آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین ایده‌ های پولساز صنعت غذا در ایران کدامند؟ اقتصادي

بهترین ایده‌ های پولساز صنعت غذا در ایران کدامند؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - صنایع غذایی از کوچک‌ترین تا بزرگترین نوع خود، همیشه و در بیشتر سرزمین‌ها، در شمار پردرآمدترین صنایع قرار داشته‌اند. در ایران نیز اوضاع به همین منوال است و صنعت غذا با ایده های به‌روز و خلاقانه از بهترین شغل‌های 10 سال آینده ایران به شمار می‌رود؛ شما می‌توانید با ایده‌ های پولساز صنعت غذا به درآمد قابل توجهی دسته یافته و رشد اقتصادی خوبی برای خود رقم بزنید. این حوزه جذاب از کسب و کار، با اشتها و ذوق غذاخوردن مردم سر و کار دارد، به همین علت هرگز از رونق نیفتاده و همیشه مشتری‌های خود را خواهد داشت.
با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین ایده‌ های پولساز صنعت غذا در ایران بیندازیم.
ایده‌ های پولساز صنعت غذا
1. تولید میوه خشک
شرایط کار: راه اندازی چنین خط تولیدی به شکل خانگی یا در شکل صنعتی آن، به هر صورت فوق العاده پولساز خواهد بود. میوه خشک از خوردنی‌های لوکس و بسیار پرطرفدار به حساب آمده و همیشه بازار خود را دارد. میزان درآمد: بسته به حجم کار از 30 تا 40 درصد سود سرمایه مورد نیاز: در شکل خانگی سرمایه اندک و در شکل صنعتی به اندازه 200 تا 300 میلیون تومان سرمایه اولیه برای اجاره یا رهن فضای کار و بهداشتی سازی آن + هزینه خرید دستگاه‌های خشک‌کن میوه

آریا بانو


2. تولید کمپوت میوه از ایده‌ های پولساز صنعت غذا
شرایط کار: کمپوت میوه نیز خط تولید همیشه فعال خود را دارد. در این فرآیند به داشتن محیط کاری مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت نیاز دارید. سپس باید میوه‌ها را از منبع ارزان قیمت خریداری کرده و تحت فرآیند پخت و تبدیل به کمپوت قرار دهید. دیگ‌های صنعتی پخت میوه و نیز دستگاه اتوماتیک کنسرو کردن آن‌ها، از ملزومات کار شما خواهند بود. میزان درآمد: میزان درآمد ماهیانه بستگی به حجم تولیدات دارد. اما به ازای هر قوطی کمپوت، با توجه به کسر هزینه‌ها، چیزی نزدیک به 40 تا 50 درصد سود خواهید داشت. سرمایه مورد نیاز: سرمایه مورد نیاز اولیه به 400 تا 500 میلیون تومان می‌رسد. 3. تولید انواع گوشت‌های فرآوری شده
شرایط کار: تولید محصولات مشتق از گوشت‌های فرآوری شده، در هر زمانی سوددهی دارد و از شغل‌های آزاد پردرآمد محسوب می‌شود. در صورتی که بتوانید محصولات فرآوری شده گوشتی با کیفیت بالا و ضریب سلامتی مناسب در خط تولید داشته باشید؛ به سرعت برند تجاری شما به شهرت رسیده و درصد فروش دائمی خواهید داشت. میزان درآمد: سود 40 تا 50 درصدی سرمایه مورد نیاز: بسته به ابعاد کارخانه، باید چیزی بالای 1 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت بگیرد.

آریا بانو


4. تولید لبنیات سنتی
شرایط کار: در بیشتر محله‌ها، مغازه‌های لبنیات سنتی را می‌بینیم که همیشه هم پرسود و پر از مشتری هستند. اگر بتوانید فروشگاه‌های زنجیره‌ای تولید لبنیات سنتی را راه اندازی کرده و این محصولات را با شرایط ویژه‌ای عرضه کنید؛ به حتم نشان تجاری معتبر و سودآوری عالی خواهید داشت. میزان درآمد: سود 40 تا 50 درصدی سرمایه مورد نیاز: برای تهیه لبنیات سنتی، به سرمایه‌ای نزدیک به 100 تا 200 میلیون تومان در هر شعبه نیاز خواهید داشت. 5. تولید ماست میوه‌ای
شرایط کار: اگر به ذائقه‌های خاص توجه کرده و به ساخت طعم‌های جدید بپردازید؛ تولید ماست میوه‌ای و طعم‌دار، به صنعت غذایی پرسودی بدل خواهد شد. هم‌اکنون نیز چنین ماست‌هایی در بازار صنایع غذایی موجود هستند، اما به نظر می‌رسد که هنوز به اندازه کافی در این حوزه فعالیت نشده و پتانسیل‌های آن خاموش مانده‌اند. میزان درآمد: به حجم تولیدات بستگی دارد و با سود 40 درصدی همراه خواهد بود. سرمایه مورد نیاز: برای راه اندازی چنین کارخانه‌ای (بسته به ابعاد و بزرگی خط تولید)، به 400 تا 500 میلیون تومان نیاز دارید.

آریا بانو


6. تولید روغن‌های بدون پالم
شرایط کار: با توجه به اعلام سرطان‌زا بودن روغن‌های پالم، مردم از مصرف آن‌ها هراسان هستند. تولید انواع روغن‌های بدون پالم، یکی از سودآورترین موارد در صنایع غذایی به شمار می‌رود. تولید اصولی روغن تحت پرس سرد و ارائه کیفیت بالا، مشتریان را به برند شما وفادار خواهد ساخت. میزان درآمد: بستگی به خط تولید دارد، اما به سود 40 تا 50 درصدی می‌رسد. سرمایه مورد نیاز: سرمایه اولیه برای راه اندازی کارخانه تولید روغن‌های بدون پالم، بالای 500 میلیون تومان خواهد بود. 7. بسته‌بندی حبوبات
شرایط کار: با بسته بندی حبوبات، به درآمد خوبی خواهید رسید. کافی است که حبوبات دست‌چین را انتخاب کرده و بسته‌بندی شیک و قابل توجهی داشته باشید. میزان درآمد: ماهیانه 4 تا 10 میلیون تومان (بستگی به حجم کار دارد.) سرمایه مورد نیاز: بسته بندی حبوبات به سرمایه‌ای در حدود 200 میلیون تومان نیاز دارد.

آریا بانو


8. فروش انواع آش‌های محلی از ایده‌ های پولسازی صنعت غذا
شرایط کار: کافی است که در تهیه انواع آش‌های محلی ماهر شده و یا حداقل آشپزی را پیدا کنید که در این خصوص مهارت خوبی داشته باشد. با راه اندازی آش فروشی، یک لحظه هم وقت برای استراحت نخواهید داشت. مردم ما عاشق آش هستند و قیمت مناسب این غذای سالم و خوشمزه، همیشه آش فروشی را شلوغ نگاه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که حتما از ظرف‌های چینی، بلور یا ظروف گیاهی استفاده کنید. این موضوع در جلب رضایت مشتریان کاملا تاثیرگذار خواهد بود. میزان درآمد: ماهیانه 5 تا 10 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز: برای راه اندازی آش فروشی، به سرمایه نزدیک به 200 میلیون تومان، با احتساب اجاره محل نیاز داریم.
9. آموزش آنلاین آشپزی
شرایط کار: روزانه عده زیادی برای دریافت دستورالعمل‌های آشپزی در فضای آنلاین به جستجو می‌پردازند. اگر پاسخی که این عده به دنبال آن هستند را به آن‌ها بدهید، میدان گسترده‌ای از فعالیت آنلاین در زمینه آشپزی به وجود آورده و به درآمدزایی عالی با حداقل سرمایه گذاری می‌رسید. میزان درآمد: سود خالص نزدیک به 100 درصدی سرمایه مورد نیاز: برای راه اندازی وب سایت آموزش آنلاین آشپزی، سرمایه 2 تا 3 میلیون تومانی کافی خواهد بود.

آریا بانو


10. بسته‌های غذایی سالم برای کودکان
شرایط کار: با توجه به زندگی پرمشغله و مسئولیت‌های سنگین والدین، آماده سازی غذا برای مدارس یا مهد کودک کودکان، سخت و زمان‌بر به نظر می‌رسد. ایده تهیه بسته‌های غذایی سالم برای کودکان، در این شرایط یکی از ایده‌ های پولساز صنعت غذا به شمار می‌رود. در صورتی که خلاقیت و ایده‌ های بکری برای خلق بسته‌های غذایی جذاب و سالم داشته باشید، فروش بسیار خوبی را به همراه سودآوری کامل تجربه می‌کنید. میزان درآمد: بستگی به میزان تولید دارد، اما با 30 تا 40 درصد سود همراه خواهد بود. سرمایه مورد نیاز: سرمایه مورد نیاز برای چنین کاری، می‌تواند کمتر از 200 میلیون تومان باشد. 11. تولید نان فانتزی
شرایط کار: تولید نان فانتزی نیز در نوع خود، مشتری‌های ثابت داشته و سرمایه اولیه آن نیز در محدوده متعادلی قرار دارد. با تهیه نان‌های مرغوب و بسته بندی سالم و بهداشتی، می‌توانید به غیر از منطقه محلی خود، به مناطق دیگری نیز تحویل داشته باشید. میزان درآمد: ماهیانه از 4 تا 12 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز: سرمایه لازم برای راه اندازی نان فانتزی، از 100 تا 200 میلیون تومان خواهد بود.

آریا بانو


12. فست فود بدون سوسیس و کالباس
شرایط کار: آگاهی رسانی‌های اخیر روی مضر بودن مصرف سوسیس و کالباس، باعث شده است که مردم کمتر به سمت فست فودها گرایش داشته باشند. با این حساب بر پا کردن یک فست فود بدون سوسیس و کالباس، می‌تواند مشتری‌های پر و پا قرصی به وجود بیاورد. در صورتی که بتوانید سلامت غذاهای فست فودی خود را تبلیغ کرده و این را ضمانت کنید، فروشی عالی را تجربه خواهید کرد. میزان درآمد: ماهیانه 8 تا 20 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز: سرمایه مورد نیاز برای این فعالیت به چیزی نزدیک به 150 میلیون تومان می‌رسد. 13. تولید محصولات ارگانیک
شرایط کار: تولید محصولات ارگانیک روز به روز بیشتر و بیشتر جایگاه خود را پیدا کرده و مردم به سمت مصرف مواد سالم و عاری از آفت کش‌ها، میل پیدا می‌کنند. در صورتی که شرایط راه اندازی کشت محصولات ارگانیک را فراهم ساخته و با مهندسی کشاورزی به این تولیدات روی بیاورید، بازار بکر و عالی برایتان فراهم خواهد بود. میزان درآمد: بستگی به حجم تولیدات دارد. سرمایه مورد نیاز: برای تولید محصولات ارگانیک، به سرمایه بالای 1 میلیارد تومان برای در اختیار داشتن زمین و تجهیزات کشاورزی، نیاز دارید.

آریا بانو


14. بستنی فروشی رژیمی
شرایط کار: از آن جایی که جو کنونی جامعه، تمایل زیادی به مصرف محصولات رژیمی و کم‌قند دارد، با راه اندازی بستنی‌فروشی رژیمی، می‌توانید مشتری‌های زیادی به دست آورید. میزان درآمد: ماهیانه 5 تا 10 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز: سرمایه مورد نیاز به زیر 300 میلیون تومان با احتساب اجاره محل ختم می‌شود. 15. ایستگاه همبرگر گریل
شرایط کار: فروش همبرگر ذغالی، می‌تواند در شمار مشاغل خیابانی جای گرفته و به سودآوری قابل توجهی منجر شود. کافی است که یک دکه غذای خیابانی در محلی مناسب برپا کرده و یخچال و دستگاه گریل صنعتی یا نیمه صنعتی نیز تهیه کنید. با رعایت بهداشت و به نمایش گذاشتن روال تهیه همبرگرها، فروشی عالی را تجربه خواهید کرد. مردم به صورت ذاتی، به غذاهای خیابانی و دکه‌های فروش غذا علاقه‌مند هستند و همبرگر گریل شده، می‌تواند برای آن‌ها فوق العاده جذاب باشد. میزان درآمد: ماهیانه 4 تا 7 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز: اگر این کسب و کار را خیابانی در نظر بگیریم، سرمایه مورد نیاز آن به 50 میلیون تومان و حتی کمتر ختم می‌شود.

آریا بانو


توصیه نهایی
ورود به صنایع غذایی، معمولا نیازمند سرمایه گذاری مالی قابل توجهی است. با ورود ضعیف و بدون سرمایه به این حوزه، احتمال موفقیت کاهش یافته و در میدان رقابت عقب خواهید ماند. به همین دلیل اگر قصد موفق شدن در یک صنعت غذایی را دارید، باید سرمایه گذاری شخصی داشته و یا یک سرمایه‌گذار قوی برای ایده خود دست و پا کنید. با خواندن جملات انگیزشی موفقیت مالی از زبان افراد موفق ، می‌توانید انگیزه بیشتری برای دنبال کردن این فرآیند داشته باشید.
در صورتی که سرمایه چندانی برای شروع یک کسب و کار در اختیار ندارید، پیشنهاد می‌ککنیم حتما بهترین شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه در ایران را بشناسید. نظر شما نسبت به صنعت غذا در ایران و در صد موفقیت سرمایه گذاری روی آن چیست؟ کدام صنایع غذایی را در ایران بیشتر رو به رشد می‌دانید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را درباره ایده‌ های پولساز صنعت غذا از طریق «ارسال پیام» با ما و خوانندگان انگیزه در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/775862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی!

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

توضیح عبدالله ویسی در مورد بازیکن خبرساز فولاد

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

تا یه گندی میزنه خودش رو میزنه به خرس مردگی

نقش بازی کردن زنده یاد "رضا داوود نژاد"

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند

تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص

حمله یک فیل به خودرو بازدید کننده ها در طبیعت

ترس کودکان هندی از دیدن پهپاد برای اولین بار

حکمت/ تنها به علی بن ابی‌طالب تمسّک بجوئید

وقتی هنوز مرگت نرسیده!

شبه جزیره ای زیبا در مکزیک

هزینه های نه به وانت!

10 نوشیدنی خانگی برای کبد که معجزه می‌کنند

ترفند تهیه دلمه فلفل دلمه!

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

فرزام پس از تاریخ‌سازی رویینگ: انتظاری نداریم، انتظاری هم نداشته باشند!

سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«متاورس» بازگشته است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد