن‌ها را به این طریق زمان بندی نمایید. نیازی نیست که حتما مقابل رایانه خود نشسته باشید، این نرم افزارها همه چیز را به صورت خودکار مدیریت خواهد کرد. همین طور شما می‌توانید مسیرهای تبلیغاتی ایجاد کرده و زمانی که مشتری یا مخاطب جدیدی به گروه مخاطبان ایمیلی شما اضافه می‌شود، به صورت خودکار ایمیل‌های تبلیغاتی برای وی نیز ارسال شده و نیازی به مداخله دستی شما نباشد.
همچنین بخوانید: شغل‌های پردرآمد ایران کدامند؟
پنج نکته مهم برای ایمیل مارکتینگ بهتر
در اینجا به 5 نکته عالی برای انجام بهتر ایمیل مارکتینگ اشاره می‌کنیم.
1. لیست مشترکان خود را بسازید
بسیار مهم است که لیستی از مشترکان ایجاد کرده و آن‌ها را به شکلی انتخاب کنید که بتوانند با محتوای تبلیغاتی‌تان همخوانی و سازگاری داشته باشند. در نظر داشته باشید که این لیست باید مرتب به روز رسانی شده و افرادی به آن اضافه شوند، در غیر این صورت در طول زمان فهرست مخاطبان شما تحلیل رفته و از موفقیت دور خواهید شد. شما باید از روش‌های مختلفی برای گسترش لیست مخاطبان خود استفاده کنید؛ به طور مثال در وب سایت شرکت از بازدیدکنندگان آدرس ایمیل درخواست کنید یا در رسانه‌های اجتماعی از مخاطبان خود بخواهید تا آدرس ایمیل خود را ثبت نمایند. به این ترتیب همیشه هجوم مخاطبان جدید به لیست خود را خواهید داشت.
2. محتوای خود را شخصی سازی کنید
هنگام ارسال یک کمپین ایمیلی به گروه‌های مخاطبان، شخصی سازی محتوای آن اعتمادسازی بیشتری به وجود آورده و جذب مخاطب بالاتری خواهد داشت. 80 درصد از مصرف کنندگان با مشاهده اطلاعات شخصی سازی شده و مستند، علاقه بیشتری به خرید از آن برند خواهند داشت. با نشان دادن خریدهای قبلی و سوابق در محتوای ایمیل، می‌توانید به جلب اعتماد مشتریان کمک کنید.

آریا بانو


3. مخاطبان را دسته بندی کنید
تقسیم مخاطبان به این معنی است که شما مشترکان خود را در لیست‌هایی که با دقت مرزبندی کرده‌اید، قرار دهید. این لیست‌ها می‌توانند بر اساس پارامترهایی مانند مشخصات جمعیتی، روانشناسی، میزان تمول و … باشند. به این شکل شما ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی را بسیار هدفمندتر انجام داده و احتمال موفقیت بابت هر ارسال ایمیل به مراتب بالاتر خواهد رفت. تحقیقات حاکی از آن هستند که چنین دسته بندی مخاطبان، می‌تواند به اندازه 76 درصد موفقیت از طریق بازاریابی ایمیلی را افزایش دهد. بنابراین چنین نکته مهمی را فراموش نکنید و حتما لیست مخاطبان خود را با دقت در گروه بندی‌های هدفمند قرار دهید.
4. تست و بهینه سازی کنید
با ردیابی موفقیت‌ها و ناکامی‌های قبلی، می‌توانید برنامه‌های آینده خود را در کمپین‌های تبلیغاتی ایمیلی بهبود بخشید. به طور مثال اگر CTR شما پایین‌تر از حد متوسط باشد، می‌دانید که باید تغییراتی اعمال کرده و مدل جدیدی را مورد تست قرار دهید. حتما یک جای کار اشتباه است و باید تغییراتی در آن ایجاد شود. به طور مثال ممکن است مشاهده کنید که مشترکان روی وب سایت شما کلیک کرده، اما هرگز از آن خرید نمی‌کنند. بنابراین احتمالا محتوای ایمیل شما به اندازه کافی جذاب نیست و لازم است که تغییرات بنیادین در آن ایجاد گردد. شاید اضافه کردن کدهای تخفیفی یا تاکید بر زمان محدود فروش، بتواند برای مشتریان تشویق کننده باشد.
5. یک تقویم ایمیل ایجاد کنید
هنگامی که لیست مخاطبان ایمیلی شما به اندازه کافی گسترش یابد، مدیریت آن‌ها نیز سخت خواهد شد. بنابراین لازم است که یک تقویم ایمیلی ایجاد کرده و آدرس ایمیل‌های خاصی را در آن میان برجسته سازید. احتمالا لازم است که در زمان‌های خاصی محتوای ایمیلی خاصی برای گروه مشخصی، ارسال شود. این برنامه‌ریزی در ارسال ایمیل، باعث می‌شود تا ارسال‌های منطقی و به موقع داشته باشید و تبلیغات ایمیلی شما هدفمند انجام پذیرد. به علاوه به این شکل از ارسال ایمیل‌های انبوه و پشت هم به گروه خاصی از مخاطبان جلوگیری به عمل آورده و ایمیل مارکتینگ شما به شکل اسپم یا مزاحم جلوه نمی‌کند.

آریا بانو


سخن پایانی
اکنون ایمیل مارکتینگ را به خوبی شناخته و زمان آن رسیده است که آن را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید. برای رسیدن به موفقیت در این زمینه، باید استراتژی متناسب با حرفه خود را پیاده سازی کرده و برای کسب موفقیت خیز بردارید. اگر تجربه‌ای در زمینه ایمیل مارکتنیگ دارید، آن را در بخش نظریات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم آموزش‌های کاربردی برای کسب درآمد از تلگرام و همچنین آموزش اصولی و حرفه‌ای برای کسب درآمد از اینستاگرام را نیز در انگیزه بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/772526/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم