آماری عجیب و نگران کننده از شکست فیلم های سینمایی!
اقتصادي
بزرگنمايي:
آریا بانو - ایسنا / مدیرعامل موسسه سینما شهر گفت: در سالجاری تنها 2 فیلم ما به سود دهی رسیده و 4 فیلم توانسته تنها هزینههای تولید خود را درآورد و مابقی فیلمها حتی هزینه خود را جذب نکردهاند و این از نظر اقتصادی فاجعه محسوب میشود
هاشم میرزاخانی گفت: موسسه سینما شهر به عنوان بازوی توسعه فنی و زیر ساخت سازمان سینمایی کشور، سابقه سی سال فعالیت داشته و زحماتی زیادی در بستر زیرساخت سینما داشته است. این در حالی است که با توجه به رشد تکنولوژی، همگام با آن ملزم به ارائه برنامههایی در زمینه توسعه این مهم هستیم.
در حال حاضر با توسعه فضای مجازی، بحث توسعه فروش از طریق فضای آی تی مطرح شده و به دنبال تعامل صنعت سینما با آی تی هستیم و با تفاهم ایجاد شده با اپلیکیشنهایی که بیش از 150 میلیون نفر نصب دارند، فرصت مناسبی برای جذب مخاطب به سینما به وجود خواهد آمد.
با همکاری کلیه سامانههای بلیط فروشی، امیدواریم بتوانیم ضریب اشغال سینما را بالاتر برده و با حضور چشم گیر مخاطب در سینما مواجه شویم.
عضو شورای راهبردی اکران اضافه کرد: بستر فروش سینمای ایران به دنبال توسعه است و متاسفانه درحال حاضر ضریب اشغال سینمای ایران 2/5 درصد بوده و این رقم برای کشور فرهنگی چون ایران با هنرمندان متعدد و مردم هنر دوست آن در عرصههای مختلف تاسفآور است چرا که در سال 1401 کمتر از 10 میلیون نفر به سینما آمدهاند و اگر با برنامه ریزی های جدید، به فرآیند توسعه دست پیدا نکند، قطعا سینما متضرر خواهد شد.
مدیرعامل موسسه سینما شهر عنوان کرد: در سالجاری تنها 2 فیلم ما به سود دهی رسیده و 4 فیلم توانسته تنها هزینههای تولید خود را درآورد و مابقی فیلمها حتی هزینه خود را جذب نکردهاند و این از نظر اقتصادی فاجعه محسوب میشود .
ما در تولید اثر نگران بازگشت سرمایه هستیم اما از افزایش مخاطب لذت می بریم و این خود بخشی از کسب و کار است که محدود به فروش صرف نیست.رضایت، تنوع و تکثر خدمات مهم تلقی میشود .
شاهسواری عنوان کرد: در وجه عمومی همه ما مشتاق و علاقهمند به جمعیت بزرگ هستیم و سینماداران از حضور جمعیت،عکس العمل ها و خسارات ناشی از آن خوشحال هستند. امروز اگر کسب و کاری چون سینما موفق نباشد شما هم موفق نمی شوید. همانند آمازون که آن را را بازار میشناسید که با کسب سلیقه مخاطب به بازار فیلم رسیده است. امیدوارم رابطه دوسویه مخاطب و سینما به کسب ذوق و سلیقه مشتری برسد که آن مستلزم سنجش مشتری مداری است .
امروز با 165 هزار صندلی در سینماها، تنها 5درصد آن اشغال شده است در حالی که این میزان از مخاطب باید حداقل به 45 درصد برسد.
-
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۵۸:۴۳ AM
-
۲۲۷ بازديد
-
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/792009/