آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه قرابیه شکلاتی خانه داري

طرز تهیه قرابیه شکلاتی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - قرابیه شکلاتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ترکیه ای است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم قرابیه شکلاتی آرد 2 لیوان پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری تخم مرغ 1 عدد شکر 1 استکان کره 115 گرم شکلات تخته ای 80 گرم نمک 1 پنس وانیل نوک قاشق چایخوری طرز تهیه قرابیه شکلاتی مرحله اول برای تهیه قرابیه شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار شکلات تخته ای را درون یک کاسه فلزی می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود، سپس نمک را به آن اضافه کرده و ترکیب می کنیم. مرحله دوم حالا شکلات ذوب شده را کنار می گذاریم تا خنک شود، سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم. مرحله سوم در این مرحله مواد را به مدت 2 دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم، سپس شکلات ذوب شده را به همراه تخم مرغ به کاسه می افزاییم و هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا بافت مواد حجیم و سبک شود. مرحله چهارم حالا آرد را با بکینگ پودر، وانیل و پودر کاکائو ترکیب کرده و مواد را درون الک می ریزیم. در ادامه مواد خشک را داخل کاسه حاوی مواد تَر الک می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و صاف که به دست نمی چسبد شکل بگیرد. مرحله پنجم در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت شکل داده و درون سینی فر می چینیم. مرحله ششم حالا سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 5 دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان بدون اینکه سینی را از فر خارج کنیم، با پشت قاشق روی قرابیه ها فشار می دهیم تا ترک دار شوند. مرحله هفتم در این مرحله مجددا درب فر را می بندیم و اجازه می دهیم قرابیه‌ها به مدت 8 دقیقه دیگر درون فر بمانند تا به طور کامل بپزند. اگر بخواهیم قرابیه ها تردتر شوند، باید اجازه دهیم 12 دقیقه درون فر بمانند. مرحله هشتم پس از اینکه پخت قرابیه‌ها به پایان رسید، سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم قرابیه‌ها خنک شوند. در نهایت قرابیه‌ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به سلیقه خود با نوتلا یا شکلات ذوب شده تزیین می کنیم.

قرابیه شکلاتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ترکیه ای است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه شکلاتی
آرد2 لیوان
پودر کاکائو1 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر2 قاشق چایخوری
تخم مرغ1 عدد
شکر1 استکان
کره115 گرم
شکلات تخته ای80 گرم
نمک1 پنس
وانیلنوک قاشق چایخوری
طرز تهیه قرابیه شکلاتی
مرحله اول
برای تهیه قرابیه شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار شکلات تخته ای را درون یک کاسه فلزی می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود، سپس نمک را به آن اضافه کرده و ترکیب می کنیم.
مرحله دوم
حالا شکلات ذوب شده را کنار می گذاریم تا خنک شود، سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
مرحله سوم
در این مرحله مواد را به مدت 2 دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم، سپس شکلات ذوب شده را به همراه تخم مرغ به کاسه می افزاییم و هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا بافت مواد حجیم و سبک شود.
مرحله چهارم
حالا آرد را با بکینگ پودر، وانیل و پودر کاکائو ترکیب کرده و مواد را درون الک می ریزیم. در ادامه مواد خشک را داخل کاسه حاوی مواد تَر الک می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و صاف که به دست نمی چسبد شکل بگیرد.
مرحله پنجم
در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت شکل داده و درون سینی فر می چینیم.
مرحله ششم
حالا سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 5 دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان بدون اینکه سینی را از فر خارج کنیم، با پشت قاشق روی قرابیه ها فشار می دهیم تا ترک دار شوند.
مرحله هفتم
در این مرحله مجددا درب فر را می بندیم و اجازه می دهیم قرابیه‌ها به مدت 8 دقیقه دیگر درون فر بمانند تا به طور کامل بپزند. اگر بخواهیم قرابیه ها تردتر شوند، باید اجازه دهیم 12 دقیقه درون فر بمانند.
مرحله هشتم
پس از اینکه پخت قرابیه‌ها به پایان رسید، سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم قرابیه‌ها خنک شوند. در نهایت قرابیه‌ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به سلیقه خود با نوتلا یا شکلات ذوب شده تزیین می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/818172/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!