آریا بانو

آخرين مطالب

برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم؟ راهنمای شغل طراحی سایت اقتصادي

برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم؟ راهنمای شغل طراحی سایت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازار /امروزه تقریباً تمام کسب و کارها می دانند که با غفلت از دنیای تجارت الکترونیک، امکان پیشرفت و موفقیت در کسب و کار تقریباً برایشان نزدیک به صفر است و برای همین هم بسیاری از شرکت ها و موسسات بزرگ و کوچک، تلاش می کنند تا بتوانند به هر نحوی که شده سهمی در دنیای دیجیتال داشته باشند. یکی از مهم ترین پلتفرم های ارتباطی با مخاطبان و مشتریان در فضای مجازی، وب سایت ها هستند.
با این حال همه مشاغل، خصوصاً کسب و کارهای نوپا و نوظهور نمی توانند هزینه های هنگفتی را صرف طراحی سایت کنند، بنابراین بسیاری از آن ها تلاش می کنند تا خودشان سایتی درخور و متناسب با نوع کسب و کاری که دارند، راه اندازی کنند؛ به همین دلیل امروزه ممکن است با این پرسش که « برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم ؟» و «مراحل طراحی سایت چیست» بیشتر مواجه شویم.
از این رو، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درباره طراحی سایت بیشتر صحبت کنیم؛ بنابراین اگر شما هم این دغدغه را دارید، تا انتها با ما همراه شوید.
برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم؟
قبل از آنکه به شما اولین و مهم ترین گام برای شروع طراحی سایت را توضیح دهیم باید به شما بگوییم که شما برای طراحی سایت می توانید از یک شرکت طراحی سایت کمک بگیرید یا به اشخاصی که در شغل طراحی سایت مشغول به کار هستند، استفاده کنید؛ ولی ناگفته پیداست که هر دو این موارد متضمن صرف هزینه است، بنابراین بهتر است به دنبال پاسخ پرسش اصلی خود یعنی برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم ؟ برویم.
مراحل مختلف طراحی وب سایت
به طور کلی به دو روش می توان یک وب سایت را طراحی کرد. روش اول طراحی وب سایت با استفاده از کدنویسی است و روش دوم طراحی وب سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس است. هر دو این شیوه های طراحی وب سایت، شرایط خاص خود را می طلبند ولی در هر صورت سایتی که طراحی می شود باید باکیفیت باشد و اصول کار در آن رعایت شود تا پس از راه اندازی سایت، متخصصان سئو و افرادی که برای سایت تولید محتوا می‌ کنند، بتوانند به راحتی آن را بهینه ‌سازی کنند.
سفارش تولید محتوا: چگونه یک آژانس خوب را انتخاب کنیم؟
با وجود گزینه های بیشماری که امروزه در دسترس هستند، انتخاب کردن یک شرکت تولید محتوا کار مشکلی است. با این حال، با کمی تلاش می توانید یک آژانس بازاریابی محتوا پیدا کنید که همان نوع خدماتی را ارائه می دهد که مورد نظر شماست. انواع مختلفی از سرویس های بازاریابی محتوا وجود دارد، اما بهترین آنها خدماتی هستند که در کار خود تخصص دارند. این خدمات معمولاً دارای تیم های جداگانه ای برای قیمت گذاری، تحویل، پشتیبانی از مشتری، انتخاب نویسنده و از همه مهمتر تضمین کیفیت هستند.
اگر شما قصد داریم تولید محتوا خود را به یک شرکت مطمئن و با تجربه واگذار نمایید می توانید این فعالیت را با خیال آسوده به شرکت تولید محتوا codoseo.net بسپارید تا محتوایی کاملا سئو شده، یونیک و باکیفیت را دریافت نمایید.
با زبان HTML شروع کنید
یکی از زبان های برنامه نویسی که می توانید برای طراحی وب سایت از آن استفاده کنید، زبان برنامه نویسی HTML است، بنابراین بهتر است با آن آشنا شوید و آن را فرابگیرید؛ زیرا این زبان کار نشانه ‌گذاری را انجام می دهد و پرآوازه ترین برنامه ‌نویسان ‌وب هم در ابتدا کار خود را با زبان HTML آغاز کرده‌ اند. HTML مخفف Hyper Text Markup Language است که به معنی زبان نشانه ‌گذاری ابر متن است.
با زبان CSS ادامه دهید
مرحله بعد برای طراحی سایت، آموختن زبان برنامه نویسی CSS است. این زبان ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد ولی یادگیری آن آسان است. عبارت اختصاری CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets به معنی برگه‌ های آبشاری است. این زبان کدنویسی هم مثل HTML یک زبان نشانه‌ گذاری است. به کمک این زبان برنامه نویسی می توان ویژگی ‌هایی همچون رنگ، فونت، سایز، اندازه و غیره را در صفحات وب مشخص کرد و یا تغییر داد.
با زبان جاوا اسکریپت، حرفه ‌ای شوید
مرحله بعدی برای یادگیری طراحی وب سایت، تسلط و کار با زبان جاوا اسکریپت است که محبوبیت زیادی در میان طراحان وب سایت دارد و هم چنین می توان از آن برای برنامه ‌نویسی اپلیکیشن های موبایل و بازی‌ ها و برنامه‌ های کامپیوتری استفاده کرد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، زبانی مهم و چند منظوره است.
آموختن یک زبان برنامه ‌نویسی سمت سرور مثل PHP

آریا بانو


اکنون که مراحل پیش را با موفقیت پشت سر گذاشته اید، می‌توانید یک سایت طراحی کنید ولی سایتی که طراحی می کنید باید قادر باشد تا کلیه نیازهای کاربران را برطرف کند. زبان‌ های ASP.NET و PHP زبان ‌هایی هستند که می ‌توانید با کمک آن ها هر وب سایتی را که می خواهید طراحی کنید.
هم چنین به کارگیری یک زبان سمت سرور، خصوصاً در پروژه‌ های بزرگ، ضروری است. به همین علت سایت‌ های بزرگ و معروفی همچون ویکی پدیا، فیس ‌بوک و… از زبان PHP استفاده می ‌کنند.
دسته بندی برنامه نویس های وب
برنامه نویس های وب به دو گروه تقسیم بندی می‌ شوند:
گروه نخست وظیفه طراحی ظاهر سایت را برعهده دارند که به آن‌ ها برنامه ‌‌نویس ‌های سمت کاربر گفته می شود.
گروه دوم، وظیفه پیاده سازی منطق سایت را بر عهده دارند و به آن ‌ها برنامه ‌نویس‌ های سمت سرور گفته می شود.
همچنین برخی از برنامه نویسان هر دو این وظایف را توأمان انجام می دهند که به آن ها Full Stack می گویند.
طراحی سایت با استفاده از سیستم ‌های مدیریت محتوا

آریا بانو

یکی دیگر از شیوه های طراحی سایت که هم اکنون در سطح جهان گسترش زیادی پیدا کرده و بدون کدنویسی قابل انجام است، طراحی سایت به کمک سیستم‌ های مدیریت محتواست. در واقع سیستم ‌های مدیریت محتوا این مزیت آشکار را دارند که شما می توانید بدون نیاز به کدنویسی و صرفاً به کمک آن ها سایت مورد نظر خود را طراحی و راه اندازی کنید.
سیستم‌ های مدیریت محتوا دارای معایبی هم هستند، از جمله این که:
به منظور اضافه کردن قابلیت های خاص و ویژه نیاز به یک ارتقا دهنده دارند. انواع سیستم‌ های مدیریت محتوا برای تغییر کدهای قالب با محدودیت هایی رو به رو هستند. سیستم ‌های مدیریت محتوا در انواع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از آن ها دروپال، وردپرس، جوملاست ولی وردپرس بیشتر از سایر این سیستم ها مورد توجه کاربران قرار گرفته است و پس از آن جوملا طرفداران زیادی دارد.
آنچه برای شروع طراحی سایت به آن نیاز دارید.
مسلماً پیش از شروع طراحی وب سایت به یک سری مقدمه چینی نیاز است، از جمله:
خرید دامنه: دامنه در واقع آدرس یا نشانی اینترنتی سایت شماست پس نباید تکراری باشد. خرید هاست: هاست، فضا و حافظه ای است که می توانید اطلاعات سایت خود را در آن وارد کنید و سپس در شبکه جهانی اینترنت در دسترس عموم مردم قرار دهید. سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم تا حدامکان درباره این پرسش که برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم ، پاسخ مختصر و مفیدی را ارائه کنیم و گفتیم که آموختن طراحی سایت برای افرادی که به آن علاقه مند هستند، کار ساده ای است ولی از همان آغاز به کار باید اهداف خود را مشخص کنید.
به طور کلی طراحیسایت به دو شکل انجام می شود، روش اول استفاده ازکدنویسی است که به این منظور شماحتماً باید به یکسری از زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS، PHP، JAVA و غیره تسلط داشته باشید.
روش دوم استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند ورد پرس است. مزیت اصلی این سیستم ها این است که دیگر نیازی نیست دوره های مختلف برنامه نویسی را پشت سر بگذارید و تنها کافی است بایکی از این سیستم ها آشنایی داشته باشید.
همچنین برای راه اندازی سایت نیاز به پیش نیازهایی مانند خرید دامنه یا همان نشانی اینترنتی سایت و هاست یا میزبان سایت دارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/795530/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

دسر رولت شکلاتی یک عصرانه خفن

طرز تهیه تست مرغ و پپرونی

یک روش راحت برای درست کردن باقلوا

نحوه استفاده از به دانه برای کاهش التهاب گلوی کودک

احتمال گسترش آنفلوآنزای پرندگان در سطح جهان

این ترفندها باعث می‌شود، بلندقدتر به نظر برسید

درمکان های عمومی همیشه مواظب فرزندتون باشید خطر در کمین است!

خواستگاری دارم که پیش قدم نمیشه چه باید بکنم؟

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی