آریا بانو

آخرين مطالب

تکریم و معارفه معاون بهداشت و درمان بنیاد/ارائه خدمات درمانی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف بنیاد است/نیازهای درمانی جامعه ایثارگری با توجه به میانگین سنی با عموم جامعه متفاوت است بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه سوم بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله سازمان‌هایی است که اهداف و جهت‌گیری‌های آن را امام راحل (ره) ترسیم کردند، یعنی پدیده جدید و بی‌نظیری با این عنوان و شکل توسط بنیان‌گذار کبیر انقلاب با اهداف مشخص تأسیس شد. در مورد اهداف باید توجه کرد که کارکرد و ماهیت اصلی بنیاد به عنوان یک نهاد انقلابی باید مبنا قرار گیرد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اصلی‌ترین خدمتی که باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شود خدمات بهداشت و درمان است، تصریح کرد: به همین جهت در سلسله مراتب ارائه خدمات، برخی به صورت کامل واگذار شده که بر اساس سیر و تجربه‌ای که از زمان دفاع مقدس وجود داشته عمل شده از سوی دیگر بر اساس تجربیات گذشته واگذاری برخی امور به سایر دستگاه‌ها موفق نبود و این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند مثل بیمه تکمیلی ایثارگران که قرار بود هر دستگاهی خودش این اقدام را برای ایثارگران انجام دهد اما چندگانگی پیش آمده سبب شد مجلس تصمیم بگیرد امور درمانی همه ایثارگران را به صورت یکپارچه به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ارائه خدمات درمانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: سازمان‌های متولی به اندازه‌ای به این موضوع کم‌توجهی کردند که بنیاد با اینکه عامل نظارتی و مطالبه‌گر است اما این مسئولیت را بر عهده گرفته است، برخی از خدمات مانند موضوع اشتغال این‌گونه نیست، اما در موضوعاتی مانند تهیه دارو که نه تنها جانبازان بلکه تمام جامعه درگیر آن هستند مشکلاتی وجود دارد در حالی که بنیاد مسئول تأمین داروی این عزیزان نیست.
وی با اشاره به حساسیت بخش بهداشت و درمان ایثارگران، تأکید کرد: به دلیل اینکه سن جامعه ایثارگری بالا رفته نیاز به خدمات دارویی، درمانی و توانبخشی به شدت افزایش یافته است و این نیاز به حدی بالاست که برای برخی سیاست‌گذاران قابل فهم نیست، زیرا آنها به متوسط جامعه که حدود 32 سال سن هستند توجه می‌کنند، در حالی که جامعه ایثارگری مشابه کشوری است که جمعیتش 60 ساله شده و نیازهای آن با عموم جامعه متفاوت است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه زمانی که پاسخگویی صورت نگیرد عدم رضایت رخ می‌دهد، تصریح کرد: بیشترین عدم رضایت در کشور و به‌خصوص حوزه ایثارگری این است که فرد و سازمان پاسخگو مشخص نیست، لذا معتقدم همان پاسخی که مدیرکل می‌دهد را باید کارشناس وی در دورترین نقطه شهرستان هم ارائه دهد و پاسخگویی باید شفاف و منطبق بر قانون باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز بزرگترین کارکرد میز خدمت این است که کارشناسان ایثارگران را به حقوقشان برسانند، تأکید کرد: اگر این احقاق حق انجام شود باید کارشناس مربوطه مورد تشویق قرار گیرد، اما اگر مشکلی وجود دارد نتیجه‌اش این است که یا مسئول مربوطه آموزش مناسبی ندیده و یا مشکلاتی وجود دارد که اگر مشکل حل نشد متوجه می‌شویم فرد برای این کار مناسب نیست و در نظام ارائه خدمت هر فردی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تغییر معاون بهداشت و درمان بنیاد، گفت: این موضوع از تصمیمات بسیار سخت بود، به این دلیل که ایشان 10 سال معاون بنیاد بودند و تمام روسای بنیاد قبلی ایشان را با لیاقت تشخیص دادند و حتی با اینکه دولت تغییر یافت اما ایشان همچنان مشغول به خدمت بودند که این موضوع از نقاط قوت ایشان است.
وی با اشاره به اینکه آقای عباسپور از جمله مدیران موفقی بود که عملکردش سبب شد همان روزهای ابتدایی تعدادی از جامعه هدف به من مراجعه و از ایشان به جهت پاسخگویی همیشگی تشکر کردند، تأکید کرد: مردمی بودن و در خدمت جامعه ایثارگری قرار گرفتن از امتیازات ویژه‌ برای یک مدیر است و امیدواریم همین مشی و ارتباط آقای عباسپور در مقام پیگیری نیاز ایثارگران عزیز ادامه داشته باشد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه آقای عباسپور فردی وظیفه‌شناس است و امیدواریم از مشورت‌های ایشان بهره‌مند شویم، تأکید کرد: به معاون جدید هم اعلام کرده‌ام که فردی با‌تجربه‌تر و ذی‌قیمت‌تر از آقای عباسپور پیدا نخواهید کرد، زیرا باید همواره از تجارب ایشان و کسانی که در این مسیر تجربه کسب کردند استفاده کنیم.
وی افزود: هر تغییر و تحولی نیازمند رویکردهای جدید است، آقای میرزابیگی که از این به بعد در خدمتشان خواهیم بود از این منظر منحصر به فرد هستند، زیرا فارغ از سابقه مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان، در دیگر حوزه‌ها هم فعال بودند و البته سبقه اصلی آقای میرزابیگی فرهنگی و تحصیلات و تجربه وی در حوزه اشتغال و کارآفرینی است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رویکردهای جدید بنیاد، ادامه داد: اصلاحات مبنایی انجام شده تا مؤسسات ما مسئول ارائه خدمات باشند و تمام خدماتی که پیش‌بینی شده بود در ستاد و از طریق موسسه متد انجام خواهد شد و به طور طبیعی کار معاونت مربوطه سیاست‌گذاری و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی و مطالبه از دستگاه‌هاست و معاونت بهداشت و درمان باید بتواند در خصوص پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف، وزارت بهداشت، وزارت کار و بیمه‌های پایه را به میدان وارد کند.
دکتر قاضی‌زاده در پایان گفت: امیدواریم از تجربیات و ظرفیت‌های آقای میرزا بیگی که از مدیران موفق، توانمند و شناخته شده هستند، استفاده شود زیرا با ارزش‌ترین خدمت در کشور خدمت به خانواده ایثار و شهادت است و ما هر ظرفیت و آبرویی داریم اگر برای آنها هزینه کنیم باز هم کم است، امیدواریم خداوند رحمان به ما توان دهد تا برای این خانواده بزرگ کار کنیم تا اقدامات به نتیجه برسد.
در ادامه این مراسم عبدالرضا عباسپور معاون سابق بهداشت و درمان بنیاد ضمن تشکر از همکاران ستادی و استانی و آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: من همواره در تجربه 10 ساله‌ای که در این سمت قرار داشتم، خود را خادم خانواده ایثار و شهادت احساس کردم و در این راستا اگر موفقیتی بوده به طور قطع ناشی از تلاش همکاران من در این حوزه بوده است.
وی ادامه داد: اگر ضعف‌هایی وجود داشته ناشی از قصور بنده بوده که کسب حلالیت می‌کنم، اما هدف اصلی ما در این راستا ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران و افزایش رضایت این عزیزان بوده که توانستیم تا حدودی به آن برسیم. در این مسیر همواره خدا ناظر ما بوده و اقداماتمان در دفتر اعمال ما ثبت شده و امیدواریم عاقبت ما ختم به شهادت شود. اعتقاد دارم اصلی‌ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران بحث بهداشت و درمان است که باید به آن توجه ویژه شود.
محمد میرزابیگی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره)، گفت: امیدواریم این چرخش‌ مسئولیت‌ها آثار و برکاتی برای مخاطبان و جامعه هدف داشته باشد و روزی که این جایگاه‌ها را ترک می‌کنیم در محضر خداوند سبحان و سپس وجدان خودمان سربلند باشیم که مسئولیت را به خوبی انجام داده‌ایم.
وی افزود: خداوند را به واسطه این مسئولیتی که توسط دکتر قاضی‌زاده به بنده محول و توفیقی شد که به جمع خادمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران بپیوندم، شکر می‌کنم که بزرگترین هدیه برای من بود و در این مسیر به طور حتم از تجربیات گرانقدر آقای عباسپور نیز استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/816126/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

لونین: اکنون همه من را می شناسند

جودوکاران ایرانی امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد

سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد

قهرمانان غیرمنتظره؛ چه کسی باور می‌کرد!

رکورد خاص ذوب‌آهن شکست!

برترین پاس های کلیدی هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

داماد گرفتنش هم دردسره

اولین بازی "ریما رامین‌فر" در قاب تلویزیون

پریوش نظریه طاووس الملوک سریال گیلدخت در یک مراسم از دخترش رونمایی کرد / خیلی بهم شبیهن

ژست های بامزه و نازِ نبات دختر شاهرخ استخری برای عکاسی با پدرش / چه دلبری میکنه ووروجک خانم

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول

بلعیده شدن یک سنجاب توسط یک مرغ دریایی

ساحل سیاه ایسلند یکی از غیرمعمول‌ترین ساحل‌های جهان

لحظه تیک آف از فرودگاه میامی از نمای کابین خلبان

حمل و نقل دلهره آور ریلی در هند

یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار

مبارزه نفس‌گیر دو زرافه

لحظه جذاب و تماشایی خارج شدن پروانه از پیله‌اش

اگه رژیمی حتما این دیپ خوشمزه رو امتحان کن

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

شعر خوانی دختر شیرین زبان

برخورد گرم کریم باقری با پیشکسوتان فوتبال

ستاره بایرن: اول رئال، بعد فینال تمام آلمانی!

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

رکورد دست‌نیافتنی رئال

بهترین گل‌های هفته لیگ قهرمانان اروپا

آذرباد: این اتفاق را در عمرم ندیده‌ بودم!

هاشمی‌ نسب: به جای دخالت، از حق استقلال دفاع کنید

کریم باقری و محمد خاکپور در حال تمرین

عامل حذف سیتی حتی یک دقیقه هم بازی نکرد!

میرزازاده بهترین فرنگی‌کار سال 2023 آسیا شد؛ درستکار بهترین مربی

از مادر اصرار، از ارسطو انکار!

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

سلفی جدید نفیسه روشن از برادر و زن برادرش / چقدر این عروس تازه وارد خوشتیپ و مهربونه

نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

گوناگون/ گورهای شگفت‌آور

سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه

بزرگترین آبشار جهان در جنگل بارانی گویان

لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران

رول خرما دارچین یک عصرانه خوشمزه

عوارض آنتی هیستامین ها کم شد!

کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟

واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا

بهترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان؛ یوفا گاف بزرگی داد!