آریا بانو

آخرين مطالب

سرنوشت تاسف بار «زیباترین زن جهان» در روابط جنجالی‌اش زنان جهان

سرنوشت تاسف بار «زیباترین زن جهان» در روابط جنجالی‌اش
  بزرگنمايي:

آریا بانو - روزیاتو / جینا لولوبریجیدا (Gina Lollobrigida)، بازیگر ایتالیایی که به او مونالیزای قرن بیستم می گفتند، از او به عنوان «زیباترین زن جهان» یاد می کردند و از هاوارد هیوز تا فیدل کاسترو را عاشق خود کرده بود، در سن 95 سالگی در یک کلینیک خصوصی در رم درگذشت.

آریا بانو


او هیچ علاقه ای به فراموش شدن یا سپری کردن سال های آخر عمر خود در خلوت را نداشت، در عوض او شروع دهه دهم زندگی خود را با شرکت در یک مهمانی عظیم که توسط شهر رم برای او برگزار شد و یک کیک هفت طبقه دو برابر قد خودش جشن گرفت و درست سال گذشته، چند هفته پس از تولد 95 سالگی، او برای دومین بار وارد سیاست شد و برای دومین بار ناموفق بود. او یک سلبریتی جهانی بود که در مراسم استقبالش در آرژانتین 60 هزار نفر از جمله خوان پرون، رئیس‌جمهوری این کشور، حاضر شدند. مردم ایتالیا به خاطر علاقه به او «لو لو» می گفتند و یکی از یک بار همفری بوگارت در موردش گفته بود: «کاری کرده که مرلین مونرو مثل شرلی تمپل به نظر برسد.»
بیوگرافی جینا لولوبریجیدا

لویی‌جینا لولوبریجیدا 4 ژوئیه 1927 به دنیا آمد. او دختر یک تولید کننده مبلمان بود که دوران نوجوانی‌اش با بمباران کشورش در جنگ جهانی دوم همراه بود. او سپس در دانشکده هنرهای زیبای رم در رشته مجسمه‌سازی تحصیل کرد. طنز ماجرا این بود که جینا هرگز نمی خواست بازیگر شود. اشتیاق او هنر مجسمه سازی و طراحی بود. یک استعدادیاب به او پیشنهاد داد که در چینه‌چیتا که آن زمان بزرگ‌ترین مرکز فیلم‌سازی ایتالیا و اروپا بود، تست دهد. اما جینا لولوبریجیدا علاقه‌ای به این پیشنهاد نداشت: «اولین باری که برای ایفای یک نقش به من پیشنهاد شد، رد کردم. در نتیجه آن‌ها گفتند که هزار لیره به من می‌دهند. برای این که دست به سرشان کنم گفتم که قیمت من یک میلیون لیره است، اما آن‌ها قبول کردند.»
دلباختگی هاوارد هیوز

آریا بانو


سال 1947 او در رقابت‌های دختر شایسته ایتالیا شرکت کرد و سوم شد و دو سال بعد از آن با میلکو اسکوفیچ، دکتری اهل اسلوونی، ازدواج کرد. اسکوفیچ، چند عکس از زن جدید و کماکان گمنامش گرفت که هزاران کیلومتر دورتر چشم ثروتمندترین مرد جهان در هالیوود را گرفت. هاواراد هیوز، ثروتمندترین سرمایه دار جهان در آن زمان تسخیر او شده بود. هیوز دنبال جینا لولوبریجیدا گشت و به او پیشنهاد داد برای بازی در سینما تست دهد. او قبول کرد که همراه شوهرش راهی آمریکا شود. در روز سفر مشخص شد که هیوز فقط برای یک نفر بلیت فرستاده است. حتی وکلای طلاق را هم به فرودگاه فرستاده بود و بعد هم او را در یک هتل لوکس با منشی و راننده مستقر کرد و سپس بارها از او خواستگاری کرد. هیوز همه چیز را چیده بود و حتی آزمون بازیگری هم یک سکانس در مورد پایان ازدواج بود. او را با یک سوئیت در یک هتل مجلل با منشی و راننده جذب کرد.

اما، در نگاهی به گذشته، جینا لولوبریجیدا همیشه از اینکه او را اینطور رد کرد، پشیمان بود. او گفت: «در آن زمان من بیش از حد معصوم بودم. بعداً متوجه شدم که او مرد بسیار جالبی است.» پس از تنها سه ماه، قراردادی را امضا کرد و به خانه بازگشت، مصمم بود که از هالیوود دوری کند و عمدتاً در فرانسه و ایتالیا کار کند. او فیلم های «میس ایتالیا» و «نان، عشق و فانتزی» را در این دوران بازی کرد.
همبازی شدن با بزرگ ترین بازیگران تاریخ سینما

آریا بانو


اولین فیلم او به زبان انگلیسی «شیطان را بران» به کارگردانی جان هیوستون بود. با نقشی که او در آن فیلم مقابل همفری بوگارت در ساحل آمالفی ایتالیا بازی کرد، راه بازی مقابل شماری از بزرگ‌ترین هنرپیشه‌های مرد تاریخ سینما باز شد. لولوبریجیدا با ارول فلین در «شمشیرهای متقاطع»، با آنتونی کوئین در «گوژپشت نوتردام» و برت لنکستر همبازی شد. برای بازی در نقش یک یتیم مقابل ویتور گاسمن، یکی از بهترین هنرپیشه‌های ایتالیایی جوایز مختلفی برد و در «فیلم بندباز» و در مرکز یک مثلث عشقی با بازی برت لنکستر و تونی کورتیس حضور یافت. او بازیگر فوق‌العاده سخت‌کوشی بود، در طول دهه 1950، اغلب ماهانه یک فیلم بازی می کرد و با همه همکارانش به غیر از فرانک سیناترا که با او در فیلم عاشقانه «هرگز نه اینقدر کم» که در میانمار و تایلند فیلم‌بردای شد، بازی کرد، رابطه خوبی داشت.
بی‌پروایی در مصاحبه‌ها

آریا بانو


لولو در مصاحبه‌ها صریح بود و مدعی می‌شد که زنان در مقابل مردان وانمود می‌کنند که احمق هستند و هنگامی که در سال 1965 به دلیل عدم پرداخت مالیات خود در کالیفرنیا دستگیر شد و مقامات ایالتی جواهرات او را ضبط کردند، او پاسخ داد: «هیچ وقت نمی دانستم که بدهکار مالیات هستم. حتی مافیا حداقل یک هشدار می دهد.» بعدها، زمانی که او در لندن به خاطر پوشیدن کتی از پوست ببر مورد انتقاد قرار گرفت، اصرار داشت که برای دوختن این کت فقط از پوست سه ببر استفاده شده است: «چه کار می توانستم بکنم؟ ببرهای کت من قبلا مرده بودند.»
دشمنی با سوفیا لورن

سوفیا لورن یک بار گفته بود که «خوش‌روتر» از لولو بریجیدا است. لولوبریجیدا هم در جواب گفته بود که لورن فقط می‌تواند نقش زنان دهاتی را بازی کند نه خانم‌های اشرافی را. او گفته بود: «فرق بین ما فرق بین یک اسب خوب مسابقه با یک بز است.»
شکایت‌های متعدد
او از دهه 1950 در مورد همه چیز، از اختلاف با رستورانی در نیویورک گرفته تا اینکه آیا نورهای روشن استودیو به چشم های او اسیب زده بود، در دادگاه و خارج از دادگاه شکایت می کرد. در یک مقطع زمانی، او چهار دعوای حقوقی همزمان داشت. شاید همه اینها به این دلیل بود که او هرگز مشتاق نبود یک سوپر استار باشد. اما مطمئناً در آن روزگار، هر چه کمتر به بازیگری اهمیت می داد، استودیوها بیشتر به او پیشنهاد می دادند. او یکبار گفت: «در مقطعی از قراردادم 10 درصد از سود ناخالص، تأیید همبازی ام، کارگردان و فیلمنامه را داشتم.»
روابط عاشقانه جینا لولوبریجیدا

آریا بانو


لولوبریجیدا مدتی کوتاه رابطه‌ای خارج از ازدواج با کریستین بارنارد، نخستین جراحی که عمل پیوند قلب انجام داد، برقرار کرد و این به معنای پایان ازدواجش بود. در سال 1971 در همان لحظه ای که طلاق در ایتالیا قانونی شد، درخواست طلاق داد و آخرین فیلم مهم او «شاه، بی‌بی‌، سرباز» بود که با دیوید نیون در سال 1972 هم‌بازی شد. این فیلم با تنش‌های زیادی همراه بود و تولید آن سه بار به دلیل «مشکلات چشمی» متوقف شد.
ملاقات با فیدل کاسترو

آریا بانو


جینا لولوبریجیدا در نهایت سراغ عشق اول خود یعنی مجسمه‌سازی و عکاسی رفت. او در سال 1974 نامه ای شخصی به فیدل کاسترو در هاوانا نوشت که به نوعی رهبر کوبا را متقاعد کرد که با مصاحبه موافقت کند. لولوبریجیدا گفت: « او نه به عنوان یک رهبر سیاسی که به عنوان یک انسان به من علاقه‌مند شد. فهمید که برای حمله کردن به او آنجا نرفته‌ام و من را پذیرفت.» و اگرچه کاسترو را انسانی هیپنوتیزم کننده توصیف کرد و بیش از حد انتظار در کوبا ماندگار شد.
علاقه به مردان جوان‌تر

جینا لولوبریجیدا دو دهه اخیر زندگی اش را با روابط غیرعاقلانه با مردان بسیار جوان‌تر از خودش مشغول بود و با خاویر ریگائو رافولس، اسپانیایی جذابی که 34 سال از خودش کوچک‌تر بود آشنا شد، آن‌ها در سال 2006 نامزد کردند، اما نامزدی آن‌ها به هم خورد، با این حال خاویر مراسم عروسی ای گرفت که جینا حضور خود را در آن منکر شد و کار به دادگاه کشید. لولوبریجیدا در دادگاه باخت اما آن ازدواج سال 2019 با کمک پاپ باطل شد.

آریا بانو


یک مرد جوان به نام آندره آ پیاتزولا، فقط 27 ساله، وقتی اعتماد او را جلب کرد، ظاهراً شروع به جمع آوری ثروت چند میلیون دلاری او کرد تا برای خرید اتومبیل، خانه و هر چیز دیگری خرج کند. لولوبریجیدا یک پرونده حقوقی دیگر هم علیه پسر خودش، میلکو داشت. او تلاش کرده بود کنترل اموال مادرش را که آن موقع 80 ساله بود، بدست بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/809589/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن