آریا بانو

آخرين مطالب

ویتامین هایی که کمبودشان از علل اصلی سردرد است پزشکي

ویتامین هایی که کمبودشان از علل اصلی سردرد است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / کمبود هر ماده در بدن می تواند سردرد را به وجود بیاورد که ویتامین ها جزء این دسته از مواد می باشند . رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثر هستند و عاملی برای سردرد می باشند . کمبود ویتامین دی باعث سردرد های شدید می گردد . افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین ها و مکمل ها می باشند نیز سردرد را کاهش می دهند.
پس بهتر است زمانی که به سردرد دچار می شوید ، به سبک زندگی خود بیشتر دقت کنید و با شناخت آن ها از عوامل سردرد جلوگیری کنید . یکی از آنها بازبینی دوباره رژیم غذایی و سبک زندگی می باشد . در این قسمت از سلامت ویتامین هایی را به شما معرفی می کنیم که کمبود آن عاملی برای سردرد است.
ویتامین هایی که کمبودشان موجب سردرد می شود
ویتامین دی :
ویتامین دی در واقع یک هورمون تولید شده توسط کلیه ها می باشد. بیشتر ما این ویتامین را از طریق مصرف غذا ، مکمل ها و یا در معرض نور خورشید بودن به دست می آوریم. اگر هر کدام از این روش ها کافی نباشد ، ممکن است به سردرد دچار شویم اما باید مراقب بود که بیش از حد از ویتامین دی استفاده نکرد زیرا تاثیر منفی روی سلامتی دارد.
افراد بین سنین 19 تا 70 سال به 600 IU و افراد 71 سال به بالا به 800 IU ویتامین دی نیاز دارند . منبع ویتامین دی نور خورشید است که البته بیش از حد در معرض آن بودن نیز خطرات زیادی دارد . مکمل ها، ماهی ، لبنیات ، آب پرتقال و گندم نیز منبع مناسبی از ویتامین دی می باشند.

آریا بانو


ویتامین آ :
این ویتامین یک نوع محلول در چربی است و دوز روزانه آن برای مردان 3000 هزار واحد و برای زنان 2300 واحد محسوب می شود . ویتامین آ برای تسکین سردردهای شدید عالی است اما باید در میزان مصرف این ویتامین احتیاط کرد زیرا ممکن است موجب سردرد، مسمومیت و تهوع شود و یا حتی تعادل اعصاب مرکزی را به هم بریزد.
ویتامین آ در خوراکی هایی مثل هویج، قسمت سبز کاهو، شیر و گوجه فرنگی به وفور یافت می شود.
کم آبی بدن :
کم آبی یکی از مشکلات رایج برای ایجاد دردهای متفاوت است . آب در دسترس همه می باشد اما بسیاری خواص آن را نادیده می گیرند . افراد باید در طول روز بدن خود را رطوبت رسانی کنند. بعضی از افراد ساعت ها و ساعت ها هیچ آبی نمی نوشند و در نتیجه با مشکلاتی مثل سردرد روبرو می شوند.
پس حتماً مصرف آب را در برنامه روزانه خود قرار دهید . اگر فراموشکار هستید، می توانید از اپلیکیشن های مخصوص نیز استفاده کنید که هر چند ساعت یکبار به شما یادآوری می کند که آب بنوشید . مصرف 8 لیوان آب در روز توصیه می شود . البته نیاز بدن به مایعات برای هر کس متفاوت است اما در روز باید مقدار قابل توجهی آب بنوشید.

آریا بانو


منیزیم :
منیزیم به تنظیم اعصاب و عملکرد عضلات کمک می کند ، قند خون را در سطح متناسب نگه می دارد و فشار خون را نیز تنظیم می کند . متخصصان بر این باورند که کمبود منیزیم با میگرن مرتبط است.
به همین دلیل است افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده می کنند ، می توانند مشکلات مربوط به سردرد را بهبود ببخشند زیرا منیزیم به طور طبیعی یک عامل آرامش دهنده عضلات و سیستم عصبی محسوب می شود و کمبود این ماده معدنی باعث سوزش عضلانی ، درد عضلانی، کم خوابی و سردرد می گردد . منابع غذایی حاوی منیزیم شامل آجیل ها ، دانه های گیاهی ، سبزیجات برگ دار سبز، سرلاک ، شیر و ماست می باشد.
ویتامین های B :
ویتامین های B از سیستم عصبی محافظت می کنند . این ویتامین ها پیچیده هستند و حاوی فولیک اسید می باشند که برای سیستم عصبی مناسب است و سطح هوموسیستئین را کاهش می دهد که عاملی برای میگرن می باشد.
مصرف انواع دیگر ویتامین های B از جمله B1, B2 , B3, B5 , B6 , B12، بیوتین و فولات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد . البته باید مراقب باشید که در این امر زیاده روی نکنید.

آریا بانو


ویتامین B2 :
ویتامین های B نقش مهمی را در محافظت از بدن در برابر سردرد ایفا می کنند . ویتامین های B به ریبوفلاوین نیز مشهور هستند . کمبود آن ها عاملی برای مشکلاتی مثل سردردهای میگرنی می باشد.
مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین b2 یا مکمل های آن ها به افزایش انرژی و متابولیسم بدن کمک می کند و احتمال ابتلا به سردردهای میگرنی را کاهش خواهد داد.
همچنین مصرف این ویتامین برای آقایان 19 سال به بالا به اندازه 1.3 میلی گرم و برای خانم ها در این سن به اندازه 1.1 میلی گرم توصیه می شود . اگر باردار یا شیرده هستید ، مصرف روزانه شما باید بین 1.4 و 1.6 میلی گرم باشد و همچنین می توانید این ویتامین را از مواد غذایی مثل تخم مرغ ، جگر ، گوشت قرمز، شیر ، سبزیجات سبز و غلات به بدن برسانید . پس اگر از میگرن رنج می برید ، حتما از دوز بالایی از این مکمل ها استفاده کنید.
سدیم :
اگر هنگام ورزش کردن یا هر گونه فعالیت فیزیکی بیش از حد عرق می کنید ، ممکن است که با کمبود نمک یا همان سدیم در بدن مواجه باشید که عاملی برای سردرد می باشد.
خوشبختانه می توان کمبود سدیم را به راحتی با خوردن نوشیدنی های نمک دار و یا حاوی الکترولیت جبران کرد . کمبود نمک در بدن همچنین می تواند از طریق مشکلات ادراری و یا مصرف داروهای خاص ایجاد شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/778608/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد دختر پرافتخار قایقرانی از عدم حمایت از سوی مسوولان ورزش

رکورد خیره‌کننده کوهنورد ایرانی در گینس ثبت می‌شود؟/ ویدئو

لیونل مسی روی کفش هایش چه چیزی نوشته است؟

مثل خورشید غروبم خفه ام دلگیرم

توجه ویژه خدا به بنده هاش

روایت صابر ابر و پیمان معادی از عشق

آدما رو میتونی تو موقعیت های بد بشناسی

با پول می شه چیکار کرد؟!

توصیه‌های تابستانی جناب‌خان برای زمستان

خوش‌پوش‌ترین «زنان» در فیلم و سریال‌های ایرانی

داستان شکست عشقی استاد

کارگردان «بخارست»: دوست دارم رقیب داشته باشم

این زندگی مفتشم گرونه!

دیگه این دنیا به درد نمیخوره

مستندی که خشم رسانه‌های بریتانیایی را برانگیخت

خدا رو شکر من سرخر ندارم!

مهسا طهماسبی: رامبد جوان مثل یک کودک 14 ساله است

اشتباه منه که خیلی روی رفاقتمون حساب کردم!

پخش دیالوگ‌های جذاب سریال «آرایشگاه زیبا»

اولین ویدئوی رضا رویگری پس از انتشار خبر فوتش

میلیاردر ژاپنی چه کسانی را به ماه خواهد برد؟

سنگ‌های فضایی رادیواکتیو، باعث رشد حیات در زمین شده اند

پیروزی تراکتور در دیداری تدارکاتی

سرنوشت عجیب بازیکن مغضوب مجیدی

آخرین وضعیت کی‌روش/ اختلافات بالا گرفت

جام‌جهانی/ پاس‌گل‌های برتر جام 22 تا پایان مرحله یک‌هشتم

جام‌جهانی/ خوشحال می‌شوم رونالدو در زمین نباشد

جنگ در پرسپولیس به خاطر سپاهان

واکنش یک استقلالی به شرایط تیم‌ملی

جام‌جهانی/ گران‌ترین تیم یک‌هشتم نهایی

شکست سنگین الهلال مقابل نیوکسل

جام‌جهانی/ برنامه ساوتگیت برای مهار فوق ستاره‌های فرانسه

جام‌جهانی/ برنده بازی انگلیس و فرانسه چگونه تعیین می‌شود؟

جام‌جهانی/ ستاره‌های کرواسی و برزیل در حال گرم کردن

جام‌جهانی/ دوست دارم گریه مسی را تماشا کنم!

لجبازی برزیلی‌ها/ بازهم می‌رقصیم

انتظارات از پدیده جام‌جهانی 2022

تغییرات بزرگ در انتظار استادیوم‌های جام‌جهانی

آخرین وضعیت حضور تماشاگران در دربی پایتخت

سه گزینه ایده‌آل برای نیمکت ایران؛ کسی کی‌روش را نمی‌خواهد

شاعرانه/ دل آدمی  به هنگام بهار  زمستان را می خواهد

دو خط کتاب/ آیا واقعا می‌توان چیزی را اصلاح کرد؟

حضور قاضی‌زاده هاشمی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم

جانباز گرانقدر «ابراهیم میرزائی» به شهدا پیوست

مادر و همسر معظم شهیدان «صفر خان موذنی» آسمانی شد

ابتکار حیرت انگیز ایرانیان باستان

مراقب جوش های ناحیه کمر و پشت شانه های خود باشید

شایع ترین مشکلات نسخه‌های الکترونیکی چیست؟

با داروهای تاریخ مصرف گذشته چه کنیم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «آه باران» با صدای مصطفی راغب