آریا بانو

آخرين مطالب

دستمزد رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است! ورزشي

دستمزد رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تسنیم / وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از فدراسیون تیراندازی از مشکلات موجود در ورزش گفت و البته مواردی را بیان کرد که می‌تواند برای اهالی ورزش جالب توجه باشد.
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز (دوشنبه - 3 بهمن 1401) با حضور در فدراسیون تیراندازی، از بخش‌های مختلف این فدراسیون و همچنین اردوی تیم‌های ملی بازدید و در مراسم تجلیل از مدال‌آوران این رشته ورزشی شرکت کرد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: تیراندازی یکی از پرمدال‌ترین‌ها رشته‌هاست. ما در بازی‌های آسیایی می‌بینیم چقدر رشته‌ها متنوع هستند. در چین یکی دو رشته مختص خود چینی‌هاست. آنها این مسئله را اعلام کردند تا از امتیاز میزبانی استفاده کنند. دنیا منتظر کسی نمی‌ماند و همه، روز به روز در حال تکامل هستند. ما هم تلاش می‌کنیم آنچه از دست‌مان برمی‌آید انجام بدهیم. بعد از کرونا چراغ ورزش دوباره روشن شده است و انتظار می‌رود بهتر از اینها باشد. انواع ورودی سهمیه‌های رقابت‌های جهانی از جمله در هندبال به دست آمده است. در دوومیدانی هم رکوردهای خوبی به ثبت رسیده است. در فوتبال، والیبال، بسکتبال و وزنه‌برداری با همین بضاعتی که هست، افتخاراتی رقم زده شده است.
سجادی ادامه داد: در سال 92 تغییراتی در وزنه‌برداری کشور رخ داد، البته آن زمان وزنه‌برداری زنان نداشتیم که از سال 94 به بعد آغاز و تاکنون عناوین خوبی کسب شده است. یکی از خبرهای خوب هم در المپیک مدال طلای تیراندازی بود. من هم همه اخبار را تا پاسی از شب مرور می‌کنم و صبح زود هم باز کار را شروع می‌کنیم. اینها را گفتیم که بابش باز شود. در کمال تواضع و فروتنی به شما می‌گویم به‌عنوان خادم ورزش کشور، من یک ورزشکار بودم. برای ما ادوات خاصی وجود نداشت. 17 سال عضو تیم ملی دوومیدانی بودم، اما یک اردو نرفتم که برای‌مان یک اتوبوس آماده کرده باشند. بهترین اردوی ما در آلمان بود که در آن اردو، تیم ملی با اتوبوس شهری جا به جا می‌شد. ما هم بضاعتی نداشتیم، ولی مدال و افتخار کسب شد.
وزیر ورزش ادامه داد: رقمی را آقای رغبتی به من داده است که می‌خواهم در موردش بگویم. من هم عدم رسیدگی‌هایی که خانم طالبی گفت را می‌بینم و متوجه شدم. پنج یا شش سال است که اینجا تعمیر نشده و قابل درک است. رقمی که رونالدو برای دو سال در عربستان می‌گیرد، 200 میلیون یوروست. ما اگر بودجه 100 درصدی که به ما اختصاص داده می‌شود را با محل تبصره 14 جمع بزنیم، این دو عدد 550 میلیارد تومان برای همه فدراسیون‌ها می‌شود که با ارز نیمایی 28500 تومانی، زیر 20 میلیون دلار در می‌آید. همه فدراسیون‌های ما 20 میلیون دلار و یک ورزشکار 80 میلیون یورو در سال! اینها در حد مقایسه است. ما انبوهی از برنامه‌ها داریم و در حال تحول هستیم. اسم هر رویداد ورزشی می‌آید، می‌خواهیم پیروز باشیم. من به اصطلاح، دنده معکوس کشیدم که قوی‌تر شویم.
وی گفت: موقعیت طوری است که باید از این شرایط موقت عبور کنیم. فشنگ وارد نمی‌شود، چون تحریم ظالمانه شده‌ایم. امیدوارم ورزشکاران و کادر فنی، ما را درک کنند. این حرف‌ها برای ما جدید نیست. من به هر شهری می‌روم چه پر بضاعت و چه کم بضاعت یا برخوردار و کم برخوردار، خواسته‌هایی وجود دارد که تمام به حق است.
سجادی افزود: بخشی از حرف‌هایی که خانم طالبی و آقای فروغی زدند به حق است و باید صندوق (حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش) سودآور شود. این صندوق شش شرکت دارد. یکی از آنها که لیزینگ است، باطل شده و من دیروز فهمیدیم. ما صندوق را تغییر دادیم. بیمه فوق‌العاده خوب، با خدمات پزشکی ورزشی خوب راه انداختیم. ما دنبال این هستیم که متمم به این بیمه اضافه کنیم تا سابقه حضور ورزشکاران در تیم ملی به‌عنوان سابقه کار حساب شود. این به دستور رئیس جمهور است.
وزیر ورزش گفت: به ما اعتماد داشته و امیدوار باشید. وزارت 750 میلیارد پول دارد که بخشی از آن را به فدراسیون‌ها دادیم. همه فدراسیون‌ها 550 میلیارد بودجه دارند که این کافی نیست. رئیس فدراسیون کشتی گفته است 100 میلیارد تومان باید خرج شود تا مدال بگیرند. تیراندازی هم همین بودجه را می‌خواهد. وظیفه ماست که این موارد را بررسی کنیم. این مشکلات در همه ورزش‌ها وجود دارد. ورزشکار می‌گوید به من صبحانه، ناهار و شام برسان تا من حدنصاب ورودی مسابقات جهانی را بیاورم. دوومیدانی‌کار فضای پرتاب می‌خواهد تا پرتابگر تحویل تیم ملی بدهد. ما استعدادهای خوبی داریم که حائز اهمیت است. تأمین حداقل‌ها مثل لباس و مهمات وظیفه ماست که سعی می‌کنیم بهتر از گذشته شود.
سجادی تصریح کرد: بررسی مشکلات فدراسیون‌ها را به معاونان تفویض کردیم و آنها به من گزارش می‌دهند. ما برنامه دیدار از فدراسیون‌ها را داریم و باز هم این کار را انجام خواهیم داد. نگهداری از اماکن ورزشی هزینه دارد، مثل یک خانه مسکونی که هزینه دارد. امیدواریم بخش همگانی در ورزش فعال شود. پربار کردن اوقات فراغت لازم است و یکی از رشته‌های ورزشی که می‌تواند اوقات فراغت را غنا ببخشد، تیراندازی است. این رشته و رشته‌های فکری مثل شطرنج در شرایط سخت، خستگی را رفع می‌کنند. نه تنها جنبه قهرمانی ورزش، بلکه همگانی آنهم برای ما مهم است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/813703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود