آریا بانو

آخرين مطالب

روانشناسی/ با این تست جالب مهارت های مدیریتی خود را ارزیابی کنید روانشناسي

روانشناسی/ با این تست جالب مهارت های مدیریتی خود را ارزیابی کنید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / توانایی مدیریت برای به سرانجام رساندن یک کار تیمی بسیار مهم‌تر است نقش رهبری تیم است، شما برای پیشرفت کار تیمی علاوه بر افزایش مهارت‌های فنی نیاز به توسعه مهارت‌های مدیریتی برای کنترل و برنامه ریزی، ایجاد نظم و انگیزه لازم در افراد تیم هستید.
مهارت‌های مدیریتی شما تا چه حد خوب است؟
برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب به مهارت‌های زیادی نیاز دارید.
در تجارت معمولا توجه کمتری به مدیریت خوب داریم و بیشتر روی کار پر زرق و برق و هیجان انگیز رهبری تمرکز می‌کنیم.
با وجود شخصی که مسئول انجام صحیح کارهاست، مدیران مجموعه هستند درحالی که رهبران چشم انداز، الهام و چالش‌ها را برای مجموعه به ارمغان می‌آورند. رهبری بدون پیاده سازی کارآمد توسط یک مدیر خوب، هیچ اهمیتی نخواهد داشت.
برای این که بتوانید یک مدیر عالی باشید باید مجموعه‌ای وسیع از مهارت‌ها را داشته باشید مثل برنامه ریزی، مشخص نمودن محدوده اختیارات، برقراری ارتباط صحیح و ایجاد انگیزه.
از آنجا که مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت بسیار گسترده است شاید شما وسوسه شوید که فقط مهارت‌هایی که از قبل داشته اید را پیشرفت دهید، ولی برای موفقیت بلند مدت باید عاقلانه بیاندیشید و مهارت‌های خود در تمام زمینه‌های مدیریت را تجزیه تحلیل نموده و خودتان را برای پیشرفت در تمام زمینه‌ها به چالش بکشید.
این تست به شما کمک می‌کند که به سرعت نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و متوجه شوید که از کدام مهارت استفاده می‌کنید و کدام مهارت را باید بهبود ببخشید.
زمانی که بتوانید نقاط ضعف خود در مدیریت را به درستی تشخیص دهید میتوانید با استفاده از منابع در دسترس مهارت‌های خود را در آن زمینه گسترش دهید.
مهارت‌های مدیریتی، پرسشنامه تست توانایی مدیریت، توانایی مدیریت بر دیگران
تست توانایی مدیریت
تست توانایی مدیریت
برای هر سوال گزینه‌ای را انتخاب کنید که با شخصیت و روحیات شما سازگارتر است، اصلا نگران درست یا غلط بودن پاسختان نباشید، چون در نهایت قرار است از پاسخ‌های اشتباه در جهت پیشرفت مهارت‌های خود استفاده کنید.
برای هر سوال یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.
به هیچ وجه
به ندرت
گاهی اوقات
اغلب
در اکثر موارد
1 – وقتی مشکلی دارم، سعی می‌کنم قبل از این که از رئیسم بپرسم چکار کنم، خودم مشکل را حل کنم.
2 – وقتی قرار باشد کاری را واگذار کنم، کار را به کسی می‌دهم که بیشترین زمان را در اختیار داشته باشد.
3 – هر زمان که متوجه شوم خدمات تیمی روی مشتریان تاثیر منفی می‌گذارد، پیگیر اعضای تیم می‌شوم.
4 – من به جای تکیه بر غرایز و حس درونی، بعد از تجزیه و تحلیل دقیق تصمیم می‌گیرم.
5 – من به اعضای تیمم اجازه می‌دهم که خودشان بهترین نحوه همکاری با تیم را تشخیص دهند – تیم من در حال پیشرفت است.
6 – من قبل از تنبیه یکی از اعضای تیم به فرد شانس اصلاح رفتارش را می‌دهم.
7 – مهارت‌های فنی مهم‌ترین مهارت‌هایی است که برای یک مدیرت موثر به آن نیاز دارم.
8 – من برای صحبت کردن با تیم در مورد نکات خوب و نکاتی که نیاز به بهبود دارند وقت می‌گذارم.
9 – در جلسات در صورت لزوم نقش تسهیل کننده را بر عهده می‌گیرم و به تیم خود کمک میک نم که درک بهتری از مساله پیدا کرده و راحت‌تر به اجماع برسند.
مهارت‌های مدیریتی، پرسشنامه تست توانایی مدیریت، توانایی مدیریت بر دیگران وتست توانایی مدیریت
10 – من کاملا نحوه عملکرد فرایند‌های تجاری در بخش خود را درک می‌کنم و در تلاش برای رفع تنگنا‌ها هستم.
11 – هنگام جمع آوری یک تیم، مهارت‌های مورد نیاز را در نظر می‌گیرم و سپس به دنبال افرادی هستم که بهترین معیار‌ها را داشته باشند.
12 – تمام تلاشم را برای پیشگیری از ایجاد درگیری در تیمم انجام می‌دهم.
13 – من سعی می‌کنم با توجه به نیاز‌های هر فرد، رویکردم را به او نزدیک کرده و مطابق با نیاز‌های فرد، انگیزه درون تیمی را بالا ببرم.
14 – اگر تیم من مرتکب یک اشتباه بزرگ شود، رئیس خود در را در جریان کامل وقایع قرار داده و سپس این اشتباه را به عنوان یک تجربه مهم و بزرگ برای تیم در نظر می‌گیرم.
15 – اگر در تیم جدیدم درگیری رخ دهند این درگیری را به عنوان یک مرحله اجتناب ناپذیر در روند توسعه تیم می‌پذیرم.
16 - من با اعضای تیم در مورد اهداف فردی آن‌ها صحبت می‌کنم و آن‌ها را به اهداف کل سازمان پیوند می‌دهم.
17 – اگر بخواهم تیمی را جمع آوری کنم افرادی را انتخاب می‌کنم که از نظر شخصیت، سن، زمان حضور در شرکت و سایر ویژگی‌ها تشابه داشته باشند.
18 – به نظر من این جمله که " اگر میخواهید کاری را به درستی انجام دهید، خودتان دست به کار شوید " درست است.
19 – من با اعضای تیم به صورت فردی صحبت میکنم تا از رضایت و بهره وری آن‌ها مطمئن شوم.
20 – من به طور خلاصه شرایط را به اعضای تیم اطلاع می‌دهم تا بداننند در اطرافشان چه می‌گذرد.
مهارت‌های مدیریتی، پرسشنامه تست توانایی مدیریت، توانایی مدیریت بر دیگران
پاسخ نامه تست توانایی مدیریت
پاسخ نامه تست توانایی مدیریت
امتیازات را بر اساس پاسخ نامه زیر با هم جمع بزنید.
برای سوالات 1 – 3 – 4 – 8 – 9 – 10 – 11 – 13 – 14 – 15 – 16 – 19 – 20 به این ترتیب امتیاز بدهید.
به هیچ وجه = 1
به ندرت = 2
پیشنهاد ویژه
جذب فالوور 1000 عدد فالوور واقعی فقط با 13 هزار توماندرمان هموروئید، پروتز سینه، لیفت سینهدرمان افتادگی پلک در کمترین زمان و بدون جراحی! درمان بیش فعالی، گفتار درمانی، درمان شب ادراریمیخوای بدونی شیطنت کودکت طبیعیه یا بیش فعالی؟
گاهی اوقات = 3
اغلب = 4
در اکثر موارد = 5
برای سوالات 2 – 5 – 6 – 7 – 12 – 17 - 18 به این ترتیب امتیاز بدهید.
در اکثر موارد = 1
اغلب = 2
گاهی اوقات = 3
به ندرت = 4
به هیچ وجه = 5
امتیاز 20 – 46
شما باید مهارت‌های مدیریتی خود را فور ارتقا دهید. اگر میخواهید یک مدیر موثر باشید باید نحوه سازماندهی و نظارت بر کار تیم خود را بیاموزید. اکنون زمان شروع توصیه مهارت‌ها برای افزایش موفقیت تیمی شماست.
امتیاز 47 – 73
شما در مسیر تبدیل شدن ب یک مدیر خوب قرار گرفته اید. برخی مهارت‌های شما واقعا خوب است و احتمالا با این کار‌ها احساس راحتی بیشتری دارید. اکنون وقت آن رسیده که روی مهارت‌هایی کار کنید که تا امروز از آن‌ها اجتناب می‌کرده اید. روی مناطقی که امتیاز شما پایین است تمرکز کنید تا متوجه شوید چه کار‌هایی را باید انجام دید.
امتیاز 74 – 100
شما در مدیریت تیم خود کار بزرگی انجام می‌دهید. اکنون شما باید بر بهبود مهارت‌های خود تمرکز بیشتری داشته باشید. در چه زمینه‌هایی امتیاز کمتری کسب کردید؟ همان مهارت را باید بهبود و توسعه دهید همچنین به این فک ر کنید که چگونه میتوانید از این مهارت‌ها برای رسیدن به اهداف شغلی خود استفاده کنید.
پرسشنامه مهارت‌های مدیریت، تست شایستگی مدیران، تست قدرت رهبری , توانایی مدیریت موثر
8 مدل از توانایی مدیریت موثر
آزمون ما بر اساس هشت حوزه مهارت اساسی در مدیریت است. شما با رعایت این اصول اولیه می‌توانید به عنوان مدیر تیم از موفقیت بیشتری برخوردار شوید.
شما باید مهارت‌های مدیریتی خود را به طور مداوم توسعه داده و ارتقا دهید، همانطور که شغل شما پیشرفت می‌کند مسلما با چالش‌های مدیریتی جدیدی روبرو خواهید شد.
زمانی که در حال مدیریت یک تیم یا پروژه هستید باید بدانید چطور می‌توان کار را به درستی پیش برد، به سرانجام رساندن کار‌های تیمی بسیار پیچید است و شما باید بیشتر وقت خود را صرف مدیریت روابط به جای انجام کار واقعی کنید؛ بنابراین علاوه بر مهارت‌های فنی باید مهارت‌های مدیریتی خود را نیز توسعه دهید.
برای درک بهتر است نقات ضعف و قوت خود امتیازات مربوط به هر مهارت را با توجه به آزمونی که انجام داده اید مشخص کنید تا بتوانید بهتر مشکلات مدیریتی خودتان را رفع کنید.
1 - درک پویایی تیم و توانایی تشویق موثر
سوالات 5 – 15 – 17
مدیریت خوب به معنی درک نحوه عملکرد تیم‌ها است. تیم‌ها معمولا از الگوی خاصی پیروی می‌کنند: تشکیل، هنجار، طوفان، اجرا. تشویق و حمایت افراد از طریق این فرایند بسیار مهم است به طوری که می‌توانید به تیم خود کمک کنید تا در اسرع وقت به توانایی کامل و موثر برسند.
هنگام تشکیل تیم، مدیران باید تعادل ایجاد کنند تا تیم متشکل از مجموعه‌ای متنوع از مهارت‌ها، شخصیت‌ها و دیدگاه‌ها باشد. شاید تصو کنید مدیریت گروهی که شباهت بیشتری به هم دارند آسان‌تر است، ولی تیمی کارایی موثر‌تر دارد که با دعوع از دیدگاه‌های مختلف، از تفاوت‌های آن برای رسیدن به خلاقیت و ابتکار استفاده نماید.
در اینجا وظیفه شما این است که مهارت‌های مورد نیازتا برای هدایت این تفاوت‌ها در جهت مثبت، را توسعه دهید. به همیندلیل است که معرفی منشور تیمی و دانستن نحوه حل تعارضات در تیم برای داشتن یک مدیریت موثر، لازم است.
2 - انتخاب افراد مناسب و کمک به پیشرفت مهارتهایشان
سوال 11 – 17
یافتن اعضای جدید و مناسب برای تیم و توسعه مهارت‌های مورد نیاز یکی از بخش‌های مهم برای تشکیل تیم است.
شما می‌توانید مهارت‌های استخدامی خود با مطالعه مقاله‌هایی در زمینه القای رفتار موفقیت آمیز، درک نیاز‌های رشد تیمی، ارزیابی نیاز‌های آموزشی مدل رشد، توسعه دهید.
3 - تقسیم اختیارات به طور موثر
سوال 2 – 18
داشتن افراد مناسب با مهارت‌های مناسب برای موقیت تیمی کافی نیست. مدیران باید بدانند چگونه کار را به طور موثر پیش ببرند. تقسیم اختیارات کلید این امر است. برخی از مدیران به ویژه مدیران یکه جایگاه خود را بر اساس تخصص فنی بدست آورده ا ند سعی می‌کنند بیشتر کار‌ها را خودشان انجام دهند. آن‌ها فکر میکنند، چون مسئول کار هستند باید خودشان این کار را انجام دهند تا مطمئن شوند که کار به درستی انجام می‌شود.
مدیریت موثر یعنی بتوانید تشخیص دهید چه کاری را می‌تواند به چه فردی اختصاص دارد نه این که کار را به کسی بسپارید که بیشترین زمان را در اختیار دارد.
اغلب اعتماد کردن به دیگران برای انجام کار دشوار است، ولی یک مدیر باید بداند زمانی که اعضای تیمش مهارت‌ها، آموزش و انگیزه مناسبی دارند معمولا قابل اعتماد می‌شوندو می‌توانند به درستی کار را انجام دهند.
4 - ایجاد انگیزه فردی در اعضای تیم
سوال 13 – 19
یکی دیگر از مهارت‌های ضروری مدیریت، ایجاد انگیزه در دیگران است. ایجاد انگیزه در خود کاملا متفاوت از ایجاد انگیزه در دیگران است. نکته اصلی که باید در نظر داشته باشید این است که انگیزه شخصی است و همه ما اگیزه‌های مختلفی داریم و هر کدام سطوحی مختلف برای انگیزه شخصی داریم؛ بنابراین اسنایی با اعضای تیم در سطح شخصی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بهتر و بیشتر برای افرادتان انگیزه ایجاد کنید.
ارائه بازخورد به طور منظم یک استراتژی بسیار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند از پیشرفت تک تک اعضای تیم مطلع شود.
پرسشنامه توانایی مدیریتی، تست توانایی مدیریت، مهارت‌های مدیریتی
مهارت‌های لازم برای مدیریت موثر
5 - مدیریت نظم و برخورد با تعارضات
سوال 3 – 6 – 12
گاهی اوقات علیرغم تمام تلاش شما، مشکلاتی در عملکرد فردی وجود دارد که یک مدیر باید سریعا با این موارد برخورد کند. اگر نظم و انضباط را رعایت نکنید ممکن است تاثیر منفی بر سایر اعضای تیم و رضایت مشتری داشته باشد.
عملکرد ضعیف معمولا بر کیفیت خدمات به مشتری اثر منفی می‌گذارد که منجر به آسیب تیمی خواهد شد. کار کردن در کنار کسی که به طور مداوم نتواند انتظارات را برآورده کند ضد انگیزشی است و اگر آن را تحمل کنید احتمالا سایر اعضای تیم هم آسیب خواهند دید.
از سویی دیگر عملکرد تیمی زمانی که اختلاف بین اعضا تبدیل به یک درگیری کامل شود، مختل خواهد شد. وظیفه شما به عنوان مدیر تیم این است که سازش بین اعضا را تسهیل کنید.
تعارض تیمی زمانی می‌تواند اثر مثبت داشته باشد که مشکلات ساختاری اساسی را نشان دهد. مطمئن شوید که تعارض را به رسمیت شناخته و علل آن را رفع می‌کنید نه این که فقط علایم آن را سرکوب کرده یا از روبرو شدن با آن اجتناب کنید.
6 - برقرار کردن ارتباط موثر با تیم
سوال 8 – 9 – 16 – 20
عنصری که در تمام مهارت‌های مدیریت مشترک است، برقراری ارتباط موثر است. مهارت برقراری ارتباط در هر موقعیتی که باشید برایتان مهم است، ولی به عنوان یک مدیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.
شما باید به تیم خود به موقع اطلاع دهید که قرار است چه اتفاقی بیوفتند و آن‌ها را از روند کاری و وقایع بی خبر نگذارید. اطلاع رسانی تیمی یک مهارت خاص ارتباطی است که مدیران باید در خود تقویت کنند.
همچنین توانایی گره گشایی موثر را باید توسعه دهید به طوری که بتوانید تیم را برای درک بهتر راهنمایی کرده و در صورت لزوم به عنوان تعدیل کننده ایفای نقش کنید.
7 – برنامه ریزی، تصمیم گیری و حل مشکلات
سوال 4 – 10
بسیاری از مدیران به دلیل دانش و توانایی‌های تحلیلی ارتقا یافته اغلب متخصصان ماهری در برنامه ریزی، حل مسئله و تصمیم گیری هستند. به این ترتیب یکی از مهم‌ترین مسائلی که مدیران با آن روبرو هستند این است که وقتی به پیشرفت خود فکر میکنند بر این مهارت‌ها تمرکز دارد و در توسعه مهارت‌های افراد و مهارت‌های مدیریت تیم خود شکست می‌خورند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که بیش از حد روی این مهارت‌ها تمرکز نداشته باشید.
8 - اجتناب از اشتباهات رایج مدیریتی
سوال 1 – 7 – 14
ارتباط خوب به شما کمک میکند مهارت‌های گره گشایی را توسعه دهید و مانع از درگیر شدن شما با برخی مشکلات رایج مدیریتی می‌شود.
برخی از این اشتباهات رایج این است که:
شما تصور می‌کنید می‌توانید به مهارت‌های فنی خود تکیه کنید
از رئیس خود بخواهید مشکلات شما را حل کند
رئیس خود را در موقعیت ناخوشایندی قارر دهید که مجبور شود از شما دفاع کند
رئیستان را در جریان کار‌ها قرار ندهید

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/773283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

تمجید ستاره سیتی از بلینگام؛ جود استثنایی است

بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می گیریم

تصمیم جالب آرسنال؛ خداحافظی با لوگوی همیشگی