آریا بانو

آخرين مطالب

چهارمین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران/ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی است/ بی‌توجهی به خلاقیت و زمان‌شناسی عامل توطئه‌های فرهنگی دشمنان بوده است بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 25 دی ماه در چهارمین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی است.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) نمونه بارزی برای اجرای امر به معروف در جامعه بودند و در بالاترین سطح برای برقراری حکومت صالح و مقابله با مستکبران، ظالمان و سلطه‌گران تلاش کردند. این درس را ما از حضرت زهرا (س) به عنوان مادر و صاحب مکتب اسلام یاد گرفتیم و ایشان باعث تداوم امامت در جامعه شدند و تلاش کردند تا مفهوم دیگری جایگزین ولایت نشود. ولایت به تاراج نرود و حاکمیت الله تبدیل به حاکمیت اشخاص نشود.
معاون رئیس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی برای امر به معروف است که ایثارگران این موضوع را مورد توجه قرار دارند، ایثارگر کسی است که در راستای برنامه‌های حضرت زهرا (س) حرکت می‌کند و جان خود را کف دست گرفت و برای حمایت از نظام ولایی در مقابل معاندان ایستادگی کرد. زمانی معاندان در زمان رژیم طاغوت، در گروه‌های تجزیه‌طلب اوایل انقلاب و زمان دیگری دشمنان خارجی توطئه کردند و ایثارگران از جمله، شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان نقش مهمی در میدان امر به معروف داشتند و بنیاد وظیفه تکریم ایثارگران را به عهده دارد و قصد دارد تا مردم را با امر به معرف و تولی و تبری آشنا کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کار ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین شناخت از امامت است، گفت: اینکه به مردم جامعه بگوییم که قهرمانان این دوره چه کسانی هستند و جامعه نسبت به آنها چه مسئولیتی دارد از کارکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید یک نظام ارزیابی دقیق تعیین کند که بنیاد در این زمینه چقدر اثرگذار بوده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: شاخص عینی و قابل قضاوت اقدامات، در فضای عمومی کشور است و در جامعه مشخص می‌شود که فعالیت‌ها تا چه میزان اثر مثبت و منفی داشته است. در مورد کارکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی نمی‌توان گفت که کدام دستگاه موفق عمل کرده است و کدام دستگاه موفق عمل نکرده است اما دشمنان در برخی عرصه‌ها موفق عمل کرده‌اند به این دلیل که در برخی موضوعات خلاقیت و زمان‌شناسی از دست رفته و امور فردی اولویت پیدا کرده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیشترین سؤال از بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه‌های معیشتی است و کمتر موضوعات فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: از من به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که خادم خانواده ایثارگران هستم بزرگترین سؤال در مورد معیشت ایثارگران مطرح می‌شود و بنیاد از نهادی راهبردی به نهاد خدماتی و معیشتی تبدیل شده است و مسئولیت در حوزه فرهنگ ایثار فراموش شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرزندان شهدا و جانبازان امانت هستند و وظیفه اصلی ما نسبت به آنها تربیتی است در حالی که بیشتر مسئولان و خانواده‌های ایثارگران وضعیت معیشت ایثارگران از جمله خدمات مسکن، اشتغال و درمان ایثارگران را مطالبه می‌کنند، به دلیل عدم توجه و معرفی برنامه‌ها و همچنین مشکلات معیشتی حوزه فرهنگی مهجور مانده و در اقدامات فرهنگی پرسشگری و مطالبه‌گری صورت نمی‌گیرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه‌های مختلفی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای دیگر، گفت: مدل حکمرانی در نحوه اداره کشور باید با نگاه به حوزه فرهنگی باشد. آثار و اقدامات فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اگر از بین برود انقلاب باقی نمی‌ماند. دشمن فهمیده است که نقطه ضعف کجا است و باید توجه کنیم که رویکرد و معیار اساسی انقلاب اسلامی رویکرد فرهنگی است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات کشور، گفت: عدم احترام به قانون باعث می‌شود که به موضوعاتی مانند حجاب که قانون الهی و مدنی است، بی‌توجهی شود. باید مسئولانی که به قانون بی‌توجهی می‌کنند بازخواست شوند و مسئولانی که به قانون توجه می‌کنند مورد تشویق قرار بگیرند و در طولانی مدت آثار فرهنگی نتیجه به جا خواهد گذاشت. در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ذائقه‌ها را تغییر دهیم و غفلت‌ها کنار گذاشته شود زیرا بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد انقلابی و افضل نهادها است و باید تلاش شود که باورهای درست به دیگران منتقل شود. در نظام انتخاب و انتصاب مدیران در بنیاد و همچنین نظام آموزشی کارکنان تلاش شده است تا مسیری استاندارد طراحی شود و به موضوعات فرهنگی توجه کافی صورت گیرد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور، دکتر قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صالح یاسینی را نیز به عنوان جانشین وی معرفی کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/810448/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی کتاب «تاریخ تحولات سیاسی»

دیداری که برای 4 مدعی قهرمانی لیگ برتر مهم است

سم آلاردایس: ساوت‌گیت نمی‌خواهد مربی منچستر شود

جام های عجیب قلعه‌نویی با استقلال

وقتی کاپیتان و سرمربی پرسپولیس در 41 سالگی هت‌تریک کرد

کشتی فرنگی به دنبال تکمیل سهمیه در آسیا

ستاره برزیلی حاضر به بازگشت به الهلال نیست

ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن می‌ماند

عملکرد ترابی هواداران پرسپولیس را نگران کرد!

مقایسه عملکرد 6 مهاجم لژیونر فوتبال

دوبله بامزه رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!

نگاهی دیگر به بدلکاری

اطلاعات زیاد امیر حسین مدرس از سنگ های انگشتر

تیپ جالب و دیدنی الناز شاکر دوست و سروش صحت در پشت صحنه بی بدن / پدر و مادر مقتول در فیلم سینمایی «بی بدن»

استایل شیک و با کلاس لیلا بلوکات در سفر خارج از کشور / خوشگذرونی خانم بازیگر در سفر نوروزی

تصویری تازه از فریدون آسرایی در جایی که فکرش را نمی‌کنید

در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟

چرا کمالگراها عملکرد شغلی خوبی نخواهند داشت؟

چند راز مهم و اساسی از آبگوشت که مطمئنا نمی‌دانستید

عوامل محرک روانی در ماه مبارک رمضان

جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا

عبدلی: 3 ملی‌پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک هستند

یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال اینجاست!

اسامی تیم‌های مچ‌اندازی مردان و زنان ایران اعلام شد

مکس ایبرل: دیویس باید تکلیف آینده‌اش را مشخص کند

ایران با 3 شمشیرباز در بخش انفرادی المپیک پاریس

دلیل رضایت و ناراحتی وزیر ارشاد از سینما

فیلم های تلویزیون در دهمین روز فروردین ماه

با دُم شیر بازی کردن خواننده مشهور ایرانی به روایت تصویر

تقویم تاریخ/ اعتراف "جیمی کارتر" رییس جمهور وقت آمریکا درباره در مورد ایران

تهیه یک سس ویژه کنار ماهی

چه نوع غم و گریه ای، علامت افسردگیه؟

تایم لپسی زیبا از یکپارچه سازی موشک SLS

داستانک/ برگه امتحانی

باقری‌ها: بازی کردن برخی‌ها در تیم ملی خسته‌کننده شده

الهلال به جمع 50 باشگاه برتر جهان راه پیدا کرد

رجبی: اجازه بدهید تیم ملی کارش را بکند

عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران

رنار: آماده حضور در جام جهانی 2026 هستم

توهین ریوندی به بهمن هاشمی در آنتن تلویزیون!

بغض خالق انیمیشن «دیرین دیرین» ترکید

موزیک ویدئوی سینمایی «گلدون» با صدای محسن چاوشی

بارش باران و کاهش دمای برخی استانها

واکنش دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی ماجرای خودکشی یکی از پزشکان

تفال/ معاشران گره از زلف یار باز کنید

کیک پرتقالی خوشمزه‌ و ساده

مواد غذایی چقدر بر روی خلق و خوی افراد اثر دارد؟

آشنایی قیمه خانم و دیبی

علت گرفتگی و سفتی دست ها در هنگام صبح‌ چیست؟

تصاویری جالب از بروز رسانی تلسکوپ فضایی هابل در سال 1993