آریا بانو

آخرين مطالب

آیا بدن واقعا به 8 لیوان آب در روز نیاز دارد؟ پزشکي

آیا بدن واقعا به 8 لیوان آب در روز نیاز دارد؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران/ مطالعه جدید دانشمندان، حقایق تازه‌ای را در مورد میزان نیاز بدن به آب در طول روز بازگو می‌کند.
به طور متوسط ​​یک فرد بالغ روزانه به چه مقدار آب نیاز دارد؟ احتمالا پاسخ معمولی را شنیده‌اید: هشت لیوان که گاهی اوقات 8 × 8 بیان می‌شود. اما علم زیادی پشت این توصیه وجود ندارد. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2002 اساسا هیچ مطالعه قابل اعتمادی پیدا نکرد. هر پاسخ واقعا جدی به این سوال چقدر با نسخه‌ای از «بستگی دارد» آغاز می‌شود.
برندا ام دیوی، پروفسور تغذیه انسانی در دانشگاه فناوری ویرجینیا، می‌گوید: «ما هر روز به آب نیاز داریم، اما افراد عادی آن را از منابع زیادی دریافت می‌کنند: چای یا قهوه، نوشابه‌های گازدار که اغلب شامل قندی هستند که به آن نیاز ندارید و غذا، ما معمولا حدود 20 درصد از نیاز مایعات خود را از غذا‌های جامد و حدود 80 درصد از نوشیدنی‌ها دریافت می‌کنیم».
برای حفظ تعادل آب، مواد معدنی و املاح، مقامات بهداشتی می‌گویند بزرگسالان باید به ازای هر 1000 کیلو کالری مصرفی، حدود یک لیتر مایع بنوشند. این مقدار برای کسی که روزانه 2000 کالری دریافت می‌کند کمی بیش از هشت فنجان است؛ منبع احتمالی مفهوم 8 × 8. اما بر اساس مطالعه‌ای در سال 2013 که روی 16000 بزرگسال انجام شد، اکثر افراد این سطح از هیدراتاسیون را از طریق انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها به دست می‌آورند که حدود یک سوم آن از آب ساده تامین می‌شود.
مکانیسم‌های طبیعی تشنگی دلیلی است که بسیاری از ما نیازی به نگرانی بیش از حد در مورد هیدراتاسیون نداریم. بدن بزرگسالان تقریبا 60 درصد آب است (نزدیک به 80 درصد در ریه‌ها و کلیه‌ها) و غلظت آب را به دقت کنترل می‌کند. همه ما با جنبه حسی این مقررات آشنا هستیم: گلو خشک و هشدار فوری تشنگی. اما اخیرا دانشمندان علوم اعصاب به بینش‌های قابل توجه دیگری در مورد چگونگی کنترل تشنگی در بدن و کنترل در مغز دست یافته‌اند.
محققان از دهه 1950 می‌دانستند که ساختاری به اندازه نخود در هیپوتالاموس مغز تشنگی را کنترل می‌کند. بنگت اندرسون فیزیولوژیست سوئدی در مجموعه‌ای از آزمایش‌ها که در آن نمک را به مغز بز‌ها تزریق کرد، نشان داد که ناحیه‌ای به نام اندام ساب فورنیکال (SFO) غلظت آب و املاح خون را کنترل و میل به نوشیدن را تحریک می‌0کند. SFO همان نقش را در افراد ایفا می‌کند. اما ایده‌های اندرسون نتوانست به طور کامل توضیح دهد که چگونه تشنگی را تجربه می‌کنیم. به عنوان مثال، وقتی یک نوشیدنی می‌خوریم، تقریبا بلافاصله احساس سیری می‌کنیم، و با این حال 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد تا مایعی از دهان ما، از طریق دستگاه گوارش وارد جریان خون شود.
کریستوفر زیمرمن، عصب شناس از دانشگاه پرینستون، توضیح می‌دهد: چیزی در مغز می‌گوید که ممکن است خون شما هنوز شرایط را تغییر نداده باشد، اما به اندازه کافی آب نوشیده‌اید تا بتوانید احساس تشنگی نکنید.
زیمرمن و همکارانش در یکسری آزمایش‌های روی موش‌ها، فعالیت نورون‌ها را در SFO اندازه‌گیری کردند. او می‌گوید: «در مشاهدات ما هنگامی که موش آب می‌نوشید یا آب شور می‌نوشید و وقتی غذا می‌خورد، فعالیت آن‌ها خیلی سریع تغییر می‌کرد».
تحقیقات آن‌ها نشان داد که سیگنال‌ها از چندین مکان به SFO همگرا می‌شوند. شما یک سیگنال از خون دریافت می‌کنید که وضعیت فعلی هیدراتاسیون شما را نشان می‌دهد، یک سیگنال از دهان که به شما می‌گوید چقدر مایع نوشیده‌اید، و یک سیگنال از روده که به شما می‌گوید چه چیزی مصرف شده است. او توضیح می‌دهد که نورون‌های SFO این سیگنال‌ها را به هم اضافه کرده و سپس میل به نوشیدن یا ترک نوشیدن را منتقل می‌کنند.
نکته مهم کار زیمرمن این است که در بیشتر موارد می‌توانید به سیستم تشنگی خود اعتماد کنید تا به شما بگوید چه زمانی نیاز به نوشیدن دارید، نه پیروی از برخی توصیه‌های خودسرانه. اما استثنا‌هایی وجود دارد. از آنجایی که حساسیت این سیستم ممکن است با افزایش سن کاهش یابد، افراد مسن ممکن است نیاز به تنظیم یادآوری برای نوشیدن داشته باشند، مطالعه سال 2013 نشان داد که به طور متوسط، افراد بالای 70 سال به اندازه کافی هیدراته نمی‌شوند. افراد مبتلا به بیماری‌های خاصی از جمله سنگ کلیه و اسهال نیز به آب اضافی نیاز دارند؛ تحقیقات دیوی و دیگران نشان می‌دهد افراد میانسال و مسن که در تلاش برای کاهش وزن یا حفظ وزن خود هستند، اگر قبل از غذا با 16 اونس آب پر شوند، کالری کمتری مصرف می‌کنند.
منبع:scientificamerican

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/777901/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی

حذف هپاتیت C در ایران رسما اعلام شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

چطور کوکو سبزی پف می‌کند؟

این بیماران به کنسرو لب نزنند

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند