آریا بانو

آخرين مطالب

گوناگون/ شغل‌های هیجان انگیز اما خطرناک گوناگون

گوناگون/ شغل‌های هیجان انگیز اما خطرناک
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / هر شغلی سختی های خودش را دارد؛ اما شغل‌های کمتر شناخته شده‌ای چون تکنیسین بمب، استیپلجک، غواص پلیس، تکنیسین کرایونیک و... جزو مشاغل سخت و خطرناکی هستند که حتی اسم آن‌ها آدرنالین‌تان را بالا می‌برد
 شاید شما هم دوستانی داشته باشید که علاقه زیادی به رفتن به شهربازی، دیدن فیلم‌های ترسناک یا انجام دادن یک کار عجیب و خارق العاده و هیجان انگیز دارند. این افراد دنبال هیجان هستند و همیشه به دنبال هر کاری می‌روند تا آدرنالین خود را بالا ببرند و هیجان را به زندگی خود تزریق کنند،اما شغل مناسب این افراد چیست؟ در دنیا شغل‌هایی وجود دارد که می‌تواند مناسب این گونه افراد باشد. شغل‌های ترسناک و هیجان انگیز که هر لحظه‌اش مثل سوار شدن به یک وسیله شهربازی یا دیدن قسمتی از یک سریال ترسناک ضربان قلب را بالا می‌برد. در ادامه به معرفی ترسناک‌ترین شغل‌های دنیا می‌پردازیم.
تکنیسین بمب| میانگین دستمزد سالانه: 62960 دلار
هر زمان که تهدیدی برای بمب گذاری وجود دارد، متخصصان خنثی‌ساز بمب وارد عمل می‌شوند و بررسی می‌کنند که آیا یک وسیله انفجاری واقعی در یک مکان وجود دارد یا خیر؟ تکنیسین‌های بمب پس از بررسی منطقه برای کشف و شناسایی مواد منفجره، وظیفه دارند با دقت دستگاه ها را غیرفعال کنند و از بین ببرند و همچنین اطمینان حاصل کنند که همه افراد حاضر در محل به سلامت تخلیه می شوند. در برخی موارد، ممکن است از تکنیسین‌های بمب‌گذاری خواسته شود که روی موارد پرخطرتری کار کنند که شامل افرادی می‌شود که جلیقه‌های انتحاری به تن دارند یا گروگان‌هایی که حامل مواد منفجره هستند. این شغل یکی از ترسناک ترین شغل‌های جهان است، زیرا شما جایی برای اشتباه ندارید.

آریا بانو

ماهیگیر خرچنگ آلاسکا| میانگین دستمزد سالانه: 28530 دلار
بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا، صید خرچنگ آلاسکا خطرناک ترین شغل در این کشور است. به دلیل محیط سخت و روش های ماهیگیری استفاده شده، میزان مرگ و میر در این شغل 26 برابر بیشتر از میانگین بقیه مشاغل است. ماهیگیر خرچنگ آلاسکا به طور مداوم در بین خطرناک ترین حرفه‌های جهان انتخاب می شود. این ماهیگیران هفته ها در محیط‌های تنگ زندگی می کنند، روزها را بدون استحمام می‌گذرانند و به طور منظم 48 ساعت متوالی در شرایط یخ بندان کار می‌کنند و تورها یا قفس هایی به وزن چند صد پوند را حمل می کنند.به همه این‌ها باران پراکنده، امواج سرکش و قله‌های یخی را هم اضافه کنید.این ماهیگیران در شرایط جوی و اقیانوسی غیرقابل پیش‌بینی قرار دارند و به لطف موقعیت جغرافیایی این ایالت، آب‌های آلاسکا نسبت به دیگر محیط‌های ماهیگیری سردتر و تحمل ناپذیرتر است.جالب است بدانید به طور متوسط هر هفته یک ماهیگیر در حین کار جان خود را از دست می‌دهد.

آریا بانو

تاکسیدرمیست|میانگین دستمزد سالانه: 49160 دلار
بسیاری از مردم کار کردن با حیوانات را دوست دارند، اما بیشتر آن‌ها ترجیح می دهند با حیوانات زنده سر وکار داشته باشند. با این حال، شغلی وجود دارد که نه تنها با حیوانات مرده سرو کله می‌زند،بلکه به فکر خلق یک آثار هنری از آن‌هاست. تاکسیدرمیست‌ها حیوانات مرده را تبدیل به مجسمه‌هایی شبیه به شکل زنده آن می‌کنند. در این شغل که از نظر بسیاری از افراد شبیه به یک سلاخی است، شما باید دل و جرئت زیادی داشته باشید.
پاک کننده های صحنه جرم |میانگین دستمزد سالانه: 41400 دلار
پس از وقوع یک جنایت خشونت آمیز، در حالی که پلیس در حال کار برای حل پرونده است، پاک کننده‌های صحنه جرم وارد ماجرا می‌شوند. این متخصصان وظیفه دارند به معنای واقعی کلمه، عواقب بعدی را پاک سازی کنند که می تواند شامل بافت بدن، قطعات استخوان، خون و دیگر مایعات بدن باشد. آن‌ها ممکن است با اقلام آلوده در صحنه جرم مواجه ‌شوند و در معرض بوهای وحشتناک قرار ‌گیرند. از آن جایی که تراژدی‌هایی مانند قتل و خودکشی در یک برنامه زمان‌بندی مشخص اتفاق نمی‌افتد، این افراد مجبور هستند تا آخر شب، صبح زود، آخر هفته‌ها و تعطیلات کار کنند.این شغل از این نظر که با قتل‌ها و جنایت های زیادی روبه‌رو می‌شود، جزو شغل‌های ترسناک طبقه‌بندی شده‌ است.

آریا بانو

غواص پلیس| میانگین دستمزد سالانه: 62960 دلار
برای بیشتر مردم، غواصی یک فعالیت تفریحی هیجان انگیز است که به آن‌ها امکان می‌دهد با طبیعت ارتباط برقرار کنند. با این حال، برای غواصان پلیس، رفتن به زیر آب یک شغل هیجان‌انگیز است. این متخصصان به جای جست وجوی ماهی های عجیب و غریب یا زندگی گیاهان زیر آب، روز خود را به دنبال اجساد مرده افرادی می گذرانند که خودکشی کرده‌اند، به قتل رسیده‌اند یا به طور تصادفی غرق شده‌اند. علاوه بر این، غواصان پلیس ممکن است به دنبال شواهدی در یک پرونده قتل، مانند سلاح و همچنین اشیایی باشند که ممکن است با قاچاق مواد مخدر یا تروریسم مرتبط باشد.نه تنها نتیجه کار آن‌ها وحشتناک است، بلکه شرایطی که در آن کار می‌کنند اصلا عادی نیست. این متخصصان باید کارهایی شامل عکاسی از صحنه جرم زیر آب، حفظ شواهد و بازیابی اجساد، وسایل نقلیه و هواپیماها را انجام دهند.

آریا بانو

تکنیسین کرایونیک
اگر از هر یک از فوبیاهای نکروفوبیا (جسد مرده)، تاناتوفوبیا (در حال مرگ)، هموفوبیا (خون) و تریپانوفوبیا (سوزن) رنج می برید، شغلی مثل تکنیسین کرایونیک برای شما اصلا مناسب نیست. تکنیسین کرایونیک افرادی را که به طور قانونی مرده‌اند در دمای بسیار پایین نگه می‌دارد تا در آینده، زمانی که پیشرفت‌های پزشکی قادر به بازگرداندن مرده ها شود، احیا شوند.تکنیسین های کرایونیک معمولا فقط سر بیمار را حفظ می کنند، زیرا هدف محافظت از مغز برای احیای نهایی است. کرایونیک در بین دانشمندان بحث‌برانگیز است، اما صرف نظر از این که نظر شما درباره این عمل چیست، نمی‌توان انکار کرد که هر حرفه‌ای که شامل برداشتن سر افرادی است که به تازگی مرده‌اند و حفظ آن ها در دمای منفی 200 درجه، کمی ترسناک است.

آریا بانو

روان شناسان پزشکی قانونی| میانگین دستمزد سالانه: 77030 دلار
همه طرفداران کتاب‌ها یا نمایش‌های جنایی به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توان با یک مجرم صحبت کرد و ذهنش را خواند. روان شناسان پزشکی قانونی دقیقا همین کار را انجام می‌دهند و مسئول غوطه ور شدن در عمق ترسناک ترین ذهن هایی هستند که متخصصان سلامت روان می‌توانند با آن مواجه شوند. برای انجام این کار، این متخصصان حقایق یک جنایت را مطالعه می‌کنند تا به قربانیان جرایم خشونت آمیز کمک کنند که از آسیب‌های خود عبور کنند، بنابراین آن‌ها از نظر ذهنی به اندازه کافی قوی هستند و با زوایای پنهان ذهن یک مجرم اخت می‌ شوند، گویی که همدست یک جنایتکار هستند.

آریا بانو

معدن کار
کار در معدن یکی از سخت ترین شغل‌های جهان است. معدن چیان ساعت‌های طولانی را در فضاهای تنگ و در نور ضعیف کار می‌کنند. این شغل با خطر بسیاری همراه است.سالانه بیش از 12 هزار مرگ و میر در معدن ثبت می شود که این نشان دهنده خطرناک بودن این شغل است. پس اگر به دنبال هیجان، خطر و کار سخت هستید باید به معدن بروید.

آریا بانو

حشره شناس پزشکی قانونی| میانگین دستمزد سالانه: 62290 دلار
حشره شناس پزشکی قانونی دقیقاً چه می‌کند؟ اگر فیلم «سکوت بره ها» را دیده باشید، ممکن است درک خوبی از این شغل داشته باشید، اما برای کسانی که این فیلم را ندیده‌اند، باید گفت که یک حشره شناس پزشکی قانونی از دانش حشرات در زمینه جرم و جنایت استفاده می‌کند. موارد قانونی، مانند تجزیه و تحلیل فعالیت حشرات در جسد برای تعیین زمان مرگ یک فرد یا این که آیا جسد جابه جا شده است.در حقیقت حشره شناسان پزشکی قانونی،جسدها را در جست وجوی سرنخ های صحنه جنایت و تجزیه و تحلیل حشرات ساکن در آن اجساد به منظور تعیین زمان یا مکان وقوع جنایت بر اساس نوع سوسک ها، مگس ها یا حشره هایی که در آن زندگی کردند، بررسی می‌کنند.

آریا بانو

استیپلجک| میانگین دستمزد سالانه: 33450 دلار
برای هر کسی که آکروفوبیا یا سرگیجه دارد، حتی ایده انجام این کار وحشتناک است، اما برای کسانی که ترس از ارتفاع ندارند و حتی عاشق ارتفاع هستند، این شغل مثل یک رویا خواهد بود. آن‌ها روز خود را در بالای ساختمان های بلند به منظور انجام کارهای مرمتی و همچنین بازرسی می‌گذرانند. برای این منظور، استیپلجک‌ها باید از نردبان‌های بلند، داربست‌ها و سکوها استفاده کنند تا به ارتفاعاتی که برای انجام کار خود نیاز دارند، برسند. استیپلجک ها تعیین می کنند که آیا آسیبی به سازه وارد شده است یا خیر و آن اطلاعات را همراه با راه حلی برای رفع آن به مهندسان، نقشه برداران و معماران گزارش می دهند.

آریا بانو

اپیدمیولوژیست های میدانی
اپیدمیولوژیست یک شغل شبیه به بازی رولت روسی است. یک اپیدمیولوژیست میدانی زمانی که یک بیماری جدید شیوع می‌یابد، روی پیشرفت آن مطالعه می‌کند. اپیدمیولوژیست‌های میدانی توسط سازمان هایی مانند CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری) برای جلوگیری از تبدیل شدن یک بیماری ناشناخته به همه گیری استخدام می‌شوند. در این صورت وظیفه آن‌ها این است که هر روز از نزدیک با میکروب‌ها، خون، سوزن‌ها و اجساد مرده،بدون درنظر گرفتن خطر ابتلای خود به یک بیماری کشنده روبه‌رو شوند.

آریا بانو

راهنمای تور ارواح| میانگین حقوق: 31413 دلار در سال
این شغل شاید در ابتدا کمی مسخره به نظر برسد، اما اگر به صورت مداوم انجام شود،ممکن است نه تنها آدرنالین شما را بالا ببرد، بلکه کمی هم شما را دچار توهم کند. یک راهنمای تور ارواح گروه‌های تور را در مسیرهای خاص هدایت می‌کند تا با ساختمان‌ها و مناطق خالی از سکنه مشکوک روبه رو شوند. آن‌ها داستان‌های ترسناک را درباره مکان‌های عجیب و غریب می‌گویند و اتفاق تاریخی درباره ارواحی ارائه می دهند که در آن مکان وجود دارند.

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/821462/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

املت قارچ ایرانی را مثل کافه ها بپزید

اقدامات لازم در زمان افت قند خون بیماران دیابتی