آریا بانو

آخرين مطالب

حضور قاضی‌زاده هاشمی در شبکه استانی خراسان جنوبی/ استفاده از ظرفیت نخبگان ایثارگر برای حل مشکلات ایثارگران/ایجاد روش‌های مختلف برای ارتباط جامعه ایثارگری با بنیاد/ارائه خدمات الکترونیک هوشمند به ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه پنجشنبه 13 بهمن ماه در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی در برنامه زنده «گفتمان هفته» شبکه استانی خاوران بر استفاده از ظرفیت نخبگان ایثارگر برای حل مشکلات ایثارگران تأکید کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اهداف سفر استانی در پایان هر هفته، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و سپاسگزاری از ایثارگران را به عهده دارد. ایثارگران در سراسر کشور حضور دارند و در سفرهای استانی میز خدمت برای پاسخگویی و رسیدگی به امور ایثارگران با حضور مدیران ستادی فراهم می‌شود. در این سفر در برنامه‌ بزرگداشت پدران آسمانی به مناسبت تولد امیر‌المومنان (ع) شرکت کردم که فرزندان شهدا یاد پدران عزیرشان را گرامی داشتند.
معاون رئیس جمهور افزود: معاونان بنیاد در برنامه میز خدمت استان‌ها حضور می‌یابند، این میز خدمت برای ارتباط جامعه ایثارگری با ستاد بنیاد است تا فرصتی برای پیگیری مشکلات فراهم شود علاوه بر این نظارت میدانی برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی انجام می‌شود. دو نشست از جمله نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان نیز برگزار می‌شود که مسائل حوزه ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی در این نشست پیگیری می‌شود، نشستی نیز با حضور نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر برای دریافت دیدگاه‌های آن‌ها در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و علاوه بر این دیدار با والدین شهدا و جانبازان در دستور کار قرار دارد.
استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد اولویت‌های بنیاد در مورد ایثارگران گفت: بنیاد در حوزه ترویجی کار هماهنگی را انجام می‌دهد و به‌کارگیری ظرفیت‌های اجرایی و مردمی برای پشتیانی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اولویت‌ها است و شوراهایی در این زمینه فعال شده است، در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران تمرکز بر روی تأمین اشتغال و مسکن ایثارگران است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با شعار ایام دهه فجر که به نام «ایران استوار، 44 سال افتخار» مطرح شده است، گفت: اساس این شعار بر پایه فرهنگ ایثار و شهادت استوار است. اگر این انقلاب استوار است به مدد و فداکاری و به خاطر مجاهدت ایثارگران است. ما وظیفه داریم که به مردم نشان دهیم کسانی هستند که خود را فدای جامعه و مکتب کردند.
ارائه خدمات الکترونیکی به ایثارگران
معاون رئیس جمهور گفت: یکی از برنامه اساسی در راستای تسهیل ارتباط دولت و مردم و ایجاد شفافیت ایجاد سازکار هوشمند است که در بنیاد شهید و امور ایثارگران 105 کد خدمت داریم اما میزان بهره‌وری آن 33 درصد است و یکی از دلایل این بهره‌وری این است که خروجی بنیاد از دستگاه‌ها در اختیار بنیاد نیست مثلاً در خدمات مسکن زمین را وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد قرار می‌دهد و وام آن را بانک پرداخت می‌کند لذا ارتباط بین سازمانی کار مشکلی است.
وی افزود: نکته دوم سواد استفاده از ابزار هوشمند است، میانگین سن جامعه هدف ما بالای 60 سال است که برای همین برخی از ابزار ما به شکل گذشته است ولی ما خدمتی داخل بنیاد نداریم که الکترونیک نباشد و در تلاش هستیم که تعداد این خدمات تا 137 خدمت اضافه شده و این خدمات نیز به تدریج هوشمند شود. برخی دستگاه‌ها گواهی‌های هوشمند صادر می‌کنند اما برخی دستگاه‌ها اصرار دارند که اسناد کاغذی با مهر قرمز ارسال شود البته دولت برای ایجاد هوشمند سازی تلاش کرده است تا خلأها از بین رود و مشکلات برطرف شود.
استفاده از ظرفیت‌ها و نظرات کارشناسی نخبگان ایثارگر
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص استفاده از ظرفیت نخبگان ایثارگر، گفت: بنیاد در چند سطح کار می‌کند، نیاز کشور به دریافت نظرات نخبگان است که در مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر دبیرخانه ایجاد شده است که بیش از 100 تشکل عضو هستند و در حوزه مختلف به عنوان مثال در مورد برنامه هفتم توسعه از نظرات کارشناسی استفاده می‌شود.
وی افزود: در راستای احیای مردمی‌سازی اقدامات دولت، فعالیت‌های فرهنگی، مددکاری و خدمات بهداشت و درمان از ظرفیت نخبگان اعم از کار داوطلبانه و غیرداوطلبانه استفاده می‌کنیم. تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است که فرصتی برای ایثارگران به منظور فعالیت‌های استارت‌آپی فراهم شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه به صورت مشترک کار می‌کنند. بنیاد از اشتغال و کارآفرینی حمایت می‌کند و اولویت با اشتغال دانش‌آفرین و دانش‌بنیان است زیرا توجه در این حوزه می‌تواند سرعت رشد اقتصادی بیشتری ایجاد کند که مبتنی بر دانش و تمرکز ببر سرمایه و حمایت مالی است. ما در همه استان‌ها خانه خلاق ایجاد کردیم و که یک فرصت برای ایثارگران است که کار استارتاپی انجام ‌دهند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در خصوص فعالیت‌های حوزه فرهنگی بنیاد، گفت: در حوزه فرهنگی در بخش دو بخش فعالیت می‌شود. معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد کار ثبت خاطرات خانواده‌های ایثارگران را انجام می‌دهد و سامانه اسناد به زودی رونمایی می‌شود، ثبت و ضبط آثار شهدا و ایجاد موزه، انجام کارهای فاخر در حوزه موسیقی، چاپ کتاب، ترجمه کتاب به زبان مختلف، هنرهای نمایشی و ساخت فیلم سینمایی از این برنامه‌ها است و در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنیم با به‌کارگیری ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها و اقدامات مردمی و اقدامات رسانه‌ای، برگزاری یادواره و کنگره و ساخت فیلم کار را جلو ببریم.‌
وضعیت اشتغال و مسکن ایثارگران استان خراسان جنوبی
معاون رئیس جمهور با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال ایثارگران در استان خراسان جنوبی گفت: در این استان 916 بیکار داریم، 220 نفر استخدام شدند و طبق بند ج ماده 87 قانون برنامه ششم استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد تعداد 75 نفر جزو این گروه هستند، 245 نفر هنوز جذب نشده‌اند و این تعداد از افراد جذب شده بیشتر است.
وی افزود: در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران تعداد 835 ایثارگر مشمول باید تبدیل وضعیت می‌شدند که از این تعداد 757 نفر تبدیل وضعیت شدند و تعداد 87 نفر باقی مانده‌اند که این موضوع را دنبال می‌کنیم. در اعطای تسهیلات اشتغال در مجموع 128 میلیارد تومان طبق مصوبه اعتبار دریافت شده که توسط استاندار و مدیران برای تبدیل شدن به شغل پیگیری خواهد شد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با ارائه آماری از وضعیت مسکن ایثارگران استان خراسان جنوبی گفت: در حوزه مسکن ایثارگران استان خراسان جنوبی کم‌کاری شده است و از 4 هزار و 720 ایثارگر که باید خدمات مسکن دریافت می‌کردند، فقط به 500 ایثارگر خدمات مسکن داده شده است و در این زمینه عقب‌ماندگی داریم.
وی افزود: امیدواریم در طرح جهش مسکن بر اساس مصوبات 5 درصد از تمامی واحد‌های ساخته شده به ایثارگران اختصاص پیدا کند و از استاندار می‌خواهیم برای تأمین زمین شهری همکاری لازم صورت گیرد و با ارائه زمین انبوه‌سازان اقدام به ساخت مسکن نمایند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد روش ارتباط ایثارگران با بنیاد خاطرنشان کرد: ما روش‌های مختلف برای ارتباط با عزیزان ایثارگر داریم که آنها با ما تماس بگیرند، تماس با مرکز هاتف به صورت حضوری، تلفنی و سامانه الکترونیک است، اگر شخصی در سامانه ایثار درخواست دیدار حتی با رئیس بنیاد و هر کدام از معاونان را داشته باشند تقاضای خود را ارسال می‌کند که به این درخواست رسیدگی می‌شود. اداره کل خاصی در بنیاد در این زمینه ایجاد شده است و تنها سازمانی هستیم این اداره کل را به جز اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ایجاد کرده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: پاسداشت فرهنگی و حفظ ایثار و شهادت باعث حفظ عزت جامعه می‌شود، ما اسطوره‌هایی مثل رستم داریم اما شهدا افسانه نیستند و بین ما زندگی می‌کردند و سردار شهید کاوه از این خطه است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که شهید کاوه اول شاگرد من بود اما بعد استاد من شد و این الگوها باید به جامعه معرفی شده و با خانواده‌ها عجین شوند. باید برای حفظ مسیر درستی که شهدا رفته‌اند، تلاش کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/821960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی

نشود فاش کسی آنچه میان من و تو ست

بازگشت بازیکنان لیورپول به تمرینات پس از پشت سر گذاشتن بازی‌های ملی

فرزند مارسلو و تقلید خوشحالی پس از گل کریستیانو رونالدو در جشن فارغ التحصیلی

خوشحالی بلینگامی بدلِ جود بلینگام پس از گلزنی

اندی رابرتسون و انجام چالش رتبه بندی 5 هافبک برتر اروپایی بدون دانستن نفرات بعدی

اندریک و تقسیم خوشحالی خود با پدرش پس از گلزنی مقابل اسپانیا در سانتیاگو برنابئو

تصاویر جالب از تیری آنری در 12 سالگی؛ شم گلزنی بالای ستاره فرانسوی در کودکی

آرتورو ویدال و انتخاب بزرگ ترین بازیکن تاریخ فوتبال

رقصیدن خویچا کواراتسخلیا و انجام حرکات موزون در جشن صعود گرجستان به یورو 2024

چالش با هواداران پرسپولیس و استقلال

سعید مهری: طرفدار رئال مادرید هستم و با بارسلونا مشکل دارم

دروازه‌بان اسبق سائوپائولو در سال 2005 موفق شد 21 گل به ثمر برساند

سعید مهری: دوست دارم زیرنظر محرم نویدکیا یا مسعود شجاعی کار کنم

سعید مهری: حضور در قبرس تجربه خوبی برای من است

صحبت های سعید مهری درباره کار کردن با ساپینتو در آپوئل

انتخاب برترین های لیگ با سعید مهری

سعید مهری: همراه با ساپینتو، بازیهای استقلال را دنبال می کنیم

سعید مهری: دوست داشتم در استقلال احترام بیشتری به من گذاشته می شد

ترکیب منتخب بازیکنانی که بیشترین بازی را کنار مسی انجام داده‌اند

ژاوی و شکایت از خبرنگاری که قضیه جاسوسی در بارسلونا را مطرح کرده بود

لاپورتا و جلسه ویژه‌ای که پس از ال کلاسیکو با ژاوی خواهد

تیم رویایی زلاتان؛ بدون مسی و رونالدو!‏

مروری بر آمار و عملکرد رحمان جعفری در سال 1402

مروری بر آمار و عملکرد شهریار مغانلو در سال 1402

چند ثانیه با تمرین سپاهان

زیرخاکی اینطور به پایان رسید...

فاجعه‌آمیزترین اتفاق در زمان صدر اسلام

تیپ شوکه‌کننده «سیما تیرانداز» در دنیای واقعی

وقتی خشونت عالم جنایت هم بامزه می‌شود

سختی های زندگی در زمان پیامبر به روایت فردی که آن لحظات را با چشمان خود دید

شرمنده خداوند شدم و آن لحظات شرمندگی از لحظات عذابم هم چندین برابر سخت تر بود!

موسیقی های کلاسیکی که شنیده اید؛ اما اسمشان را نمی دانید!

تالاب زیبای ایران پس از 3 سال دوباره زنده شد

گردشگری/ تصاویر غم‌انگیز از فروریختن یک عمارت تاریخی

تصویری که باعث بغض و شرمندگی مجری شد

اجرای زنده شنیدنی قطعه «طلع البدر»

روش تهیه کیک زعفران و گلاب

غذا خوردن بیش حد باعث آسیب جدی به معده می شود

طرز تهیه لوازم آرایشی خانگی

یک عارضه عصبی نادر؛ مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند

افشای رازهای جهان به زبان طنز

از گوشهٔ بامی که پریدیم ، پریدیم

بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید

بازگشت ملی‌پوشان استقلال به تمرینات

تیری آنری و جیمی کرگر و چالش انتخاب برترین مربی تمام ادوار

بازگشت آزادی از نخستین تجربه ملی

خطر در کمین ستاره‌های بزرگ؛ مراقب روان‌تان باشید

بلندپروازی پدیده مربیگری لیگ برتر در تیمی با انتظارات بالا

بیانیه تند مسجد سلیمان علیه چادرملو